Miten tarkkoja nuo lentoyhtiöt on matkalaukun koosta? Olen katsellut noita Samsoniten laukkuja ja 118l laukku mitat yhteenlaskettuna on jotain 170cm, mutta finskin ohjeissa taisi olla tuo mitta 158cm. On tuo vanha laukkukin aika kookas, tosin en ole sitä mitellyt, mutta ei ainakaan tuosta ole koskaan maristu.
Matkalaukun koko
15
887
Vastaukset
- jjpohgu
en lähtisi testaamaan koska voi tulla kalliiksi, ja jos painaa liikaa niin joudut kenties keventämään lastia
- iso laukku
Painostahan ei ollut kysymys vaan ulkomitoista. Tosin, ei oikein auennut, mitä nuo 170cm tarkoittaa?
- Samsonite-t
iso laukku kirjoitti:
Painostahan ei ollut kysymys vaan ulkomitoista. Tosin, ei oikein auennut, mitä nuo 170cm tarkoittaa?
Tuo mitta tarkoittaa leveys korkeus syvyys. Kävin mittaamassa vanhan laukun varastossa ja se noilla mitoilla 149cm, sen takia tuosta ei ole tullut sanomista.
Pitänee hankkia suosiolla pienempi laukku, 75cm samsonite täyttää juuri tuon Finnairin kriteerin.
- Lisämaksuriski
Meillä on tuo laukku, eikä sitä finskin lennoille enää uskalla tarjota, etenkin kun eivät hyväksyne edes sen käyttöä kahden henkilön yhteisenä laukkuna.
- termo comfort 120l
Onko nuo ulkomitat tullu millon voimaan??? Lensin viime tammikuussa finskillä ja mulla on toi iso samsonite ja eivät ainakaan sillon mitään sanoneet!!!
Nyt oon taas tammikuussa lähössä reissuun... Pitääköhän ostaa uusi pienempi laukku???
Luin finskin sivuilta kirjattavista matkatavaroista ja sit siellä on kuitenkin kohta jossa on maksimimitat lennoille hyväksytyille laukuille: 32kg ja/ tai 190cm x 75cm x 65cm.
Painavan matkatavaran lisämaksu saatetaan periä...
Ota tuosta nyt sitten selvää? Voisko joku auttaa? - Samsonite-t
termo comfort 120l kirjoitti:
Onko nuo ulkomitat tullu millon voimaan??? Lensin viime tammikuussa finskillä ja mulla on toi iso samsonite ja eivät ainakaan sillon mitään sanoneet!!!
Nyt oon taas tammikuussa lähössä reissuun... Pitääköhän ostaa uusi pienempi laukku???
Luin finskin sivuilta kirjattavista matkatavaroista ja sit siellä on kuitenkin kohta jossa on maksimimitat lennoille hyväksytyille laukuille: 32kg ja/ tai 190cm x 75cm x 65cm.
Ota tuosta nyt sitten selvää? Voisko joku auttaa?Tuossa on linkki matkalaukun kokoon.
http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/baggage/checked-baggage
Varmaan päivästä ja henkilöstä riippuen menee nuo laukutkin. Suomen päässä ei ole ollut yleensä ongelmaan painon kanssa vaikka on saattanut mennä muutan kilon ylikin, mutta tuolla Pekingin päässä Finskin tiskillä olivat rahaa vailla jo kilon ylityksestä. - Otan vähän tavaraa
termo comfort 120l kirjoitti:
Ota tuosta nyt sitten selvää? Voisko joku auttaa?Onpa sinulla karmean kokoinen laukku! Lähes kaksi (2) metriä pitkä. Kyllä siitä pitääkin maksaa roimat maksut
- termo comfort 120l
Ei mulla paino oo koskaan mennykkään yli, mut nyt mua huolettaa tuo laukun koko:( Onko ne sen suhteen kuinka tarkkoja????
- hmm..
oikeesti onko noin?
- hjkhjklashakl
Nuo 75-76 cm: laukut ovat nykyään sallittuja. Sääntö tuli esim. muilla Euroopalaisilla vajaat kaksi vuotta sitten. Tuskin vielä pyytävät lisämaksua, mutat eipä kannata uutta laukkua tuon kokorajan 158 yli ostaa.
Tuo Samsonite-t:n antama linkki selvittää kaiken tarvittavan Finnairilla lennettäessä. Olen matkustanut nykyisessä työssäni yli 20 vuotta eikä laukkuni kokoon ole koskaan puututtu missään päin maailmaa vaikka se on tuo Samsoniten suurin malli.En matkusta business luokassa.
- 2+3
Siis mikä Samsoniten suurin malli? Tarkoitatko sellaista noin150 litraista tai minkäkokoisesta kirjoitat? Ennen ei edes ollut kevyitä 150 litraisia laukkuja. Velä kertaalleen rautalangasta sinulle. Säännöt ovat muuttuneet noin kaksi vuotta sitten eli älä kirjoita vanhoista ohjeista mitään. Nyt siis sääntö alkaa olemaan 158 cm ja sitä ei varmasti kovin orjallisesti noudateta, mutta takuuvarmasti tullaan vuosien saatossa tarkemmin noudattamaan.
Jos siis ostat nyt uutta laukkua niin varmista ettei se ylitä 158 maagista mittaa. Sekin on jo oikeasti suuri laukku ja harvalla on oikeasti siitä suurempaa laukkua. - Hoh hoijaa
Minulla on tuollainen 120l termo comfort ja sen mitaksi tulee 172cm... viime tammikuussa viimeksi lensin Finskillä ja silloin ei ainakaan tullut mitään ongelmaa!
Nyt taas tammikuussa reissu edessä ja osan matkaa Finskillä ja loput Norwegianilla...
Et en tiiä, pitäskö tässä sit ostaa pienempi laukku??? - 1+3
Ohessa kopio suoraan Laukkurastin sivulta ja esim. Belizia on käytännössä lopettanut näiden suurien myynnin, koska tulevaisuudessa varmasti törmätään ongelmiin. Itselle on huomautettu asiasta, mutta vielä ei mitään lisämaksuja ole pyydetty. Itsellä on se kaikkein suurin onkohan 130 tai 144 l. Missään tapauksessa en enää suosittele noi nsuuren hankkimista, mutta kannattaako vielä hankkia pienempää...
Kuinka suuri?
Jotkin lentoyhtiöt ilmoittavat nykyään laukun kolmen sivun yhteismitaksi enintään 158 cm ilman lisämaksua. Käytännössä tätä rajaa ei ole kuitenkaan vielä sovellettu. Tiedossamme ei ole että asiakkaidemme matkalaukkuja olisi mitattu, vaikka olisi isoinkin malli matkassa, vain punnittu.
Laukkujen mitat on ilmoitettu pyörien kanssa.- Pasi Ihanamäki
Teksti kopioitu aivan oikein, mutta se on Laukkutila Ihanamäki Oy:n sivulta. :)
T. Laukkukauppias itse.
Asiakkailta ei tosiaan ole kuulunut että millään tiskillä olisi heidän laukkuja mittanauhan kanssa tutkittu, ainakaan vielä, vaikka rajoitus on jo pari vuotta ollut voimassa. Isoon laukkuun kertyy tietysti herkemmin ylipainoa, josta voidaan sakottaa. Mittarajoituksen 158 cm (kolmen sivun yhteismitta) ylittäviä matkalaukkuja myydään edelleen, etenkin kaukomatkoja tekeville asiakkaille. Laukun valmistajatkin niitä tekevät edelleen, tosin vähenevässä määrin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690