Joulukinkku jo mielessä

Nuorempi työtön

Haaveilen jo joulukinkusta, olen työtön, ja varaa lihaan ei oikeen ole. Olen säästänyt koko kesän, että saan täksi jouluksi vähintään 10kg kinkun!

Muuten vietän jouluni yksin, ei ole yhtään ystävää eikä oikeen sukuakaan.

131

2277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhempi työläinen

      Sinä olet onnellinen jos saat kinkun yhden kesän säästöillä. Minä olen säästänyt jo kahdeksan ( 8 ) vuotta, että saisin jouluna 2013 edes 8,5 kg:n kinkun.

      Minäkin vietän jouluni yksin, koska kissani kuoli viime kuussa nälkään ja ystävät kaikki tuberkuloosiin, viimeinen huhtikuussa. Suku on minut hyljännyt ja kieltänyt.

    • possun potkaa

      Voi sinua onnenpekkaa,haaveilen kaheksankilon kinkuista.Olen säästäny kohta kymmenen vuoden ajan jotta saisin vaikkapa viiden kilon kinkun ja nytten se sattaa olla jo tulevana jouluna täyttä totta.Vietän jouluni aina yksin,kaikki ympäriltäni on poissa.

      • Anonyymi

        Olen ollut työelämässa 40 vuotta enkä koskaan ole vielä paistanut kinkkua kotona.Työttömillä näyttää olevan varaa jouluruokiin.Mieluummin lähden etelään keväällä ja säästän siihen rahaa. t. Helsinkiläinen osakkeenomistaja


    • ££££££££££££££££££££

      Olen laskenut, että jos säästän kaiken ylimääräisen, saan joulukinkun vuonna 2019. Peppunikin jo pyyhin roskiksista kerättyihin ylä-karjala lehtiin ja säästän aivan kaikessa. Tavoitteena olisi saada vähintään 5 kilon kinkku, halvinta laatua eli varmaan tanskalaista.

      • Anonyymi

        Kinkkupa hyvinkin


    • Köyhä eläkeläinen

      Taidan tyytyä sika-nauta 400g purkiin.. Olen laskenut varani riitävän kyseiseen herkkuun.

      • pukin ohje

        Muotoilet siitä nötkötistä kinkun muotoisen, niin kyllä maistuu. Tietysti vähän pieneksi se jää...


    • Höpö Höpö

      Tämä keskustelunavaus on höpön höpöä työtön saa sossusta jouluksi 60e ruokalahjakortin, jolla voi sitten ostaa sen 10kg kinkun!!!

      • sossun työntekijä

        Pökilö, se 60 euroa on tarkoitettu jouluviinoihin.


      • KinkkuaSenOllaPittää
        sossun työntekijä kirjoitti:

        Pökilö, se 60 euroa on tarkoitettu jouluviinoihin.

        Sossun työntekijä, juuri niin, mitä sitä jotain SIKAA
        Joulupöytäänsä kaveriksi ottaa!


      • tärkeä tiedote
        sossun työntekijä kirjoitti:

        Pökilö, se 60 euroa on tarkoitettu jouluviinoihin.

        Sossu haluaa tiedottaa, että se 60 euroa annetaan maksusitoumuksena, joka käy vain alkossa yli 15% juomiin.


      • Anonyymi

        Ja vielä kun menee Hurstin ruokajonoon,saa kassillisen ruokaa. Eräskin nuori alkoholisoitunut nainen kertoi eräänä päivänä kaverilleen että lainaa rahaa että saan kaljaa,ruoan haen Hurstilta.Näin se menee,ruokajakelut ylläpitää narkkarien hyysäystä.


    • VARPUNEN JOULUAAMUNA

      Eikö teillä sielläpäin järjestetä jouluna työttömille ja muille varattomille
      yhteistä, ilmaista joulujuhlaa, aterioineen kaikkineen?
      Meilläpä järjestetään. Kauppiaat ja muut varoissaan olevat lahjoittavat
      ruoat yms. jouluun kuuluvat tilpehöörit. Yleensä sivistysvaltioissa näin
      autetaan ja toimitaan!
      On sydäntäsärkevää lukea yksinäisistä ihmisistä joulunakin, eikö?
      Kuuntele tarkalla korvalla jouluna laulua....

      • Anonyymi

        Onhan kommunistit hoitanut että kaikkia hyysätään.Jopa sitä venäläistä palkkasotilasta,jota ei voida viedä Ukrainan vankilaan,koska on niin karut olot.Pidetään mieluummin suomen täysihoitolassa,kun on veronmaksajat jotka kustantaa elämän.


    • sikailua

      Ei todellakaan,jos antaa sialle hyvää ruokaa,niin jää vielä elätiksi.

    • on se

      Kinkku on joulun kunkku!

    • Sen kinkun

      Saa edullisesti joulun jälkeen.

      • Ymmärretty !

        Sen kinkun.

        Eli osta tämän joulun jälkeen edullisesti ensi jouluksi kinkku!


    • kekkuli

      Ravintoloista löytyy kinkkua ympäri vuoden.

    • Köyhä eläkeläinen

      Taas piti jonkun kekkulin sotkea ravintolan kinkut asialliseen ruokakeskusteluun!

    • Norppakinkku

      Pielisestä voi pyytää norppaa joulukinkuksi. Jeejee, ota kinkusta kiija lähde kaken kanssa rokkaamaan, jeejee

    • uusi skodisti

      Minäpä ajan uudella skodallani komeasti jukolaan, parkkaan invaruutuun ja haen 30 kilon kinkun ja runsaasti vodkaa. Sitten skodalla mukavasti joulun viettoon.

      • Anonyymi

        Joko heräsit tyhjän rahapussisi vierestä.


    • jalkavesi

      Varmaan näillä kinkkuintoilijoilla on joulukuusikin sisällä ja tulet kynttilöissä. Muistakaahan lisätä jalkaan vettä,ettei karise kaikki neulaset ennen joulua.

    • Nuorempi työtön

      Näin unta joulukinkusta, 10 kiloinen kinkku käveli ovestani sisään ja meni ihan itse uuniin! Pettymys oli äsken herätessäni suuri, kun tajusin sen olleen vain unta :(

    • : (

      Jos saisi edes pienen paketin jauhelihaa jouluksi :(

      • : (

        Ja sekin antaisin kissaleni.


    • Skinka

      Mie oon niin köyhä ja osaton jottei minulla ole varaa edes noni kalliisiin uniinkaan .Ei ole varaa edes viidenkilonkinkku uniin.Köyhä joulu tulossa.

    • harakka jouluaamuna

      Helppo teidän on irvailla köyhille, minulla ei ole edes ole nettiä eikä tietokonetta. Kirjastossa jodun tämänkin kirjoittamaan.

      Kinkusta en voi kun haaveilla. Toivoisin, että nusen juopot heittelisi tyhjät pullot maastoon, minä kyllä kerään ne, saisin edes vähän rahaa.

    • joko on tarjolla

      Joko kinkkuja näkyy kaupoissa, mikä on hintataso? Halvin kelpaa, ei tarvi olla luomua.

      • s i w a

        Ei ainakaan siwassa ollut vielä. Siwa on yllättävän lähellä.. onx etukorttii?


    • etu on etu

      Mksutapaetu, myös kinkusta.

    • lihan laatu

      Jos ostaa halvan kinkun, se on huono homma, jotain kidutettua lihaa. Jos ostaa kalliin, se on samaa. Jos ostaa luomua, sekin on sitä ihan samaa..

      Siksi osan aina TANSKALAISEN kinkun, mikä on laatuisaa!

    • praatvuursti

      Haluaisin saksalaisen kinkun, saako muuten kuin hakemalla saksasta?

    • HETIPOIS

      Maksutapaetu on siinä,että kun maksaa käteisellä,niin rahat menee heti,mutta kun maksaa pankkikortilla rahat kestää tilillä vielä vähän aikaa.HEH !

      • visa vinkuu

        Olet oikeassa, ja kun maksaa visalla, mikään ei ikäänkuin maksa yhtään mitään! Nerokasta!


    • miltä tilanne näyttä

      Mikä tilanne kinkkujen suhteen?

      • tiede kertoo

        Varmaan ei ole hyvä, koska ihminen on kinkku itseleen, näin on tiede todennut. Eli ota itsestäsi oma kinkkusi ja nauti.


    • sikasikasikasika

      Tänään suuntaan Jukolaan kinkun ostoon! Tietysti haen ensin rohkaisua alkosta.

    • lihaa

      Pikkujouluissa on "kinkkua"tarjolla,jos ei kotona saa.

    • wrntnjt

      Voiko kinkun maksaa nahkavisalla? saako silloin bonuksia?

      • Työntelet vain

        suoleen ja huutelet notta kauppa on meitin, kauppa on meitin...


    • Laatulihaa

      Taskalainen kinkku paras ja edullinen.

    • Köyhän joulu

      Tänä vuonna ei valitettavasti raha riittänyt kinkkuun. Näkkileipää närsitään joulu.

    • 12 euroo massii

      Olen saanut jo 6 euroa säästöön tänä vuonna. Saakohan 12 eurolla kinkkua ensi jouluna?

    • Et saa kinkkua

      Kokoomukselle kuuluu antaa 6 euroa .

      • Ratakisko

        Kysyn! MIKSI! Kerro se minulle:)


    • KokoomusEiTuoJoulua

      Ostamastasi joulukinkkuista 6 euroa menee Kreikan rahastoon.

    • 12 euroo massii

      Miksi sotkette puolueita tähän, kysyin vain, saako 12 eurolla minkäänlaista kinkkua?

    • JouluaEiTule

      Et saa kinkkua . Kokoomus vähentää 12 euroa toimeentulostasi.

    • KokoomuksessaOsataan

      Hyvä joulu mieli keräyksellä kinkku pöytää. Et saa tälläkään tavoin kinkkua. Heh heh vähennetään toimeentulotuesta saatu etusi.

      • levee nauru

        Kyllä meillä on huonoin hallitus pitkään aikaan..
        Vatuttaa se yläfemma Stub, kun nauraa niin miehen päähän sinne sopisi, siis suuhun.
        Mutta köyhää ei naurata...


    • ärsyttää muakin

      Ärsyttää se Stub, niin poliitikkona kuin ihmisenä...

    • stupid stub

      Stubilla komeat hampaat, niillä kelpaa kinkkua järsiä!

      • ja lanttu pierettää

        Kun stub hymyilee, on se niin leveä hymy, että 10 kilon kinkku mahtuisi kerralla suusta sisään! Ja kyllähän stubbi syö meidän köyhien kinkut.

        Lanttulaatikkoon joudumme tyytymään.


      • ällö tyyppi
        ja lanttu pierettää kirjoitti:

        Kun stub hymyilee, on se niin leveä hymy, että 10 kilon kinkku mahtuisi kerralla suusta sisään! Ja kyllähän stubbi syö meidän köyhien kinkut.

        Lanttulaatikkoon joudumme tyytymään.

        Stubbi on stubid.


    • Kankku Kinkku

      Joko mietitte paljonkin kinkkua?

    • valo kuitu

      Mietin valo kuitua:) Kinkut olen unohtanut.

    • Tanskankinkku

      Tänä vuonna edullinen tanskalainen kinkku. Parempaa kuin suomalaiset!

    • nuorempi työtön

      Eipä ole kummoiseen kinkkuun tänävuonnakaan varaa. Kerään pulloja kovasti, että saisi kinkkurahat kasaan.

      Vietän jälleen joulun yksin.

      • Sika-Nauta

        Jokos olet saanut kinkkurahat kerättyä? Kinkku edullista tänä jouluna.


    • pusikossa.pörähtelee

      Jukalle sataman pusikkoon viedään pieni kinkku sekä keskiolutta -ja lanttulaatikkoa.

    • salakaato12

      Tänä vuonna en syö kinkkua, vaan salaa kaadetun hirven lihaa :) Ei maksa mitään.

    • Petri.m

      Mulla sama homma hirven lihaa löytyy, vaikka muille jakaa. Tulee hyvä joulu.

    • laatulihaa

      Haluan nigerialaisen kinkun, mistä saa?

      • Helppoaon

        Nigeriasta sen haet.


    • helmikuunloppuun

      jänispataa se olla pitää..nam.

      • gay-pride

        Pemeää jänistä yönsilmään.


      • yöksairasta

        pitäs suomeenkin saada uudestaan rikoslain alle,että tuommoset perverssit saataisiin pakkohoitoon.


    • artisti2020

      Nainen on paras kinkku :)

    • Kauriziis

      Meppä syömmä Joulupöydässä kaurista!

    • ussrmaku

      Salakaadettu sutta on meillä jouludöydässä, on muuten liha kiinteetä ja pinkeetä.

    • tussuhiki

      Joko kinkut tulleet myyntiin?

    • eines0

      Tänä vuonna vain 3 rasiaa einesmaksalaatikkoa. Nekin punaisella hintalapulla oli.

    • Kinkkupöytään

      Tee kertakäyttö sähköposti ja osoite tänne, nii kyllä minä sinulle joulujutut pöytään.

    • kankkunen

      Joko olette alkaneet säästää rahaa kinkkuun? Joulu lähestyy....

      • KöyhänArki

        Ei pysty säästää, mutta olen kerännyt tölkkejä ja pulloja.


    • laatuliha

      Tänä vuonna ostan aidon, tanskalaisen kinkun! :) Niissä on laatu parempi kuin suomalaisissa.

    • sikapossu

      Joko kinkkuja näkyy? Onko kallista, rahaa olisi 20 euroa, saako sillä kinkkua??

      • Lämminpesä

        Ei, mutta sillä voi saada ripsipiirakan.


      • Silakka

        Maistuuko se silakalle 👉🐟


    • Nuorempi-Työtön

      Jakaako Bandidos tahi Hells angels tänä vuonna kinkkuja? Itselläni ei kinkkuun rahat riitä tänäkään vuonna :(

    • Köyhähkö

      Voiko halvasta jauhelihasta tehdä KINKUN? 🐖🤤

    • varpunenjouluaamuna

      ilkeetä kiusata näin, mulla oikeesti oo varaa kinkkuun eikä koko jouluun :(

    • uusi-skodisti

      Kohta haen mielyttävästi skodalla kinkun jukolasta ja konjakkia alkosta.

    • Anonyymi

      Miten on, joko kinkku mielessä?

      • Anonyymi

        On mielessä, mutta ei suussa, varaa ei kertakaikkiaan ole kinkkuun! :(


    • Anonyymi

      Jakaako se Hells McAnus kerho laulupuun luona tänä vuonna kinkkuja?

      • Anonyymi

        Susijengi jakaa (per...tä),eiku kinkkuja meijerin tiloissa.Olemme erikoistuneet nuolemiseen,eiku jakamiseen,koska emme pääse isojen poikien kuvioihin mukaan ja olemme anuskerhon alajaosto emme ole viellä ylentyneet,kun pitäisi enemmän jakaa (per...tä),eiku niitä joulukinkkuja


    • Anonyymi

      Mistä saa tanskalaista kinkkua ostaa turun seudulla vaik kupittaa? Kiitollinen jos saan vastauksen

    • Anonyymi

      Kuulin kyllä jo vuosia sitten mielestäni yllättävän tiedon suuren liikkeen liha-alan ammattilaiselta. Tanskassa kasvatettu sika, kun se tuodaan ruhona Suomeen ja täällä paloitellaan myyntikuntoon, muuttuu kotimaiseksi lihaksi täällä tehdyn työmäärän vuoksi.

    • Jouluruoka on kyllä oivassa seurassa mitä mainiointa.
      Joulupukki kusetus vaan lähinnä ärsyttää että miksi sellaistakin jenkki paskaa pitää tänne Suomen maalle kylvää Coca kolineen.
      Joulun henki sisäistäkäämme ja rakastakaamme toisiamme ehdoitta...Love you <3

    • Anonyymi

      Mulla on tainnu olla kinkkua missä oli kinkkuni?

      • Anonyymi

        Lähti toisen miehen matkaan.


    • Anonyymi

      Mä luulen, että mulla ei oo tänävuonna rahaa kinkkuun. Ostan kisalle jotain esim. naudanlihaa.

    • Anonyymi

      Jokos kinkkuja on tullut myyntiin ja mikä lienee hinta?

      Jakaako Hells Mcanus mopokerho kinkkuja?

    • Anonyymi

      Kinkkuja on tänä jouluna vähemmän, kun ravintolat on lähes kiinni.

    • Anonyymi

      Ostin oman possun, lihotan sitä nyt rajhusti, tänä cuonna mulla onkin sitten nurmeksen isoin kinkku!

    • Anonyymi

      Kulkiko kahdella vai neljällä jalalla.

    • Anonyymi

      Nyt on oikea aika ruveta säästämään joulukinkkuun!

    • Anonyymi

      Tänäkin vuonna maukas, tanskalainen kinkku!

      • Anonyymi

        Minulle tulee saksalainen kuuma kinkku jouluksi 🥰


    • Anonyymi

      Mikä tilanne, onko kinkkua tulossa? Enää reilu kuukausi aattoon, onko rahat kinkkuun säästetty? Loppuuko liha kaupoista? Loppuuko kinkut?

      Itse en näillä näkymin kinkkua saa, kun rahaa ei ole 😥

    • Anonyymi

      Meillä on perinteenä aina varastaa sika jouluksi! Ei maksa kun vaivan! 👍🐷

    • Anonyymi

      Mä voisin laittaa itseni lihoiksi, olen hyödyön ja lihava, teen itsestäni itselleni joulukinkun ja syön sen!

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista!


    • Anonyymi

      Koronan takia kinkun hinta pompsahtanut, yli 30 ekee kilo! 😮

      • Anonyymi

        Elä höpäjä, näytti olevan n 6 ekee kg. Aina manataan, että kinkut loppuu... ei ne lopu, ei ole koskaan loppuneet!


    • Anonyymi

      Ei ollut tänäkään vuonna varaa joulukinkkuun 😥😩🥺

      • Anonyymi

        Karu tilanne!


    • Anonyymi

      Tänä vuonna maukas tanskalainen kinkku suomalainen possu aivan liian kallista köyhällä ei varaa.

      • Anonyymi

        Kohtapa et saa kumpaakaan!!!


    • Anonyymi

      Sain kun sainkin kinkun! 6kg pyllerö, siihen meni koko vuoden säästöt!

      • Anonyymi

        Onneksi olkuun, toivottavasti raha riittää vielä uunin lämmittämiseen, ettei tarvi kinkkua raakana syödä 🐷


    • Anonyymi

      Joulu alkaa lähestyä..

    • Anonyymi

      edes TANKKI HANNU

    • Anonyymi

      SkoDA JÄI NYT MULLE

    • Anonyymi

      EN HELVETTI HALUA AUTOA. MUTTA...

    • Anonyymi

      Mulle tulee luomu kinkki, tiedän, että sika eli hyvän elämän.

    • Anonyymi

      Saan ehkä kinkun tänä jouluna. Ehkä!

    • Anonyymi

      Olen saanut 50 ekee säästöön luulisi sillä jonkinlaisen kinkun saavan?

      • Anonyymi

        Sillä saa jo muhkean kinkun! Oisikin 50 ekee mutta kun ei ole 🥺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä saa jo muhkean kinkun! Oisikin 50 ekee mutta kun ei ole 🥺

        Mene kellukka töihin niin sitten on se 50 ekee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene kellukka töihin niin sitten on se 50 ekee!

        Kellukat on kasvisuku ruusukasvien heimossa. Siihen kuuluu 95 lajia. Joitain kellukkalajeja käytetään koristekasveina. Lähisukuiset ansikat sisällytetään nykyisin Suomen Lajitietokeskuksen luokittelussa kellukoihin. Toisaalta niitä pidetään edelleen myös itsenäisenä sukuna


    • Anonyymi

      Ostin 9kg pökäleen sianpersettä, suu jo napsaa 😋

      • Anonyymi

        Mikä oli kinkun kilohinta tänä vuonna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli kinkun kilohinta tänä vuonna?

        En katsonut kun maksoin 500e setelillä


    • Anonyymi

      Hölmöt syö halpaa sikaa. Biisonia sen olla pitää. Siis aitoa biisonia, ei mitään nautaa. Ala unelmoida biisonista aloittaja. Toki joulun jälkeen se on tarjouksessa, mutta unelmoi siltikin. Saiskohan sossusta etusetelin jollekin biisoneita kasvattavalle luomutilalle?

    • Anonyymi

      Kannattaa priorisoida miten rahaa käyttää,ilmeisesti yhteiskunta maksaa laskusi ja asumisesi?

    • Anonyymi

      Ulkomailta kokonaisena ruhona tuotu sika, kun se paloitellaan Suomessa muuttuu kuulema kotimaiseksi kinkuksi, kertoi eräs lihamestari.

    • Anonyymi

      Suomalaisen kinkun hinta taisi olla n 10 ekee kilo luomu toki, otin 10 kiloo, ostin isoimman mitä löysin :) Siis potkaton kinkku.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe