happo & sinkkimaali

duunaaja

Kannattaako sinkkimaalin päälle laittaa vielä happopohjamaalia? Mitään hyötyä? nyt on ruosteet puhallettu auki ja päälle laitettu sinkkipohjamaalia. Tarkotus laittaa sinkkimaalin päälle pakkeli, pohjamaali ja lopulta pintamaali.

8

20091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laura

Moi!
      Sinkkimaalin päälle kannattaa laittaa vielä happopohjamaali,sillä on ns.puhdistava vaikutus metalli pintaan ja se sit parantaa tarttuvuutta muille maalikerroksille.

• dr.taunus

happomaali on tarkoitettu suoraan pellin pinnalle, nimikin kertoo että maali syöpyy kiinni peltiin. happomaalin päälle sitten voit vetää mitä vain, happomaalia tulee laittaa äärimmäisen ohut kerros ja vain yksi kerros, ei siis enemmän=parempi.

• hyvää

Olis kiva tietää totuus tuosta sinkkimaalista. Yhteen autoon tehtiin kotona peltityöt ja uudet paikat pohjamaalattiin sinkkimaalilla. Oli se automaalaamon äijä vihainen, että mitä tuommoista menitte vetämään, hän joutuu ne kaikki poistamaan ennen maalausta.

• dr.taunus

kyllähän se vähän niin on että sinkkimaali on vähän niinkuin kotikäyttöön tehty, asiallinen aine varsinkin näkymättömiin jäävissä paikoissa.
        muiden maalien tarttuvuus ja pysyvyys sinkkimaalin kanssa on vähän niin ja näin.
        itse olen joskus -72 valmistunut automaalariksi mutta sittemmin lopettanut ne hommat, nykyään tulee vain omat ja naapureitten projektit maalailtua, TOSIN maalit ovat kehittyneet niistä ajoista...

• Jukkis
        dr.taunus kirjoitti:

kyllähän se vähän niin on että sinkkimaali on vähän niinkuin kotikäyttöön tehty, asiallinen aine varsinkin näkymättömiin jäävissä paikoissa.
        muiden maalien tarttuvuus ja pysyvyys sinkkimaalin kanssa on vähän niin ja näin.
        itse olen joskus -72 valmistunut automaalariksi mutta sittemmin lopettanut ne hommat, nykyään tulee vain omat ja naapureitten projektit maalailtua, TOSIN maalit ovat kehittyneet niistä ajoista...

1k happo soveltuu sinkin päälle, mutta 2k happo ei sovellu

• sanni
        Jukkis kirjoitti:

Mikäs happomaali käy alumiinin päälle..

• Jukkis
        sanni kirjoitti:

Mikäs happomaali käy alumiinin päälle..

mutta myös 2k hapon pitäisi käydä samalla lailla.

• minä
        Jukkis kirjoitti:

päälle ei voi kitata....muistakaa se,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe