Kannattaako sinkkimaalin päälle laittaa vielä happopohjamaalia? Mitään hyötyä? nyt on ruosteet puhallettu auki ja päälle laitettu sinkkipohjamaalia. Tarkotus laittaa sinkkimaalin päälle pakkeli, pohjamaali ja lopulta pintamaali.
happo & sinkkimaali
8
20091
Vastaukset
- laura
Moi!
Sinkkimaalin päälle kannattaa laittaa vielä happopohjamaali,sillä on ns.puhdistava vaikutus metalli pintaan ja se sit parantaa tarttuvuutta muille maalikerroksille. - dr.taunus
happomaali on tarkoitettu suoraan pellin pinnalle, nimikin kertoo että maali syöpyy kiinni peltiin. happomaalin päälle sitten voit vetää mitä vain, happomaalia tulee laittaa äärimmäisen ohut kerros ja vain yksi kerros, ei siis enemmän=parempi.
- hyvää
Olis kiva tietää totuus tuosta sinkkimaalista. Yhteen autoon tehtiin kotona peltityöt ja uudet paikat pohjamaalattiin sinkkimaalilla. Oli se automaalaamon äijä vihainen, että mitä tuommoista menitte vetämään, hän joutuu ne kaikki poistamaan ennen maalausta.
- dr.taunus
kyllähän se vähän niin on että sinkkimaali on vähän niinkuin kotikäyttöön tehty, asiallinen aine varsinkin näkymättömiin jäävissä paikoissa.
muiden maalien tarttuvuus ja pysyvyys sinkkimaalin kanssa on vähän niin ja näin.
itse olen joskus -72 valmistunut automaalariksi mutta sittemmin lopettanut ne hommat, nykyään tulee vain omat ja naapureitten projektit maalailtua, TOSIN maalit ovat kehittyneet niistä ajoista... - Jukkis
dr.taunus kirjoitti:
kyllähän se vähän niin on että sinkkimaali on vähän niinkuin kotikäyttöön tehty, asiallinen aine varsinkin näkymättömiin jäävissä paikoissa.
muiden maalien tarttuvuus ja pysyvyys sinkkimaalin kanssa on vähän niin ja näin.
itse olen joskus -72 valmistunut automaalariksi mutta sittemmin lopettanut ne hommat, nykyään tulee vain omat ja naapureitten projektit maalailtua, TOSIN maalit ovat kehittyneet niistä ajoista...1k happo soveltuu sinkin päälle, mutta 2k happo ei sovellu
- sanni
Jukkis kirjoitti:
1k happo soveltuu sinkin päälle, mutta 2k happo ei sovellu
Mikäs happomaali käy alumiinin päälle..
- Jukkis
sanni kirjoitti:
Mikäs happomaali käy alumiinin päälle..
mutta myös 2k hapon pitäisi käydä samalla lailla.
- minä
Jukkis kirjoitti:
1k happo soveltuu sinkin päälle, mutta 2k happo ei sovellu
päälle ei voi kitata....muistakaa se,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197