Olen ollut harjoittelijana päiväkodissa kolme kk, ja päänvaivaa minulle tuottaa eräs lapsi, joka on vierastanut minua siitä lähtien kun tulin töihin. Lapsi ei koskaan hakeudu lähelleni, juoksee piiloon hoitajan luo, vaikken väkisin häntä luokseni haekaan. Kerran minun piti pukea lapsi, ja hän rimpuili ja huusi kuin viimeistä päivää, ennenkuin lopulta päästin hänet menemään. Olen yleensä tullut toimeen lasten kanssa eikä vastaava tapausta ole sattunut eteeni. En ole lasta yrittänyt väkisin istuttaa sylissäni tai riepottanut häntä mukanani, olen puolestani yrittänyt häntä hitaasti lähestyä ja antaa hänen tulla minun luokseni kun huomasin jo ensimmäisinä työpäivinä, että hän suhtautuu vieraisiin varautuneesti. Olen kuitenkin tämän lapsen päivärytmissä mukana joka päivä, joten ihmettelen vähän teenkö jotain väärin kun hän vieläkin käyttäytyy kuin pelkäisi minua, muita harjoittelijoita hän ei vierasta. Osaisiko joku hieman valaista asiaa?
lapsi vierastaa harjoittelijaa
1
205
Vastaukset
- Ujonäiti
Itselläni on kovin herkkä ja vierastava lapsi. Ennen vierasti ihan kaikkia ja nyt vain muutamia ihmisiä. Näissä ihmisissä ei ole mitään "pelottavaa" eivätkä ole tehneet mitään "väärää" mutta joku asia näissä ihmisissä kuitenkin lastani pelottaa..
Vinkkinä antaisin että anna lapsen itse ottaa se ensimmäinen askel.
Pysyttele vähän kauempana leikkimässä muiden kanssa, uskoisin että lähestyy sinua sitten kun saa päättää siitä itse.
Oma lapsi ainakin haluaa juuri itse ottaa kontaktia muihin ihmisiin, ahdistuu jos joku tuntematon lähestyy ensin..
Ehkä saat hänestä vielä myöhemmin hyvänkin ystävän:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256