Olen ollut harjoittelijana päiväkodissa kolme kk, ja päänvaivaa minulle tuottaa eräs lapsi, joka on vierastanut minua siitä lähtien kun tulin töihin. Lapsi ei koskaan hakeudu lähelleni, juoksee piiloon hoitajan luo, vaikken väkisin häntä luokseni haekaan. Kerran minun piti pukea lapsi, ja hän rimpuili ja huusi kuin viimeistä päivää, ennenkuin lopulta päästin hänet menemään. Olen yleensä tullut toimeen lasten kanssa eikä vastaava tapausta ole sattunut eteeni. En ole lasta yrittänyt väkisin istuttaa sylissäni tai riepottanut häntä mukanani, olen puolestani yrittänyt häntä hitaasti lähestyä ja antaa hänen tulla minun luokseni kun huomasin jo ensimmäisinä työpäivinä, että hän suhtautuu vieraisiin varautuneesti. Olen kuitenkin tämän lapsen päivärytmissä mukana joka päivä, joten ihmettelen vähän teenkö jotain väärin kun hän vieläkin käyttäytyy kuin pelkäisi minua, muita harjoittelijoita hän ei vierasta. Osaisiko joku hieman valaista asiaa?
lapsi vierastaa harjoittelijaa
1
210
Vastaukset
- Ujonäiti
Itselläni on kovin herkkä ja vierastava lapsi. Ennen vierasti ihan kaikkia ja nyt vain muutamia ihmisiä. Näissä ihmisissä ei ole mitään "pelottavaa" eivätkä ole tehneet mitään "väärää" mutta joku asia näissä ihmisissä kuitenkin lastani pelottaa..
Vinkkinä antaisin että anna lapsen itse ottaa se ensimmäinen askel.
Pysyttele vähän kauempana leikkimässä muiden kanssa, uskoisin että lähestyy sinua sitten kun saa päättää siitä itse.
Oma lapsi ainakin haluaa juuri itse ottaa kontaktia muihin ihmisiin, ahdistuu jos joku tuntematon lähestyy ensin..
Ehkä saat hänestä vielä myöhemmin hyvänkin ystävän:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171065124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103319Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2282230Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232043Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin21442Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491154- 721140
- 1761034
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959