Mulla on ollut nyt viikon ajan pientä kutinaa alapäässä ja olen miettinyt voisiko se olla hiiva (ei oo koskaan ennen ollut). Aluksi tuli vähän kokkareista valkovuotoa ja sit alko menkat.. Menkkojen loppuvaiheessa/loputtua kokeilin laittaa bebantheenia, mutta en huomannut kummempaa eroa. Kutina on ollut tosi vähäistä, paitsi eilen, kun aloin raapimaan alapäätä, kutina vain kasvoi ja kasvoi melkein sietämättömäksi ja lopulta tais tulla pieni haava alapäähän ja koko alapää turpos ja alko punottaa. Nyt turvotus on laskenut mutta edelleen sellanen epämiellyttävä tunne, ja silloin tällöin pientä kutinaa. On tullut myös runsasta ja erilaista valkovuotoa kuin yleensä, mutta ei kokkoreista, vaan sellasta ihan litkua, melkein kun vettä. Voisko tää olla hiiva? (lääkäriin en halua mennä)
Mietin myös sitä, voisko sillä olla asiaan vaikutusta että juuri ennen näitä oireita poikaystäväni sormetti mua ja olin sillon aika kuiva... Voiko tää olla vaan jotain limakalvojen ärtymistä tms? Ja kyseessä ei voi olla mikään sukupuolitauti koska en ole ollut yhdynnässä.
Mietin myös sitä, voisko sillä olla asiaan vaikutusta että juuri ennen näitä oireita poikaystäväni sormetti mua ja olin sillon aika kuiva... Voiko tää olla vaan jotain limakalvojen ärtymistä tms? Ja kyseessä ei voi olla mikään sukupuolitauti koska en ole ollut yhdynnässä.
Vastaukset 2
Vanhimmat
Asia on syytä tutkia. Lääkäriin siis. Laboratoriokokeella/kokeilla selviää, mitä on.
Kuivat limakalvot altistavat tulehduksille. Ja sitten kun seksielämä on aktiivista, niin sperma voi aiheuttaa bakteeri- ja hiivatulehduksia (muitakin kuin sukupuolitauteja), koska sperman happamuus on erilainen kuin emättimen, ja se haittaa emättimen luonnollisten suojaavien bakteerien toimintaa.
Oireesi kuulostavat tavalliselta emättimen bakteerivaginoosilta tai hiivatulehdukselta. Ensimmäinen hiivatulehdus suositellaan tutkittavaksi lääkärissä. Jatkossa hoidon voi ostaa itse ilman lääkärikäyntiä apteekista. Sitten tietysti, jos tulehduksia on kovin usein, on taas perusteltu syy tutkia asia tarkemmin lääkärissä.