Oisko tämä?
>>
Paimiontietä reunustavat koivut halutaan ennemmin tai myöhemmin kaataa liikenneturvallisuuden nimissä.
>>
http://www.kuntsari.fi/?p=3469
Missä Paimion huonoin näkyvyys?
23
274
Vastaukset
- affdgdfdsg
Ei noilla koivuilla ole mitään tekemistä näkyvyyden kanssa vaan ongelma on se että jos ajaa ulos niin ei voi olla törmäämättä puuhun. Tuolla tiellä saa ajaa 80 km/h joten hyvin rysähtää. En voi käsittää miksi tuonne on alunperinkäään nuo istutettu. Ne olisi pitänyt kaataa aikoja sitten. Kohta varmaan joku vitun paimio yhdistys alkaa taas vinkumaan kuinka mikään ei koskaan saa muuttua... Helvetti täällä on tyhmiä ihmisiä.
- björkenstein
Sinun logiikallasi pitäisi siis
kaikki vielä tolpan päässä olevat tievalaisimetkin kaataa!!
ja kallioleikkaukset tehdä niin leveiksi, ettet pysty kallioon törmäämään ulosajossa!?!??
käyhän keski-euroopassa idyllisillä hyväpäällysteisillä isojen puukujien reunustamilla teillä, niin saatat ymmästää, miksi täälläkin josssain edes pyritään samanmoiseen...
ja totta: täällä on tyhmiä mielipiteitä. - pusikoita piisaa
Onko kukaan koskaan ikinä ajanut tossa ulos niin, että olisi noihin puihin rysäyttänyt?
Ja toden totta, jos koivut kaadetaan, on poistettava myös lyhtytolpat. - 1893du1u2910ud01ud
pusikoita piisaa kirjoitti:
Onko kukaan koskaan ikinä ajanut tossa ulos niin, että olisi noihin puihin rysäyttänyt?
Ja toden totta, jos koivut kaadetaan, on poistettava myös lyhtytolpat.Katuvalojen pylväät voivat olla riski liikenneturvallisuudelle, jos niiden törmäysominaisuudet auto-onnettomuuksissa ovat huonot. Nykyään käytetään jäykkien pylväiden ohella turvallisempia pysäyttäviä ja taipuvia pylväitä tai pylväitä, jotka törmäyksessä murtuvat tai katkeavat. Jälkimmäiset eivät kuitenkaan sovi tiiviisti rakennetulle kaupunkialueelle, jossa pylvään katkeaminen saattaisi aiheuttaa lisävahinkoja taloille tai ihmisille.
Pylväät siis ihan eri asia kun koivut.Koivut sopii kaataa,kun ovat vaarallisen paksuja.Sitten uudet taimet vaan tilalle,jos koivukujaa halutaan katsella. - jäykkiä ovat
1893du1u2910ud01ud kirjoitti:
Katuvalojen pylväät voivat olla riski liikenneturvallisuudelle, jos niiden törmäysominaisuudet auto-onnettomuuksissa ovat huonot. Nykyään käytetään jäykkien pylväiden ohella turvallisempia pysäyttäviä ja taipuvia pylväitä tai pylväitä, jotka törmäyksessä murtuvat tai katkeavat. Jälkimmäiset eivät kuitenkaan sovi tiiviisti rakennetulle kaupunkialueelle, jossa pylvään katkeaminen saattaisi aiheuttaa lisävahinkoja taloille tai ihmisille.
Pylväät siis ihan eri asia kun koivut.Koivut sopii kaataa,kun ovat vaarallisen paksuja.Sitten uudet taimet vaan tilalle,jos koivukujaa halutaan katsella.Ei taida nuo Paimion pylväät ihan uusia olla?
- pumpulia tarvitaan
Siis tää on niin tätä itteensä :( Ihmisiltä viedään oma ajattelukyky. Kaikkialla vaan hyysätään ja hoivataan. Eu-direktiivit määrää turvallisuusmääritteet ja kenenkään ei sen jälkeen tarvii miettiä miten toimii, kun kaikki on tehty niin turvalliseksi. Autolla voit ajaa miten sattuu, kun teiden varsilta kaadetaan esteet pois, mitä siitä sitten jos auton eteen sattuu toinen tienkäyttäjä osumaan; syyttäköön itteään, mitäs tulit tielle.
Huomaa tuossa jokapäiväisessä liikenteessä miten välinpitämätöntä se on; ajetaan punaisia päin, ylinopeuksia, ohitellaan risteysalueilla ja ohituskieltojen kohdilla, ym. ym. lista on loputon. Onko mikään ihme että ollaan välinpitämättömiä, kun ei tarvii enää miettiä seuraamuksia, kun kaikkialla tehdään voitava siihen ettei kenellekään tapahtuisi mitään. Minä olen sitä mieltä, että jos sääntöjä ei muuten osaa noudattaa niin kantapään kautta sitten.
Onko siitä muuten minkäänlaista faktatietoa, kuinka monta autoa on Paimion tien koivuihin osunut??? Valotolppaan ainakin on osunut jokunen auto.- muutansaloon
Et nyt taida ollenkaan huomioida sellaista pikkuseikkaa, että tolppaan rysäyttäneen vahingot jäävät yleensä muiden maksettavaksi - satojen tuhansien sairaalakuluja kun harvemmin pelkkä bonusten menetys riittää kompensoimaan.
Minä kaadan ne vitun puut vaikka itse jos ei kunta saa tuotakaan aikaiseksi. - on se hienoa
muutansaloon kirjoitti:
Et nyt taida ollenkaan huomioida sellaista pikkuseikkaa, että tolppaan rysäyttäneen vahingot jäävät yleensä muiden maksettavaksi - satojen tuhansien sairaalakuluja kun harvemmin pelkkä bonusten menetys riittää kompensoimaan.
Minä kaadan ne vitun puut vaikka itse jos ei kunta saa tuotakaan aikaiseksi.Juu, eikös se Remukin tolppaan osunut tuolla Kaarinan puolella ja kepillä kävelee. Nykyautot on kuitenkin tehty jo turvallisiksi, kun on nuo airpakit ja asteittain painuva rakenne.
- jotain vielä sattuu
on se hienoa kirjoitti:
Juu, eikös se Remukin tolppaan osunut tuolla Kaarinan puolella ja kepillä kävelee. Nykyautot on kuitenkin tehty jo turvallisiksi, kun on nuo airpakit ja asteittain painuva rakenne.
Näkyvyys on huono esim. Kalevantiellä, kun tullaan Vaskion suunnasta Taatilantien liittymään. Mitään ei näy ennen kuin kolahtaa, koska talo on edessä. Vaikka Taatilantiellä onkin kärkikolmio, ei se auta, koska pitää ajaa liian pitkälle ennen kuin jotain näkee. Pahinta on pitkä traktorinnokka ja trukkipiikit jatkona.
- vaarallista on
jotain vielä sattuu kirjoitti:
Näkyvyys on huono esim. Kalevantiellä, kun tullaan Vaskion suunnasta Taatilantien liittymään. Mitään ei näy ennen kuin kolahtaa, koska talo on edessä. Vaikka Taatilantiellä onkin kärkikolmio, ei se auta, koska pitää ajaa liian pitkälle ennen kuin jotain näkee. Pahinta on pitkä traktorinnokka ja trukkipiikit jatkona.
Aivan, ja sama juttu Nummikujalle kääntyvillä Kalevan Pajan kohdalla, mitään ei näy jos edestä talon takaa joku vastaan syöksyy. Pitää siis ajaa niin pitkälle, että näkee mutkan taakse ennen kuin uskaltaa kääntyä.
- kuusimö
jotain vielä sattuu kirjoitti:
Näkyvyys on huono esim. Kalevantiellä, kun tullaan Vaskion suunnasta Taatilantien liittymään. Mitään ei näy ennen kuin kolahtaa, koska talo on edessä. Vaikka Taatilantiellä onkin kärkikolmio, ei se auta, koska pitää ajaa liian pitkälle ennen kuin jotain näkee. Pahinta on pitkä traktorinnokka ja trukkipiikit jatkona.
.. talo pitää kaataa ehdottomasti pois tieltä ja katuvaloja 24/7 oltava palamassa sekä päivystävä ambulanssi pientareella
jos kato kolahtaa - nokakkain
vaarallista on kirjoitti:
Aivan, ja sama juttu Nummikujalle kääntyvillä Kalevan Pajan kohdalla, mitään ei näy jos edestä talon takaa joku vastaan syöksyy. Pitää siis ajaa niin pitkälle, että näkee mutkan taakse ennen kuin uskaltaa kääntyä.
Ihmisillä on kumma tapa leikata tuo Pajan ja Kaarelan kurvi. Muutenkin Kalevantiellä ajetaan keskeltä, ei pysytä omalla puolella ja ylinopeus on vakio. Joku roikkuu heti perseessä, jos nopeusrajoituksia noudattaa. Joskus vielä rysähtää isosti! Pahempi se on ajaa vastaantulevaa nokkaan kuin koivuun taikka tolppaan.
- näin on näppylät
jotain vielä sattuu kirjoitti:
Näkyvyys on huono esim. Kalevantiellä, kun tullaan Vaskion suunnasta Taatilantien liittymään. Mitään ei näy ennen kuin kolahtaa, koska talo on edessä. Vaikka Taatilantiellä onkin kärkikolmio, ei se auta, koska pitää ajaa liian pitkälle ennen kuin jotain näkee. Pahinta on pitkä traktorinnokka ja trukkipiikit jatkona.
Tosiaan, muistan takavuosilta, kun keskellä tuota risteystä oli joku vanha äijänkekkuli fillarillaan ja huitoi Metsäkoululta päin kolmion takaa lähestyvää autoa vaan jatkamaan ajoaan suoraan sairaalan suuntaan eteeni, vaikka itse tulin Vaskion suunnasta samaan aikaan. Jouduin niin kovaa jarruttamaan, että autoni takapää luisti ojaan ja jarruputket halkesivat. Autoni pysähtyi kuitenkin puolen metrin päähän kekkulista. Pitää siis muistaa, ettei "liikennepoliisiksi" kannata ryhtyä, jos ei mitään ymmärrä.
- paha paikka
vaarallista on kirjoitti:
Aivan, ja sama juttu Nummikujalle kääntyvillä Kalevan Pajan kohdalla, mitään ei näy jos edestä talon takaa joku vastaan syöksyy. Pitää siis ajaa niin pitkälle, että näkee mutkan taakse ennen kuin uskaltaa kääntyä.
Sama vaara toistuu myös ns. Loposen kurvissa, jos aikoo vasemmalle Takavainiontielle kääntyä. Vaikka kohdassa onkin 60km/h rajoitus, kaikki ajavat väh. seitsemääkymppiä.
- ite ratissa
näin on näppylät kirjoitti:
Tosiaan, muistan takavuosilta, kun keskellä tuota risteystä oli joku vanha äijänkekkuli fillarillaan ja huitoi Metsäkoululta päin kolmion takaa lähestyvää autoa vaan jatkamaan ajoaan suoraan sairaalan suuntaan eteeni, vaikka itse tulin Vaskion suunnasta samaan aikaan. Jouduin niin kovaa jarruttamaan, että autoni takapää luisti ojaan ja jarruputket halkesivat. Autoni pysähtyi kuitenkin puolen metrin päähän kekkulista. Pitää siis muistaa, ettei "liikennepoliisiksi" kannata ryhtyä, jos ei mitään ymmärrä.
Joo, ja että ei luoka kaikenmaailman liikenteenohjaajiin kuten joihinkin äijänkäppäniin!
- paha puute
nokakkain kirjoitti:
Ihmisillä on kumma tapa leikata tuo Pajan ja Kaarelan kurvi. Muutenkin Kalevantiellä ajetaan keskeltä, ei pysytä omalla puolella ja ylinopeus on vakio. Joku roikkuu heti perseessä, jos nopeusrajoituksia noudattaa. Joskus vielä rysähtää isosti! Pahempi se on ajaa vastaantulevaa nokkaan kuin koivuun taikka tolppaan.
Ehkä ajetaan siksikin keskellä, kun keskiviiva vallan puutuu. Jos se olisi olemassa, tietäisi vähän, mistä kuuluu mennä.
- kinttupolku
paha puute kirjoitti:
Ehkä ajetaan siksikin keskellä, kun keskiviiva vallan puutuu. Jos se olisi olemassa, tietäisi vähän, mistä kuuluu mennä.
Tien leveys ei riitä keksiviivan vetämiseen.
- ammattikuski
Alhaisempi nopeusrajoitus tuohon paikkaan.
- pakki päälle
Koko Paimioon aluenopeusrajoitus 50 km/h, paitsi Vistantietä on pakko pakittaa.
- ingmari
Puita näkee kaikkien teiden varsilla. Miksi just nuo puut pitäisi kaataa.
- Näitä riittää
Niit on monta, mut esimerkkinä vaiks kirkon seinä. Sitä vasten, ku menee kasvot seinään päin, ni varmuudel on huono näkyvyys.
- h1stor11kk1
Peipposten liikemiessuvun patriarkka Juhani Hagrid Peipposen kerrotaan aikoinaan kehottaneen ihmisiä seisomaan kirkon vieressä kasvot poispäin seinästä näkyvyyden parantamiseksi.
Viestistäsi päätellen tämä nk. Peipposen manööveri on kuolevaa kansanperinnettä.
- Anonyymi
Nythän ne on poistaneet Koiuvukujan toispuoleiseksi. Samalla logiikalla pitäisi mm. Itä-Suomessa poistaa mäntynetsät tien vierestä, sielllä ne on tosi lähellä 4-tietä eikä kellään t ulisi pieneen mieleenkään lähteä kaatamaan liikeneturvallisuuden nimissä. Uskomatonta höpötystä, törmätä voi vaikka liikennevalotolppaan. Koivukuja oli niin kaunis ja sopi tuohon erityisesti, tuli todella ikävä kun ne kaadettiin, olivat niin nättejä Miksi kaikki kaunis pitää tuhota Paimiossa? Luontopoluista tehdään frisbeegolfrata ja toivottavasti Paimion parantola jätetään upeana kohteena rauhaan eikä siitä tehdä mitään markkinapaikkaa ja elämyspuistoa, Niitä on Suomessa jo ihan tarpeeksi. Hiljaisuus ja rauhallisuus upeana arkkitehtonisena kohteena pitää säilyttää, siellä sielu lepää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384128- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151961Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581588Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341417VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981141
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070