peräsuolisyöpä

tuikku082

Onko kenelläkään kokemuksia peräsuolisyövästä?

8

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vierellä ollut

      Tähän kysymykseen en haluaisi vastata. Itsellä ei ole kuin sairastuneen tukena . Suolistosyöpiiin sairastuu suhteellisen paljon ihmisiä. Toisilla havaitaan ajoissa ja toisilla ei jne. Ei tähän yhtä selvää vastausta olekaan

    • tuikku082

      Selviytyikö henkilö kenen tukena olit syövästä? Mitä hoitoja hän sai?

    • Syöpis

      30cm poistettiin kesäkuun lopulla 2011 ja avanne suljettiin lokakuussa.
      Sulkija säästyi muuta leikkaussauma on aivan sen vieressä ja sulkijan "katkaisuominaisuus" on pelkkä muisto vain.

      Tähän saakka tähystykset 6kk välein.
      Nyt vain labrakoe 10.12.

      Syömisen laatua, määrää ja ateriavälejä on syytä tarkkailla.
      Ulosteen laatu vaihtelee "kaivuu kovasta" löysään.

      Avannepussin pohjan vaihdot olivat oma kuvionsa ja avanteen sulkemisen jälkeinen revohka oli värikästä, vaudikasta ja vähemmäm miellyttävää.

      • syöpis

        Omituinen kehitys?

        Tulimme reisusta 07.07. ja ulosteeni oli muuttunut pikimustaksi.
        En ymmärtänyt syytä ilmiöön.
        Menin lääkäriin joka katsoi historiikkini ja kuulusteli kaikesta mahdollisesta.
        Määräsi labrakokeisiin vaikka seuraavat olisivat olleet vasta joulukuussa.

        Syöpämarkkeri oli puolessa vuodessa laskenut 2,1 -> 1,7.
        Eturauhasen PSA samassa ajassa 2,9 -> 1,7.
        Olen tietenkin hiivatin helpottunut ja tyytyväinen varsinkin kun samaan aikaan leikattu 5v nuorempi kaverini jolla oli pienempi operaatio, menehtyi parissa viikossa uusien oireiden havaitsemisen jälkeen.

        Minulla on vuoden mittaan muutama tissutteluputki. Pisin 6-viikkoa, muut 1 - 2 viikkoa. Muulloin käyn puntti- / kuntosalitreeneissä treeneissä 5 - 6 kertaa viikossa.
        Viimeisen 6:n viikon tissuttelujakson aikana Hb laski 169 -> 156.

        Olen 70v. Vedän leukoja 10:n sarjoja ja esimerkiksi maastaveto tällä hetkellä max 160kg. Tavoitteena 2kk:n kuluttua 180kg.
        Olin alkuaan pelännyt intensiivisen treenin lisäävän syövän uusiutumisen riskiä.

        Helkutti! Kunhan tätä vaan jatkuisi. Ei se loputtomiin kestä kuitenkaa.
        Olenhan vain osa-aikainen onanisti mutta täysipäinen realisti. Toivottavasti!

        Ps. Vaimo saa seurata tangoja yksin. Mene katsomaan loppupäätä.


    • Vierellä ollut

      Puolisostani oli kysymys. Hän ei selvinnyt sairaudestaan. Sairaus oli levinnyt vaikka ei kuvissa näkynyt. Sytot vaikuttivat etäpesäkkeeseen aluksi pienentävästi ja sitten pitivät ennallaan. Pitkää vaikutusta ei saatu selville, kun sairaus otti voiton.

      • Pussinkuljettaja

        Hei! Oletko -Vierellä ollut- vielä kuulolla? Sairastuin kolme ja puoli vuotta sitten peräsuolen syöpään 45-vuotiaana eli suht nuorena sairauteen, johon sairastutaan keskimäärin 65-vuotiaana. Leikkauksessa menetin koko peräsuolen sulkijalihaksineen, joten pussinkuljettana olen lopun elämääni. Nyt yllättäen Cea-arvo on noussut samalle tasolle, kuin ennen leikkausta oli. Miten puolisosi syövän levinneisyys todettiin, kun kuvissa ei näkynyt? Minulle on suunnitteilla jo tehtyjen TT-ja MRI kuvien lisäksi CT/Pet-kuvaus, kun edellisissä kuvantamistulos epäselvä ja kuitenkin jyrkästi noussut syöpämarkkeri juoruaisi levinneestä taudista. Olen kovin peloissani. Olen nyt menossa leikkaukseen 30.päivä tätä kuuta, kun jotain epäselvää "tihentymää" lantion alueen kuvissa oli. On niin lohduton olo. Levinneen peräsuolisyövän ennuste on aika heikko. Parisen vuotta hoidoilla voi saada jatkoaikaa elämälleen. Minulla on vielä kaksi lasta, jotka tarvitsisivat äitiä enkä mitenkään voisi vielä kuolla. Mieli on kovin maassa.
        Osanottoni sinulle. Tämä on kauhea ja kivulias sairaus, johon ei kenenkään soisi sairastuvan. Elääkseen ihmisen täytyy syödä ja kun syöpä on runnellut ruoansulatuselimistön on syömisen aiheuttama kipu ja tuska täyttä helvettiä.


      • syöpis
        Pussinkuljettaja kirjoitti:

        Hei! Oletko -Vierellä ollut- vielä kuulolla? Sairastuin kolme ja puoli vuotta sitten peräsuolen syöpään 45-vuotiaana eli suht nuorena sairauteen, johon sairastutaan keskimäärin 65-vuotiaana. Leikkauksessa menetin koko peräsuolen sulkijalihaksineen, joten pussinkuljettana olen lopun elämääni. Nyt yllättäen Cea-arvo on noussut samalle tasolle, kuin ennen leikkausta oli. Miten puolisosi syövän levinneisyys todettiin, kun kuvissa ei näkynyt? Minulle on suunnitteilla jo tehtyjen TT-ja MRI kuvien lisäksi CT/Pet-kuvaus, kun edellisissä kuvantamistulos epäselvä ja kuitenkin jyrkästi noussut syöpämarkkeri juoruaisi levinneestä taudista. Olen kovin peloissani. Olen nyt menossa leikkaukseen 30.päivä tätä kuuta, kun jotain epäselvää "tihentymää" lantion alueen kuvissa oli. On niin lohduton olo. Levinneen peräsuolisyövän ennuste on aika heikko. Parisen vuotta hoidoilla voi saada jatkoaikaa elämälleen. Minulla on vielä kaksi lasta, jotka tarvitsisivat äitiä enkä mitenkään voisi vielä kuolla. Mieli on kovin maassa.
        Osanottoni sinulle. Tämä on kauhea ja kivulias sairaus, johon ei kenenkään soisi sairastuvan. Elääkseen ihmisen täytyy syödä ja kun syöpä on runnellut ruoansulatuselimistön on syömisen aiheuttama kipu ja tuska täyttä helvettiä.

        Uskonet, että ymmärrän tunteesi! Tsemppiä! Mitä muuta tässä voisi sanoa?


    • Vierellä ollut

      Satuin lukemaan tätä viestiä. Ei minulla paljon ole sanottavaa. Toivottavasti sairautesi saadaan hallintaan ja saat elinpäiviä vielä vuosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      76
      4948
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      40
      1650
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1557
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1179
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1000
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      997
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe