Teidensideaineena käytetty okto murske hajoittaa Volgswageneiden jakopäät uutisoitiin tänään YLE TVI.ssä. Suunnittelupöydällä tehdylle virheelle keksitty uusi syntipukki.
Okto murske hajoittaa Volgswageneiden jakopäät.
49
1984
Vastaukset
- exTsi
Ja Volkkarin huoltopomoa vaan naurattaa kun kaikki ketjujen venymiset ja hihnojen katkeamiset voidaan laittaa pölyn piikkiin ja näin takuuremontit ovat historiaa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288611950105.html- osssss
Kaleva lehti facebookissa kerää teema osiossa tietoa omistajilta korjauksista...
- tsiisus mikä törppö!
"Okto murske hajoittaa Volgswageneiden jakopäät."
Kuinka tyhmä pitää olla, että saa mahtumaan yhteen virkkeeseen asiavirheen lisäksi kielioppi- ja oikeinkirjoitusvirheen?
Mikä on WAG?
Jos aivopierullasi tarkoitit Oulun seudun autoissa ilmennyttä jakohihnojen ennenaikaisista rikkoutumisista kertonutta uutista, olet pöllyssäsi nukkunut oleellisten tietojen kohdalla. Oulun seudun jakohihnaongelma koskee kaikkia automerkkejä jotka käyttävät jakohihnaa!
Käytä vähemmän päihteitä ettet häpäise pöllyisillä kirjoituksilla itseäsi!- antiVAG
Höhöö!
Kylläpä naurattaa, kun VAGsteri ei osaa niellä totuutta volskin laadusta.
Kyllä ketjukone kestää... Paitsi volkkarissa =). Liekö tuo katupöly senkin rikkoo.? - oulun remppamies
eipä muuten koske kaikkia missä on hihna :),riippuu täysin onko jakopään hihnapyörät tehty kunnon metallista vai tinapaperista,niinkuin vag laitteissa on käynyt
- fader
oulun remppamies kirjoitti:
eipä muuten koske kaikkia missä on hihna :),riippuu täysin onko jakopään hihnapyörät tehty kunnon metallista vai tinapaperista,niinkuin vag laitteissa on käynyt
Toyota kuulema yrittänyt tiivistää konetta ettei pöly pääse arkoihin paikkoihin , ei ole kuulema auttanut.
- Taisi osua AIKA
arkaan kohtaan kun noin älähti volkarin omistaja!!!!
- osssss
Asiaa tutkii aaltoyliopisto.
Kuka syyllinen? - Anonyymi
Mikä on WAG?. Kyllä se vain näin on että puheesi on puppua. Jos VW.t ja Audit lyhentävät nokkremmin vaihtovälin sinne missä useimmilla automerkeillä on niin remmiviat katoaa. Siis sinne 110000-140000 jos tehdään remminvaihto intervalli niin pölyjä saa hakea muualta . Se siellä oleva jakoremmi ongelma on vain noilla VW,Audi tuotteilla !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on WAG?. Kyllä se vain näin on että puheesi on puppua. Jos VW.t ja Audit lyhentävät nokkremmin vaihtovälin sinne missä useimmilla automerkeillä on niin remmiviat katoaa. Siis sinne 110000-140000 jos tehdään remminvaihto intervalli niin pölyjä saa hakea muualta . Se siellä oleva jakoremmi ongelma on vain noilla VW,Audi tuotteilla !!
Ja höpön höpöt -tutustuisit faktoihin.
- P e n t t i
Tojo on yrittänyt ratkaista pölysuojausongelmaa salaa yleisöltä jo pitkän aikaa, koska niiden jakopään rakenne on kaikkein heikoin. Tuloksetta.
VW:n tuotteet ovat alkaneet kärsiä vasta paljon myöhemmin. VW tuo asian avoimesti het esiin ja keskusteluun, niin Tojoterot alkaa kohkaamaan ihan sutena.
VW on itse tutkinut tilannetta eikä vaan ihmetellyt. Ansiokasta!- ggsgsdgsfsd
Tojotassa on varmaan 15 vuotta ollut ketjukoneet, jotka kestää, toisin ku volkkarin ketjukone viritelmät.
Toisille tuo saksalainen laatu on kova pala, sen päälle että ostetaan sitä, puhellaan ihan puuta heinää ja pehmosia vaikkei ymmärretä mitään autojen päälle. - assdadasd
ggsgsdgsfsd kirjoitti:
Tojotassa on varmaan 15 vuotta ollut ketjukoneet, jotka kestää, toisin ku volkkarin ketjukone viritelmät.
Toisille tuo saksalainen laatu on kova pala, sen päälle että ostetaan sitä, puhellaan ihan puuta heinää ja pehmosia vaikkei ymmärretä mitään autojen päälle.Lukekaa Helsingin sanomat 21.10.2013 sivu A10. Siellä esim Fordin asiakaspalvelupäällikkö sanoo näin " syy ei ole auton omistajan, valmistajan eikä huoltokorjaamonkaan. VW:llä on menossa oma kenttä koe kahdella autolla. Toyota on yrittänyt tiivistää jakohihnan koppaa, mutta tuloksetta. Näin kirjoittaa Helsingin sanomat. Ongelma koskee siis melkein kaikkia automerkkejä, ei pelkästään Toyotaa ja Vw:tä.
- Likaantunut hihna
assdadasd kirjoitti:
Lukekaa Helsingin sanomat 21.10.2013 sivu A10. Siellä esim Fordin asiakaspalvelupäällikkö sanoo näin " syy ei ole auton omistajan, valmistajan eikä huoltokorjaamonkaan. VW:llä on menossa oma kenttä koe kahdella autolla. Toyota on yrittänyt tiivistää jakohihnan koppaa, mutta tuloksetta. Näin kirjoittaa Helsingin sanomat. Ongelma koskee siis melkein kaikkia automerkkejä, ei pelkästään Toyotaa ja Vw:tä.
Autoni on VW ja sen 1,9 tdi moottorin jakopään hihna on molemmin puolin likaisen ruskean tahnan peitossa.
Paikoillaan olevalla jakohihnalla on ajettu 45000 km ja edellisellä ajoin 120000 ja
se oli puhtaan musta, eikä pinnoissa ollut yhtään mitään. Tein hihnanvaihtovaihtotyön itse ja havaintoni ovat omakohtaisia.
Olen ajatellut voisiko sitä yrittää puhdistaa esimerkiksi höyrypesurilla moottorin
käydessä ja hihnasuojan ollessa yläpäästä auki. Höyrypesurilla puhdistusvaikutus perustuu höyrysuihkuun eikä siitä kondensoidu paljoakaan vettä. - niimpä...
Olipas hulvattoman oloinen selitys volksvaakeneitten konerikoille,minkähänlaisia tarinoita kuullaan näistä DSG:n hajoamisten syistä vielä...
- osssss
niimpä... kirjoitti:
Olipas hulvattoman oloinen selitys volksvaakeneitten konerikoille,minkähänlaisia tarinoita kuullaan näistä DSG:n hajoamisten syistä vielä...
Mutta positiivinen veikko se VW pomo.
Nauraa.
Asiakkaat lienee nauraa myös? - Likaantunut hihna
Likaantunut hihna kirjoitti:
Autoni on VW ja sen 1,9 tdi moottorin jakopään hihna on molemmin puolin likaisen ruskean tahnan peitossa.
Paikoillaan olevalla jakohihnalla on ajettu 45000 km ja edellisellä ajoin 120000 ja
se oli puhtaan musta, eikä pinnoissa ollut yhtään mitään. Tein hihnanvaihtovaihtotyön itse ja havaintoni ovat omakohtaisia.
Olen ajatellut voisiko sitä yrittää puhdistaa esimerkiksi höyrypesurilla moottorin
käydessä ja hihnasuojan ollessa yläpäästä auki. Höyrypesurilla puhdistusvaikutus perustuu höyrysuihkuun eikä siitä kondensoidu paljoakaan vettä.Irroitin 1,9 tdi moottorin peittävän muovikannen ja irroitin turbon väliletkun ja sen jälkeen kahdella klipsillä kiinni olevan jakohinakotelon yläosan. Moottorin käydessä puhalsin paineilmasuihkulla hihnan molemmin puolin. Tämän paineilmakäsittelyn jälkeen hihna näytti ja tuntui sormin koetellenkin puhtaalta, mutta hihnan värissä oli vielä vivahdus ruskeaa.
Ennen tähän ryhtymistäni olin laittanut höyrypesurin lämpiämään ja höyryntuoton alkaessa tein parin kolmen sekunnin höyrypuhalluksen moottorin käydessä hihnan molemmilta puolin ja hihna oli puhtaan musta ja jätin kotelon yläpään auki yöksi aamuun saakka auton ollessa lämpimässä autotallissa ja menin tänään aamulla katsomaan ja hihna oli puhtaan musta.
Mitään havaittavia kulumia hihnassa ja sen hampaissa ei ollut. Aion katsoa useamman kerran vuodessa hihnan kunnon kun puhdistus on noin helppo toimenpide. Jos se on likaantunut samalla tavoin kuin se oli, toistan tämän
saman puhdistustoimenpiteen.
Ps. asun Oulun seudulla. - osssss
VW pomo avoin ja nauraa mukavasti...
- osssss
assdadasd kirjoitti:
Lukekaa Helsingin sanomat 21.10.2013 sivu A10. Siellä esim Fordin asiakaspalvelupäällikkö sanoo näin " syy ei ole auton omistajan, valmistajan eikä huoltokorjaamonkaan. VW:llä on menossa oma kenttä koe kahdella autolla. Toyota on yrittänyt tiivistää jakohihnan koppaa, mutta tuloksetta. Näin kirjoittaa Helsingin sanomat. Ongelma koskee siis melkein kaikkia automerkkejä, ei pelkästään Toyotaa ja Vw:tä.
Vaan VW pomo nauraa ja kiistää...
Iloinen kaveri.
Toivottavasti ei kohta työtön?
okto,okto - Anonyymi
VW on itse tutkinut tilannetta eikä vaan ihmetellyt.. HÖPÖ HÖPÖ . Saksalaiset eivät tunnusta omia tekojaan vaan syyttää muuta. Esimerkii 80 luvulta ,Mersu ja täys synteetti öljy, höpöä höpöä sekin, Jos VWja Audi etsisi kunnolla tuota epäkohtaa niin remminvaihto intervalli lyhenisi ja kopat eivät enää muistuttaisi harakanpesää !!!
- Vokke
Voihan se olla turvepölyäkin, jota oulunseudulla on tiet ruskeana.
- Eivät lopu
Volkkarin jakopäämurheet. Tutkimattakin on selvää että Volkkasissa
se jakopään muovikoppa on niin ala-arvoisen hatara kyhäelmä että kaikki
ulkopuoliset partikkelit pääsee sisälle hiekoitusmurskeesta alkaen.
Kuinka se vaan on Volkkarien murhe,kun niitä remmejä on muillakin
merkeillä? Onneksi Toyotassa on ketju ja öljytiivis koteko sen ympärillä. - Pian pääsevät
Eivät lopu kirjoitti:
Volkkarin jakopäämurheet. Tutkimattakin on selvää että Volkkasissa
se jakopään muovikoppa on niin ala-arvoisen hatara kyhäelmä että kaikki
ulkopuoliset partikkelit pääsee sisälle hiekoitusmurskeesta alkaen.
Kuinka se vaan on Volkkarien murhe,kun niitä remmejä on muillakin
merkeillä? Onneksi Toyotassa on ketju ja öljytiivis koteko sen ympärillä.Volkkarin omistajat ihan itse taas maksamaan hatran,lähinnä näkösuojaksi
tarkoitetun muovikopan aiheuttamat kalliit korjaukset. On lohduttavaa
Volkkarin ketjukoneomistajien tietää että remmikoneellisetkin pääsevät
marmoritiskillä ryöstettäväksi. Toyota olisi jo takaisinkutsun kustantanut
moisesta suunnitteluvirheestä. - osssss
Pian pääsevät kirjoitti:
Volkkarin omistajat ihan itse taas maksamaan hatran,lähinnä näkösuojaksi
tarkoitetun muovikopan aiheuttamat kalliit korjaukset. On lohduttavaa
Volkkarin ketjukoneomistajien tietää että remmikoneellisetkin pääsevät
marmoritiskillä ryöstettäväksi. Toyota olisi jo takaisinkutsun kustantanut
moisesta suunnitteluvirheestä.Siirrymmä tojolle.
Merkkien merkki!
Asiakastyytyväisyys paras.
Kertoo tuulilasi. - osssss
Pian pääsevät kirjoitti:
Volkkarin omistajat ihan itse taas maksamaan hatran,lähinnä näkösuojaksi
tarkoitetun muovikopan aiheuttamat kalliit korjaukset. On lohduttavaa
Volkkarin ketjukoneomistajien tietää että remmikoneellisetkin pääsevät
marmoritiskillä ryöstettäväksi. Toyota olisi jo takaisinkutsun kustantanut
moisesta suunnitteluvirheestä.Eihän varakkaalle autimiehelle haittaa muutaman tonnin kulu?
Koskettaa meitä halavemmilla ajavia köyhiä tämä homma.
- täältä ne löytyy
alansa "asiantuntijat"
- osssss
Vai tappeleeko outokumpu ja vw konserni?
Olikohan pölyä polkimissakin kun poikki menee? - osssss
Vesi sähkökeskukseen ja pöly jakopäähän...
- osssss
Lue google:
Oktomurske jakohihna... - osssss
osssss kirjoitti:
Vesi sähkökeskukseen ja pöly jakopäähän...
Lumipöly kaasupolkimeen.
- osssss
osssss kirjoitti:
Lue google:
Oktomurske jakohihna...Jaa iltasanomat kertoo jotta oulun yliopisto tutkii jakohihna asiaa..
Tietoa muutaman viikon päästä.
Ja vw pomo nauraa. Työttömänä kohta? - Anonyymi
osssss kirjoitti:
Lumipöly kaasupolkimeen.
Lumipöly kaasupolkimeen....Mikähän pöly menee VW.ssä ovenkahvoihin ja peräluukkuun kun siellä näkyy valuvan ruosteinen vesi !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lumipöly kaasupolkimeen....Mikähän pöly menee VW.ssä ovenkahvoihin ja peräluukkuun kun siellä näkyy valuvan ruosteinen vesi !!!
- NAURATTAA
VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ ! vokkelossa on vaan niin huono nokkaremmi, ettei se ajoa kestä. Laadutonta Saksan sopaskaa koko auto, siinä teille totuus.
- remmitkuntoon
Ajakaa autoilla älkää volkkareilla
- osssss
Ely Ylelle.
Oktomurske ei syypää.
Mitähän VW konserni keksii?
Tirkkonen nauraa...- kkkl2
Skeida keksii tekosyitä paaskallen, Vaihtakaa ennekuin on baskana
- Anonyymi
Ilo loppui, okto todettiin syyksi.
- Anonyymi
Vuosien varrella syyksi on arveltu muun muassa teiden päällysteissä käytettyä oktomursketta
oooh - Anonyymi
vieläkin selvitys kesken?
- Anonyymi
oulun seudun autojen hinnat putosi 50%, paaliin joutuvat
- Anonyymi
Kun on kuralaatua jakopään osat hihnaa myöten, niin ei ihme jos hajoo. Sashan sitä selitellä vaikka mitä syylliseksi, mutta romu on aina romu. Varmaan seuraavaksi keksivät jonkun itikanpierun syylliseksi, kun hihnat katkeilee.
- Anonyymi
Tänään juuri julkaistiin syyllinen, octomurske syyllinen. Nyt hakemaan korvauksia tienpitäjältä.
- Anonyymi
lobbas rahalla outokumpu aluksi?
- Anonyymi
nyt saa korjauskulut lähettää tienrakentajalle?
- Anonyymi
On ne autoja kun nokkaremmikoppakin on vain näkösuoja jonka sisään pääsee maantiehiekat sun muut paskat, ja tuplaten liian pitkä remmi intervalli . Laittaisivat helpommin vaihdettavan nokkaremmin että ois varaa vaihtaa remmi 120000km välein niin sittenhän se olisi auto . noitten pirun kotteroitten korjauksetkin vielä pitäis Suomen teollisuuden maksaa. Ennen kuulumatonta !!!
- Anonyymi
Venttiilit kohtaavat männän, vihreän liiton vehkeissä, jos hihat tai killuttimet kärähtää ?
- Anonyymi
älä aja oulussa
- Anonyymi
niin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244402
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333503Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543394Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203328Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232920Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282670Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142165Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774