Okto murske hajoittaa Volgswageneiden jakopäät.

näin se menee (WAG)

Teidensideaineena käytetty okto murske hajoittaa Volgswageneiden jakopäät uutisoitiin tänään YLE TVI.ssä. Suunnittelupöydällä tehdylle virheelle keksitty uusi syntipukki.

49

1777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exTsi
      • osssss

        Kaleva lehti facebookissa kerää teema osiossa tietoa omistajilta korjauksista...


    • tsiisus mikä törppö!

      "Okto murske hajoittaa Volgswageneiden jakopäät."
      Kuinka tyhmä pitää olla, että saa mahtumaan yhteen virkkeeseen asiavirheen lisäksi kielioppi- ja oikeinkirjoitusvirheen?

      Mikä on WAG?

      Jos aivopierullasi tarkoitit Oulun seudun autoissa ilmennyttä jakohihnojen ennenaikaisista rikkoutumisista kertonutta uutista, olet pöllyssäsi nukkunut oleellisten tietojen kohdalla. Oulun seudun jakohihnaongelma koskee kaikkia automerkkejä jotka käyttävät jakohihnaa!

      Käytä vähemmän päihteitä ettet häpäise pöllyisillä kirjoituksilla itseäsi!

      • antiVAG

        Höhöö!

        Kylläpä naurattaa, kun VAGsteri ei osaa niellä totuutta volskin laadusta.
        Kyllä ketjukone kestää... Paitsi volkkarissa =). Liekö tuo katupöly senkin rikkoo.?


      • oulun remppamies

        eipä muuten koske kaikkia missä on hihna :),riippuu täysin onko jakopään hihnapyörät tehty kunnon metallista vai tinapaperista,niinkuin vag laitteissa on käynyt


      • fader
        oulun remppamies kirjoitti:

        eipä muuten koske kaikkia missä on hihna :),riippuu täysin onko jakopään hihnapyörät tehty kunnon metallista vai tinapaperista,niinkuin vag laitteissa on käynyt

        Toyota kuulema yrittänyt tiivistää konetta ettei pöly pääse arkoihin paikkoihin , ei ole kuulema auttanut.


      • Taisi osua AIKA

        arkaan kohtaan kun noin älähti volkarin omistaja!!!!


      • osssss

        Asiaa tutkii aaltoyliopisto.
        Kuka syyllinen?


      • Anonyymi

        Mikä on WAG?. Kyllä se vain näin on että puheesi on puppua. Jos VW.t ja Audit lyhentävät nokkremmin vaihtovälin sinne missä useimmilla automerkeillä on niin remmiviat katoaa. Siis sinne 110000-140000 jos tehdään remminvaihto intervalli niin pölyjä saa hakea muualta . Se siellä oleva jakoremmi ongelma on vain noilla VW,Audi tuotteilla !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on WAG?. Kyllä se vain näin on että puheesi on puppua. Jos VW.t ja Audit lyhentävät nokkremmin vaihtovälin sinne missä useimmilla automerkeillä on niin remmiviat katoaa. Siis sinne 110000-140000 jos tehdään remminvaihto intervalli niin pölyjä saa hakea muualta . Se siellä oleva jakoremmi ongelma on vain noilla VW,Audi tuotteilla !!

        Ja höpön höpöt -tutustuisit faktoihin.


    • P e n t t i

      Tojo on yrittänyt ratkaista pölysuojausongelmaa salaa yleisöltä jo pitkän aikaa, koska niiden jakopään rakenne on kaikkein heikoin. Tuloksetta.
      VW:n tuotteet ovat alkaneet kärsiä vasta paljon myöhemmin. VW tuo asian avoimesti het esiin ja keskusteluun, niin Tojoterot alkaa kohkaamaan ihan sutena.
      VW on itse tutkinut tilannetta eikä vaan ihmetellyt. Ansiokasta!

      • ggsgsdgsfsd

        Tojotassa on varmaan 15 vuotta ollut ketjukoneet, jotka kestää, toisin ku volkkarin ketjukone viritelmät.

        Toisille tuo saksalainen laatu on kova pala, sen päälle että ostetaan sitä, puhellaan ihan puuta heinää ja pehmosia vaikkei ymmärretä mitään autojen päälle.


      • assdadasd
        ggsgsdgsfsd kirjoitti:

        Tojotassa on varmaan 15 vuotta ollut ketjukoneet, jotka kestää, toisin ku volkkarin ketjukone viritelmät.

        Toisille tuo saksalainen laatu on kova pala, sen päälle että ostetaan sitä, puhellaan ihan puuta heinää ja pehmosia vaikkei ymmärretä mitään autojen päälle.

        Lukekaa Helsingin sanomat 21.10.2013 sivu A10. Siellä esim Fordin asiakaspalvelupäällikkö sanoo näin " syy ei ole auton omistajan, valmistajan eikä huoltokorjaamonkaan. VW:llä on menossa oma kenttä koe kahdella autolla. Toyota on yrittänyt tiivistää jakohihnan koppaa, mutta tuloksetta. Näin kirjoittaa Helsingin sanomat. Ongelma koskee siis melkein kaikkia automerkkejä, ei pelkästään Toyotaa ja Vw:tä.


      • Likaantunut hihna
        assdadasd kirjoitti:

        Lukekaa Helsingin sanomat 21.10.2013 sivu A10. Siellä esim Fordin asiakaspalvelupäällikkö sanoo näin " syy ei ole auton omistajan, valmistajan eikä huoltokorjaamonkaan. VW:llä on menossa oma kenttä koe kahdella autolla. Toyota on yrittänyt tiivistää jakohihnan koppaa, mutta tuloksetta. Näin kirjoittaa Helsingin sanomat. Ongelma koskee siis melkein kaikkia automerkkejä, ei pelkästään Toyotaa ja Vw:tä.

        Autoni on VW ja sen 1,9 tdi moottorin jakopään hihna on molemmin puolin likaisen ruskean tahnan peitossa.
        Paikoillaan olevalla jakohihnalla on ajettu 45000 km ja edellisellä ajoin 120000 ja
        se oli puhtaan musta, eikä pinnoissa ollut yhtään mitään. Tein hihnanvaihtovaihtotyön itse ja havaintoni ovat omakohtaisia.

        Olen ajatellut voisiko sitä yrittää puhdistaa esimerkiksi höyrypesurilla moottorin
        käydessä ja hihnasuojan ollessa yläpäästä auki. Höyrypesurilla puhdistusvaikutus perustuu höyrysuihkuun eikä siitä kondensoidu paljoakaan vettä.


      • niimpä...

        Olipas hulvattoman oloinen selitys volksvaakeneitten konerikoille,minkähänlaisia tarinoita kuullaan näistä DSG:n hajoamisten syistä vielä...


      • osssss
        niimpä... kirjoitti:

        Olipas hulvattoman oloinen selitys volksvaakeneitten konerikoille,minkähänlaisia tarinoita kuullaan näistä DSG:n hajoamisten syistä vielä...

        Mutta positiivinen veikko se VW pomo.
        Nauraa.
        Asiakkaat lienee nauraa myös?


      • Likaantunut hihna
        Likaantunut hihna kirjoitti:

        Autoni on VW ja sen 1,9 tdi moottorin jakopään hihna on molemmin puolin likaisen ruskean tahnan peitossa.
        Paikoillaan olevalla jakohihnalla on ajettu 45000 km ja edellisellä ajoin 120000 ja
        se oli puhtaan musta, eikä pinnoissa ollut yhtään mitään. Tein hihnanvaihtovaihtotyön itse ja havaintoni ovat omakohtaisia.

        Olen ajatellut voisiko sitä yrittää puhdistaa esimerkiksi höyrypesurilla moottorin
        käydessä ja hihnasuojan ollessa yläpäästä auki. Höyrypesurilla puhdistusvaikutus perustuu höyrysuihkuun eikä siitä kondensoidu paljoakaan vettä.

        Irroitin 1,9 tdi moottorin peittävän muovikannen ja irroitin turbon väliletkun ja sen jälkeen kahdella klipsillä kiinni olevan jakohinakotelon yläosan. Moottorin käydessä puhalsin paineilmasuihkulla hihnan molemmin puolin. Tämän paineilmakäsittelyn jälkeen hihna näytti ja tuntui sormin koetellenkin puhtaalta, mutta hihnan värissä oli vielä vivahdus ruskeaa.

        Ennen tähän ryhtymistäni olin laittanut höyrypesurin lämpiämään ja höyryntuoton alkaessa tein parin kolmen sekunnin höyrypuhalluksen moottorin käydessä hihnan molemmilta puolin ja hihna oli puhtaan musta ja jätin kotelon yläpään auki yöksi aamuun saakka auton ollessa lämpimässä autotallissa ja menin tänään aamulla katsomaan ja hihna oli puhtaan musta.

        Mitään havaittavia kulumia hihnassa ja sen hampaissa ei ollut. Aion katsoa useamman kerran vuodessa hihnan kunnon kun puhdistus on noin helppo toimenpide. Jos se on likaantunut samalla tavoin kuin se oli, toistan tämän
        saman puhdistustoimenpiteen.
        Ps. asun Oulun seudulla.


      • osssss

        VW pomo avoin ja nauraa mukavasti...


      • osssss
        assdadasd kirjoitti:

        Lukekaa Helsingin sanomat 21.10.2013 sivu A10. Siellä esim Fordin asiakaspalvelupäällikkö sanoo näin " syy ei ole auton omistajan, valmistajan eikä huoltokorjaamonkaan. VW:llä on menossa oma kenttä koe kahdella autolla. Toyota on yrittänyt tiivistää jakohihnan koppaa, mutta tuloksetta. Näin kirjoittaa Helsingin sanomat. Ongelma koskee siis melkein kaikkia automerkkejä, ei pelkästään Toyotaa ja Vw:tä.

        Vaan VW pomo nauraa ja kiistää...
        Iloinen kaveri.
        Toivottavasti ei kohta työtön?
        okto,okto


      • Anonyymi

        VW on itse tutkinut tilannetta eikä vaan ihmetellyt.. HÖPÖ HÖPÖ . Saksalaiset eivät tunnusta omia tekojaan vaan syyttää muuta. Esimerkii 80 luvulta ,Mersu ja täys synteetti öljy, höpöä höpöä sekin, Jos VWja Audi etsisi kunnolla tuota epäkohtaa niin remminvaihto intervalli lyhenisi ja kopat eivät enää muistuttaisi harakanpesää !!!


    • Vokke

      Voihan se olla turvepölyäkin, jota oulunseudulla on tiet ruskeana.

      • Eivät lopu

        Volkkarin jakopäämurheet. Tutkimattakin on selvää että Volkkasissa
        se jakopään muovikoppa on niin ala-arvoisen hatara kyhäelmä että kaikki
        ulkopuoliset partikkelit pääsee sisälle hiekoitusmurskeesta alkaen.
        Kuinka se vaan on Volkkarien murhe,kun niitä remmejä on muillakin
        merkeillä? Onneksi Toyotassa on ketju ja öljytiivis koteko sen ympärillä.


      • Pian pääsevät
        Eivät lopu kirjoitti:

        Volkkarin jakopäämurheet. Tutkimattakin on selvää että Volkkasissa
        se jakopään muovikoppa on niin ala-arvoisen hatara kyhäelmä että kaikki
        ulkopuoliset partikkelit pääsee sisälle hiekoitusmurskeesta alkaen.
        Kuinka se vaan on Volkkarien murhe,kun niitä remmejä on muillakin
        merkeillä? Onneksi Toyotassa on ketju ja öljytiivis koteko sen ympärillä.

        Volkkarin omistajat ihan itse taas maksamaan hatran,lähinnä näkösuojaksi
        tarkoitetun muovikopan aiheuttamat kalliit korjaukset. On lohduttavaa
        Volkkarin ketjukoneomistajien tietää että remmikoneellisetkin pääsevät
        marmoritiskillä ryöstettäväksi. Toyota olisi jo takaisinkutsun kustantanut
        moisesta suunnitteluvirheestä.


      • osssss
        Pian pääsevät kirjoitti:

        Volkkarin omistajat ihan itse taas maksamaan hatran,lähinnä näkösuojaksi
        tarkoitetun muovikopan aiheuttamat kalliit korjaukset. On lohduttavaa
        Volkkarin ketjukoneomistajien tietää että remmikoneellisetkin pääsevät
        marmoritiskillä ryöstettäväksi. Toyota olisi jo takaisinkutsun kustantanut
        moisesta suunnitteluvirheestä.

        Siirrymmä tojolle.
        Merkkien merkki!
        Asiakastyytyväisyys paras.
        Kertoo tuulilasi.


      • osssss
        Pian pääsevät kirjoitti:

        Volkkarin omistajat ihan itse taas maksamaan hatran,lähinnä näkösuojaksi
        tarkoitetun muovikopan aiheuttamat kalliit korjaukset. On lohduttavaa
        Volkkarin ketjukoneomistajien tietää että remmikoneellisetkin pääsevät
        marmoritiskillä ryöstettäväksi. Toyota olisi jo takaisinkutsun kustantanut
        moisesta suunnitteluvirheestä.

        Eihän varakkaalle autimiehelle haittaa muutaman tonnin kulu?
        Koskettaa meitä halavemmilla ajavia köyhiä tämä homma.


    • täältä ne löytyy

      alansa "asiantuntijat"

      • osssss

        Vai tappeleeko outokumpu ja vw konserni?
        Olikohan pölyä polkimissakin kun poikki menee?


      • osssss

        Vesi sähkökeskukseen ja pöly jakopäähän...


      • osssss

        Lue google:
        Oktomurske jakohihna...


      • osssss
        osssss kirjoitti:

        Vesi sähkökeskukseen ja pöly jakopäähän...

        Lumipöly kaasupolkimeen.


      • osssss
        osssss kirjoitti:

        Lue google:
        Oktomurske jakohihna...

        Jaa iltasanomat kertoo jotta oulun yliopisto tutkii jakohihna asiaa..
        Tietoa muutaman viikon päästä.
        Ja vw pomo nauraa. Työttömänä kohta?


      • Anonyymi
        osssss kirjoitti:

        Lumipöly kaasupolkimeen.

        Lumipöly kaasupolkimeen....Mikähän pöly menee VW.ssä ovenkahvoihin ja peräluukkuun kun siellä näkyy valuvan ruosteinen vesi !!!


      • Anonyymi

    • NAURATTAA

      VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ ! vokkelossa on vaan niin huono nokkaremmi, ettei se ajoa kestä. Laadutonta Saksan sopaskaa koko auto, siinä teille totuus.

      • remmitkuntoon

        Ajakaa autoilla älkää volkkareilla


    • osssss

      Ely Ylelle.
      Oktomurske ei syypää.
      Mitähän VW konserni keksii?
      Tirkkonen nauraa...

      • kkkl2

        Skeida keksii tekosyitä paaskallen, Vaihtakaa ennekuin on baskana


      • Anonyymi

        Ilo loppui, okto todettiin syyksi.


    • Anonyymi

      Vuosien varrella syyksi on arveltu muun muassa teiden päällysteissä käytettyä oktomursketta

      oooh

    • Anonyymi

      vieläkin selvitys kesken?

    • Anonyymi

      oulun seudun autojen hinnat putosi 50%, paaliin joutuvat

      • Anonyymi

        Kun on kuralaatua jakopään osat hihnaa myöten, niin ei ihme jos hajoo. Sashan sitä selitellä vaikka mitä syylliseksi, mutta romu on aina romu. Varmaan seuraavaksi keksivät jonkun itikanpierun syylliseksi, kun hihnat katkeilee.


    • Anonyymi

      Tänään juuri julkaistiin syyllinen, octomurske syyllinen. Nyt hakemaan korvauksia tienpitäjältä.

    • Anonyymi

      lobbas rahalla outokumpu aluksi?

    • Anonyymi

      nyt saa korjauskulut lähettää tienrakentajalle?

    • Anonyymi

      On ne autoja kun nokkaremmikoppakin on vain näkösuoja jonka sisään pääsee maantiehiekat sun muut paskat, ja tuplaten liian pitkä remmi intervalli . Laittaisivat helpommin vaihdettavan nokkaremmin että ois varaa vaihtaa remmi 120000km välein niin sittenhän se olisi auto . noitten pirun kotteroitten korjauksetkin vielä pitäis Suomen teollisuuden maksaa. Ennen kuulumatonta !!!

    • Anonyymi

      Venttiilit kohtaavat männän, vihreän liiton vehkeissä, jos hihat tai killuttimet kärähtää ?

    • Anonyymi

      älä aja oulussa

    • Anonyymi

      niin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe