Hei! Sairastuin kesäkuussa bakteeriin, joka jylläsi veressänu-hengitys oli todella hankalaa yms. Olin lääkärissä seurannassa kaksi päivää, sielä alkoivat epäillä astmaa. Puhalsin pef-mittariin sielä päivää ennen kotiinpääsyä, alle 350. Kotiuttivat minut sieltä sitten ja käskivät pef-mittariin puhaltaa kaksi viikkoa, tein sen ja vein tulokset terveyskeskukseen. Sieltä tuli lappu minulle, että pitää varata aika lääkärille lääkityksen aloittamista varten. Mitä ne sielä tekee mulle? Pelkään kuollakseni piikkejä, enkä sen takia ole oikein uskaltanut mennä lääkäriin.... Pahojapahoja kokemuksia lääkäri käynneistä!
apuaauttakaa
4
175
Vastaukset
- lääkärikammoinen
Siellä käydään läpi sinun pef-mittauksen tulokset ja yhdessä käytte läpi lääkekokeilun aloittamisen. Kannattaa varata mahdollisiman pian aika lääkäriin, niin saat sitten lääkityksen alulle ja kunto paranee toivottavasti pikkuhiljaa :)
- Köh Köh
Astmadiagnoosia pönkittävät tutkimukset ovat täysin kivuttomia, eivät edes epämiellyttäviä. Tulet puhaltelemaan erilaisiin vempaimiin, oikeasti puhaltaminen on se vaikein osa. Kunnon tutkimuksiin liittyy muutakin kuin pef-seuranta. Sinun tulee vähintään vaatia uudelleen spirometria ja broncolaatiotutkimus. Lisäksi on olemassa vielä yli puhalluskoe, joka määrittää onko keuhkoahtaumaa ( en muista nimeä). Yksityisellä tehdään automaattisesti, terveyskeskuksissa sinun täytyy vaatia.
- hyihauu
Eikö siinä lappusessa olisi pitänyt lukea, että pitää puhallella laitteisiin yms? :D siinä luki vaan justiin, että "varattava aika lääkemääräystä varten" *-*
- martsa3000
Voi kurja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897836
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes954095- 682672
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751702Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3941629- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201486Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068