Loppujen lopuksi suutelu on tosi arveluttavaa. Sen kautta tarttuvat kaikenlaiset bakteerit. Hammasmätä tarttuu, samoin papillomavirus sekä helicobakteeri. Ainakin koriltakin voi tarttua tämäbakteeri niin kai se tarttuu ihmisestä toiseen. Tuberkuloosinkin voi saada imuttelemalla. Ajatteletko koskaan mitä kaikkea voi saada sutelun kautta?
http://www.iltalehti.fi/perhe/2013102117630957_pr.shtml
Harrastatko suutelua?
48
303
Vastaukset
En, edut voittavat haitat :)
- susutus
En ajattele.Suutelen kaikkea mahdollista. Herättelen "kuolleista"suutelemalla.
Ei ole vielä tarttunut mikään johtuen siitä että en suutele mitään "tunkioita".- pusupusu.
Kadulla vastaantulijoita,kun on yksineläjä.
- suu supussa
kannattaisi lisäksi ajatella mitä siellä suolen toisessa päässä on :O
- ....................
poski suukot on aivan riittäviä,
harvoin suulle suukottele jos sulle niin huulet supussa,
nuorena suukottelu oli luonnollisempaa, nyt vanhana vain halailu ja kevyet poski suukkot kelpaa- ensiapu
Kunnon rutistus että henki pihisee ja räkänen tekohengitys päälle.
riippuu mausta ja taidosta pari kertaa oon tässä vanhemmalla iällä törmännyt taitavaan suutelijaan täytyy kyllä sanoo etten oo koskaan suudellessa miettiny mitä siellä suolen toisessa päässä on enkä usko että tänkään jälkeen tulee mieleen oman miehen kanssa tulee pusuteltua päivittäin mutta harvemmin enää niinkun oikeen imutettua niinkun sillon seukkaus vaiheessa muuten olen kyllä aina tykännyt suudella enkä kosaan kieltäydy jos joku kysyy suudellaanko mutta harvemmin sitä enää tällä iällä tullaan kysyyn kielareista enkä märistä löysistä suudelmista en tykkää.
ludzia kirjoitti:
Mitäs sun miehes sanoo näistä "taitavista suutelijoista"?
ei kai sillekkää ihan kaikkia kerrota aika vähän salattavaa jos nää kaks kertaa kahdenkymmenen viiden vuoden aikana toisella kerralla oli koko teatteriporukka todistamassa ja toisella kerralla kaverit huuteli että tuu jo sieltä tai jäät kyydistä olis ollu pitkä matka kävellä niin että ihan turvallisia paikkoja piti vaas testata vieläkö oli taito tallella.
tiinaex kirjoitti:
ei kai sillekkää ihan kaikkia kerrota aika vähän salattavaa jos nää kaks kertaa kahdenkymmenen viiden vuoden aikana toisella kerralla oli koko teatteriporukka todistamassa ja toisella kerralla kaverit huuteli että tuu jo sieltä tai jäät kyydistä olis ollu pitkä matka kävellä niin että ihan turvallisia paikkoja piti vaas testata vieläkö oli taito tallella.
Aha?
" enkä kosaan kieltäydy jos joku kysyy suudellaanko"ludzia kirjoitti:
Aha?
" enkä kosaan kieltäydy jos joku kysyy suudellaanko"en tietenkään kieltäydy suuheluhan on harvemmin niitä tilaisuuksia tulee jos nää kaks kahdenkymmenen viiden vuoden aikana niin saapa nähdä koska seuraavan kerran tota pikkumiestä kyllä vielä saa pusutella mielin määrin eilen illalla kun ruvettiin nukkumaan se jo kyllä pyyhkäs poskee pusun jälkeen taitaa pian tulla jo se ikä ettei mummut saakkaan enää pusutella.
tiinaex kirjoitti:
en tietenkään kieltäydy suuheluhan on harvemmin niitä tilaisuuksia tulee jos nää kaks kahdenkymmenen viiden vuoden aikana niin saapa nähdä koska seuraavan kerran tota pikkumiestä kyllä vielä saa pusutella mielin määrin eilen illalla kun ruvettiin nukkumaan se jo kyllä pyyhkäs poskee pusun jälkeen taitaa pian tulla jo se ikä ettei mummut saakkaan enää pusutella.
Nii.................
Ihmiset suhtautuu suuteloonkin niin eri tavalla. Toiset suhtautuu siihen suvaitsevaisemmin ja avarakatseisemmin kuin toiset. Itse kuulun siihen ryhmään joka valitsee kyllä suutelokumppaninsa aika tiukin kriteerein Ja tiukin moraalisäännöinkin.En kyllä voisi kuvitellakkaan että suutelisin jokaista halukasta :). Lapsien pusuttelut on erikseen tosin heitäkään en suulle suutele .ludzia kirjoitti:
Nii.................
Ihmiset suhtautuu suuteloonkin niin eri tavalla. Toiset suhtautuu siihen suvaitsevaisemmin ja avarakatseisemmin kuin toiset. Itse kuulun siihen ryhmään joka valitsee kyllä suutelokumppaninsa aika tiukin kriteerein Ja tiukin moraalisäännöinkin.En kyllä voisi kuvitellakkaan että suutelisin jokaista halukasta :). Lapsien pusuttelut on erikseen tosin heitäkään en suulle suutele .mulla kun on vaan toi yks pusuteltava lapsi ja se pusuttaa suulle niin en viitti kääntää poskee eikä lapsia suudella niitä pussataan me pussataan joskus ystävienkin kanssa se ei oo mitenkään kummallista ehkä mää suhtaudun sit vähän avarakatseisemmin tähän asiaan niin ja voihan se olla että sulla on niin paljon niitä halukkaita ettet kerkeis muuta tekeen :) eihän siitäkään mitään tuu jos koko ajan pitäs olla huulet törröllään.
tiinaex kirjoitti:
mulla kun on vaan toi yks pusuteltava lapsi ja se pusuttaa suulle niin en viitti kääntää poskee eikä lapsia suudella niitä pussataan me pussataan joskus ystävienkin kanssa se ei oo mitenkään kummallista ehkä mää suhtaudun sit vähän avarakatseisemmin tähän asiaan niin ja voihan se olla että sulla on niin paljon niitä halukkaita ettet kerkeis muuta tekeen :) eihän siitäkään mitään tuu jos koko ajan pitäs olla huulet törröllään.
"tiinaex"
En moralisoiden kommentoi vaan ihan uteliaisuuttaan kattelen jo täältä tien toiseltä puolen, ymmmärryksellä :).Siis en ota kantaa mikä on se parempi vaihtoehto, toiselle toinen ja toiselle toinen.Ja kuules ei tälle ikää ole enää jonossa tulijoita (jos on koskaan ollutkaan). Tosin kokisin itsessäni jotain provoa olevan jos jokainen luulisi olevan oikeutettua huulet törröllään lähestyä.ludzia kirjoitti:
"tiinaex"
En moralisoiden kommentoi vaan ihan uteliaisuuttaan kattelen jo täältä tien toiseltä puolen, ymmmärryksellä :).Siis en ota kantaa mikä on se parempi vaihtoehto, toiselle toinen ja toiselle toinen.Ja kuules ei tälle ikää ole enää jonossa tulijoita (jos on koskaan ollutkaan). Tosin kokisin itsessäni jotain provoa olevan jos jokainen luulisi olevan oikeutettua huulet törröllään lähestyä.no toi mun kirjoituken loppupuoli oli ihan vitsillä kirjoitettu en ihan tosissani todellakaan sitä tarkoittanu ihan kiva välillä heittää huumoria toivois vaan että joku sitä kans joskus ymmärtäs ei tää nyt niin vakava asia oo että tästä pitäs niin tosissaan kirjoitella.
tiinaex kirjoitti:
no toi mun kirjoituken loppupuoli oli ihan vitsillä kirjoitettu en ihan tosissani todellakaan sitä tarkoittanu ihan kiva välillä heittää huumoria toivois vaan että joku sitä kans joskus ymmärtäs ei tää nyt niin vakava asia oo että tästä pitäs niin tosissaan kirjoitella.
"tiinaex"
Ymmärsin vaikkei se välttämäti tuosta kirjoituksestain esille loistanut :). Ihan huumorilla miekin vastasin mutta toiaalta totta toinen puoli, aiheesta. Eiköhän ne kiihkeimmät suutelot tässä iässä kuitenkin ole jo suudeltu, ainakin omalta kohdaltani näin voisi ajatella :).ludzia kirjoitti:
"tiinaex"
Ymmärsin vaikkei se välttämäti tuosta kirjoituksestain esille loistanut :). Ihan huumorilla miekin vastasin mutta toiaalta totta toinen puoli, aiheesta. Eiköhän ne kiihkeimmät suutelot tässä iässä kuitenkin ole jo suudeltu, ainakin omalta kohdaltani näin voisi ajatella :).näinhän se alkaa olla itse kullakin kiihkeimmät ajat takanapäin harmi sinänsä kun elämää on vielä jäljellä mutta ehkä se on se elämän tarkoitus sellanen että aikki tasaantuu.
- Vastuullisuutta
tiinaex kirjoitti:
mulla kun on vaan toi yks pusuteltava lapsi ja se pusuttaa suulle niin en viitti kääntää poskee eikä lapsia suudella niitä pussataan me pussataan joskus ystävienkin kanssa se ei oo mitenkään kummallista ehkä mää suhtaudun sit vähän avarakatseisemmin tähän asiaan niin ja voihan se olla että sulla on niin paljon niitä halukkaita ettet kerkeis muuta tekeen :) eihän siitäkään mitään tuu jos koko ajan pitäs olla huulet törröllään.
Ei lapsia saa suudella suulle koska hammaskaries tarttuu aikuisilta heidän hampaisiinssa.
Vastuullisuutta kirjoitti:
Ei lapsia saa suudella suulle koska hammaskaries tarttuu aikuisilta heidän hampaisiinssa.
ei oo onneks sitä on hyvin hoidetut hampaat montaks tunnet kellä on ja onko sitä yleensä enää olemassakaan.
- hampi
tiinaex kirjoitti:
ei oo onneks sitä on hyvin hoidetut hampaat montaks tunnet kellä on ja onko sitä yleensä enää olemassakaan.
Jos ei ole yhtään hammasta, niin ei oo kariestakaan, eikä hammassärkyä.
hampi kirjoitti:
Jos ei ole yhtään hammasta, niin ei oo kariestakaan, eikä hammassärkyä.
no eka mulla tuli mieleen hammasmätä mutta onhan sen reikiintyminenkin tietysti hienolta nimeltään samaa ei oo reikiä ja ei oo muuten tyttärellekään tarttunu vaikka vauvana ja pikku lapsena sitä pusuttelin suoraan suulle sillä ei oo koskaan ollu reikiä hampaissa ja täyttää ihan kohta kolkytkolme.
- hampi
tiinaex kirjoitti:
no eka mulla tuli mieleen hammasmätä mutta onhan sen reikiintyminenkin tietysti hienolta nimeltään samaa ei oo reikiä ja ei oo muuten tyttärellekään tarttunu vaikka vauvana ja pikku lapsena sitä pusuttelin suoraan suulle sillä ei oo koskaan ollu reikiä hampaissa ja täyttää ihan kohta kolkytkolme.
On tämä pussailu aihe mukavampaa kuin alapään jutut, nuorena pojankoltiaisena pussailessa tahtoi kätönen lähteä vaeltelemaan minne sattuu, vai mitä.
hampi kirjoitti:
On tämä pussailu aihe mukavampaa kuin alapään jutut, nuorena pojankoltiaisena pussailessa tahtoi kätönen lähteä vaeltelemaan minne sattuu, vai mitä.
kyllä ja eiks se vähän tarkoituskin oo sillä pussailemisella ja suutelemisella oo että että se tuntuu tai ainakin joskus muinoin tuntui varpaissa asti ja kyllä siihen kädet on kanssa kuulunu olennaisesti asiaan.
- hampi
tiinaex kirjoitti:
kyllä ja eiks se vähän tarkoituskin oo sillä pussailemisella ja suutelemisella oo että että se tuntuu tai ainakin joskus muinoin tuntui varpaissa asti ja kyllä siihen kädet on kanssa kuulunu olennaisesti asiaan.
Jooo mut kynnet ei lähtenyt yhtään kertaa, vaatteet sai kyytiä.tanner tömisi ja aitaa kaatui.
hampi kirjoitti:
Jooo mut kynnet ei lähtenyt yhtään kertaa, vaatteet sai kyytiä.tanner tömisi ja aitaa kaatui.
oi niitä aikoja... pusuja ja öitä.
tiinaex kirjoitti:
näinhän se alkaa olla itse kullakin kiihkeimmät ajat takanapäin harmi sinänsä kun elämää on vielä jäljellä mutta ehkä se on se elämän tarkoitus sellanen että aikki tasaantuu.
Minä rakastan tätä "tasaantumista" tai menoa kohti tasaantumista :).
- yks vastaus
Nuorempana kylläkin ei tullu ajateltua mitä "suuhunsa laittaa" ja pahin opetus oli tää viimeisin rakkaus, hampaitten juuret vuoti ties vaikka mitä, ennenkuin tiesin todellisuuden.
Siihen loppui suutelot, ainakin tän herran kans, ja katson tarkkaan ketä suutelen, harvemmin enää ketään.Ja empä ole saanut muutenkaan mitään "kiksejä"koskaan suuteloista muutenkaan, ei ole sukat pyörineet jaloissa.
Ne on aivan muut fiilikset mitkä saa liekin lepattamaan.Kun on vaan mies isolla M:llä, ei mikään nuhjake ja rähjäke, epäsiisti Turhapuro.kyllä mää oon aina aloittanu suhteet suutelulla ja jos en oo niistä kiksejä saanu niin siihen on jääny kyllä vatsanpohjassa pitää tuntua että siitä yleensä mitään pysyvämpää on kehittyny ja yleensä mää en oo edes lähestyny ketään nuhjakkeita tai rähjäkkeitä mieluummin sit on ollu ilman jos ei oo muita ollu tarjolla.
Ajattelinkin aamulla, mikä mua vaivaa.
Aivan varmasti tuberkuloosi :DKun lopetin päivän puuhastelut ajattelin, että mikä minua vaivasi kun niin kiihkeenä touhusin. ADHD suukottelin eilen illalla, sitä se oli.
- meeriamanda
Miten suutelua voi " Harrastaa" ? Amatöörinä vai ammattilaisena..ko?
Eikö noita muiskuja pidetä fiineinä tapoina ? , jotka eivät kuulu minun TAPOIHINI ;))
Armastani muiskin ... olisi jo taudit tarttuneet jos olisi tarttuakseen. - mikään ei voita
Hyvää syväkurkkua..
- Hihihih.
ludzia kirjoitti:
Niin ja ei myöskään tunnu hyvältä jos "suudellaan" kuin koira :). Lähinnä nuolemista.
Kielellä voi lipoa mistä miel tekkee,tai vastapuoli haluaa
En ole koskaan "harrastanut " suutelua, mutta kyllä sellaset jokapäiväiset pusut kun tulee ja menee ja hyvää yötä rakas kuuluu jotenkin rutiiniin, ei tule mieleen mitä bakteereja voisi olla ja jos jotain on niin eiköhän ne ole niitä samoja mitä minullakin saattaisi olla.
Poskipusut ulkomaalaisten ystävättärien kanssa kuuluvat jo käytöstapoihin ja siskoja halitaan ja rutistetaan. Lapsenlapsia rutistellaan oikein kunnolla (kun vielä saa niin tehdä) ja pussaillaan poskille ja otsalle ja nenänpäälle.Kaikkia mainitsemiasi tauteja voi saada ilman suutelemistakin, mutta toi papilloomavirus ei nyt taida ihan suutelulla tarttua, jos ei sitten harrasta suusexiä sellaisen kanssa jolla jo on se virus.
Suutelu ja pussaaminen ovat sitten kaks eri asiaa. En suutele lasta enkä vieraita, mutta pusun voin poskelle muiskauttaa.- joillaki on -
kummalisia lapsia,
että oikein rakasteltu koiran kanssa , kun lapsetki näyttää susikoiralta,,,
kautta-aikojen olen ihmetelly suuresti niitä ihmisiä jotka ovat suukoteleet koiria, ja antavat koiran nuoleskella naamaansa,
eivätkö nämä tajua että koira on ulkona nuuskinu kuonollaan kaikkia muitten koirien jätöksiä ja pissalätäköitä nuoleskelleu,
höh, sitten ne samat koirat nuolee omistajansa naamaa ja naispuolinen
koiranomistaja jopa kehuu että " äiti rakastaa sinua " heh heh heeh yööööökkk kauhistus,,,
että oikein ä i t i ,,,, - alexia
Eipä entiset poikaystävät koiria pussailleet, joten ei ole helicoa.
En pussaile nykyisin kuin poskisuudelmia korkeintaan.
Toista oli silloin kun seurustelin---- - Voi reppanaa
Taas siinä joku vanhapiika kateudessaan viemässä toisilta iloa kun hänelläkään ei kerran sitä ole.
- O - O
En ole koskaan h a r r a s t a n u t suutelua.
En ole koskaan suudellut lasta suulle. Läheisilleni opetin, että vain toisiaan rakastavat aikuiset suutelevat toisiaan huulille.
Parisuhteessa kaikenlaiset suukot ja suudelmat ovat aina kuuluneet sekä pyhään että arkeen.
Halauksia, ystävällisiä ja helliä kosketuksia "harrastamme" kaikkien läheisten kanssa.
Toverillisin halauksin ja poskisuukkoin voidaan tervehtiä vaikka vähemmän tuttujenkin kanssa. - Poskisuukot kuuluivat melkein toimenkuvaan jo 1980-luvulla.;)
Ensimmäisen kerran muistan lopun ikääni. Se tapahtui kahden silmälasipäisen kesken suuren juhlasalin lavalla.mulla ei taas tullu mieleenkään kun toi mummun pikkumies rupes pusuja muiskautteleen kääntää poskee kun se suoraa suulle halus suikata ja on se aika vaikeeta selittää vielä ton ikäselle miks ei saa suulle pussata kun vahemmatkin pussaa toisiaan ja mummu ja vaari toisiaan jokaisella on oma ajatuksensa asiasta ja se suotakoon.
- harrastelija??
En, vaan sauvakävelyä ja punttisalia, lukemista jne..
Muston tyhmää, kun jotkut kertoo harrastavansa seksiä ja nyt lisäks suutelua oikeen harrastuksena.
Nyt olen sitten heti joku tiukkis, vanhapiika, kun ei myönnä harrastavansa suutelua. En ole, mutten miehenkään kanssa harrasta kyseisiä asioita harrastusmielessä. - ollut ja mennyt
helikon voi saada multaisista juureksista lapsena..
- näin on
Jos suutelemista ei tee päätyökseen niin, eikös se silloin ole harrastamista, kun suutelee?
Meillä suudellaan aina kun ollaan mahat vastakkain. Sopii hyvin, samanpituisia ja vaarilla ihana suu ja omat hyvät hampaat. - pn.
Ihan sama, kuin kysyisi, harrastatko wc-pöntöllä istumista.
Aina tarvittaessa, ja tilanteen mukaan. - outoja on
suomen lakipykälät jos toiki pitää paikkansa ,,,
tulee vaan mielee että onkohan lainlaatijat kaikki täysijärkisiä,,,
eilen aamua kuulin kumman jutun radiosta, oli joku asiaohjelma,
oli seksuaalisuudesta kysymys,
yksi jutun juuri sivusi eläimiin sekaantumista,
kyseinen asiantuntia väitti ettei eläimiin sekaantuminen ole rikos vaan siis kuvaaminen on rikos,
olin kuin puulla päähän lyöty,
pitääkö tuo paikkansa ????
väitti ettei laki rankaise eläimiin sekaantumista rankaisee vain sen kuvaamisen,
höh
siksiköhän ihmisillä on suuria koiria lemmikkeinä, kun se vielä kuulemma nukkuu samassa sängyssäkin emännän tai isännän kanssa,
huh huh kauhistus jos pitää paikkansa ---
siksikö jotkut näillä palstoilla on ehdottanu kohta saa mennä sian kanssaki naimisiin, - reppuriika
Joillekin hyville ystäville ja venäläisille voin huikata kuivan ranskalisen poskisuudelman, mutta muuta suutelua en harrasta. Ei ole puolisoa eikä seurustelukumppania.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle573451Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472816Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482630Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572321Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572053- 1561704
- 761495
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231338Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381293- 241174