focus kone hajoo

ford laatua ?

focus 1, 6 bensan kesto ??

- miksi tuo kone hajoo jo alle 100 000 km ?
Mulla tuli 1700 e remontti,,,,, ja nyt kuulin että tämä on kovin yleistä .

22

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aharehreh

      ai missä vuosimalleissa

      2002 ajoin 220 000 ja myin sen tutulle ja nyt siinä 285 000 eikä ole hajonnut

      nyt alla 2007 ajettu 130 000 eikä vielä hajonnut

    • taisit keksiä itte??

      Focus 1.6 ja ajettu 297tkm, konehuoneesta hajonnut ainoastaan startti ja akkua tietysti vaihdettu!!!

    • Ei Köffin kaveri

      Silkkaa soopaa tuo aloitus, itsellä Focus 1,6 01 mittarissa 220tkm ja kone käy
      nätisti ja puhtia piisaa tottakai se hajoaa jos laiminlyö öljynvaihdot tai muut
      huollot ja ajaa jatkuvasti mono suorana ja repii autoa äärirajoille.

    • ford

      Mikä siitä koneesta hajoo?

      • seppäseppo

        Eipä o provotero ehtinyt keksimään vielä!??


    • pitkälle pääsit

      Onneksi ei ollut 1.0 EB!!!

    • ....

      Auton pitäminen on myös järkeilyä siitä, mitä sillä kannattaa tehdä. Eli ei kovia kiihdytyksiä kylmällä koneella (ei yli 3000 rpm), tarkkaile öljyn määrää, käytä laadukasta öljyä ja vaihda se ja öljyn suodatin aina 20tkm välein (Fordissa). Näillä eväillä ollaan menty ja koneissa ei ole vikaa ollut.

      • jolkua1

        osa moottoreista aina hajoo merkki kuin merkki.kyllä ford moottori kestää.itse ajanut 10 vuotta mittarissa 136tht


    • 13voorti

      ford focus 1.6 STW mittarissa 230tkm, liekkö tässä jotain vikaa kun vielä alkuperäinen akku, koiranluut meillä täällä Oulusa onm tunnetusti siliät kavut, nivelet, ja kuuluisat vetoakselit, samoin kytkin, no jarrut kerran ympäri, pensapumppu loppu keväällä, aina leimalle laakista. hyvä pirssi

      • koopelto

        Zetec ja Duratec mootorit ovat ikuisia. Ostaisin uuden Mondeonkin Duratecin 1.8 moottorilla jos saisi. En oikein luota näihin 1.0 ecoboosteihin.


      • koopelto kirjoitti:

        Zetec ja Duratec mootorit ovat ikuisia. Ostaisin uuden Mondeonkin Duratecin 1.8 moottorilla jos saisi. En oikein luota näihin 1.0 ecoboosteihin.

        1.0 l ecoboosti on hyvä valinta.
        Suomessa ei ole vielä yhtäkään hajonnut.
        Ominaisuuksiltaan se onkin sitten jo omaa luokkaansa.
        Ei ole sattumaa että se on valittu vuoden moottoriksi jo kaksi kertaa.
        Se on paras moottori omassa luokassaan mitä tähän mennessä on keksitty.
        Olen ajellut sellaisella nyt vuoden verran ja olen tosi tyytyväinen ollut.


    • häh.

      miten sä sillä pelkällä moottorilla ajelet?

      • No HEH HEH.
        Autoni on farmari focus.


    • Mersu e300

      Volkkarin miesten juttu tuo alkku provo.
      Alkaa ahdistaa kun omat passatit hajoo käsiin

      • ...

        En nyt ole volkkaristi, mutta en oikein jaksa uskoa että ne VW:n moottorit hajoavat yhtään sen enempää kuin Fordin, Toyotan tai Mersun. Perusmoottoreita on tehty jo niin kauan että ei kestävän moottorin tekeminen ole enää millekään tehtaalle vaikeaa. Vaikeus moottorin tekemisessä on nykyisin se, miten siitä saadaan tarpeeksi tehoa niin, että jätteenä syntyy vain vähän vesihöyryä jossa ei saa olla enää paljon mitään muita aineita seassa.
        Suoraan sanottuna, EU tekee polttomoottorista kohta käyttökelvottoman näitten naurettavien sääntöjensä ja normiensa kanssa. Nyt ollaan jo näissä 1.0 turboissa kun ei saa päästää mitään, mitä seuraavaksi 0.5L vai pistetäänkö seuraavaksi 50cc mopon moottori keulalle turbon kanssa? Mahtaa kulkua olla niin että heikompia hirvittää...


      • että näin
        ... kirjoitti:

        En nyt ole volkkaristi, mutta en oikein jaksa uskoa että ne VW:n moottorit hajoavat yhtään sen enempää kuin Fordin, Toyotan tai Mersun. Perusmoottoreita on tehty jo niin kauan että ei kestävän moottorin tekeminen ole enää millekään tehtaalle vaikeaa. Vaikeus moottorin tekemisessä on nykyisin se, miten siitä saadaan tarpeeksi tehoa niin, että jätteenä syntyy vain vähän vesihöyryä jossa ei saa olla enää paljon mitään muita aineita seassa.
        Suoraan sanottuna, EU tekee polttomoottorista kohta käyttökelvottoman näitten naurettavien sääntöjensä ja normiensa kanssa. Nyt ollaan jo näissä 1.0 turboissa kun ei saa päästää mitään, mitä seuraavaksi 0.5L vai pistetäänkö seuraavaksi 50cc mopon moottori keulalle turbon kanssa? Mahtaa kulkua olla niin että heikompia hirvittää...

        Mihin ihmeeseen te ihmiset tarvitsette sitä kulkua sen enempää kuin nämä hienosti toimivat nykymoottorit tarjoaa? Jaksan aina tätä ihmetellä...esim. 1,0eb tarjoaa pirun hyvät ominaisuudet...ajelen oikein mielelläni keskimäärin 6,0 litran kulutuksella/100km sekalaisessa ajossa ja silloin jos tarvetta niin voimaa on riittävästi...voihan sitä rahaa toki poltella hiilidioksidina ilmoille jos haluaa, mutta tyhmää se on...itse keksin ainakin rahalle fiksumpaa käyttöä kun turha tarpeeton polttoaineenkulutus...noh, tyhmästä päästä kärsii lompakko.


      • Salavarakassss
        että näin kirjoitti:

        Mihin ihmeeseen te ihmiset tarvitsette sitä kulkua sen enempää kuin nämä hienosti toimivat nykymoottorit tarjoaa? Jaksan aina tätä ihmetellä...esim. 1,0eb tarjoaa pirun hyvät ominaisuudet...ajelen oikein mielelläni keskimäärin 6,0 litran kulutuksella/100km sekalaisessa ajossa ja silloin jos tarvetta niin voimaa on riittävästi...voihan sitä rahaa toki poltella hiilidioksidina ilmoille jos haluaa, mutta tyhmää se on...itse keksin ainakin rahalle fiksumpaa käyttöä kun turha tarpeeton polttoaineenkulutus...noh, tyhmästä päästä kärsii lompakko.

        Fiksuna tuhlasit sitten rahasi uudehkoon autoon jonka arvo putoaa tuhansia euroja joka vuosi. Itse ajelen wanhalla autolla, bensaan menee ehkä 200e enempi vuodessa joka paljon vähemmän kuin sun arvonlaskusta johtuva kulu.


    • Fordi suku

      Mulla on focus ajettu 400000 kone käy kuin kello
      mondeo tutulla 350000 ei mitään ongelmia
      Focuksessa automaatti laatikko ja pelaa kuin uutena

    • vw parempi paljon

      uudet ekobootsit hajalla jo Ford ecoboost 1.0 100cv broken engine noise
      www.youtube.com
      This is my ford ecoboost 1.0 100cv broken for the 4th time after 2400km. Noise from outside.



      ja fiestassa

      http://www.youtube.com/watch?v=R8mH6buCrIE

      näin luotettavia on vanhan moottorit

      http://www.youtube.com/watch?v=bHIgyP5Sl2Y
      http://www.youtube.com/watch?v=fqd70v33dn8

      taitaa olla tulessa

      http://www.youtube.com/watch?v=svlik4EElkQ

      täältä löytyy paljon jakopää ja muuta propleemaa fordeista
      http://www.youtube.com/results?search_query=ford enige proplems&sm=12

      • ...

        Ja niinkuin tälläkin palstalla on kehuttu 1.0 turboa "kyllä on hyvä" "ei hajoa koskaan" "no onhan se parempi kun VW:n TSI" :D

        PS HeHeHe :D Paskan möivät!


    • Itsellä Focus Chia...ajettu 297000,ilman suurempaa remppaa.Jakopää suurin... 180000:ssa tehty....Nyt on aika tilattu toiseen laittoon....eli hyvin pelittänyt..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe