Uusi Volvo V40/S50 on varustettu useimmiten 2.4 litran koneella. Miksi?? Auton kokoon nähden kone on järjettömän kokoinen varsinkin kun siitä ei oteta tehoja kuin 140 hp. Monet kaksilitraiset ovat tehokkaampia ja yhtä vääntäviä mutta kuluttavat vähemmän. Mazda3:n peruskone on 1.6, Focus C-max:n 1.8 ja ainakin jälkimmäinen taitaa päihittää suorituskyvyssä janoisen 2.4:n. Lisäksi Volvon vakuutusmaksut ja huoltokulut nousevat merkittävästi ison koneen myötä. No, onhan se muuten hieno auto, tosin kovin ahdas.
Volvo S40/V50 2.4 moottori?
7
8306
Vastaukset
- siksi
että Volvon moottorin kestävyys perustuu siihen että on riittävän iso ja ei kaikkia polleja ole käytetty mitä koneesta voisi saada irti ja vääntö on omaa luokkaansa.
- Volle
on niitä isommallakin koneella pönttö! Hommaa T5 , niin ei kai se nyt sentään niin hidas ole!Mutta jos haluat ajaa 1.6 Fordin raadolla , niin oma pahan on asiasi.
- puhtia
Moottori on teholukemiin nähden voimakas ja itse asiassa täysin sama kone kuin 170 heppainen, siinä on vain alennettu tehoa huippukierroksilla. Erot 170/140 hp moottorien välillä tulevat esille vasta n. 5000 r/min kohdalla. Ja kuka nyt konetta jatkuvasti huudattaa viitsii. Aivan takuulla tehokkaapi kuin monet pienemmät moottorit, en usko että 1,8 pärjää eteenkään väännössä jota löytyy yli 220Nm.
Ainoa haitta koneessa on varmaan korkeampi kulutus, kuin sylinteritilavuudeltaan pienemmissä koneissa, erityisesti kaupunkiajossa.
Lisäksi kone on 5 sylinterinen joten soundit on paremmat kuin 4 sylinterisessä... ;-)- Puhtia
Niin ja sen 1.8 saa Volvoon myös...
- Panze
Olen kokeillut 2.4 molempina tehoversioina ja ovat automaatin kanssa todella laiskoja ja janoisia. Ihan ok auto muuten, mitä nyt ylihinnoiteltu ominaisuuksiinsa nähden. Onhan niitä (onneksi) muitakin vaihtoehtoja...
- Puhtia
No kyllä kai automaatti syö "tehoja" joten turboa peliin vaan...
- Tepi
Ne laiskoja,automaatin, ja manuaalin ero 0-100:seen noin 2 sekuntia,ja kulutus ero automaatilla noin 0,6 litraa/100km.
Se mitä arvostan itse automaatissa on sen huoletomuus ajossa (miksi vatkata sitä oikeaa kättänsä,ja vasempaa jalkaansa,aivan turhaan)
Janoisuuteen sanoisin sen,että kyllä niitä muitakin,saman kokoluokan autoja mahtuu paljon samalle viivalle,ja hinta,no,jos itse saisin valita,niin saman hintaluokan autoissa käännyn aina volvoon,vaikka onhan nuo japsit jo saaneet etumatkaa kurottua tosi paljon,vaarallisen paljon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741