Kuinka miehen saa innostumaan vauvan hankinnasta?

-vauvakuume-

Hän on sanonut, että kyllä mutta ei vielä. Milloin se joskus on?

Harmittaa kun itse haluaisin heti, hän ei. Ollaan yhdessä asuttu useampi vuosi ja omakotitalo yms asiat on kunnossa...

Mut mulla on pattitilanne, en näe muuta kuin vauvan. Mies ei halua, enkä halua painostaa. Molemmilla probleema. Hän kokee ehkä syyllisyyttä kun ei oo vielä valmis ja mä oon...

Vinkkejä?

6

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkejäkö?

      Voi kun tietäiskin sanoa, niin minäkin oisin jo varmasti pieniin päin.
      Miehillä kun on ainakin yksi etu puolellaan, jonka vuoksi asian vetkuttelu ja jossittelu on niille helpompaa, ja se on tuo ikä. Miesten ei tarvitse olla siitä niin huolissaan, sillä isäksihän voi hyvinkin tulla vielä vanhemmallakin iällä. Sen sijaan meillä naisilla sitä lastentekoa ei voi ihan loputtomiin siirtää. Ei etenkään silloin, jos haaveena on kaksi, tai useampia lapsia.
      Meillä on aivan samanlainen tilanne. Minä haluisin, että alettaisiin yrittämään heti, mutta mies siirtää päätöstään, vaikka sanookin, että haluaa kaksi lasta, mutta ei ihan vielä.
      Olen koettanut patistaa hyvällä ja jopa hiukan painostanutkin miestä. Olen tuskaillut, että entäpä jos en tulekkaan niin nopeasti raskaaksi, kuin mies luulee?
      Olen näyttänyt sille netin keskustelupalstoilta juttuja, joissa pariskunnat on tuskailleet sitä, että vaikka ovat pitkään yrittäneet jo lasta, niin ei vaan ole tärpännyt ja että olisi kannattanut aloittaa yritys jo aikaisemmin.
      No hänen mukaansa meille ei käy niin ja hän kyllä saa mut paksuksi heti, kun on sen aika, mutta koska sen aika on?
      On mulla käynyt jo sekin mielessä, että lopetan ehkäisyn ja jätän sen vuorostaan täysin miehen vastuulle, koska hänhän sitä haluaakin. Voisihan hyvinkin olla, että mies lipsuisi joskus ainakin kaljapäissään sen kanssa jolloin kasvaisi se ihanan vahingon mahdollisuus.

    • vauvojavauvoja

      Aa niin tuttu tilanne! ja inhottava tuo "ei vielä" kun itse haluaisi jotain konkreettisempaa tietoa.

      Mutta niin, me ollaan miehen kanssa juteltu asiasta paljonkin (itse jopa liikaakin ja koska ollaan vielä nuoria niin en halua miehelle mitään paineita asettaa) ja sovittiin elämästämme semmoinen ns. merkkipaalu jonka jälkeen alamme yrittämään. Itse jaksan odottaa omaa pientä juuri tuon avulla kun on joku merkkipaalu.

    • Ei, ei, ei !

      Eiks niin, että olet 21 v. ? Odota 12/32 täyttymistä.

    • Näin se homma toimii

      Ottamalla usein jätetty ja nujerrettu luuseri mieheksi.

    • -Minä-

      Painostus ei kyllä toimi, eikä sitä saa harrastaa.

      Ja ei tuo sääntö 12/32 kaikkien kohdalla toimi eikä pidäkään olla niin. Mutta onhan tässä useampi vuosi oltu yhdessä (oon 27). Mut kait se täytynee luottaa, että se hetki tulee kun mies sitten oikeesti on valmis.

      • Meinasitko näin?

        Kyllä sinä voit lapsia hankkia sitten joskus 35:na ihan hyvin. Ei se 12 vuotta nyt ihan ehdoton ole, jos 25 - 30 vuotiaana vakiinnut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe