minkä ikäisenä oikeasti myöhäistä?

-mä-

vauvakuume...

45

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llllllllllllllllllll

      Mikä?

    • Elämä vai?

      Mikä milloin myöhäistä? Eihän kukaan kuolemaansa tiedä, mutta geenit kertoo jotakin. Eiköhän se ole kaikki sitten myöhäistä kun nirri lähtee.

      • vanhempi40

        Eiköhän 45 ole jo aika paljon, mutta voi se onnistua vielä myöhemminkin. Siihen ei voi tietenkään luottaa. Tärkeintä varmaan on että itse haluaa ja jaksaa huolehtia vielä 20 vuoden kuluttuakin omasta lapsestaan. Olen muuten kiinnostunut jos täällä olis vähän vanhempi lähellä 40 oleva sinkkunainen, ja haluaisit vielä lisää lapsia tai sen ensimmäisenkin niin olen vähän saman ikäinen mies kiinnostunut tietämään sinusta kun olisi samanlainen tavoite suunnilleen saman ikäisenä niin ehkä voisimme ymmärtää hyvin toisiamme. Mulla tosin on jo yksi lapsi, haluais kyllä lisää.


      • Jhhfgghhhghv
        vanhempi40 kirjoitti:

        Eiköhän 45 ole jo aika paljon, mutta voi se onnistua vielä myöhemminkin. Siihen ei voi tietenkään luottaa. Tärkeintä varmaan on että itse haluaa ja jaksaa huolehtia vielä 20 vuoden kuluttuakin omasta lapsestaan. Olen muuten kiinnostunut jos täällä olis vähän vanhempi lähellä 40 oleva sinkkunainen, ja haluaisit vielä lisää lapsia tai sen ensimmäisenkin niin olen vähän saman ikäinen mies kiinnostunut tietämään sinusta kun olisi samanlainen tavoite suunnilleen saman ikäisenä niin ehkä voisimme ymmärtää hyvin toisiamme. Mulla tosin on jo yksi lapsi, haluais kyllä lisää.

        Älä jatka kusisia geenejäsi. Elämä on ihan muuta kuin lisääntymistä varten.


      • kerran vielä
        vanhempi40 kirjoitti:

        Eiköhän 45 ole jo aika paljon, mutta voi se onnistua vielä myöhemminkin. Siihen ei voi tietenkään luottaa. Tärkeintä varmaan on että itse haluaa ja jaksaa huolehtia vielä 20 vuoden kuluttuakin omasta lapsestaan. Olen muuten kiinnostunut jos täällä olis vähän vanhempi lähellä 40 oleva sinkkunainen, ja haluaisit vielä lisää lapsia tai sen ensimmäisenkin niin olen vähän saman ikäinen mies kiinnostunut tietämään sinusta kun olisi samanlainen tavoite suunnilleen saman ikäisenä niin ehkä voisimme ymmärtää hyvin toisiamme. Mulla tosin on jo yksi lapsi, haluais kyllä lisää.

        42-vuotiaalla voi olla jo todella vaikeaa... varsinkin jos on sinkku, jolla on yksi lapsi, mutta haluaisi ihan tosissaan yrittää vielä toisen kerran...


      • Kiintiöt.
        kerran vielä kirjoitti:

        42-vuotiaalla voi olla jo todella vaikeaa... varsinkin jos on sinkku, jolla on yksi lapsi, mutta haluaisi ihan tosissaan yrittää vielä toisen kerran...

        Jos sulla ei olis lasta, voisit 42v iässä hyvinkin olla sikiävä.


      • haluaa kerran vielä
        kerran vielä kirjoitti:

        42-vuotiaalla voi olla jo todella vaikeaa... varsinkin jos on sinkku, jolla on yksi lapsi, mutta haluaisi ihan tosissaan yrittää vielä toisen kerran...

        Miksei sitten yritettäisi vielä toisen kerran? kysyy kiinnostunut suunnilleen saman ikäinen mies. Mistä päin olet?


      • kerran vielä
        haluaa kerran vielä kirjoitti:

        Miksei sitten yritettäisi vielä toisen kerran? kysyy kiinnostunut suunnilleen saman ikäinen mies. Mistä päin olet?

        laita sähköpostiosoite..


      • haluaa kerran vielä
        kerran vielä kirjoitti:

        laita sähköpostiosoite..

        Sinä "42-vuotias kerran vielä", voit kirjoittaa lapsiperhe2014 at suomi24.fi. Odotan sun postiasi...


    • -mä-

      Mitäs varten tämä elämä sitten on?

      Olen 27 v ja mut jotenkin todella huolissani että josko onkin myöhäistä kun olen kouluni käynyt yms... Kun tuntuu että suvussa serkut, kaverit, joista osa mua nuorempia tekevät jo toista tai kolmatta...

      • Tässä ratkaisu

        Jaa senkö takia aioit lapsia hankkia, kun serkutkin? Jos sun kaks serkkua on hankkinutliikaa eli kolme lasta, niin sittenhän sun ei tarvii hankkia yhtään.

        Elämä on elämistä varten, että eletään itselle eikä muille muita kunnioittaen.


    • gyneltä kuultua

      No suomalaisten naisten vaihdevuodet tulevat keskimäärin 50-vuotiaana, mikä tarkoittaa että kuukautiset loppuvat silloin. Pre-menopaussi alkaa kuitenkin jo noin 10 vuotta aikaisemmin eli sinä aikana hedelmällisyys laskee selvästi. Sinä aikana kuukautiskierto muuttuu (lyhenee tai pitenee ja kuukautiset muuttuvat niukemmiksi sekä alkavat jäädä välillä poiskin, ovulaatioita tapahtuu entistä harvemmassa kierrossa).

      Yritetään muuten nyt toista lasta ja minulla on ikää 36 vuotta. Ensimmäinen tärppäsi kerrasta, mutta nyt tällä kertaa on mennyt jo yli puoli vuotta. Olen etsinyt ovulaatioajankohtaa käyttämällä ovulaatiotestejä, ja niiden mukaan olen ovuloinut viimeisten 7 kuukauden aikana vain kerran, nimittäin tässä kuussa. Saa sitten nähdä onnistiko... ilman ovista kun on vähän vaikea raskautua ;)

      • gyneltä kuultua

        Niin ja tätä ei edeltänyt mikään hormonaalinen ehkäisy, minkä jäljiltä kroppa olisi vielä sekaisin. Keskeytetyllä yhdynnällä mentiin ilman vahinkoja ja esikoista ennen käytettiin kumia. Keskeytetty siksi, ettei meille olisi ollut mikään katastrofi, vaikka toinen lapsi olisi ilmoittanut tulostaan jo paljon aikaisemminkin. Aktiivista yritystä ovulaatiotestejäkin avuksi käyttäen on nyt takana yli puoli vuotta.

        Ajattelin tarkentaa, kun joku kuitenkin huutelisi muuten väliin että sulla on vain kierto vielä sekaisin pillereistä...


      • Oletteko lukeneet?
        gyneltä kuultua kirjoitti:

        Niin ja tätä ei edeltänyt mikään hormonaalinen ehkäisy, minkä jäljiltä kroppa olisi vielä sekaisin. Keskeytetyllä yhdynnällä mentiin ilman vahinkoja ja esikoista ennen käytettiin kumia. Keskeytetty siksi, ettei meille olisi ollut mikään katastrofi, vaikka toinen lapsi olisi ilmoittanut tulostaan jo paljon aikaisemminkin. Aktiivista yritystä ovulaatiotestejäkin avuksi käyttäen on nyt takana yli puoli vuotta.

        Ajattelin tarkentaa, kun joku kuitenkin huutelisi muuten väliin että sulla on vain kierto vielä sekaisin pillereistä...

        Uusi tanskalais-amerikkalainen tutkimus kaataa myytin. Lapset pitää hankkia 30 - 40 vuotiaana, ei aikaisemmin.


      • ei ole pakko
        Oletteko lukeneet? kirjoitti:

        Uusi tanskalais-amerikkalainen tutkimus kaataa myytin. Lapset pitää hankkia 30 - 40 vuotiaana, ei aikaisemmin.

        Siis pitää hankkia?

        Ei tutkimuksissa pakoteta mihinkään. Sinähän yksinkertaisesti todettiin naisten olevan hedelmällisimpiä kolmikymppisinä.


      • Älä vittuile siellä
        ei ole pakko kirjoitti:

        Siis pitää hankkia?

        Ei tutkimuksissa pakoteta mihinkään. Sinähän yksinkertaisesti todettiin naisten olevan hedelmällisimpiä kolmikymppisinä.

        No väärä termi vain...


    • ...

      Kerrankin helppo vastata: 50-vuotiaana on liian myöhäistä, jos haluaa raskautua luomusti.

      • Tunnenpa montakin

        paria kenellä on luomusti raskautuminen ollut myöhäistä jo alle 30-vuotiaana. Sitä kun ei koskaan tiedä.


      • Maailma karsii heikot
        Tunnenpa montakin kirjoitti:

        paria kenellä on luomusti raskautuminen ollut myöhäistä jo alle 30-vuotiaana. Sitä kun ei koskaan tiedä.

        Lapsettomuus ei ikää katso, mutta jos on lapseton, niin sitten on.


      • Näillä pareilla..
        Maailma karsii heikot kirjoitti:

        Lapsettomuus ei ikää katso, mutta jos on lapseton, niin sitten on.

        kyse ei ole siitä, että alunperinkään ei olisi mahdollista saada lapsia.


      • Älä sössötä
        Näillä pareilla.. kirjoitti:

        kyse ei ole siitä, että alunperinkään ei olisi mahdollista saada lapsia.

        Mistä sinä sen tiedät?


      • Tiedän kyllä..
        Älä sössötä kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät?

        mistä syystä eivät ole lapsia luomusti saaneet, tai yhdellä parilla sen ettei siihen mitään syytä ole. Kyllä se aika selvää on jos ennestään lapsia on ja sitten tulee myöhemmin lapsettomuutta.


      • ...
        Tunnenpa montakin kirjoitti:

        paria kenellä on luomusti raskautuminen ollut myöhäistä jo alle 30-vuotiaana. Sitä kun ei koskaan tiedä.

        Senpä takia kirjoitinkin, että kysymykseen on helppo vastata, koska 50-vuotiaana on taatusti liian myöhäistä. Vastauksesi minulle "Tunnenpa montakin"
        olisi ollut hiukan järkevämpi, jos olisit vastannut ihan päin vastoin, että tunnet esim 53-vuotiaan luomusti raskautuneen.


      • Kiintiöt
        Tiedän kyllä.. kirjoitti:

        mistä syystä eivät ole lapsia luomusti saaneet, tai yhdellä parilla sen ettei siihen mitään syytä ole. Kyllä se aika selvää on jos ennestään lapsia on ja sitten tulee myöhemmin lapsettomuutta.

        Sekundäärinen lapsettomuusjohtuu suunniteltujen lasten liian pitkästä ikäerosta. Jos lapsia tehdään liian nuorena, niin koko pesue on tehtävä liian nuorena. Kun alkaa lapsenteon 35- vuotiaana, kerkeää pari - kolme lasta tehdä ennen kuin täyttää 42v. Lapsettomuutta ei tule.

        Nuorillahan tulee ero ja sitten yritetään vanhempana uuteen suhteeseen lisääntyä, niin eipä se onnistu.


      • Tässä tapauksessa
        Kiintiöt kirjoitti:

        Sekundäärinen lapsettomuusjohtuu suunniteltujen lasten liian pitkästä ikäerosta. Jos lapsia tehdään liian nuorena, niin koko pesue on tehtävä liian nuorena. Kun alkaa lapsenteon 35- vuotiaana, kerkeää pari - kolme lasta tehdä ennen kuin täyttää 42v. Lapsettomuutta ei tule.

        Nuorillahan tulee ero ja sitten yritetään vanhempana uuteen suhteeseen lisääntyä, niin eipä se onnistu.

        kahdella ensimmäisellä ikäeroa alle 2 vuotta ja kolmatta alettiin yrittää heti toisen syntymän jälkeen. Ei tullut luomuna enää kolmatta.

        Voit pitää itse keksimäsi määritelmät itselläsi.


      • Luoja auta meitä
        Tässä tapauksessa kirjoitti:

        kahdella ensimmäisellä ikäeroa alle 2 vuotta ja kolmatta alettiin yrittää heti toisen syntymän jälkeen. Ei tullut luomuna enää kolmatta.

        Voit pitää itse keksimäsi määritelmät itselläsi.

        No se on luoja määrännyt sitten niin. Voi kun luoja aina olisi yhtä viisas ja tekisi kaikki naiset lapsettomiksi ennen 35-vuotta, niin Suomi ja maailma olisi paljon parempi paikka elää ja kasvattaa lapsia. Ei olisi avioeroja ja muuta lieveilmiöitä, ei päihde- ja mt-ongelmia niin runsaasti. Poliisinkin saisi lakkauttaa 40%, kun perheväkivalta vähenisi ja 40% kin alkoholin kulutus vähenisi ym. itsensä lääkintö. 20% voisi sitten leikkiä peltipoliisien valokuvilla ja tutkia rikoksia. No mutta autoilulikin vähenisi.


    • eidowneja

      39-40-v saa aikaan vammaisia lapsia tutkimusten mukaan helpommin...

      • ekoteot kunniaan

        Nainen on nykytiedon mukaan hedelmällisimmillään 30-35-vuotiaana. Luonto karsii sopimattomat pois. Hyvä näin, ettei lisäännytä holtittomasti. Kun hankitaan lapset lähempänä 40 vuotta niin useampi jää syntymättä vammaisuuden takia. Hyvä niin. Vammaisuudenhan näkee aika hyvin ultrassa joten voi sitten abortoida :) Syntyvyys vähenee luonnostaan.


      • Tällainen havainto
        ekoteot kunniaan kirjoitti:

        Nainen on nykytiedon mukaan hedelmällisimmillään 30-35-vuotiaana. Luonto karsii sopimattomat pois. Hyvä näin, ettei lisäännytä holtittomasti. Kun hankitaan lapset lähempänä 40 vuotta niin useampi jää syntymättä vammaisuuden takia. Hyvä niin. Vammaisuudenhan näkee aika hyvin ultrassa joten voi sitten abortoida :) Syntyvyys vähenee luonnostaan.

        Miten se näyttää, että näillä nuorilla synnyttäjillä on näitä erityislapsia? Kaksosena oli vammaiset aina nuorissa perheissä.


      • haloo hei
        Tällainen havainto kirjoitti:

        Miten se näyttää, että näillä nuorilla synnyttäjillä on näitä erityislapsia? Kaksosena oli vammaiset aina nuorissa perheissä.

        No niitä kersoja ei pidä vääntää alle 30-vuotiaana eikä myöskään yli 35-vuotiaana! Kyllä siinä viidessä vuodessa ehtii hyvin pukata ne maksimissaan kaksi muksua. Sen enempää ei kenenkään pitäisikään.


      • Mualiman kolluuja
        haloo hei kirjoitti:

        No niitä kersoja ei pidä vääntää alle 30-vuotiaana eikä myöskään yli 35-vuotiaana! Kyllä siinä viidessä vuodessa ehtii hyvin pukata ne maksimissaan kaksi muksua. Sen enempää ei kenenkään pitäisikään.

        Puhut asiaa, mutta 32 - 40v on tuo optimaalinen ikä.


    • hej på dej

      Sanoisin että 40v. on rajapyykki. Sen jälkeen alkaa olla liian vanha.

      Ite mietin että pitäskö vauva hommata vai ei... Olen aina haaveillut isosta perheestä. Järjellä ajateltuna en tietenkään suurperhettä meinaa hankkia.

      Oishan se kiva katsella kun oma lapsi kasvaa :)

      • Sehän onnistuu

        Adoptoi.


      • mites sitte
        Sehän onnistuu kirjoitti:

        Adoptoi.

        Siinäkin on yläikäraja.


    • ehkäiskää!

      Kyllä ainakin 50-vuotiaaksi asti pitää käyttää ehkäisyä ettei tule vahinkoja. Siihen asti voi tulla ihan helposti raskaaksi jo kertalaakista.

    • 156515

      Oho! Mä oon 31v ja mietin jo et menikö se juna jo :D Nytkö niitä vasta kuuluukin tehä??? Kyl mun mielestä ennen kolmeekymppiä ois ollu hyvä, mut elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee.

      • Miten on tärkein?

        Onko sinulla tärkeintä eli pitkää parisuhdetta?


      • Pullat hyvin uunissa
        Miten on tärkein? kirjoitti:

        Onko sinulla tärkeintä eli pitkää parisuhdetta?

        Sinulta puuttuu enää vuosi iästä ! Mutta kerro tosiaankin parisuhteen kesto, kai 12 v. tulee täyteen !


      • Aika on käsillä
        Pullat hyvin uunissa kirjoitti:

        Sinulta puuttuu enää vuosi iästä ! Mutta kerro tosiaankin parisuhteen kesto, kai 12 v. tulee täyteen !

        Eihän tuossa enää pitkään joudu odottamaan.


    • Leijonamutsi

      Raskaaksi 43-v ja juuri kerkesin täyttää 44, kun tämä maailman ihanin iltatähti syntyi. Sisarukset silloin 11 ja 13. Todella helppo raskaus, ei mitään vaivoja, paitsi suonukohjut, mutta suurin osa niistäkin hävisi synnytyksen jälkeen. Sairaalassa kävin lähinnä pieraisemassa lapsen ulos ja vaikka lenkille olisin voinu suoraan synnytyksestä lähteä. (ja vanhempien lasten jälkeen en edes kärsinyt istua ilman rengasta). Seksi onnistui parin viikon päästä synnytyksestä.

      Ja minä todella nautin tästä iltatähden kanssa kotona olosta, työtä on takana ja työvuosia vielä edessä, mutta nyt vaan nautin. Mikä ilo poju on myös isoille sisaruksille. Murkkuikäisten on helppo näyttää ja osoittaa hellyyttä pienelle.

      Nyt ottaa kaiken rennosti, jos yöllä valvotaan, niin nukutaan päivällä! Tosin täytyy myöntää, ettei oikeastaan yhtään yötä' ole tarvinnut valvoa. Hyväunisille vanhemmille tuli hyväuninen lapsi. Me aikuiset vanhemmat saadaan sieltä kilttien korista, heh.

      Ja osa kavereista alkaa olla mummoja, niin minä kuulemma vaan pysyn nuorekkaana! Näin se vaan on :)

      • Juuri näin

        Tässä on malliesimerkki siitä, että lapset pitää hankkia 30 - n. 40- vuotiaana. Oliko mies siitoksessa sama?
        Naisen rupsahtaminen alkaa eka lapsesta ja prosessi kestää n. 10 - 15 vuotta.


      • Jaska -72
        Juuri näin kirjoitti:

        Tässä on malliesimerkki siitä, että lapset pitää hankkia 30 - n. 40- vuotiaana. Oliko mies siitoksessa sama?
        Naisen rupsahtaminen alkaa eka lapsesta ja prosessi kestää n. 10 - 15 vuotta.

        Johan puhut törkeästi miehistä, ihan kuin olisimme pelkkiä siitosoriita.


    • Noloako

      Kirjotatteko te idiootit oikeasti kalenteriinne milloin saatte ruveta tekemään lapsia?? :D Ja mitenniin 30v ois viisaampi kuin 20v?? Ootte naurettavia.

      • Kasva niin tajuat

        Ymmärrän kyllä ettet tajua, kun apukoulusi on vielä kesken.


    • huhhahhei1

      No voi perkeleen perkele. On tämäki keskustelu, Ei elämä mee kaikilla suunnitelmien mukaan, miehetki jättää. Ei saa kumppania jonka kanssa tehdä lasta vaikka haluaisikin. Aarggghh.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe