Bartholiniitti / Word'n katetri kokemuksia

Lokakuu5

Tänään ollu polilla, jossa tyhjennettiin tulehtunut kysta viillolla ja asennettiin wordin katetri. Etenkin tosta katetrista kaipailisin kokemuksia. Kauanko teillä on se ollu? Käykö tosiaan niin että kun viiltohaava tästä paranee niin sitä ei huomaa ts ei tunnu istuessa jne? Onko kukaan selvinnyt tästä vaivasta kerralla? Netti kun tuntuu olevan täynnä 'kauhutarinoita' vaivan jatkuvasta toistumisesta. Onko rauhasenpoistosta kenelläkään mitään positiivista sanottavaa? Sitä nimittäin suosittelivat minulle, jos tämä sattuisi pian uusimaan.

7

5636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhanen

Hei, viitsitkö kertoa auttoiko katetri? Mä olen kärsiny vaivasta jo noin 5v, aina se tulehtuu ja on jouduttu tyhjentämään monet kerrat :( tää on kyllä niin ikävä vaiva. Multa on myös yritetty poistaa leikkauksessa koko rauhanen mutta ilmeiseti eivät saneet koko rauhasta pois ja tuli joku komplikaatio että olin tosi kipee sen leikkaushaavan kans. Kunnolla paranin vasta noin 4kk kuluttua. Tässä sitä kuitenki taas ollaan lähtöpisteessä :( Toki leikkaus voi olla hyväkin vaihtoehto jos se onnistuu.

• inhottavavaiva

Rajusti ja toistuvasti tulehtunut Bartholinin rauhaseni poistettiin kokonaan OYSissa jo 90-luvulla. Selkäydinpuudutuksessa tehtiin toimenpide, seur päivänä tarkistettiin (olihan se penteleen kipeä toimenpiteen jälkeen se leikkauskohta, mutta parani täysin noin kuukaudessa ja on sitä myöten ollut hyvä, eikä ole uusinut, eli taitavasti sieltä kaikki sen rauhasen sai taitava gynekologi postettua.

• Toipilas

Minua kiinnostaisi myös kokemukset katetrista. Kuinka on parantunut? Onko auttanut? Kuinka arki on sujunut katetrin kanssa?
      Itselle laitettiin kyseinen katetri kaksi päivää sitten. Ja syön maksimi määrän särkylääkkeitä, jotta särky pysyisi jotenkin poissa. Istuminen, liikkuminen jopa makaaminen tuntuu välillä inhottavalta. Katetri törröttää kokoajan tiellä, mietin jos sen teippaisi reiteen kiinni auttaisko ongelmaan. Kolme viikkoa tämän kanssa olis tarkotus elää saa nähdä.

Kokemus kiinnostais kauanko paraneminen kesti laiton jälkeen? Pelkään jos itselle on laitettu huonoon asentoon kun tuntuu niin pirun epämiellyttävältä.

• Kipiäää

hei toipilas. Sulla varmaan jo operaatio ohi? Kauanko sulla meni katetrin kanssa että kipu ja särky loppui? Itsellä ollut kohta viikon enkä vieläkään pysty istumaan... Mietin myös että sattuuko katetrin poisto ja kauanko sen jälkeen kestää toipua?

• jmm

https://youtu.be/_djDHdz8wY8

tässä selkeästi tehty lyhyt animaatio klippi missä näytetään word'n katetrin laitto.

• kohtaihantoivoton

Hei löytyiskö täältä vertaistukea/kohtalotovereita? Minä en nimittäin jaksa enää yksin. Oireita ollut jo viisi vuotta. Onko ketään muita, jolla on ollut Bartholinin rauhasen oireita näin pitkään?

• Anonyymi

Multa tyhjennettii paise laitettii wordin katetri. Sanoivat että se pysynee 1-2vko. Multa katetri tipahti jo neljäntenä päivänä. Olihan se epämukava ja haavakohtaa kirveli kun kävi pissalla. Suihkutin samalla vettä kun kävin vessassa,se auttoi hieman. Toisella kankulla istuskelin sen neljä päivää. helpotti heti istuminen kun tuli katetri ulos. Nyt vaa suihkuttelua haavaan ja lepoa. Toivottavasti ei tulisi enää uudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3336
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      972
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe