LASTEN HUOSTAA OTOSTA KANNATTAISI PUUTUA TILANTEESEEN ENNENKUN TILANNE PERHEESSÄ RIISTÄYTYY KÄSISTÄ.
Missä Uusikaupunki voisi SÄÄSTÄÄ?
10
244
Vastaukset
Eivät avohuollossa olevat, vakavaa psyykensairautta potevat vanhemmat voi toimia lasten huoltajina vaan tässä rikotaan selkeästi lastensuojelulakia. Lapsille tulee taata vakaat olot ja miten olot voivat olla vakaat ja turvalliset ellei vanhempi kykene itsestäänkään huolehtimaan. Kuka takaa lasten turvallisuuden psyykensairaan vanhempansa hoivissa... Ei ainakaan lastensuojeluviranomaiset siihen kykene jos äidin tapaavat kerran 1-2 viikossa.. Kuka lapsen turvana jos ja kun psyykensairaalle huoltajalle iskee päälle vaikkapa psykoosi?
- sinulla kusipää
on psykoosi iskenyt jo siinävaiheessa kun on alulle pantu.
- T.Syöveri
Kyllä äiti aina lapsistaan huolta pitää...
- von Lagerbom
T.Syöveri kirjoitti:
Kyllä äiti aina lapsistaan huolta pitää...
Ai pitääkö.. Kyllä minä tiedän useitakin äitejä, psyykensairaita, joilta on lapsia huostaanotettu..
- Lounli-Raideri..
von Lagerbom kirjoitti:
Ai pitääkö.. Kyllä minä tiedän useitakin äitejä, psyykensairaita, joilta on lapsia huostaanotettu..
Mikä se on psyykensairaan ja ´terveen ihmisen ero? Minun mielstäni se on häilyväinen, kuin syksyn viimeisen joutsenen pyrstösulan haiven tyvenellä merellä.
Harva meistä on kaikkien mielen toimintaa mittaavien määritteiden mukaan ihan täysin terve ja normaali. Mutta hyvä näin, koska ihan tuiki normaalit ihmiset ovat pitkästyttäviä ja tylsiä. Heidän käytöksensä ja koko elämänsäkin on edeltäkäsin useinkin tarkoin aavistettavissa. He elävät tylsän normielämänsä ja aikansa eleltyään ja kaikesta yhtäkkisestä ja hauskasta kieltäydyttyään, kuolla kupsahtavat joko sen jokakeskivikkoisen kalakeittonsa tai Tanssii Tähtien Kanssa- jakson ääreen. Herääkin kysymys, onko heillä ollut koskaan hauskaa ja ovatko he koskaan tutustuneet omalaatuisiin ihmisiin, joiden kanssa juttelu voi laajentaa ihmisen omaa suhtautumista ja näkökantaa elämään.
No nyt uunileivät ovat valmiit ja palohälytinkin alkoi piipata Ljudmilan avattua uunin..pitää mennä. Lounli-Raideri.. kirjoitti:
Mikä se on psyykensairaan ja ´terveen ihmisen ero? Minun mielstäni se on häilyväinen, kuin syksyn viimeisen joutsenen pyrstösulan haiven tyvenellä merellä.
Harva meistä on kaikkien mielen toimintaa mittaavien määritteiden mukaan ihan täysin terve ja normaali. Mutta hyvä näin, koska ihan tuiki normaalit ihmiset ovat pitkästyttäviä ja tylsiä. Heidän käytöksensä ja koko elämänsäkin on edeltäkäsin useinkin tarkoin aavistettavissa. He elävät tylsän normielämänsä ja aikansa eleltyään ja kaikesta yhtäkkisestä ja hauskasta kieltäydyttyään, kuolla kupsahtavat joko sen jokakeskivikkoisen kalakeittonsa tai Tanssii Tähtien Kanssa- jakson ääreen. Herääkin kysymys, onko heillä ollut koskaan hauskaa ja ovatko he koskaan tutustuneet omalaatuisiin ihmisiin, joiden kanssa juttelu voi laajentaa ihmisen omaa suhtautumista ja näkökantaa elämään.
No nyt uunileivät ovat valmiit ja palohälytinkin alkoi piipata Ljudmilan avattua uunin..pitää mennä.Enhän minä sinänsä aliarvioi psyykensairaitakaan, mutta tosiasia kun on, että esim neuroottinen äiti siirtää neuroosinsa myös lapseensa.. Nämä ovat tutkittuja asioita, ei minun keksimiäni vaikka minullakin on asioista konkreettista tietoakin. Tuskin sinäkään Loundli luottaisit lastasi naisen hoitoon, joka toisinaan muissa maailmoissa, kulkee kuin zombi, omaisi sairaushistorian jossa harhanäkyjä, itsensä viiltelyä, itsemurhayrityksiäkin ja pitkiä mielisairaalahoitojaksoja.. Ja nuo kun yhdistää vielä erinäisiin valheisiin oikeudessakin, niin oletan että alkaisit taistelemaan lapsesi puolesta..
- Annina
MagnusVonLagerbom kirjoitti:
Enhän minä sinänsä aliarvioi psyykensairaitakaan, mutta tosiasia kun on, että esim neuroottinen äiti siirtää neuroosinsa myös lapseensa.. Nämä ovat tutkittuja asioita, ei minun keksimiäni vaikka minullakin on asioista konkreettista tietoakin. Tuskin sinäkään Loundli luottaisit lastasi naisen hoitoon, joka toisinaan muissa maailmoissa, kulkee kuin zombi, omaisi sairaushistorian jossa harhanäkyjä, itsensä viiltelyä, itsemurhayrityksiäkin ja pitkiä mielisairaalahoitojaksoja.. Ja nuo kun yhdistää vielä erinäisiin valheisiin oikeudessakin, niin oletan että alkaisit taistelemaan lapsesi puolesta..
Jotenkin en voisi kuvitella, että Raiderilla koskaan olisi lasta. Tai voihan sillä joskus olla, mutta liian eläväinen ja levoton luonne isän rooliin. Tämä nyt vaan mun mielipide asiasta.
- Maikki5
Mutta kun...ainoita mieleltään terveitä ovat ne, jotka ovat saaneet lääkäriltään lausunnon parantumisestaan - kaikkien muiden mielenterveyttä ei ole todistettu terveeksi. MOT.
- von Lagerbom
No silloinhan tällainen henkilö onkin terve eikä psyykensairas. Mutta on myös olemassa parantumattomaksi luokiteltuja psyykensairauksia, ja tällaisille vakavaa, parantumatonta sairautta poteville ei lapsia pitäisi antaa huoltoon. Ehkä tilanne ugissakin muuttuu nyt , mikäli sosiaalijohtaja ja sosiaalityöntekijä ovat saaneet oikeudessa tuomion. Minunkin pitää lähettää todisteita rikoksista poliisille.
- Säästöä
Ylintä johtoa pitää karsia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706704
- 594532
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293326- 613027
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271606- 171590
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401533- 341389
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471340