Voiko ratsastaa?

hepikaoo

Voiko toisen metsässä ratsastaa ilman lupaa aiheuttamatta vahinoa metsälle? Ja voiko toisen sänkipellolla ratsastaa ilman lupaa?:) Ja onko huono juttu jos hevosella ratsastetaan n. kerran viikossa pientä pätkää asvaltilla? käynnissä kyllä.

7

1139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naru

Ei voi. Hevosen paskat likaa luonnon ja ne kopukan kaviot aiheuttaa ympäristöongelmia. Tahtoisitko itte, että joku kävis mylläämässä sun takapihan jollain kakstonnia painvalla elukalla ja sitte vääntäs paskan perään?

• Ainakin meillä päin on vapaasti ratsasteltu metsäpoluilla mitään lupia kyselemättä, eikä lukaan ole koskaan valittanut sanallakaan. Tietysti jos joku pieni metsäpätkä on selkeästi jonkun talon "pihapiirissä", niin sitten ei kannata mennä.

Pelloille ei sovi mennä ilman maanomistajan lupaa. Vaikka sato olisi jo korjattukin, maanomistaja ei välttämättä tykkää jos peltoon ilmestyy kavion kuvia. Eli lupa tarvitaan jos pelloille haluaa.

Ei ole haittaa jos satunnaisesti tekee lenkin asvaltilla, kunhan ei juoksuta hevosta.

• Minna Oulusta

Meillä sama juttu kuin Lampinajadilla. metsät on vapaasti käytettävissä mutta pelloille ei mennä ilman lupaa. Ja ne paskat on metsänomistajien mielestä tervetulleita, lannoittavat puustoa.
      Asvaltilla mennään usein, pieniä matkoja, aina käyntiä.

• Matami Mimmi

Onpas Naru negatiivinen. Taitaa olla kaupunkilainen.

• nimetön

kyllä toisten metsissä saa ratsastaa jos ei vahingoita sitä

• Ponii

Lupa kannattaa kysyä ;)

• mömmelinen

Metsässä saa ratsastaa ilman erillistä lupaa, kunhan ei ratsasta esimerkiksi puiden juurten päältä. Ihan pienillä poluilla ei siis voi ratsastaa ilman lupaa, mutta kunnon metsäteillä lain mukaan saa - olettaen tietysti, että reitti kulkee kaukana asuinrakennuksista. Ihan kohteliaisuudesta kyllä itse kysyisin maanomistajalta luvan ratsastamiseen (vaikkei lain mukaan "tarvitsisi").

Pelloilla ei koskaan saa ratsastaa ilman niiden omistajan lupaa. Ei sänkipellolla, ei lumisella pellolla, ei millään pellolla mihinkään aikaan vuodesta. Peltojen reunat kuuluvat peltoon, joten vaikka et koskisi itse kasveihin, et saa siitä kulkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7574
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      43
      5134
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      98
      3615
    4. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2809
    5. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2399
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2333
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2218
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2203
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1891
    10. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      19
      1715
    Aihe