Mulla on ollu epilepsia nyt 12 vuotta. Ensimmäinen diagnoosi oli lapsuusiän poissaoloepilepsia, jonka ennuste oli että "kasvais" murrosiässä pois. No murrosiässä se kumminkin paheni ja alko tulemaan kouristuskohtauksia. Ensin niitä tuli harvakseltaan, ja nyt vaan kokoajan useemmin ja oon joutunut sairaalaankin muutaman kerran. Nyt mua on tosissaan alkanut masentaa ja pelottaakkin tää tauti. Musta tuntuu että tää rajottaa ja hallitsee mun elämää kauheesti, oon kumminkin vasta kakskymppinen ja en tietenkään voi mennä samalla tavalla kun mun kaverit. Harvemmin kohtauksia on onneks tullut ilman selviä ärsykkeitä, esimerkiks liiallinen valvominen tai krapula, nyt niitä on vaan alkanut tulee paljon herkemmin kun ennen. Muisti on myös huonontunut ihan selvästi entisestään.
Onko teillä kenelläkään samanlaisia tuntemuksia, kokemuksia tai tietoa jostain tukiryhmistä?
Apua?
2
145
Vastaukset
- Loppuu kohtaukset
No auttaa osaltaan kun lopetat juomisen kyllä sitä aikaa voi ilman viinaaki ja läpi yön valvomisen viettää. Sitten etsitte sellasen lääkityksen et kohtaukset saadaan loppumaan. Itse pidin nuorena riittävästä unesta kiinni ja absolutistismista mikä kantaa pitkälle myös näin vanhempana.
- tyttö
Itseä kans harmittaa toi, että ei voi enää mennä ja pitää hauskaa samalla tavalla ku kaverit. Alotin just tänään lääkityksen epilepsiaan. Kohtauksia on ollu jonkun 4-5 vuotta, mut nyt ihan parin viikon sisällä on tullu myös kouristelua. Tuntuu että kohtaukset vaan pahenee koko ajan, saa nähä auttaako noi lääkkeet nyt sit.
Oon kans aika masentunu nyt tästä sairaudesta eikä oikein mikään huvita. Koitin kattoo niitä tukiryhmiä epilepsialiiton sivuilta, mut ei oikein ollu semmosta mihin haluaisin mennä. Vanhemmille ja läheisille oli kyl tukiryhmiä, mut en nyt löytäny semmosta ryhmää itelle, mihin ei olis jo ilmottatuminen menny. Ite aattelin lääkäriltä seuraavalla kerralla kysellä sitä ryhmää, tosin seuraava aika on vasta joulukuussa. Kysyn sit viimeistään mahollisuutta päästä tukiryhmään, jos tää olo ei tästä nyt kohene. Kannattaa varmaan sunki lääkäriltä kysellä. Voimia sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337301Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213360Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521490Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_221401Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.281396PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1821388- 1451271
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport511153Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v167992- 39976