Mokkulan nopeus Oikea nopeus

Dna-aasiakas

Hei.

Hommasin tuossa DNA:lta sierra (modeemi) mokkulan jonka olen kytkenyt pöytäkoneeseeni (windows 7) USB:piuhalla.

Ongelmana on että netin nopeus on huono.

Mokkula näyttää ruudussa 3-9 gigaa nopeudeksi (jep), kun taas Windows:n tehtävienhallinta näyttää nopeudeksi 65 Mbps ja verkon käytön olevan 0.01-0.20%.

(http://www.speedtest.net/) -sivusto näyttää nettini specsit: (ping:197 ms) (Download speed 0.11mbps) (upload speed: 0.34mbps) .

Tiedän etten tule saamaan luvattua 10 megaa nopeudeksi, muttei tämän sentään pitäisi näin hidas olla. Jos saan vain prosentin luvatusta maksiminopeudesta...

Näköjään hardware toimii mokkulassa (antaa screenissä suuria nopeuksia), onko siis minulla vikaa koneen ajureissa tai netti asetuksissa?

En pysty tällä hetkellä kokeilemaan mokkulaa ja omaa nettiyhteyttäni läppärilläni.

Kysympä siis että mitä asetuksia minun kannattaisi lähteä rukkaileman vai pitäisikö minun päivittää jotain ajureita.

Kiitos vinkeistä & vastauksista!

2

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo Speedtestin nopeus on realistisempi joten sitä kannattaa mieluummin uskoa.

      Kannattaa ottaa yhteyttä DNA asiakaspalveluun ja selittää asia heille.

    • dna

      Harvoin pyörin täällä suomi24 palstoilla, ihan muuta olin etsimässä ja huomasin tämän, sattumoisin kun olen dna:n mobiiliasiakaspalvelussa

      Onkos kyseinen liittymä 3G vai 4G liittymä?
      Jos DNA Netti -sovellus löytyy koneeltas, niin mene sieltä mokkulan asetuksiin, ja tarkista että "käytettävän verkon valinta" tjsp on ruksitettu kohtaan "vain 3G"/"3G tai 4G". Oletusasetuksena useimmiten on "paras mahdollinen", jolloin heittää usein 2G-verkkoon ja nopeudet ovat kieltämättä sietämättömät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2679
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      350
      2550
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1744
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      68
      1595
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1547
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe