Kuinka moni huoltaa itse syksyisin.

Varmuuta

Tähän asti olen teettänyt muilla,mutta toisinaan kuule juttuja ns.nopeista huolloista.Vaikea tietysti mitenkään tietää,onko esim.koneen huuhteluun käytetty riittävästi aikaa.Huonon työn aiheuttamat seuraukset eivät näy heti ja myöhemmin niiden syytä on vaikea enään selvittää.Onko kokemuksia asian tiimoilta?

6

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valvontaa kehiin

Laita salainen tallentava videokamera sopivaan piiloon siksi aikaa kunnes luottohuoltajasi tulee tekemään huollon. Niitä saa jo halvalla. Sittenpähän näet.

Itse olen 2-3 vuotta tehnyt itse. Vuosi vuodelta huolto tuntuu helpommalta kun kokemusta karttuu ja tarvitsee ajatella vähemmän työn yksityiskohtia.

• wqwdqwdqwdqwdqw

Aina on se riski sitten jos et sitten valvo toisen tekemää työtä niin tekeekö
      hän sen kunnolla. Tuollaisissa asioissa se vastuu sitten kauan kauan aikaa perästäpäin on ihan mahdoton yhdistää enää moottorivikaa siihen että
      se koneen huolto onkin ollut huonoa joskus aikoinaan!

Se on 110% varmaa että tuollaisissa töissä kuten muissakin missä
      voit vaan luistaa työnlaadussa niin sitä myös tapahtuu.

Vaikea keksiä hyviä vertauskuvia mutta esimerkiksi siivoustyö,
      ei kukaan voi valvoa sitä että teetkö sen työn kunnolla. Sen työn voi tehdä
      aika usein niin että ei sitä laatua TARKKAAN voi kukaan valvoa ellei sitten "mopin" perässä kulje joku valvomassa ja eihän siinä kukaan kulje perässä.
      Teet ne työt hyvin mistä muutoin huomataan heti että ei olisi hyvin tehty,
      siivoot sen pöydän tietysti hyvin missä joku tekee työtään, kun oikein puunaat
      niitä kohtaa ja siivouksen hyvät pesuainetuoksut jää ilmaan niin ei
      se pöydän käyttäjä edes ajattele että sulla jäikin koko lattia siivoamatta.
      Tuli joskus tälläisessä duunissa luistettu niin paljon että hävetti melkein itseäkin :D että ihan kokemuksestya puhun, työtä sen mukaan mitä alalla maksetaan palkkaa eikä ollu mitään stressiä siitä vaikka saisi potkut siitä työstä, ei se ollu kuin mitätön sivutyö melkein ajankuluksi.

Jos tästä siis saat pikkusen vihjettä siitä että älä luota liikaa.
      Jos teetät työtä jota on hankala valvoa niin, mitä siihen voisi sanoa että
      en ainakaan omaa omaisuuttani uskoisi muiden käsiin.

Kaikkeen tekee poikeuksen sitten se että jos sitä pikkurahan puutetta ei ole!
      Ei liitetä tähän keskusteluun sitä että on VARAA huollattaa venettään
      kaikkien niiden muiden kulujen lisäksi, kyllä mä voin sanoa että ei mulla
      ole varaa laittaa 500 euroa veneen huollattamiseen, itse tehtynä jos
      selviää vaikka 100 eurolla veneennosto 70 jne.

Todellakin houkuttelee se että tee puolikonkurssi ja anna koko
      homma jonkun hoidettavaksi. Ehkä joskus ajatteli noin mutta sitten
      kun oikeasti on omat rahat kiinni veneessä, se vastuu omasta saa
      ajattelemaan erilailla, taatusti itse pitää koneesta parempaa huolta kuin
      yksikään ulkopuolinen huoltaja, eri asia sitten jos et tee kunnolla huoltoa
      niin sitten et tee ja tiedätpähän sen. Ehkä silloin on sama sitten teettää se
      huolto toiselle.

Ok, ne huollot joita on hankala tehdä itse niin en väheksy sitä
      että teettää jotain, millä hitolla mä nostan veneen ylös talvisäilytykseen
      esimerkiksi jos on tässä kohtaa vähän pyydä muutakin apua.
      Trailerinkin voisi hankkia mutta henkilöautolla se paatti ei tule ylös
      veneramppia pitkin, en halua edes kokeilla onnistuisiko monen tonnin
      kuorman kiskominen.

• wqedwqqqqq

Eikö veneily ole vähän harrastus joka käsittää kokonaisuudessaan muutakin
      kuin vain kännissä veneilyn? Näitäkin on, ne ostaa veneen ja ajaa
      sillä niin kauan kunnes se hajoaa, sama homma autoissakin ja
      se vene päätyy sitten jonnekkin veneliikkeen perukoille 500 euron hintaan ostettuna, korjattavaksi ja ne uusii koneen sun muut ja myy sen sitten
      15 000 eurolla ja kuittaa 5000 voittoa,

Näitä, korkeintaan kahden kesän veneilijöitä ja aika optimistinen veikkaus jo sekin.
      Eihän siinä mitään, elämää se vain on, toiset menee naimisiin
      viikon tapailun jälkeen kun löysi taas uuden ihannemiehen sieltä
      samasta räkälästä mistä sen edellisenkin joka hakkasi joka viikko miltein hengen pois, ei mene varmana siis kovin kauaa kunnes tulee ero,
      trendiä trendiä eikä osaamisesta ja vakavuudesta mihinkään asiaan voi puhua.

Eihän se keltään ole pois mitä omalle veneelle tapahtuu, päinvastoin joku
      muu voi tehdä hyvää tiliä mitä enemmän.. no tiedätte kyllä.
      Tyhmyydellä ja varsinkin sinisilmäisyydellä moni elättää itsensä ja hyvä niin :)

• Ilmeisesti tarkoitat erityisesti moottorin huoltoa. Mitään faktatietoa mulla ei ole, mutta veikkaisin, että reilusti yli puolet tekee perushuollot itse (syyshuuhtelut, öljyn ja suodattimien vaihdot).

• qedwedweddddd

Toi vaatii malttia, perehtymistä jos siis ei ole ennen tuollaisia huoltoja
        tehnyt, ei ne yleensä ole niin tuosta vaan työpäivän jälkeen tehtyjä juttuja.
        Mutta palkitsevaa sitten kun osaa homman ja erityisesti tuntee veneensä
        tekniikan niin voi sanoa että et saa vikaa veneeseen että et tiedä mikä se on tai
        osaat selvittää sen ainakin mutta.

On tuossa omat kinkkiset hommansa, kirjoitan tässä tosi aloittelijana
        että miten se glykööli pitää lutrata ja mistäs tiedät koska siellä on tarpeeksi.
        no siis ainoa mittari on se että kun pakoputkesta tulee sitä
        koneeseen laitettua glykoolia niin homma on ohjeiden mukaan ok.
        Koska tuo merivesipuoli jäähdytyksessä ei ole suljettu systeemi niin
        ei sitä täyteen saa täytettyä jos vedenkierto sulje, ei voi sulkea ainakaan
        mun koneeseen ellei tee lisäventtiliää pakoputken jälkeen.

Niin ja makeavesi olisi pitänyt vaihtaa, jäi vaihtamatta ainakin toistaiseksi
        koska en tiedä miten sen veden saa sieltä ulos, pitää tutkia lisää tai antaa olla..
        Ei se mene niin että ota joku letku auki ja kone käyntiin niin sitten ui
        kaikki jäähdytysvedessä kattoa myöten.. hana siellä kai on manuaalin
        mukaan mutta vain hana, minne se hana vaikuttaa kun mitään ulostuloa ei ole missään näkyvissä ainakaan..

Tällästä se on, tekemällä oppii.. kai.

• DF-50

Kyllä 4T perämoottorin kausihuollon tekee lähes kuka vaan jos on perustyökalut
      eli ylä/alapään öljyn ja suodattimen vaihto sekä tarvittaessa uudet tulpat ja huuh-
      telu jos on ajettu merellä, 2T koneissa jää tietysti se moottoriöljyn vaihto pois.

Jakopäähihnan ja vesipumpun siiven vaihdon voi jättää korjaamon tehtäväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      163
      9646
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3095
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2861
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2659
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2065
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      109
      1986
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1903
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      54
      1470
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1286
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1251
    Aihe