Helsingin Hieronta-akatemia vs Espoon hierojakoulu

Jari

Tervehdys,

Olen päättänyt opiskella itseni sivutoimiseksi hierojaksi, joten apua kaivataan opiskelupaikan valinnan kanssa. Hieronta-akatemiasta löytyy jonkin verran keskustelua netistä, mutta espoon hierojakoulusta ei juurikaan. Jonkin verran negatiivista, (mutta vanhaa) palautetta annetaan hieronta-akatemiasta, mutta niinhän se on, että vain ryönä päätyy palstoille. Olen myös tietoinen, ettei näyttötutkinto kuulu hieronta-akatemian peruspakettiin. Tiedän myös, että monimuoto-opiskelu vaatii paljon itsenäistä opiskelua ja käytäntöä pitää harjoitella myös koulun minimivaatimusten lisäksi. Kaipaankin siis rehellistä mielipidettä sekä hyvistä, että huonoista puolista molemmista paikoista - en ammatinvalintaopastusta. Relaxi ei ole vaihtoehto. Sinne pääseminen on käytännössä mahdotonta.

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

31

4619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cocemusta

      Espoon hierojakoulu kuuluu samaan yritykseen jossa toimivat Kuopion ja Jyväskylän hierojakoulut. Omistaja ei tietääkseni ole Valviran rekisterissä eli ei ole koulutettu hieroja. Opettajat pestataan edellisvuoden oppilaista joten mitään ammatillista koulutusta opettamiseen ei ilmeisesti vaadita. Kannattaa todella tarkkaan harkita koulua valitessa minkä koulun opettajilla on ammatillinen pedagoginen tausta ja myös kokemusta hierojan työstä.

      Myös kannattaa varmistaa, että opiskeluun varatut tilat sekä yleiset tilat ovat opetukseen soveltuvat.

      Hieronta-akatemiasta en tiedä muuta kuin, että ovat ilmeisesti parantaneet laatua huomattavasti opetuksen suhteen.

      • Jari

        Kiitoksia paljon vastauksestasi. Tämä tukee aika paljon sitä käsitystä minkä olen jo verkosta saanut. Ihmettelen kyllä tuota, että Espoon hierojakoulu voi käyttää edellisen vuoden opiskelijoita opettajina. Luulisi, että tällaisella toiminnalla vaan ammutaan itseään jalkaan. Eihän juuri valmistunut voi mitenkään olla pätevä opettamaan muita.


      • Koulun omistaja 2012

        Nimimerkille cocemusta 24.10.2013 vastaisin, että kannatta tutustua opettajien taustoihin enennkuin panee mustaa valkoiselle. Olen ollut Valviran rekisterissä yli 15 vuotta. Omat tietoni ovat myös olleet aina nähtävillä kotisivuillamme. Vuonna 2012 alkaneessa koulutuksessa oli itseni lisäksi päätoimisena opettajana 8 v hierojana ja hieronnan opettajana toiminut henkilö. Teoriapuolen opettajana oli Di, joka oli valmistunut edellisenä vuonna ja yrittyjyyttä opetti edellisen vuoden opiskelija, joka oli koulutukseltaan ekonomi. Hänellä oli takanaan 10 vuoden työkokemus keskisuuren yrityksen talouspäällikkönä. .
        Kun näitä faktoja vertaa cocemuksen tarinaan ja kun 97 % opiskelijoita on valmistunut määräaikana, niin herää kysymys, mikä on kirjoituksen motiivi.


      • Taustatutkija
        Koulun omistaja 2012 kirjoitti:

        Nimimerkille cocemusta 24.10.2013 vastaisin, että kannatta tutustua opettajien taustoihin enennkuin panee mustaa valkoiselle. Olen ollut Valviran rekisterissä yli 15 vuotta. Omat tietoni ovat myös olleet aina nähtävillä kotisivuillamme. Vuonna 2012 alkaneessa koulutuksessa oli itseni lisäksi päätoimisena opettajana 8 v hierojana ja hieronnan opettajana toiminut henkilö. Teoriapuolen opettajana oli Di, joka oli valmistunut edellisenä vuonna ja yrittyjyyttä opetti edellisen vuoden opiskelija, joka oli koulutukseltaan ekonomi. Hänellä oli takanaan 10 vuoden työkokemus keskisuuren yrityksen talouspäällikkönä. .
        Kun näitä faktoja vertaa cocemuksen tarinaan ja kun 97 % opiskelijoita on valmistunut määräaikana, niin herää kysymys, mikä on kirjoituksen motiivi.

        "Olen ollut Valviran rekisterissä yli 15 vuotta", kirjoittaa nimimerkki Koulun omistaja 2012. Tämän todenperäisyyden voi tarkistaa kuka tahansa osoitteessa:
        https://julkiterhikki.valvira.fi


      • Anonyymi

        Tilanteet muutuvat: Kannattaa katsoa nykyisiä Laatuselvityksiä. Niissä Suomen Hierojakoulujen taso on parasta laatua. Siitä kertoo sekin, että koko Suomessa vain heillä on oikeus antaa hierojakoulutusvuoden aikana myös virallista opetusta fysioterapiassa.


    • Cocemusta

      En tietenkään sano etteikö sieltä valmistuisi, mutta kannattaa vaatia rahoilleen oikeasti vastiketta. Jos vertailee eri koulujen henkilökuntien koulutustasoa hieronnan saralla, on valinta helpompi tehdä. Etenkin kun tämä kyseinen oppilaitos ei ole hiukkaakaan edullisempi kuin vastaavat.

      Eli jos ja kun pääset mahdolliseen koulun haastatteluun, kannattaa pelottomasti kysyä esille opetussuunnitelma, opettajien pätevyys ja selvittää pakollisten hierontatuntien (koulujen bisnes) minimimäärä. Tätä harjoittelua ei pidä pelätä sillä konkreettinen hierontatyä erilaisine asiakkaineen opettaa paremmin kuin mikään muu.

      Joillakin kouluilla edulliset hierontahinnat vetävät eläkeläisiä reilummin asiakkaiksi. Jossakin vaiheessa kun on viikkotolkulla hieronut pelkällä kevyellä perushieronnalla asiakkaita ilman opittujen taitojen soveltamista käytäntöön, alkaa tuntumaan tylsältä. Myös jos opetussuunnitelman kustannuksella hierotaan asiakkaita, alkaa käyrä nousemaan kohtalaisen nopeasti.

    • väärää tietoa

      jJutuissa on hieman mustamaalauksen makua, sillä ainakin siina Espoon hierojakoulussa, jossa itsekin opiskelin oli koulun omistaja koulutukseltaan yliopistosta valmistunut jumppamaikka. Lisäksi hän on koulutettu hieroja, erikoishieroja, näyttötukintomestari jne. Jos kirjoittaa tuollaisia mutu asioita kannattaa käydä ensi kyseisen koulun kotisivuilla vilkaisemassa realiteetteja.
      Lisäksi mainittakkon, että vain muutamalla " vähiten aktiivisella" oli ongelmia koulun kanssa. Se koski asiakashierontoja, mutta kaikki kuitenkin valmistuivat.

    • opiskelija1718

      Suomen hierojakoulut (toim.johtaja Tommi Melajoki, rehtori Olli Hakola) rahastaa ja kusettaa opiskelijoita!

      Tämä ei toki hierontakoulupisneksessä ole uutta, mutta koulu syyllistyy meitä opiskelijoita kohtaan räikeään sopimusrikkomukseen ja harhaanjohtavaan mainontaan.

      Koulu nainosti sivuillaan kevällä 2017 personal trainer -nimikettä hyväksikäyttäen, että opiskelijat voivat suorittaa kuntosalivalmennuksen kurssin. Hakulomakkeessa puhuttiin personal trainerista.

      Valitut opiskelihat maksoivat 500e varausmaksun hierojan tutkinnosta ja lisäksi personal trainerista tai urheiluhierojasta.

      Lisäksi oppilaat ovat tehneet koulun kanssa virallisen sopimuksen, jossa puhutaan pt:stä.

      Nyt koulu ei suostu hyvittämään meille virheellistä mainontaa saatika sopimusrilkomusta.

      Asia tulee menemään poliisille rikosilmoituksena, kuluttaja-asiamiehelle sekä Koulutettujen hierojien liiton pj:lke.

      Suosittelen suhtautumaan varauksella!!!!

      • Jassuu96

        Jos harkitsette hierojakoulutusta ,älkää ikinä menkö Suomen hierojakouluille opiskelemaan . Itse olen edellisvuoden opiskelijoita ja minulle jäi todella huono maku suuhun . Mitä pidemmälle koulutus eteni , niin rahastuksen maku tuli esille . Oppilaat tekevät aivan järkyttävän summan rahaa koululle ilmaiseksi maksavat monen tonnin kurssimaksut. Tavoitetuntimäärä 420h on mahdoton saavuttaa (2,5 h hierontaa päivä) pakollisten päivystys vuorojen vuoksi ,joita voi olla viikossa jopa yli 10 tuntia. Lisäksi oppilaat saavat teoriatunteja viikossa alle 8 tuntia ,mutta työharjoittelutunteja heidän on pakko suorittaa yli 20 tuntia viikossa . (Ilmaista työtä)
        Kesken vuoden nousi ilmi asioita ,joita ei mainittu sopimuksessa sanallakaan. Myöskään opiskelijat eivät koskaan saa urheiluhierojan erikoisammattitutkintoa ,vaikka niin sivuilla annetaan olettaa . Tietenkin 500 euron lisälasku päälle ,niille jotka sen suorittavat . Olen onnellinen ,että pääsin tuolta koulusta pois .


    • Anonyymi

      Kerrottakoon tässä, että edesmenneen kirjoituksen laatijalla oli koko kulutuksen ajan psyykisiä ongelmia , jonka huippuna hän teki koulun toiminnasta yhdeksän kohtaisen rikokosilmoituksen . Poliisi tutki asian ja ilmoitti, ettei yhdessäkään kohdassa ole aihetta jatkotoimiin, joten tässä tulee esille näiden sivujen mahdollisuudet valetotuuksiin.
      Kun tämä kyseinen henkilö on maininut allekirjoittaneen nimen ja siihen yhteyteen vielä Arvonimenkin (KUSETTAJA) niin ehkäpä pyydän tuota samaista poliisia tarkistamaan toiminnan laillisuutta, vai kannattaako, jos ihmisellä ei ole kaikki kotona.
      Jos haluat vertailla kouluja oikeasti, niin kannatta selvittää viranomaisilta , millä prosentilla opiskelijat ovat valmistuneet ja minkälaiset jatkomahdollisuudet heille on tarjottu.
      Ylläolevien mustamaalaamisten selventämiseksi kerrottakoon, että Suomen Hierojakoulut OY:n kaikissa kouluissa vastuuopettajinatoimii vähintään fysioterapiakoulutuksen saaneet opettajat ja sen lisäksi eräs opettajistamme valmistuu terveystieteiden maisteriksi tänä kesänä. Hän vastaa koko organisaation koulutuksen tasosta. Yhtenä osoituksena koulumme laadusta kerrottakoon , että ENSI SYKSYNÄ ON MAHDOLLISTA SUORITTAA FYSIOTERAPIAN OPINTOJA HIEROJAOPINTOJEN YHTEYDESSÄ VAIN SUOMEN HIEROJAKOULUT OY: KOULUISSA.

    • Anonyymi

      KOLIKON TOISELTA PUOLELTA
      Joudun jatkamaan tuosta edellisestä, koska nämä kirjoitukset eivät haise, mutta sitä ne ovat. Nimeni on Olli Hakola, olen koulutkseltani jumppamaikka, hieroja , erikoishieroja, näyttötutkintomestari valmentajien kouluttaja, Suomen hierojakoulut oy:n rehtori jne.
      Olen perustanut ensimmäisen yksityisen koulun Kuopioon n. kymmenen vuotta sitten. Tyytymättömiä oppilaita on ollut useimpina vuosina ja aiheena on ollut hierontatyön määrä, joka on alle kolme tuntia päivässä. No sehän ei ole kovin paljon, mutta jos olen vähän väliä poissa koulusta syystä tai toisesta niin kolmesta tunnista voi tulla 100 rästituntia ja työharjoittelu, jossa pitäisi oppia, muuttuu"orjatyöksi," eikä siitä enää opi mitään.
      Sen seurauksena opiskelija rupeaa hakemaan syitä, millä voisi välttää koulutussopimuksessa jo ennakkoon sovitut ja allekirjoitetut ehdot.
      98 % valituksista on tällaisten opiskelijoiden tekemiä. Se on valitettavaa, mutta aina on opiskelijoita, joilla ei ole elämässään päämäärää eikä motiivia, mutta jossain pitää olla.
      Tätä väitettä tukee myös jonkun entisen opiskelijamme kirjoitus tuolla ylempänä.
      Hierojakoulutuksesta voi olla sellainen käsitys, että se olisi helppo nakki, kun se kestää vain vuoden. Mutta ainakin meidän koulussamme ja uskon, että kaikissa suomen yksityisissä kouluissa pyritään tekemään laadukasta työtä, sillä sehän on pitkäjänteisen toiminnan ehdoton edellytys.

      • Anonyymi

        Pitäs hälytyskellojen soida hakijoilla ,kun rehtori täällä ihan avoimesti kertoo opiskelijan terveydentilasta . Huh huh


      • Anonyymi

        Toivon todella että kukaan tuleva opiskelija ei joutuisi tähän kouluun opiskelemaan. Ja Olli Hakola, on todellakin naurettavaa kuinka sinä kehtaat valehdella suomikaksnelosessa hierojakoulutuksesta. Ihmettelen kun kerrot olevasi mm. Hieroja, muttei esimerkiksi julkiterhikissä ole tässä eikä muusta nimikkeistäsi mitään mainintaa? Ja mitä tulee tähän sinun kolmituntiseen päivään, niin hohoi luehan tarkemmin sopimuksesta mistä hierontatunneista on kyse päivässä..


      • Anonyymi

        Olen valmistunut Espoon hierojakoulusta 3,5 vuotta sitten ja edelleen sielä yksityisyrittäjänä, ja itse olen ollut todella tyytyväinen. Asennekysymys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs hälytyskellojen soida hakijoilla ,kun rehtori täällä ihan avoimesti kertoo opiskelijan terveydentilasta . Huh huh

        Taisi osua nilkkaan, sillä eihän tuo rehtori maininnut ketään nimeltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs hälytyskellojen soida hakijoilla ,kun rehtori täällä ihan avoimesti kertoo opiskelijan terveydentilasta . Huh huh

        Joo, siis tuohan on aivan roistomaista alkaa levittelemään oppilaan terveystietoja ja faktahan on, että yksityisissä hierojakouluissa on hyvin kyseenalaista toimintaa, lähinnä rahastustahan nämä koulut ovat.

        Tulen itsekin kertomaan hierojakoulusta, josta olen nyt pyrkimässä eroon. Aivan sairasta millaista bisnestä tehdään leikkien ihmisten terveydellä!


    • Anonyymi

      En tiedä kuka olet, kun et uskalla kirjoittaa nimelläsi. Ettet vain sattuisi olemaan sama opiskelija, josta jo edellä kerroin, ainakin valheet ovat samaa luokkaa. Minun tietoni voi kuka tahansa tarkistaa, entä sinun?

      • Anonyymi

        Naurettavaa ,että koulun johto ei suodata yhtäkään negatiivista kommenttia koulustaan . On ihan luonnollista ,että tulee risuja ja ruusuja . Täällä kun kerrotaan koulutuksen negatiiviset puolet niin aletaan jauhamaan mielenterveysongelmista. Mitäs jos vaikka ottaisitte kommenteista kopin ,ja pyrkisitte kehittämään koulutustanne . Kiitän !


    • Anonyymi

      Pointti oli nyt se ,että koulun rehtorina et saisi kirjoitella yleisellä sivustolla kenenkään oppilaan psyykkisistä ongelmista . Vai oletko sitä mieltä ,että tuo antaa hyvää mainetta koululle ? Minusta se ei anna ,ja ajattelinkin hankkia hierojakoulutukseni toisessa koulussa :/.

    • Anonyymi

      Olen ite ollut tuolla samaisella luokalla, josta tämä kaikki kumpuaa ja kyllä syytä on ollut sysissä jos sepissäkin. Ja kyllä sinä itsekin tiedät, kuinka provosoit meitä kaikkia mukaasi ja koko kurssin henki oli sitten sieltä päin

    • Anonyymi

      Komppaan yllä olevaa opiskelukaveria. Nyt kun opiskelusta on kulunut aikaa tulee mieleen myös joitakin hyviä puolia. Esim koskaan ei ole mainittu, että meillä oli todella hyvä opettaja , joka hoiti työnsä erinomaisesti tuon mylläkän keskellä. Ja Muuten tuo Olii näyttää olevan kutsumanimi, oikea nimi on martti olavi

    • Anonyymi

      Tapasin pari päivää sitten viiden vuoden takaisia opiskelukavereitani, jotka kaikki olimme Ollin opissa. Meillä on varsin hyvä kuva siitä minkälainen opettaja ja persoona hän on. Meillä oli hauska vuosi ja hän oli kuin yksi meistä.
      Ihmettelen, mistä tuo sinun agressiosi oikein kumpuaa, etkö sinä opi mitään edes tuosta poliisin antamasta esitutkinnasta
      Tsemppiä Ollille

    • Anonyymi

      Olen valmistunut hierojaksi Itä-Karjalan kansanopistolta muutama vuosi sitten. Opetus oli laadukasta, mutta aivan huippua se oli, kun Olli opetti meille kansanparannusta. Hän tiesi asiansa ja osasi myös opettaa hyvin käytännön läheisesti. Joten mikäli joku haluaa mollata häntä opettajan valehtelee tahallaan.
      Kuulin myös, että edellä kirjoittanut valittaja oli opiskeluvuoden aikana tehnyt valituksen OPH:hon, KELA:an ja vielä rikosilmoituksen poliisille.
      Kaikki olivat tulleet bumerngina takaisin. Kysymys kuuluukin toimiiko terve ihminen tällä tavalla.
      Kiitos Olli opeistasi olen itsekin vähän samalla tiellä

    • Anonyymi

      Hei,

      Haluamme oikaista muutaman virheellisen tiedon, joita ketjussa ilmenee toiminnastamme.

      Espoon Hierojakoulu on yksi Suomen Hierojakoulut Oy:n hallinnoimasta kahdeksasta toimipisteestä. Olemme yksi Suomen suurimmista hierojan ammattitutkintoon valmentavista oppilaitoksista. Oppilaistamme valmistuu vuosittain reilut 150 hierojaa ja pääsääntöisesti ihmiset ovat erittäin tyytyväisiä meiltä saamaansa koulutukseen ja ammattitaitoon. Alan toimijoiden keskuudessa olemme yksi arvostetuimmista kouluttajista juuri siitä syystä, että oppilaamme ovat laadullisesti erittäin taitavia opintojensa päätteeksi.

      Haluamme omalta osaltamme oikaista muutaman virheellisen tiedon tällä palstalla.

      1. Jokaista kouluamme johtaa kokenut johtajaopettaja. Heillä kaikilla on pitkä kokemus alalta ja myös fysioterapeutin koulutus ja näin ollen taattu pätevyys oppilaiden laadukkaaseen kouluttamiseen. Vastuuopettajiimme voi tutustua kotisivuillamme Henkilökunta-osiossa. (https://suomenhierojakoulut.fi/yhteystiedot/henkilokunta/)

      2. Viestiketjussa esiintyvät Valvira-rekisteriin liittyvät epäselvyydet pohjaavat siihen, että yrityksen perustaja, näyttötutkintomestari Olli Hakola on viralliselta nimeltään Martti Olavi Hakola ja näin ollen hän löytyy tällä nimellä myös Valviran rekisteristä.

      3. Koska keskustelu kulminoituu tässä ketjussa niin voimakkaasti yrityksen perustajaan niin mainittakoon tässä myös siitä, että yrityksen omistuspohja muuttui keväällä 2019. Tämän muutoksen myötä myös yrityksen perustaja jättäytyi pois rehtorin tehtävistä.

      Vilpittömänä tavoitteenamme on tarjota laadukkaita koulutuspalveluita ja kehitämme toimintaamme jatkuvasti niin että oppilaamme saavat mahdollisimman hyvät eväät meiltä mukaansa.

      Yt. Suomen Hierojakoulut Oy:n hallitus ja toimitusjohtaja

      • Anonyymi

        Eiköhän sama meno jatku jokatapauksessa ... Rahastus !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sama meno jatku jokatapauksessa ... Rahastus !

        Niin. Yksityisen hierojakoulun tarkoitus on tarjota omistajalleen myös toimeentulo. Lisäksi koululla on kuluja tilojen vuokrauksesta opettajien palkkoihin, opetusvälineistöön, mainontaan ym. Mistä nämä rahat pitäisi tulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Yksityisen hierojakoulun tarkoitus on tarjota omistajalleen myös toimeentulo. Lisäksi koululla on kuluja tilojen vuokrauksesta opettajien palkkoihin, opetusvälineistöön, mainontaan ym. Mistä nämä rahat pitäisi tulla?

        Vaikka sun taskunpohjalta


    • Anonyymi

      Nyt, kun odottelen koronaa täällä kotona on minulla ollut aikaa lueskella myös näitä mielenterveyssivuja.
      Opiskelen paraikaa Suomen hierojakoulut oy:n hierojakoulussa, joita joku henkilö koettaa niin peräänantamatta mustamaalata.
      Omana kokemuksenani voin kuitenkin kertoa, että tämän koulun valinta on ollut minulta nappisuoritus. Aion opiskella fyssariksi ja saan täällä suoritettua muutamia vaikeimpia aiheita, niin, että ne kirjataan suoraa avoimen korkeakoulun opintopisteiksi. Tietääkseni tämä ei ole mahdollista missään muussa koulussa täällä Suomessa.
      Se, että koulu pystyy ainoana Suomessa tällaista järjestämään, ei mielestäni viittaa huonoon opetukseen, vaan päinvastoin.
      OLEN HUIPPU TYYTYVÄINEN VALINTAANI JA tulevaisuuden näkymiini.

      • Anonyymi

        Olen Kotkasta ja aion käydä ensin hierojaksi ja sitten fyssariksi ja sitten...
        Kävin Kotkan hierojakoulussa ja tarkoitukseni oli kysellä tulevasta koulutuksesta. Ketään ei ruokatunnilla ollut paikalla, mutta tilat olivat uudet ja todella upeat.
        Olisin halunnut varmistusta niihin lupauksiin, mitä koulutuksesta annetaa koulun kotisivuilla, mutta tuosta yllä olevasta kirjoituksesta se selviää, jos se pitää paikkansa.
        Eri koulujen sivuilla luvataan vaikka mitä. Esim hierojakoulu Relaksin sivuilla oli luapaus pääsystä suoraa valintojen toiselle kierrokselle, mutta kaverit kertoivat ettei se pidä paikkaansa eikä sekään että opiskelut voidaan lukea hyväksi, kun menee opiskelemaan fysioterapiaa.
        Jonkun pitäisi valvoa näitä valeuutisia. Itsekin pääsin jyvälle asioista aivan sattuman kautta ja siksi aion vielä tavata opettajaa henkilökohtaisesti varmistuakseni asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Kotkasta ja aion käydä ensin hierojaksi ja sitten fyssariksi ja sitten...
        Kävin Kotkan hierojakoulussa ja tarkoitukseni oli kysellä tulevasta koulutuksesta. Ketään ei ruokatunnilla ollut paikalla, mutta tilat olivat uudet ja todella upeat.
        Olisin halunnut varmistusta niihin lupauksiin, mitä koulutuksesta annetaa koulun kotisivuilla, mutta tuosta yllä olevasta kirjoituksesta se selviää, jos se pitää paikkansa.
        Eri koulujen sivuilla luvataan vaikka mitä. Esim hierojakoulu Relaksin sivuilla oli luapaus pääsystä suoraa valintojen toiselle kierrokselle, mutta kaverit kertoivat ettei se pidä paikkaansa eikä sekään että opiskelut voidaan lukea hyväksi, kun menee opiskelemaan fysioterapiaa.
        Jonkun pitäisi valvoa näitä valeuutisia. Itsekin pääsin jyvälle asioista aivan sattuman kautta ja siksi aion vielä tavata opettajaa henkilökohtaisesti varmistuakseni asiasta.

        ei ole suhoa, kouluna voittanutta!


      • Anonyymi

        Moro Olli!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe