Arpien haalistuminen

Yllätys!

Eli sain raskauden jälkeen aivan järkyttävät raskausarvet vatsaan,
Yli navan ihan alapäähän asti. Olen 157 cm pitkä ja mahani oli aivan hurjan kokoinen, lisäksi lapsivettä oli reippaasti mikä venytti vatsan aivan äärimmilleen!
Katsoin vatsaani synnytyksen jälkeen ja arvet olivat kirkuvan punaiset ja päätin että katson seuraavan kerran vuoden kuluttua vasta mikä on tilanne. No kurkkasin mahaa kun lapsi oli vuoden ikäinen ja arvet edelleen kirkuvan veren punaiset. Seksin aikanakin käytin kaikkia hepeneitä peittääkseni ruman vatsan.

No tänään sitten tulin suihkusta ja uskaltauduin jälleen katsomaan arpien tilannetta, synnytyksestä siis pian 2 vuotta. Yllätys oli taas melkoinen, mutta tällä kertaa positiivisessa mielessä. Arvet olivat haalistuneet melkein huomaamattomiksi!! Oi tätä riemun tunnetta!! Ei vatsani siis tosiaankaan ole nytkään mikään hyvännäköinen, mutta en tunne inhotusta kun katselen sitä..

Halusin kirjoittaa tämän siksi että toivoa on jos joku jossain murehtii raskausarvista!
:)

14

1715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wad??

Niin että olit vuoden katsomatta omaa vatsaasi?
      Eli vuoteen et katsonut vatsaasi lainkaan, ja kun lapsi oli vuoden, kurkkasit mahaasi taas vuoden tauon jälkeen.
      Sitten odotit taas vuoden, ennen kuin kurkkasit omaa vatsaasi uudelleen.

Siis...Etkö noiden vuosien aikana koskaan katsonut itseäsi kokovartalopeilistä, tai edes pienemmästä peilistä alasti, tai ilman paitaa? Etkö katsonut alaspäin koskaan kun olit alasti?

Aika erikoista...

• kotilot kehiin

kuulemma se "etanavoide" on hyvä raskausarpiin. kannattaa käyttää jo raskauden aikana.

• Arvet pois

Minua alkoi kiinnostaa...siis mikä on "etanavoide"? Esikoinen nyt vähän reilu vuoden ja helmikuussa tulossa uusi,esikoisesta jäi jo arvet ja haluaisin nyt jo ehkäistä tulevia arpia ja saada vanhatkin haalistumaan. Olisi tarkoitus lähteä etelään ensi kesänä ja olisi hienoa jos voisi olla ylpeänä bikineissä ilman että tarvii raskausarpia häpeillä :)

• Ei toimi etanarasva
        Arvet pois kirjoitti:

Minua alkoi kiinnostaa...siis mikä on "etanavoide"? Esikoinen nyt vähän reilu vuoden ja helmikuussa tulossa uusi,esikoisesta jäi jo arvet ja haluaisin nyt jo ehkäistä tulevia arpia ja saada vanhatkin haalistumaan. Olisi tarkoitus lähteä etelään ensi kesänä ja olisi hienoa jos voisi olla ylpeänä bikineissä ilman että tarvii raskausarpia häpeillä :)

Ei tuo etenavoide mitään auta. Itse sitä käytin ja PAH, ei mitään muutosta! Olin siis mainosten orja! Jos tämä voide oikeasti toimisi ei olisi "arpisia ihmisiä". Ja kyllä media rummuttaisi tietoa täysillä, jos näin olisi. Maksaa sikana ja ei yhtään edes kosteuta ihoa.
        Osta ennemmin apteekista raskausarpiin tarkoitettua rasvaa. En muista nimeä, mutta löytyy kun kysyt myyjältä!

• Yllätys!

No onhan tuo erikoista kyllä kun sen kirjoitit ja mietin asiaa:)
      Mutta kyllä asia on näin, en vietä aikaa ilman vaatteita muuten kun suihkussa ja samassa tilassa vaatteet päälle(ei ole peiliä tilassa)
      Jos vaihdan vaatteet niin teen sen vaatehuoneessa ja sitten vasta peilin eteen katsomaan!
      Oli tosiaan aikamoinen shokki nuo arvet minulle joten ihan tietoisesti välttelin mahan katsomista, turhaan olisin mieleni pahoittanut...

Mutta pointtini oli kuitenkin se että arvet ovat haalistuneet!!:)
      Ehkä jatkossa katselen mahaani hieman useammin tai en ainakaan välttele sen katsomista..

• Arpia

Hei sain itse kylläkin vain muutaman arven alavatsaan, mutta käytin synnytyksen jälken apteekista ostettavaa Bio-oilia. Sain tällä aineella nuo arvet kokonaan pois alle vuodessa.
      Toki jos sulla on niitä paljon niin tuskin kokonaan lähtee mutta auttaa kyllä haalistumaan.

• ei lähde pois

Raskausarvet eivät lähde pois, oli niitä sitten vain muutama tai vatsa täynnä. Raskausarvissa ihon kudos on revennyt syvemmältä kuin pintakerroksesta, eikä se enää palaudu, vaikka rasvaisi millä. Joko sinulla arvet ovat vain haalistuneet näkymättömiin, tai sitten ne eivät ole raskausarpia olleetkaan.

• Arpia
        ei lähde pois kirjoitti:

Raskausarvet eivät lähde pois, oli niitä sitten vain muutama tai vatsa täynnä. Raskausarvissa ihon kudos on revennyt syvemmältä kuin pintakerroksesta, eikä se enää palaudu, vaikka rasvaisi millä. Joko sinulla arvet ovat vain haalistuneet näkymättömiin, tai sitten ne eivät ole raskausarpia olleetkaan.

Kyllä ne olivat raskausarpia ja hyvin pieniä.. Lasken niiden kadonneen pois koska mistään kulmasta niitä ei enää näy. Ovat sitten haalistuneet näkymättömiin ihan sama miten sen luokittelee mutta poissa ovat. Jos olisivat olleet isompia tai niitä ois ollut todella paljon niin eihän sellaisia saa pois mutta tarkoitinkin aloittajalle vinkata että kyseinen aine voi auttaa niitä haalistumaan vielä enemmän.

• ei lähde pois
        Arpia kirjoitti:

Kyllä ne olivat raskausarpia ja hyvin pieniä.. Lasken niiden kadonneen pois koska mistään kulmasta niitä ei enää näy. Ovat sitten haalistuneet näkymättömiin ihan sama miten sen luokittelee mutta poissa ovat. Jos olisivat olleet isompia tai niitä ois ollut todella paljon niin eihän sellaisia saa pois mutta tarkoitinkin aloittajalle vinkata että kyseinen aine voi auttaa niitä haalistumaan vielä enemmän.

Se repeämä ei sieltä katoa, eli arvet eivät ole hävinneet, mutta ne voivat hyvin haalistua näkymättömiin. Todennäköisesti tulisivat näkyviin, jos esimerkiksi voimakkaasti ruskettuisit vatsasta, yleensä arven alue jää vaaleammaksi.

• Arpia
        ei lähde pois kirjoitti:

Se repeämä ei sieltä katoa, eli arvet eivät ole hävinneet, mutta ne voivat hyvin haalistua näkymättömiin. Todennäköisesti tulisivat näkyviin, jos esimerkiksi voimakkaasti ruskettuisit vatsasta, yleensä arven alue jää vaaleammaksi.

Ei tullut kesällä ainakaan esiin kun otin aurinkoa. Miksi pitää takertua näin pieneen asiaan?
        Jos arvet ovat haalistuneet näkymättömiin ja eivät tule esille edes ruskettuessa niin minun mielestäni arvet ovat sillon kadonneet.

• Edelleen...
        Arpia kirjoitti:

Ei tullut kesällä ainakaan esiin kun otin aurinkoa. Miksi pitää takertua näin pieneen asiaan?
        Jos arvet ovat haalistuneet näkymättömiin ja eivät tule esille edes ruskettuessa niin minun mielestäni arvet ovat sillon kadonneet.

Ihan vaan siksi, kun ne eivät katoa. :) Onhan se nyt ikävää, jos joku antaa ymmärtää, että raskausarvet voivat hävitä. Ne voivat haalistua näkymättömiin, mutta eivät kadota kokonaan, se ihon syvempi kerros pysyy repeytyneenä.

• nasunenä

olen koko raskauden aikana käyttänyt bio-oilia, mutta silti niitä arpia tulee. Eihän noi öljyt tai voiteet auta kuin kuivaan ihoon kun arvet muodostuu syvemmälle eikä ihon pintaan.

• haaveissavauva

varmaan tuokin on vaan kovin yksilöllistä. sekä arpien tulo että niiden haalistuminen. Parasta varmaan on käyttää rasvoja (mitkä sit tehoaakin) jo heti raskauden aikana eikä vasta sitten kun raskaus on ohi ja arvet pahimmillaan

• Ihotyyppikysymys

Valitettavasti vain mikään rasva ei ehkäise raskausarpia, jos niitä on tullakseen. Arvissa repeää ihon syvempiä kerroksia, joita ei rasvaamalla voi kosteuttaa tai saada kestämään venytystä. Raskausarpien tulo on ennen kaikkea ihotyyppikysymys. Toki silti on hyvä rasvata ihoa, ihon pinta kestää venymisen paremmin, eikä esimerkiksi kutia venymisen takia niin helposti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe