Kasvattaja Panilassa?

henzzu

Ollaan hankkimassa tollerin pentua ja löysin keltaisenpörssin sivuilta ilmoituksen jossa oli myynnissä tollerin pentuja. Soitin sinne ja mies vastasi (nimi jäi epäselväksi). Sanoi että kyseiset pennut ei ole enää varattavissa mutta uusia on tulossa kuukauden päästä hyvistä vanhemmista. Kasvattaja asuu Panilassa

Eli ennen kun varaan tai soitan hänelle haluaisin tietää onko kellään tietoa tästä kasvattajasta koska kun soitan ja kyselen hänen tieto on aika yksi puolista. Onko hän tehtailija? Onko joku ottanut sieltä pentuja? Millaisia kokemuksi hänestä on?

28

7392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • My Lady

      Paikkakunta taitaa olla Panelia. Sijaitsee suunnalla Eura - Harjavalta.

    • kultsu

      Ota ihmeessä selvää pentueen vanhempien ja niiden sisarusten terveydestä! Tollereilla on lukuisia perinnöllisiksi katsottuja sairauksia, etenkin nykyään paljon puhuttava autoimmuunisairaus, joka on vakavasti otettava.

      • on myynnissä

        tuon nimisellä tyypillä tolleripentue 600e per pentu.


    • ***

      meille yritettiin myydä pentua, joka saattoi olla pentutehtailun tuotosta. kasvattaja ei kertonut vanhempien nimiä vaikka niitä suoraan kysyimme, hinta oli rotukoiralle alhainen, kotiinkuljetus mahdollisuus, eikä pentuja rekisteröity. kyseessä oli myös tolleri, ehkä jopa sama kasvattaja? kannattaa katsoa: http://pentutehtailu.kissakala.com/

      • onnellisen koiran omista

        haettiin keväällä kyseiseltä henkilöltä tolleri keväällä ja hieman tehtailultahan tuo vaikutti.. koiramme on kuitenkin täysin terve, kaunis ja muutenkin mahtava tapaus. :) tämä myyjä, mies henkilö oli hieman tökerö puhelimessa ,mutta jos hää onkin "muutenvaan" juntti.


      • onnellisen koiran omista
        onnellisen koiran omista kirjoitti:

        haettiin keväällä kyseiseltä henkilöltä tolleri keväällä ja hieman tehtailultahan tuo vaikutti.. koiramme on kuitenkin täysin terve, kaunis ja muutenkin mahtava tapaus. :) tämä myyjä, mies henkilö oli hieman tökerö puhelimessa ,mutta jos hää onkin "muutenvaan" juntti.

        saatiin kyllä tarkat tiedot pennun vanhemmista ja luonteesta, ainoastaan rekisteröinnin kanssa oli epäselyyksiä mutta rekisteröityjä lopulta olivat :)


      • koira aukko

        Kävin katsomassa juuri pentuja ja en nähnyt edes emää ja syytä ei kerrottu miksi olivat rekisteröimättömiä.
        Jätin asian siihen ja en varannut koiranpentua itselleni kun haluan tietää tarkkaa pentuni sukutaulut ja nähdä emän sekä miten hän käyttäytyy pentujensa kanssa.

        Taidan ostaa rekisteröidyn pennun niin tiedän mitä saan.


      • Mardis89
        koira aukko kirjoitti:

        Kävin katsomassa juuri pentuja ja en nähnyt edes emää ja syytä ei kerrottu miksi olivat rekisteröimättömiä.
        Jätin asian siihen ja en varannut koiranpentua itselleni kun haluan tietää tarkkaa pentuni sukutaulut ja nähdä emän sekä miten hän käyttäytyy pentujensa kanssa.

        Taidan ostaa rekisteröidyn pennun niin tiedän mitä saan.

        Itse ostin kyseisiltä tyypeiltä muutama vuosi sitten ei rekisteröidyn tollerin, hinta 700e!!!! Olin silloin täysin ajattelematon, halusin vain saada tollerin josta olin jo pitkään haaveillut ja olin juuri muuttanut itsekseni asumaan(joka siis mahdollisti koiran oston.)

        Ilmoituksen taisin löytää apulan sivuilta, soitin pennuista ja puhelimeen vastasi nainen joka oli hyvinkin ystävällinen. Hän kertoi että heille oli syntymässä rekattu pentue viikon päästä. Otin kuitenkin pennun tästä ei rekatusta pentueesta. He mainostivat jo ilmoituksessaan kotiinkuljetusmahdollisuutta joka oli minulle tietenkin paras vaihtoehto koska en omistanut autoa saatika ajokorttia. No yhteydenpito oli suht tiivistä pennun kotiutumista odotellessa kasvattajien kanssa.

        Syyksi rekisteröimättömyyteen muuten sanottiin ettei emoa oltu silmäpeilattu(ja minähän uskoin).

        Kun pentu minulle kotiinkuljetuksella tuotiin, toi mies sen pakettiauton perässä jossa 4-5 muutakin pentua koteihinsa menossa. Siis ne pennut olivat vapaana siellä kontissa keskenään ja matkaa kuitenkin tuolta Porin kupeesta(jossa silloin ainakin asustelivat) jyväskylään on! Annoin miehelle rahat ja hän antoi minulle koiran siinä kerrostaloni pihassa. Aika karulta tuo tuntuu nyt kun näin jälkikäteen miettii :/ Tämän jälkeen en kasvattajilta minkään laista tukea saanut, kun kysyin ruokintaohjeita tuli vaan lyhyt ja tyly vastaus :( Itse koiraa en kylläkään kadu! Roope on aivan valloittava tapaus ja tähän mennessä pysynyt terveenä (2, 5v.).

        Mutta kyllä kaduttaa että ei osannut silloin olla tarkempi koirakuumeensa kourissa vaan otin sen mikä eteen ensimmäisenä tuli!


      • doman
        Mardis89 kirjoitti:

        Itse ostin kyseisiltä tyypeiltä muutama vuosi sitten ei rekisteröidyn tollerin, hinta 700e!!!! Olin silloin täysin ajattelematon, halusin vain saada tollerin josta olin jo pitkään haaveillut ja olin juuri muuttanut itsekseni asumaan(joka siis mahdollisti koiran oston.)

        Ilmoituksen taisin löytää apulan sivuilta, soitin pennuista ja puhelimeen vastasi nainen joka oli hyvinkin ystävällinen. Hän kertoi että heille oli syntymässä rekattu pentue viikon päästä. Otin kuitenkin pennun tästä ei rekatusta pentueesta. He mainostivat jo ilmoituksessaan kotiinkuljetusmahdollisuutta joka oli minulle tietenkin paras vaihtoehto koska en omistanut autoa saatika ajokorttia. No yhteydenpito oli suht tiivistä pennun kotiutumista odotellessa kasvattajien kanssa.

        Syyksi rekisteröimättömyyteen muuten sanottiin ettei emoa oltu silmäpeilattu(ja minähän uskoin).

        Kun pentu minulle kotiinkuljetuksella tuotiin, toi mies sen pakettiauton perässä jossa 4-5 muutakin pentua koteihinsa menossa. Siis ne pennut olivat vapaana siellä kontissa keskenään ja matkaa kuitenkin tuolta Porin kupeesta(jossa silloin ainakin asustelivat) jyväskylään on! Annoin miehelle rahat ja hän antoi minulle koiran siinä kerrostaloni pihassa. Aika karulta tuo tuntuu nyt kun näin jälkikäteen miettii :/ Tämän jälkeen en kasvattajilta minkään laista tukea saanut, kun kysyin ruokintaohjeita tuli vaan lyhyt ja tyly vastaus :( Itse koiraa en kylläkään kadu! Roope on aivan valloittava tapaus ja tähän mennessä pysynyt terveenä (2, 5v.).

        Mutta kyllä kaduttaa että ei osannut silloin olla tarkempi koirakuumeensa kourissa vaan otin sen mikä eteen ensimmäisenä tuli!

        pimee olet sait hyvän koiran ja silti valitat.


    • Noutaja

      Kun olette ostamassa koiraa, olkaa yhteydessä rotujärjestöön.
      Älkää ostako paperitonta rotukoiraa. Rekisteröimättä jättämiseen on aina joku syy. Yleensä ei niin selvä. Jos kasvattaja sanoo sen maksavan, niin silti. Kasvattaja saa sen pennun hinnassa takaisin.
      Kannatatte toiminnallanne suotta ahnasta pentutehtailijaa. Rotu kärsii, voit joutua itsekin kärsimään.
      Katsokaa, että kauppakirja tehdään kennelliiton viralliselle lomakkeelle.
      Jos on oikein kova koira kuume, yritä silti pitää pääsi kylmänä. Noutajat ovat kuitenkin melko pitkäikäisiä kumppaneita, joten kannattaa paneutua asiaan.

      • doman

        paperitonta koiraa ei saa myydä kennelliiton kaavakkeella.


      • doman

        ja mitenköhän rotu kärsii, ja mitä pentutehtailiaa, kuka liekin kirjoittanut tänne tuon ei tiedä asioista mitään,


    • Ei enää koskaan toll

      Minulla on ollut kanssa samaisesta kennelistä koira, hain sen heidän kotoa. Emää en nähnyt, pennut olivat erillään muusta talosta pienessä tilassa!
      Silloin en tietysti tiennyt/tajunnut -90-luvulla että millaisesta paikasta mahdoinkaan ottaa koiran. Valittettavan sairaaksi koira osottautui ja jouduttiin lopettamaan nuorena am:n vuoksi. Sen jälkeen ei ole tolleria meille tullut am-sairauksien vuoksi.

      • doman

        höpö juttu , ainakaan minulla ei ole ollut 2 taloa,


    • T Puskanen

      Meillä ei ole mitään tekemistä Euralaisen pariskunnan kanssa, he muuttivat Viroon jo muutama vuosi sitten ja tuovat sieltä pentuja suomeen.
      Törkeää panettelua, että kehtaatte. Millä vitun oikeudella syytätte meitä asioista jotka eivät liity meihin millään tavalla. Mitä pentutehtailua on jos on yhdet pennut vuodessa ollut jo monen vuoden ajan??????????!!!!!!!!!!!!!!
      Tilamme ovat tilavat ja pennut terveitä ja isoja, osa jopa sisäsiistejä luovutettaessa. Olette saaneet meiltä terveitä ja hyvänluontoisia tollereita ja silti kehtaatte panetella meitä, HÄVETKÄÄ!
      Jos nämä kirjoitukset eivät poistu sivustoilta viikon sisällä teen asiasta rikosilmoituksen ja pidän huolta siitä että Suomi24 suljetaan lopullisesti jonkinlainen vastuu heilläkin pitää asiasta olla.

      • Ammatilta_Läkare

        Komedia kultaa tälläset. Huomaa kyllä hinnasta että siellä niitä pentuja vaa tehtaillaa eikä välitetä oloista.

        Se o vähä niiku ostais ulukomailta piraattipaidan, sama logo vaa todennäkösesti ei iha sama tuote.


      • doman

        syö sä paskas. vittu mikä idiootti. tuu kattoon ennenkuin auot päätäs mokoma pelle. on asiani mitä pyydän koirastani. ku tietäisin kuka olet voisin tehdä jotain.


      • Anonyymi

        Ostettiin värivikainen/rekisteröimätön tollon pentu noin vuonna 2005 Kävimme katsomassa Noormarkussa ja luovutus iässä tuotiin koira meille. Oli todella terve koira ja kaikki toimi hyvin. Olen valmis ostamaan uuden jos vaan jotenkin löytäisin yhteystiedot. Olot tarhalla olivat kaikilla hyvät....


    • Del Piero -reipas 8v

      Hei, olen pahoilla minäkin asiasta. Ostin teiltä kultsun pennun jo vuonna 2006. Rekisteröinnin kanssa ei ollut mitään ongelmia, sen joko halusi tai ei. Minä halusin rekisteröitäväksi. Koira on oikein iso ilo perheelle, reipas ulkona ja rauhallinen sisällä.Todella luotettavan luontoinen ja lapsiperheeseen sopiva. Tervekin on ollut, ei mitään allergioita sun muita. Eläinlääkärillä lähinnä käyty vain rokottamassa. Sopiessani pennun ostosta näin emän, mitään ongelmia siinä ei ollut. Saamani palvelu oli ystävällistä ja asiallista. Siis ostamani pentu on Arcticfox's -kennelistä, aluksi sijaitsi Paneliassa, mutta jo noutaessamme pentua haimme sen Noormarkusta.

    • doman

      joo asuin aikoinaan panelisassa. tää idiootti huonokuulinen paska ei voisi olla typerämpi. kirjoittaa asioita jotka luulee todeksi. kannatas pestä välillä korvat. jos jollain on jotakin valittamista kannattaisi ottaa yhteyttä eikä puhua paskaa seläntakana. tänään olen tehnyt rikosilmoituksen. niin että kyselyjä pian tulossa.

    • doman

      voin vastata alkuperäiseen viestiin, aloitaja on vaan urpo. huonokuuloinen homo, mun kasvateissa on maaliman voittajia 2 , 1 euroopanvoittaja ja paljon hyviä koiria. pidän koiriani hyvin ja ne on hyviä kuka vaan voi tuoda koiransa viivalle en häpeä niitä, oon 30v, kasvattanu koiria joten kokemusta on vaikka muille jakaa, tilani on tarkastettu 2 kertaa teidän juttujen takia ja aina ne hakkaa teidän tilat, valituksia on tullut lähinnä pehmeiden uuvattien kirjoitusten takia joita te asiantuntiat komppaatte,

    • Jiikoo54

      Se koiratrokari älähtää mihin kalikka kalahtaa...Asiattomia kommenteja poistettu,mutta Doman senkuin porskuttaa.Piraaattipaitavertaus ontuu hieman,mutta kuuroiksi,homoiksi,urpoiksi ym.asioista perillä olevien=paperittomien koirien edullisesti ostavien=asiakkaiden suoraan autosta! tulisi toki katsoa peiliin,ennekuin katua...Rikosilmoituksilla uhkailu on eri asia kuin se,onko siihen varaa...Bisnes se on hämäräkin bisnes ja jos täällä puhkuu ja puhaltaa 30v.kokemuksella lienee selvää että jokin mättää.Eura-Panelia yli 10v.sitten muuttanut Viroon ja nyt taas vaihteeksi Satakunnassa.No,saavat noutajat liikuntaa ainakin...Tuleekohan meillekin nyt noutaja vai"tehdäänkö jotain"kuten Doman uhkaavaan sävyyn ilmoitti.Meidän tollerimme on jo tehtävänsä tehnyt,kuoli luonnollisen kuoleman,sama myyjämies 90-luvulla Nakkilassa,vaimo ja paikka vaihtunut ainakin kahdesti.Tässä ei mitään rikollista tms.,mutta kys.kenneltoiminta ja rivakat myyntipuheet jatkuvat yhä.Meillekin tiuski että voi tuoda takaisin jos ei mielly-koiran,ei ruokakkejä-kun tollerillamme pysyi eräkaverin suosittelema ruoka sisällä,mutta"kaupanpäälliseksi"saadut ruokasäkit päätyivät tunkiolle.Käsitykseksi jäi tästä "Domanista"että monta rautaa harmaan talouden tulessa-tollerillemme hintakin vaihteli sen mukaan,löytyykö halukkuutta ostaa jatkossa kys.ruokasäkkejä, joilla olisi ohimennen nähdyn määrän perusteella ruokkinut koko Nova scotian alueen noutajat...

      • doman1

        joo minä myin koiran ruokaa ja olin tehtaan edustaja- muuselitelysi on kakkaa. mitä tulee perhe suhteisiini ei pitäisi kuulua teille mitään. olet varmaan saanut huonon koiran kun valitat. ja siitä ruuasta- sitä käytti melkein kaikki kasvattajat siihen aikaan. enkä ikinä oo asunut eurassa. teidän juttujen takia on mulla ollu 2 kennelliiton tarkistusta ja molemmista arvioinnesta oon saanu kiitetävän arvostelun. koirat jostain syystä oli leikanneet kyntensä ja käyny rimaamossa ja jostain ihmeensyystä tottelivat käsimerkkejä. ihan millä vaan tavalla arvioituna täyden kympin koiria.


    • doman1

      alkuperäinen kirjoittaja on urpo. jos ei erota paneliaa panemisesta. ja sit vielä isompi urpo kun kyselee typeriä. kun se kerran johtuu urpoudesta. sit se idiootti joka ei kyenny tulemaan katsomaan pentua ja sen vanhempia. jotka on aina täällä nähtävänä. ei kyenny hakemaan mut valittaan kykenee. rotu on sellainen ettei edes tiedetä mistä kaikki sairaudet johtuu. siksi kuka vaan voi saada sairaan koiran. oli sit millainen herkkuperse tahansa. mullahan oli ja tulee ehkä olemaan paperittomia pentuja- ja olikin kun joku kerhon kusipää soitti niistä kennelliittoon- no tuli se tarkastus. kenlliiton 3 naista tuli ja kehui et onpa hienoja ja isoja pentuja. mut ei ollut muuta kuin kehumista. minulle se merkitsee enemmän kuin teidän kateellisten luusereiden narina.

      • Vastaopiskeleva

        Saako kennelissä kasvattaa myös paperittomia,samalla kun kasvattaa rekattuja?
        Mä luulin että ei.
        En omista tolleria, luin vaan keskustelun kun se oli nostettu.


      • näinmenee
        Vastaopiskeleva kirjoitti:

        Saako kennelissä kasvattaa myös paperittomia,samalla kun kasvattaa rekattuja?
        Mä luulin että ei.
        En omista tolleria, luin vaan keskustelun kun se oli nostettu.

        Ei saa. Ja jos ilmoitetaan kennelliittoon, niinkuin pitäisi, niin sanktiota tulee.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe