Kun on tuo PV:n kansi ihan läpi asti "märkä", ei nyt ihan ylhäältä, mutta tiivisteestä hiukan ylös ja sitten ihan alas koko sylinteri märkänä.
Ääntä ei kuulu koneen käydessä, siis suhinoita, ym. Se vuosi aiemminkin, vaihdettiin tiiviste ja kirittiin oikeaan momenttiin. Solti vuotaa vielä, pitäiskö kiriä vielä. Kannen ei pitäis olla kiero.
Mitä "oireita" & vaikutuksia on vuotavalla kannentiivisteellä ?
Mulla kuluttaa aika paljon polttoainetta ja savuttaa paljon. Liittyykö tuohon ?
Kannen tiiviste vuotaa ?
11
19186
Vastaukset
- Pate
Seuraavana talvena, kun on min. -20 astetta pakkasta, niin kirin kannen silloin mahdollisimman kireälle. Sitten kun se lämpeää (laajenee) se menee erityis-kireälle eikä vuoda varmasti !
Näin saan sen kireälle katkaisematta pultteja...nerokasta vai.... ;) - thunder
Mullakin oli joskus sama ongelma. Että tiiviste ei millään pitänyt vaikka kansi oli suora ja tiiviste oli uusi. Vikana oli se, että pytyn tiiviste pinta oli kiero. Noh, otin pytyn irti ja hioin sen tiivistepinnan suoraksi, eipä ole sen jälkeen vuotanut.
Kannen tiivisteen vuota aiheuttaa esim. mopo ei jaksa vetää hyvin ja/tai teho on huono.
Savutukseen sillä ei pitäisi olla vaikutusta, mutta kulutukseen kyllä, koska bensaa valuu tiivisteen välistä pois.- Pate
Millä sä mittasit, että se tiivistepinta oli kiero ?
Mitenhän se voi yleensä kieroutua ?
Kansihan menee kieroksi, jos kiristää epätasaisesti. Miten pytty voi kieroutua ?
PV:ssä on ne vakioläpät siellä sylinterin "alla". Voiko niillä olla osuutensa savutukseen ? Mitä vikoja niihin voi tulla ? - thunder
Pate kirjoitti:
Millä sä mittasit, että se tiivistepinta oli kiero ?
Mitenhän se voi yleensä kieroutua ?
Kansihan menee kieroksi, jos kiristää epätasaisesti. Miten pytty voi kieroutua ?
PV:ssä on ne vakioläpät siellä sylinterin "alla". Voiko niillä olla osuutensa savutukseen ? Mitä vikoja niihin voi tulla ?Otin pytyn irti ja laitoin lasilevyn päälle, ja siinä sitten kokeilee keikkuuko pytty mihinkään suuntaan. En tiedä missä tapauksessa pytty voi kieroutua, periaatteessa myös pytyn alareuna pitäisi olla kiero mutta kun ei ainakaan minulla ollut.
Vakioläppiin ei yleensä tule vikaa, mutta jos mopolla ei ajeta/käynnistetä pitkään aikaan voivat läpät jumittua, jolloin ne eivät sitten aukea. Mutta se ei aiheuta savutusta. Eikä läppien muutenkaan pitäisi vaikuttaa savutukseen. - thunder
thunder kirjoitti:
Otin pytyn irti ja laitoin lasilevyn päälle, ja siinä sitten kokeilee keikkuuko pytty mihinkään suuntaan. En tiedä missä tapauksessa pytty voi kieroutua, periaatteessa myös pytyn alareuna pitäisi olla kiero mutta kun ei ainakaan minulla ollut.
Vakioläppiin ei yleensä tule vikaa, mutta jos mopolla ei ajeta/käynnistetä pitkään aikaan voivat läpät jumittua, jolloin ne eivät sitten aukea. Mutta se ei aiheuta savutusta. Eikä läppien muutenkaan pitäisi vaikuttaa savutukseen.Siis laitoin pytyn peilin, enkä lasinlevyn päälle!
- zipi
heitä vittuun kaikki tiivisteet kannen ja pytyn välistä ja sorvauta o-rengasura kanteen ja laita siihe uraan o-rengas ja ei vuoda yhtää. semmosen saat ostettua mistä tahansa autovaraosa liikkeestä tai jos hyvin käy ni rautakaupasta ja maksaa vähemmä ku alkuperäne peltitiiviste. samalla o-renkaalla voi ajaa paljon pitempää ku normaalilla paskalla. ennen mullaki vuoti pytty ku seula mut ei oo vuotanu enää puolen vuoden aikana tippaakaa. tavalline pelti menee heti paskaks ku otat kannen irti, mut o-renkaan kans voit ottaa kannen vakka joka päivä irti eikä hajoo tai sula. puristuksiaki tulee paljo lisää...
- Joku
Ettei vaan sulas o-renkaat, kumiahan ne on (?)
Mun pytty & kansi käy niin kuumana, että "kumit" sulaa alta aikayksikön. - zwzwzwz
Joku kirjoitti:
Ettei vaan sulas o-renkaat, kumiahan ne on (?)
Mun pytty & kansi käy niin kuumana, että "kumit" sulaa alta aikayksikön.ei mulla vaa sula vakka käy kuinka kuumana..
- Joku
zwzwzwz kirjoitti:
ei mulla vaa sula vakka käy kuinka kuumana..
No jaa. Ei sula sitten, epäilen kyllä.
- Joku
Kun laitan kylmänä moottorin käyntiin, se käynnistyy ryypyn kanssa hyvin. Sitten laitan ryypyn pois päältä: kone käy ensin normaalisti, mutta kohta se käy melkein täysillä vaikka ryyppy ei ole päällä, sitten moottori lämpeää ja käynti tasaantuu sopivaksi.
Voiko tämä johtua vuotavasta kannen tiivisteestä ?
Imuvuotojakaan ei pitäis olla ? (jos se saa "liikaa" ilmaa ensin kannen kautta, kunnes se lämpölaajenee ja käynti tasaantuu moottorin lämmetessä ) - normaalia
se johtuu kylmästä koneesta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978