Hei,
Kuinka monella palstan aasilla on jättilaina eli yli satatuhatta velkaa?
Jättilainat
67
1732
Vastaukset
1.
Löytyy yhteensä perheessä, lasketaanko mukaan?
Lyhennykset, korot ja kulut selvästi halvemmat kuin vastaavan vuokra, joten ollaan todella tyytyväinen aasiperhe.- Tylsä 2.95% 5v.
Täältä löytyy......
melkeen kaks ja puolsataa tuhatta....
eikä YHTÄÄN ahista, just kesällä otettiin tosta summasta vajaat 150te lisää ku alko hiipiin alle satkun tuo lainamäärä...
ja ostettiin lisää kiinteistöjä....
t:tylsis perheineen
p.s toistaiseksi vielä kyllä vaimo on kutsunut korkeintaan siaksi, ei aasiksi... Vai jättilaina. On lainaa enemmän kuin tuo 100.000 euroa, mutta pystyisin maksamaan sen halutessani melkein kokonaan pois. Tuo 100.000 euroa on jopa koko maan keskimääräisen asuntolainan koko. Pääkaupunkiseudulla se on keskimäärää isompi.
Asun mukavasti ja tilavasti omassa kodissa eikä naapurit häiritse. Samalla säästän varallisuutta joka kuukausi, kun vuokran sijaan lyhennän omaa lainaa. Entä sinä?
Onko mielestäsi myös kysymys jättituloista, jos saa yli 3.000 euroa kuukaudessa palkkaa?- 1ct5b
Siis oikeasti, miksi niin moni ihminen kehuskelee lainalla? Monikaan ei tee sitä suoraan mutta puhelevat hankkimastaan uudesta autosta ja hienosta omakotitalosta. Totuus vain on se, että suurin osa on nekin hankkinut lainalla.
Mun ei ole koskaan tarvinnut ottaa minkäänlaista lainaa koska jo nuorena ns. pelasin korttini oikein. Asun omakotitalossa ja pihassa (autotallissa) on kaksi kohtuu kallista autoa - toista autoa käytän vain kesäisin ja toinen on ympärivuotiseen käyttöön.
Laina ei ole mikään kehumisen aihe. - Siis, oikeasti...
1ct5b kirjoitti:
Siis oikeasti, miksi niin moni ihminen kehuskelee lainalla? Monikaan ei tee sitä suoraan mutta puhelevat hankkimastaan uudesta autosta ja hienosta omakotitalosta. Totuus vain on se, että suurin osa on nekin hankkinut lainalla.
Mun ei ole koskaan tarvinnut ottaa minkäänlaista lainaa koska jo nuorena ns. pelasin korttini oikein. Asun omakotitalossa ja pihassa (autotallissa) on kaksi kohtuu kallista autoa - toista autoa käytän vain kesäisin ja toinen on ympärivuotiseen käyttöön.
Laina ei ole mikään kehumisen aihe.miksi jotkut ihmiset kehuvat omaisuudellaan? Monikaan ei tee sitä suoraan, mutta puhelevat omistamistaan omakotitaloista ja autoista. Ei talo tai auto ole mikään kehumisen aihe.
- Revax.
3000 on baska palkka.
- buahahahaaaa
Heh, taitaa Revaxia ketuttaa kun jää käyttelyrahaa 300 kuussa kun fattan tilistä vähentää asumiskulut.
Nauran. - tiukkaa faktaa...
buahahahaaaa kirjoitti:
Heh, taitaa Revaxia ketuttaa kun jää käyttelyrahaa 300 kuussa kun fattan tilistä vähentää asumiskulut.
Nauran.Fattan rahoista jää 477 käteen asumiskulujen jälkeen. Se on toimeentulotukilaissa määritelty normi.
De facto.
- wtwetwet
krööhöhöhöhö karvan alle satatuhatta, ja kehyskunnassa. onpa hirveä laina HAhaa. Sori vuokra-aasi mutta asumiskulut halvemmat kuin vuokrapetterillä.
Mitä ihmettä?
Menikä ihon alle ja tunteisiin niin pahasti että piti ketju poistattaa kun avasin vastaavan ketjun aamusella:
Kuinka monella on jättivuokra? Yli 7€/m2- ei oo=(
ei ikävä kyllä ole, vaikka tässä 2vuotta sitten vaihdettiin isompaan ja kalliimpaan asuntoon.
- huh huh...
meillä liki 200,000 euroa sitten viime kesän mutta summa on alle 30% talon arvosta...
Naapurilla näyttää olevan vähintään 100,000 Lexusjeeppi ja miltei samanhintainen Lexus sedani....Jos sinun mielestäsi 100 tonnia on jättisumma niin etpä vielä pitkään työelämässä ollut - Revax.
Kohta on talosi ja jeeppisi realisointikeskuksessa.
"Kohta on talosi ja jeeppisi realisointikeskuksessa."
Ja silti sinulla ei olisi niihin varaa..
- onhan tuota
Meillä on 270 000€ velkaa. Asunto on vähän päälle 400 000€ arvoinen.
...mä jokapäivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen...
Matti&Teppo tänään illlala ylen puhelinlangat laulaa ohjelmassa radiossa, kannattaa kuunnella. - Kaikkea sitä kuulee
Satatonnia jättilaina?! Etenkin jos on kaksi maksajaa niin ei todellakaan ole jos kyse on keskituloisista (3000-3500 euroa/kk).
- siitä mallia
Mulla ei ole penniäkääm lainaa !
Sen tilalla on hehtaarin tontti ja siinä velattomat pytinkit hah !
enkä mene seitsemäksi töihin, menen kun huvittaa eikä huvita usein hah !- Asun ilmaiseksi
Minulla edullinen kaupungin kämppä, iso kaksio. Iso parveke, hissi, huoneisto täysin remontoitu ennen kuin muutin. En maksaa vuokraa vaan sen maksaa yhteiskunta, elämisenikin maksaa yhteiskunta, samoin elatusmaksut. Pimeissä töissä silloin tällöin, se tulee kaiken muun päälle. Miksi maksaa asumisesta euroakaan?
- omassa se paras
Asun ilmaiseksi kirjoitti:
Minulla edullinen kaupungin kämppä, iso kaksio. Iso parveke, hissi, huoneisto täysin remontoitu ennen kuin muutin. En maksaa vuokraa vaan sen maksaa yhteiskunta, elämisenikin maksaa yhteiskunta, samoin elatusmaksut. Pimeissä töissä silloin tällöin, se tulee kaiken muun päälle. Miksi maksaa asumisesta euroakaan?
Miksi valehdella täällä tuollaisista asioista. Kirjoittelet tänne vähintään kerran viikkoon samat lorut, jotka ovat vain kaunisteltu kuvaus kurjasta sossupummin elämästäsi.
Säälisin jos en nauraisi. - Tapetinrepijä
> huoneisto täysin remontoitu ennen kuin muutin.
Uskotaan. Oliko 30 vuotta ennen muuttoa? - azunto
Sossun kustantama kaksio..nyt löit kyllä ässän tiskiin.
- Asun ilmaiseksi
omassa se paras kirjoitti:
Miksi valehdella täällä tuollaisista asioista. Kirjoittelet tänne vähintään kerran viikkoon samat lorut, jotka ovat vain kaunisteltu kuvaus kurjasta sossupummin elämästäsi.
Säälisin jos en nauraisi."Miksi valehdella täällä tuollaisista asioista. Kirjoittelet tänne vähintään kerran viikkoon samat lorut, jotka ovat vain kaunisteltu kuvaus kurjasta sossupummin elämästäsi.
Säälisin jos en nauraisi."
Sinä se tässä valehtelet. En ole ainakaan pariin kuukauteen kirjoitellut, paljon muutakin tekemistä kuin netissä roikkua. Sinun elämäsi lähinnä säälittää, teikäläiset tällä palstalla harva se päivä roikkuu. Viini, laulu ja naiset, nihin minun aikani menee. - Asun ilmaiseksi
Tapetinrepijä kirjoitti:
> huoneisto täysin remontoitu ennen kuin muutin.
Uskotaan. Oliko 30 vuotta ennen muuttoa?Muutin neljä vuotta sitten.
- Asun ilmaiseksi
azunto kirjoitti:
Sossun kustantama kaksio..nyt löit kyllä ässän tiskiin.
"Sossun kustantama kaksio..nyt löit kyllä ässän tiskiin."
Asunnon markkinavuokra olisi vähintään 900 euroa kuussa mutta koska kaupungin on vuokra vesimaksuineen 600 euroa. Tosin en maksa sitäkään. - jeppist vaan
"Miksi valehdella täällä tuollaisista asioista. Kirjoittelet tänne vähintään kerran viikkoon samat lorut, jotka ovat vain kaunisteltu kuvaus kurjasta sossupummin elämästäsi.
Säälisin jos en nauraisi."
Sinä se tässä valehtelet. En ole ainakaan pariin kuukauteen kirjoitellut, paljon muutakin tekemistä kuin netissä roikkua. Sinun elämäsi lähinnä säälittää, teikäläiset tällä palstalla harva se päivä roikkuu. Viini, laulu ja naiset, nihin minun aikani menee.Nämä lähiöpultsareiden viini, laulu ja naiset tiedetään :D Kaikkea tuota sinulla varmasti on, mutta niiden laatu tai määrä ei käy kateeksi miltään osin :D
- Asun ilmaiseksi
jeppist vaan kirjoitti:
Nämä lähiöpultsareiden viini, laulu ja naiset tiedetään :D Kaikkea tuota sinulla varmasti on, mutta niiden laatu tai määrä ei käy kateeksi miltään osin :D
Voi-voi, jos kertoisin et uskoisi puoliakaan. Työtön kun voi olla komea ja sehän niitä rikkaita harmittaa.
- Joskus isäntä
Voi-voi, jos kertoisin et uskoisi puoliakaan. Työtön kun voi olla komea ja sehän niitä rikkaita harmittaa.
Miksi oman asumisensa maksavat pyrkivät kaikin mahdollisin keinoin välttämään sinun kohtalosi? Sinun viinisi, laulusi ja naisesi kun painivat höyhensarjassa merkityksellisen ja antoisan elämän rinnalla. Se että yrittää edes palkitsee enemmän kuin vätystelysi.
- Asun ilmaiseksi
Joskus isäntä kirjoitti:
Miksi oman asumisensa maksavat pyrkivät kaikin mahdollisin keinoin välttämään sinun kohtalosi? Sinun viinisi, laulusi ja naisesi kun painivat höyhensarjassa merkityksellisen ja antoisan elämän rinnalla. Se että yrittää edes palkitsee enemmän kuin vätystelysi.
Joskus isäntä kertoo siitä "merkityksellistä ja antoisasta elämästä", siitä mitä kaikkea ihmeellistä siihen kuuluu.
- Älä kiusaa...
Joskus isäntä kirjoitti:
Jätä rauhaan tämä "asun ilmaiseksi" -tapaus. Kaveri on jäänyt yläasteelaisen tasolle (muu ei pyöri mielessä kuin alkoholi ja tussu). Tosin en usko hänen olevan niin onnellinen kuin väittää olevansa, vaan jankuttaa tuota samaa virttä vain sen takia, että on itsekin huomannut mokanneensa ja pahasti. Tuollaisesta pitkäaikaistyöttömyydestä ei enää ponnahdeta normaaliin elämään. Kaverilla ei siis ole vaihtoehtoja; näillä korteilla mennään ja toivotaan k*si sukassa, ettei sosiaaliturvan varassa eläviltä leikata ihan hirveästi...
- azunto
"Sossun kustantama kaksio..nyt löit kyllä ässän tiskiin."
Asunnon markkinavuokra olisi vähintään 900 euroa kuussa mutta koska kaupungin on vuokra vesimaksuineen 600 euroa. Tosin en maksa sitäkään."Asunnon markkinavuokra olisi vähintään 900 euroa kuussa mutta koska kaupungin on vuokra vesimaksuineen 600 euroa. Tosin en maksa sitäkään."
Yeah!
- ujvghjkklbv
Täällä olis lapseton työssäkäyvä aviopari, okt vantaa lainaa nyt136 000e. Nettotulot yht. 5500-6500/kk. Lainanlyhennys n. 1000e/kk
Eli ollaan toooosi aaseja ja velkamuuleja, puhumattakaan että ollaan kaulaamme myöten ihan kusesa. - Laina-aasi 1
Ei ole enää.
Viisi vuotta sitten oli 123 000€.
Nyt 78 000€.
Reilu 8 vuotta lainaa jäljellä tällä lyhennystahdlla. - Aasi number One!
Minulla on - tai siis vaimolla ja minulla yhteensä - yli 115 000 tuhatta euroa velkaa. Nettovarallisuutta tästä aasiperheestä löytyy kiinteän omaisuuden muodossa n. 300 000 euroa ja lisäksi muuta mainittavaa omaisuutta kaksi uudehkoa henkilöautoa, joiden yhteisarvo on n. 40 000 euroa.
Lisäksi olemme ottamassa lisää lainaa n. 150 000 euroa sijoitusasuntoa varten. Sen lainan tosin maksaa pääosin vuokralaisena asuva aasi.- dgsdgsdsss
Sijoittakaa rahanne vaikka arvopapereihin, jos asennoitumisenne tulevaa vuokralaista kohden on tuota luokkaa.
Olen usean henkilön vuokranantaja ja arvostan jokaista vuokralaistani ihmisenä ja kauppakummpanina. Molemminpuolinen tyytyväisyys ja yhteisymmärrys luo vuokrasuhteen jossa vuokrat maksetaan ajallaan, asunto pidetään hyvässä kunnossa ja vastaavasti vuokralaisen toiveisiin reagoidaan ja ongelmatilanteissa joustetaan.
Parhaimmillaan vuokra-asunto on hyvä kauppa niin vuokralaiselle kuin omistajallekin. - Mitäs vikaa
dgsdgsdsss kirjoitti:
Sijoittakaa rahanne vaikka arvopapereihin, jos asennoitumisenne tulevaa vuokralaista kohden on tuota luokkaa.
Olen usean henkilön vuokranantaja ja arvostan jokaista vuokralaistani ihmisenä ja kauppakummpanina. Molemminpuolinen tyytyväisyys ja yhteisymmärrys luo vuokrasuhteen jossa vuokrat maksetaan ajallaan, asunto pidetään hyvässä kunnossa ja vastaavasti vuokralaisen toiveisiin reagoidaan ja ongelmatilanteissa joustetaan.
Parhaimmillaan vuokra-asunto on hyvä kauppa niin vuokralaiselle kuin omistajallekin.asennoitumisessa oli? Eikö sitä saa sanoa ääneen, että vuokralainen käytännössä lyhentää sijoitusasunnon lainan?
- Viesti
dgsdgsdsss kirjoitti:
Parhaimmillaan vuokra-asunto on hyvä kauppa niin vuokralaiselle kuin omistajallekin.Samaa mieltä. Itsellä on noin 60 vuokralaista. Niitä tulee ja menee mutta kaikkia kohdellaan ihmisinä. Yhdessäkin talossa pidetään puutarhajuhlia tämän tästä ja vuokraisäntäkin saatetaan kutsua mukaan. Leikkimielinen sääntö siinä talossa onkin, että alkoholin nauttiminen asunnoissa on kielletty paitsi jos vuokraisäntä on kutsuttu mukaan ryyppäämään.
- IsäEspoosta
EspoonIsällä on lainaa tällä hetkellä 130k. ok-talo on 650k arvoinen. Olen asuntolainaa edellä nyt kolme vuotta eli jos tulot menee nollaan, pitää kaivaa kuvetta kuussa n. 150e olosuhteissa kuin olosuhteissa korkoihin. Meillä on kaksi akateemisesti koulutettua, molemmilla työpaikka, nettotulot noin 6k kuussa.
Olen noin 100k = 5v tahtia lyhentämässä. - Suivaannuttaa,,,,,,,
Otin joskus lainaa kolmion ostoon Helsingistä 150.000 mk. (euroiksi muutettuna 25.000)
Nykyään tuo laina olisi suuruusluokkaa 200.000 euroa (markoiksi muutettuna miljoona kaksisataatuhatta)
Joku hullu voi väittää, että palkat ovat nousseet samassa suhteessa.
Tienasin tuolloin n. 80 mk tunnissa (euroiksi muutettuna n 13 e)
Nyt tienaan 16€ (markoiksi muutettuna 96 )
Asuntojen hintojen nousu on johtunut ahneudesta, sekä valtavasta ihmisvyörystä (somalit yms.) suomeen.
Maahanmuuttajat ovat siis vallanneet suomalaisilta asunnot ja asuvat niissä vielä meidän kustannuksellamme ja itsellämme ei siten ole enää varaa hankkia omaa asuntoa.
Ja jos sellaisen jollain konstilla hankkii, niin sitä joutuu maksamaan koko elämänsä ja naapureissa asuu loiseläjät täysihoidossa."Joku hullu voi väittää, että palkat ovat nousseet samassa suhteessa."
Huh, miten olet jäänyt tulokehityksessä noin pahasti jälkeen? Vai oletko "downshiftannut"?
vähintään 12 vuotta sitten siis se laina otettu, kun oli markat.
Tulot nousseet vain 3€/h?
Hyvä puoli tässä on se, että laina lienee maksettu ja nyt kevyemmissä hommissa tai jopa osa-aikahommissa/eläkkeellä tms. asumiskulut on pienet ja vähempikin työmäärä riittää- ffghhhr
laupias60 kirjoitti:
"Joku hullu voi väittää, että palkat ovat nousseet samassa suhteessa."
Huh, miten olet jäänyt tulokehityksessä noin pahasti jälkeen? Vai oletko "downshiftannut"?
vähintään 12 vuotta sitten siis se laina otettu, kun oli markat.
Tulot nousseet vain 3€/h?
Hyvä puoli tässä on se, että laina lienee maksettu ja nyt kevyemmissä hommissa tai jopa osa-aikahommissa/eläkkeellä tms. asumiskulut on pienet ja vähempikin työmäärä riittääTiedän kellä on varmasti vähintään sata donaa lainaa.....no lukilla tietysti
- Sama Kofferoinen
ffghhhr kirjoitti:
Tiedän kellä on varmasti vähintään sata donaa lainaa.....no lukilla tietysti
Ollet Laupias asiat oivaltanut oikein! Vitsi minä olen kolmatta vuotta vemputtanut samaa tietä ja olen tressaantuneempi kuin koskaan ennen. Vaikka 6 tuntia päivässä töitä? Mielekäs tekeminen niin sen kestää vaikka 8 tuntia. Kaikki on suhteellista. Kun kaunis elämä ei riitä?
Itse teen asioista härkäsiä, että tervetuloa kerhoon ja ollaan kuin vanhat mummot jotka kyräilevät toisiaan? - ajoissa ostanut
Sama Kofferoinen kirjoitti:
Ollet Laupias asiat oivaltanut oikein! Vitsi minä olen kolmatta vuotta vemputtanut samaa tietä ja olen tressaantuneempi kuin koskaan ennen. Vaikka 6 tuntia päivässä töitä? Mielekäs tekeminen niin sen kestää vaikka 8 tuntia. Kaikki on suhteellista. Kun kaunis elämä ei riitä?
Itse teen asioista härkäsiä, että tervetuloa kerhoon ja ollaan kuin vanhat mummot jotka kyräilevät toisiaan?Heh,
200 / 25 = 8
96 / 13 = 7,8
Palkasi on noussut lähes samassa suhteessa kuin asuntosi arvo.
Osaatko laskea?
Onneksi olkoon kuitenkin, että olet ostanut ensimmäisen omasi noinkin ajoissa :)
- eiru8374iue
On vähän päälle 170 000e. So not?
Hyvään hintaan on ostettu, korkoihin menee tällä hetkellä vähän päälle 60e/kk (kokonaiskorko 0,4% ja risat). Varma työpaikka (itse asiassa kolme, ja hommia enemmän kuin ehtii/jaksaa tehdä, myös jatkossa) itsellä ja vaimolla.
Problem? Ei meillä ainakaan. - eiru8374iue
...ai niin vielä:
myymässä ei olla seuraavaan 20-30 vuoteen. Vain Luki tietää tismalleen, mikä tilanne on silloin. Mutta ei siitä kannata ressiä ottaa. - sadsa
Jos nyt lähdetään siitä että kunnon omakotitalo maksaa ainakin 250 000...
- Maallaonmukavaa
Ei ole enää kuin jotain 50000. Ostin jokunen vuosi sitten ison hirsitalon, apa jotain 200 neliötä. Lainanhoitokulut 300 e/kk, sis koron ja lyhennyksen. Vesi osuuskunnan kautta. 150/v, sähkö noin 100 e/kk sis osittain lämmityksen, polttopuut noin 500 e/ talvi. Erittäin tyytyväinen talooni, en muuta tästä kuin jalat eellä tuohon kylämme hautausmaahan. Ja olen työssäkäyvä yksinhuoltajaäiti
Maallaonmukavaa kirjoitti:
Ei ole enää kuin jotain 50000. Ostin jokunen vuosi sitten ison hirsitalon, apa jotain 200 neliötä. Lainanhoitokulut 300 e/kk, sis koron ja lyhennyksen. Vesi osuuskunnan kautta. 150/v, sähkö noin 100 e/kk sis osittain lämmityksen, polttopuut noin 500 e/ talvi. Erittäin tyytyväinen talooni, en muuta tästä kuin jalat eellä tuohon kylämme hautausmaahan. Ja olen työssäkäyvä yksinhuoltajaäiti
Kerro, oi kerro mikä pankki myöntää tuollaisia ikilainoja?
Jos lyhennystahti on 2000€/vuosi, niin lainaa on ENÄÄ 25vuotta jäljellä.
Tässä esimerkki siitä, että edullisestikin voi asua isossa hirsitalossa: alle 500€/kk sisältää kaikki kulut joita vuokrakin sisältäisi ja lisäksi joskus oma.
- Raipe.
Edelliselle. Olet onnekas!
Toista se on meillä täällä etelässä kansainvälisessä ja kusenhajuisessa Stadissa!- maallaonmukavaa
kiitokssii Raipe!
asuntokulut ovat varsin kohtuulliset verrattuna tuloihin, saap hieman säästöön ja tehä mitä mielii, rakastan reissaamista, joten useamman kerran vuodessa jossain päin maailmaa matkustan...en muuttaisi Stadiin ja jos haluun sinne, pääsen viidessä tunnissa
- DR&FK
Helposti on yli 150000€ per nenä asunnosta lainaa.
Maksamme lainan pois 3:messa vuodessa.
Mikä ihme tälläinen laina on?Älä viitsi vääntää veistä haavassa..
Palsta kun on täynnä kateellisia.
Ja tohtorin arvolle ei sovi kirjoitusvirheet.
- Oma oma
Ostin talon 2004 ja maksoin viimeisen lainaerän vuosi sitten. Silloin se ei tuntunut niin ihmeelliseltä mutta nyt kun siihen on tottunut niin vittu tuntuu hyvältä.
- 200k löytyy
200.000 on lainaa seuraavaksi 25 vuodeksi.
So what - totuuden torvi
Velkaisilla on kulissit kunnossa mutta kierre jo alkanut. 360 000 suomalaisella on maksuhäiriömerkintä ja porukka kasvaa koko ajan. Pelkästään tämän vuoden aikana on tullut 59 000 uutta maksuhäiriö merkintää. Ainoastaan 90-luvun laman jälkeen oli enemmän eli enimmillään 368 000 maksuhäiriöistä ja joka luku rikotaan hyvin pian.
- Tyytyväinen
Lainaa 320 000 egee yhteensä (kaksi aikuista sekä 3 lasta). Asutaan omakotitalossa (n 200 m2) yli 75 000 asukkaan kaupungissa. Omistukseen tai osaomistukseen kuuluu myös rivarikolmio jossa asuttu aikaisemmin yli 2 vuotta ja joka nyt vuokralla kohta kolmatta vuotta. Tästä lainaa jäljellä 113 000 euroa (ostohinta oli 150 ja myyntihinta tänäpäivänä 170-185 välillä). Tätä siis vuokralainen maksaa niin pitkään kun minä haluan. Omakotitalon arvoa/myyntihintaa en tiedä eikä edes kiinnosta. Ostohinta oli vajaa 250 000 tuhatta. Mitä muuta haluat tietää meistä aaseista, automerkin vai lämmitysmuodon. Voin vain sanoa että olen vitun onnellinen ja tyytyväinen :-)
- Euro muuli
Se on hienoa että oikea euro muuli on tyytyväinen. Eipä tuolla velka määrällä voi olla muuta kuin tyytyväinen ja nuoleskella esimiehen kasseja. Sellaista se euro muulin olo kuuluukin olla.
- Tyytyväinen
Euro muuli kirjoitti:
Se on hienoa että oikea euro muuli on tyytyväinen. Eipä tuolla velka määrällä voi olla muuta kuin tyytyväinen ja nuoleskella esimiehen kasseja. Sellaista se euro muulin olo kuuluukin olla.
Hah hah haa,! Ei kuule tarttee kenenkää palleja nuolla. Tosin multa kyllä nuollaa usein ja tuntuu muuten vitun hyvältä. Sulla tuskin on edes varaa maksaa mulle kuukauden vuokraa, saati sitten 2 kk takuuvuokraa vielä päälle. Kato, kun joku taso pitää olla millaisille ihmisille asuntoani edes näytän saatikka vuokraan. Kun hoitaa asiansa hyvin elämässä, niin voi huoletta elää elämäänsä onnellisena. Ei paina asuntojen myyntihinnat. Myydään sitten vasta kun hinnat on riittävän korkealla, jos silloinkaan. Sinunlaisia vuokra "muuleja" kyllä tässä maassa riittää. Yksi lähtee niin toinen tulee. Se helppoa. Onko jotain muuta ongelmaa elämässäsi?
- Viesti
Tyytyväinen kirjoitti:
Hah hah haa,! Ei kuule tarttee kenenkää palleja nuolla. Tosin multa kyllä nuollaa usein ja tuntuu muuten vitun hyvältä. Sulla tuskin on edes varaa maksaa mulle kuukauden vuokraa, saati sitten 2 kk takuuvuokraa vielä päälle. Kato, kun joku taso pitää olla millaisille ihmisille asuntoani edes näytän saatikka vuokraan. Kun hoitaa asiansa hyvin elämässä, niin voi huoletta elää elämäänsä onnellisena. Ei paina asuntojen myyntihinnat. Myydään sitten vasta kun hinnat on riittävän korkealla, jos silloinkaan. Sinunlaisia vuokra "muuleja" kyllä tässä maassa riittää. Yksi lähtee niin toinen tulee. Se helppoa. Onko jotain muuta ongelmaa elämässäsi?
Kukin taaplaa tyylillään. Itse olisin asunut rivarissa pidempään ja sulatellut velkoja enemmän pois ennen kuin olisin muuttanut omakotitaloon. Nyt tuo velan ja sen takana oleva omaisuuden määrä on semmoinen, että jos työttömyys tulee niin se voi upottaa sinut. No, tilanne on mikä on ja itse ainakin maksaisin nyt velkoja pois niin nopeasti kuin pystyisin.
- Tyytyväinen
Viesti kirjoitti:
Kukin taaplaa tyylillään. Itse olisin asunut rivarissa pidempään ja sulatellut velkoja enemmän pois ennen kuin olisin muuttanut omakotitaloon. Nyt tuo velan ja sen takana oleva omaisuuden määrä on semmoinen, että jos työttömyys tulee niin se voi upottaa sinut. No, tilanne on mikä on ja itse ainakin maksaisin nyt velkoja pois niin nopeasti kuin pystyisin.
No niin, onhan täällä myös asiallisia kommentoijia. Tottakai työttömyys on uhka. Meillä on vaan tilanne, että täytyy tosi pahasti mokata saadakseen potkut nykyisestä työstä. Jos näin kävisi pitäsi se sijoutuskämppä ehkä 1-2 vuoden aikavälillä myydä jos oikeasti ei töitä olisi. Tämän jälkeen yhteinen lainamme määrä tippuisi n 155-165 000 välille (tämänpäivän arvion mukaan). Nykyisin lyhennämme lainaa yhteensä 1900 euroa kuussa ja ensivuoden puolella hieman enemmän. Lainankorot ovat pysyneet meille eritäin edullisina jo viidettä vuotta ja näinollen lainanmäärä ja alkuperäinen laina-aika on kivasti tippunut (jossain vaiheessa korot nousee, mutta ei se tule yllätyksenä). Mielestäni suurille lainoilla ei ole mitään estettä kunhan on varautunut pahimman varalle. Eli niinkuin sanoit, "kukin taaplaa tyylillään". Hyvää päivän jatkoa sinne :-)
- arska vaan
Lainaa on enään 230 000 euroa, kun olen maksanut 200 000 jo pois...ausuntolainastani...korko on kolmen kuukauden euribor 0,22 % marginaali 0.19 % eli korkokulut ovat vielä 70 euroa kuukaudessa...laina loppuu v. 2019 helmikuussa...
ihan olen ollut tyytyväinen, kun rakennutin lainalla talon...
maksan lainaa n. 3200 euroa kuukaudessa... - maallaonmukavaa
laupias60!
lainani on nordeasta, en tiijä, mitä ihmeellistä tässä on :-) - joojoo
Onkos maamme tosiaan näin täynnä aika lailla lapsellisia surkimuksia. Mikä pakko se on joka käänteessä lässyttää, onko asiallinen keskustelu ja mielipiteiden vaihtaminen tosiaan täysin mahdoton asia. Mitä hyötyä tällaisesta keskustelusta on? Kaikki me kuitenkin ollaan erilaisia. Työelämässä sen näkee oikeastaan melko hyvin, miten lässyttäjät yms. vastaavat sijoittuvat ja kuka mitäkin työtä hoitaa ja palkka on myös sen mukaan. Jos provokaatioita ajattelee niin sais olla sitten vähemmän, ja paljon.
- asiantuntija.
Ei ole kyllä lainaa koskaan ollut. Pitääkö olla jos omistaa kalliin asunnon?
Revaxia vain reveen?- omahakas
No jos ajatellaan, että viime vuodet korot ovat olleet 0, 5-3% ja pörssistä on saanut 10% vuosituottoa, niin velattomana olet hävinnyt tuon 7% . Toki olet myös elänyt riskittä, joten ehkä olet nukkunut yösi paremmin.
- Mursu42
Mukavaa kun on oma velka ja mahdollinen oma asunto joskus ! Luulisin tällä nykyhetkellä että asun vuokralla mielummin ennenkuin lainaan pankista 200-300 tuhatta ! Kyllä se on vaurauden merkki jos oma kämppä ja ikuisen onnen myös jos akka jaksaa samassa pirtissä olla 25v eli mitä enempi velkaa niin uskon samaa vauhtia hajoo parisuhde koska ei päästä enään lomailee kuin ennen jne!
Yleensä naiset ansaitsee vähemmän kuin miehet niin siitä se rutina alkaa kun muijan koko palkka menee asumisen kuluihin niin hyvä jos pääsee edes pikkujoulujuhliin ja siellä sitten odottaa se sosiaalipummi joka kaappaa naisen ja antaa sosiaalitikkaria koko yön ! Kiva mennä taas jatkaa samaa rataa kun ukko tekee samoin !
Eli hieno maski mutta kulmat päästää läpi :) Rouvan kanssa yhdessä enää 475 000 €. Jos sopivia kohteita löytyy, lainaamme heti lisää.
- Hans ka
Mä oon kyllä pelkkä luuseri, asuntolainaakaan ei löydy kuin 2600€, pitäiskö alkaa ryyppäämään vai annanko kämpän mamuille?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684541Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004028- 523542
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul362842Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!262593Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa602512- 482399
- 391927
- 471908
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2271663