Kuinka olette helpottaneet raskausajan pahoinvointia? Menossa rv 7 3 ja nyt tuntuu, että tuo pahoinvointi alkaa saapua riemukseni..aiemminkin on ollut ajoittain hieman etovaa oloa, mutta nyt viime päivinä on pahaolo iskenyt todella! Erityisesti yöllä ja heti aamusta on huono-olo, sekä jos ei muista syödä parin tunnin välein iskee oksettava olo! Mitään ei kauheasti suuhun tekisi mieli laittaa..tuoremehut maistuu ihan ok, mutta ruoka alkaa kohta jo ajatuksena olla aivan kauhea!
Toki nämä on yksilöllisiä, mutta onko jotain hyväksi havaittuja ruokia tai muita kikkoja, millä saisi olon pysymään suht hyvänä edes?
Pahoinvointi
4
98
Vastaukset
- 87ghv7yh
esim. voileipä-tai suolakeksejä(tai muita välipalakeksejä, elovena, jyväshyvä paussi) voi pitää yöpöydällä, niin voi mutustella vähän jos paha olo iskee yöllä tai aamulla ensimmäiseksi, toki niitä voi kanniskella mukana muuallakin, jos päivällä iskee paha olo. Hedelmät on myös hyviä, esim. vesimeloni on raikasta ja viinirypäleet, banaaniakin voisit kokeilla. pieniä annoksia ruokaa ja välipaloja useammin,niin ei pääse huono olo yllättämään. Muista myös juoda. Vesi on aina hyvää, eikä siitä kerry turhia kaloreita.
pahoinvointirannekkeita on olemassa, netistökin varmaan löytyy, ja neuvolasta antavat neuvoja tarvittaessa. - Kapusha
Mä en allergian takia voinut syödä hedelmiä, mutta mehujäätä söin sitten senkin edestä! Ensimmäiseen 16vkoon en syönyt kuin mansikkaviilistä ja mehujäitä. Mulla se pahoinvointi oli riesana ihan vuorokauden ympäri!! Juhlahetki oli kun sain ekan kerran syötyä voileivän ilman että tuli heti takaisin.
Onko sulla mitään mielitekoja mitä haluaisit syödä? Syö niitä. Mulle sanoi lääkäri että syö vaikka marenkeja ja silliä sekaisin kunhan vaan jotain syöt!:)
Mä join myös beroccaa siihen pahimpaan oloon, auttoi ehkä vähäsen. Tosiaan kannattaa syödä usein pieniä välipaloja niin se paha olo ei ylly ihan kauheaksi (ellei se ole sitä jo muutenkin!). Ja tää kannattaa muistaa ihan jatkossakin koska ainakin mulla tuli heti paha olo myöhemminkin jos en muistanut syödä tarpeeksi usein! - 34+4
Moi.
Kannattaa syödä ihan mitä vaan, mtä tekee mieli.
Ja tosiaan riittävän usein. Vaikka tuntuu että paha olo yltyy syömisestä, se kyllä oikeasti on ainoa apu siihen.
Itse söin parin tunnin välein hedelmiä ja vihanneksia leivän ja jogurtin kera kunnes pystyi enempi alkaa syömään kunnon ruokaa, eikä silloinkaan pari lusikallista enempää, kunhan maisteli kaikkea.
Loppuraskaudessa n. rv 30 tuo paha olo jossain määrin tuli takaisin, ei yhtä kovana tietenkään, mutta niin että sen kyllä huomaa, eikä närästys auta yhtään. Sitten pitää pitää huolta siitä, ettei syö liian myöhään että uni tulee kun olo tukala.
Nyt rv 35 tulee vieläkin helposti huono olo ja päänsärkyä kun ei ajoissa syö.
Juo paljon vettä ja syö hyvin. Makeisilla ja herkuilla ei kannata paikata syömisiä, se kostautuu varmasti.
Tsemppiä, kyllä se siitä väistyy ja sitten onkin hyvä olo! - jajatkuuu
Minä oksentelin joka aamu ja ilta viikolle 17 asti. Jäiset mustikat meni helpommin alas kun ruoka. Sitten muistaa syödä parin tunnin välein niin ei paha olo yllätä. Kannattaa myös kokeilla kiisseleitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693