Kaksi puolustajaa

Jeesus sanoi, että Hän lähettää Toisen Puolustajan. Mihin tarvitaan ensimmäinen puolustaja ja mihin toinen puolustaja?

Ensimmäinen Puolustaja on Jeesus Kristus, joka on Isän oikealla kädellä aina rukoillakseen meidän puolestamme.

Toinen Puolustaja on Pyhä Henki, joka puolustaa meidän puhtauttamme sielunvihollisen hyökkäyksiä vastaan.

Näiden keskustelujen pohjalta, joita täälläkin on käyty, Toinen Puolustaja on jäänyt monelle hämärääksi, ainakin minusta tuntuu siltä.

34

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • su***

      Eiköpä meidän Herramme pidä kaikki ohjat omissa käsissään. Hän on kaikkialla.

    • TEU,

      Tämä on minulle selvä .se on erijuttu pystynkö sen sepustaMAAN :

      Täällä mainittiin aiemmin ,,Pyhä kolminaisuus , jossa oli vähän samanlainen
      Työ järjetys ,,Meillä on Yksi Jumala , mutta meillä' on kolme Herraa ., kaikki on yksi
      Sillä niin nkuin kritillinen totuus vatii Meitä kutakin Persoonaa erittäin JUMALAKSI
      ja Herraksi tunnustamaan , niin kieltää myös yhteinen , kristillinen usko meitä kolmea Jumalaa eli kolmea Herraa nimitytämästä .. ,,

      ISÄÄ ei ole kukan tehnyt , eikä luonut , eikä synnyttänyt, Poika on ainoastaan isästä . ei tehty ewikä luotu ,vaan syntynyt.. Pyhä Henki on ISTÄ ja POJASTA , ei tehty ,ei luotu ,ei syntynyt, vaan heistä lähtevä ., Niin on yksi ISÄ ,, ei kolmea
      yksi Poika ei kolmea , Yksi pyhä henki , ei kolmea ..ym.

      ATHANASSIUKSEN ,USKONTUNNUSTUS,

      OLISI AIKA LÄHELLÄ . .

    • tesa..

      Mutu munki mielest.

      Toinen puolustaja ei voi tulla, jos Jeesus ei mene ensin pois valmistamaan meille sijaa.
      Ai, auts. tämä sattuu. Pitääkö minun antaa ensimmäinen puolustaja pois, se oli niin kiva. Kantoi syyni ja seuraukseni eikä Hän tuominnut minua. Hän aina rakasti ja armahti, vaikka olin liannut juuri pestyt vaatteeni. Hän nosti, puhdisti, ja kantoi.

      Olen kuullut että toinen puolustaja opettaa koko totuuden. Toisella puolustajalla oltava jotain enemmän, koko totuus. Eikö ensimmäinen puolustaja ollutkaan koko totuus. Ei, sillä oli vain osa totuudesta, Pyhä Henki opettaa koko totuuden.
      Te saatte sen, mutta minun on ensin mentävä pois.

      Olen kuullut että Pyhä Henki on totuuden, voiman, ymmärryksen ja Jumalan pelon henki. Etkö voisi antaa vain voiman ja ymmärryksen henkeä, totuus ja Jumalan pelko kuullostaa pelottavalta. En voi, miksi et? Koska nimeni on Pyhä ja Olen se joka Olen. Pyhä henki opettaa koko totuuden, saatte sen jos anotte sitä Minulta. Tahdon sen antaa jokaiselle joka pyytää enemmän kuin te haluatte antaa hyviä lahjoja lapsillenne.

    • luovu väärästä

      Väärä johtopäätös.

      1. Pyhä Henki ei ole mikään -toinen puolustaja -, vaan hän todistaa sen minkä
      Jeesus Kristus on puhunut, nimittäin sen jälkeen kun hänet otettiin ylös taivaisiin.

      Pyhä Henki vuodatettiin maan päälle helluntaina.

      Isä Poika ja Pyhä Henki on YKSI JUMALA, ei ole olemassa kahta taikka kolmea Jumalaa. Kaiken minkä Kristus sanoo, sen Pyhä Henki sanoo.

      ON paljon ihmisiä jotka ovat muovanneet mielikuivitksistaan ja aistiharhoistaan Jumalan itselleen ja nimeävät kombinaation Pyhäksi Hengeksi. Monet nielevät tällaisia satuja ja uskovat höpinöihin. Mutta me/ne eivät usko ihmisten harhoihin, jotka tuntevat henkilökohtaisesti Jeesuksen Kristuksen, joka puhuu samaa kuin Pyhä Henki ja Isä Jumala. Hänet tunnetaan nimellä Logos ja Idesa, eli suomeksi Sana. Hänen nimensä on Jeesus Kristus, Immaanuel ja Messias ja Vapahtaja.

      2. Kor. 5:17-18 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta,

      ***) ...
      - joka on sovittanut meidät itsensä kanssa
      - Kristuksen kautta
      - ja antanut meille sovituksen viran.
      ____________

      2. Kor. 5:19
      - Sillä Jumala oli Kristuksessa
      - ja sovitti maailman itsensä kanssa
      - eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,
      - ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

      2. Kor. 5:20-21 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ...

      ... ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, ....

      ***) ... että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

      2. Kor. 6:1-2 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

      • Älä petä itseäsi

        Peruste:

        Joh. 14:23-15:6

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:

        "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        _______________________________
        ***) Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, ...

        ***) minkä minä olen teille sanonut.
        ______________________________

        Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.
        En minä anna teille, niinkuin maailma antaa.
        Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

        Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

        Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu. En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

        Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."

        "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

        ***) Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        ***) Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.

        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        Itseään pettää hän, joka Kristuksesta luopuu ja tekee omista tunteistaan, mielikuvituksistaan ja harhoistaan itselleen Jumalan nimittämällä lihaansa Pyhäksi Hengeksi. Tämä on tyypillistä hurmahengille ja kirkon ulkouolella eläville uskontokunnille.


    • näin se menee

      Uudestisyntymätön tavoille opetettu fareseus ei koskaan opi ymmärtämään, ei kokemaan eikä maistamaan Jumalan hengen olemusta.

      Nämä ovat niitä jotka Jeesustakin sanoivat riivatuksi ja oppilaitaan kaiken kansan villitsijöiksi, joista piti päästä eroon tavalla tai toisella.

      Mihin nämä ovat tänä aikana piiloutuneet ?

      Hurskaisiin pappiskaapuihin ja lampaisiinsa tai niiden jäljitelmiin lähes 99% kaikissa laitoskirkoissa.

      He osaavat kyllä pitkästikin lainata raamattua, mutta eivät koskaan ymmärrä mitä lainaavat ja vielä vähemmän niissä elävät itse.

      • teu,

        Vasraan kysymýkeen , mikään ei vaikedu ,Sillä hyv in tuli Mooses toimeen ,
        hänen kassaan 1447-1407 , tämän neljäkummentä vuotta siispä ei Hän ole
        muttunut :ippaakaan sen neljänkymmenen vuoden aikana , Niin kuin Mooses
        niin me tulemme troimeen hänen kanssa 1437. oli Jeesuksen taivaaseen astuminen
        ja kaikki mitä Jeesus sanoi ja teki pitää vieläkin paikkansa

        Niin tesa ,,se on ei mitekään muuten mikään eri ole muuttunut .ei mikään.
        Kikki minkä Jeesus lupasi , sen myös Puhä Hengi täuytytää aamen halle.
        Lujaa .

        Kahta suurermmaksi kaivoi ojat Paavo Taisi tulla epäuskonkaivaustakin .
        Humaa vaimo sanoi veihän naapurimme touon halla niinpä tehtiin päätöäs
        pannaan puolet petäjäistä , edttä hekin saavat jotain uutisiä


    • Jokainen totuutta rakastava voi laittaa raamattuhakuun hakusanaksi :puolustaja, niin saa nähdä mitä Jeesus itse on puhunut pääosin evankeliumissa Johanneksen mukaan. Kukaan ei ala väittämään raamattua vastaan, jos rakastaa totuutta, koska Jumalan sana on kokonansa totuus.

      • Ei ole toista

        ÄLÄPÄ VÄÄRISTELE. PYHÄ HENKI - ei ole TOINEN PUOLUSTAJA - EIKÄ MUUTU TOISEKSI PUOLUSTAJAKSI.

        Toista puolustajaa ei kristinuskossa tunneta.
        ____________________________
        ***) Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        ___________________________
        Joh. 16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

        Isä poika ja Pyhä Henki on YKSI Jumala. Mikään Jumalan persoonallisuus ei muutu - toiseksi puolustajaksi -, on vain YKSI puolustaja, Jeesus Kristus.
        ***) Ja pyhä Henki todistaa HÄNESTÄ.

        Ei ole olemassa mitään Pyhää Henkeä, joka ei ole kaikkivaltias Jumala.
        Ihmisten tunteet mielikuvitukset ja aistihäiriöt eivät Pyhäksi Hengeksi muutu
        ikinä.

        MItä Isä kja Poka ei puhu, sitä ei puhu myöskään Pyhä Henki.

        Tämähän menee aivan mielettömäksi, kun ihmisistä aletaan Jumalia rakentamaan. Sellainen jumala on pelkkää itsepetosta.

        Ps. 68:5 Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.
        Ps. 68:6 Hän on orpojen isä ja leskien puolustaja, Jumala pyhässä asunnossansa,

        Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        Joh. 15:27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."

        Ei ole ihme että ihmiset haahuilevat sinne ja tänne milloin kenekin perässä juoksevat, - kun he eivät tunne Jumalan sanaa. He eivät tunne Jumalaa.


    • muuttis

      Totta tosiaan Pyhä Henki on Puolustaja. Muunmuassa.

      • Yksi on Herra

        Pyhä Henki on puolustaja, ...

        ... mutta ei - TOINEN PUOLUSTAJA - kuten avaaja väitti!!

        Mitäpä ei piru tekisi että se saisi kristityt lankeamaan pois Kristuksesta.

        Yksi etevä konsti pettää itseään on muuttua mielikuvituksissaan pyhäksi hengeksi.
        Tämä on samaa pullistelua ihmisten edessä, kun kaikki muukin lihasta kerskaaminen. Jumalana kaikki haluaisivat esiintyä, saadakseen omille hoopoiluilleen arvovaltaa toisten ihmisten silmissä.

        Kenekään ei pidä lähteä tällaisiin, pysykää Kristuksessa kristityt, maailmaan on tulossa ja on jo, pilvin pimein vääriä kristuksia. Näin moni raukka tulee vietellyksi
        pois ainoalta pelastuksen tieltä.


      • Yksi on Herra kirjoitti:

        Pyhä Henki on puolustaja, ...

        ... mutta ei - TOINEN PUOLUSTAJA - kuten avaaja väitti!!

        Mitäpä ei piru tekisi että se saisi kristityt lankeamaan pois Kristuksesta.

        Yksi etevä konsti pettää itseään on muuttua mielikuvituksissaan pyhäksi hengeksi.
        Tämä on samaa pullistelua ihmisten edessä, kun kaikki muukin lihasta kerskaaminen. Jumalana kaikki haluaisivat esiintyä, saadakseen omille hoopoiluilleen arvovaltaa toisten ihmisten silmissä.

        Kenekään ei pidä lähteä tällaisiin, pysykää Kristuksessa kristityt, maailmaan on tulossa ja on jo, pilvin pimein vääriä kristuksia. Näin moni raukka tulee vietellyksi
        pois ainoalta pelastuksen tieltä.

        Kannattaisi uskoa sana niinkuin se on kirjoitettu. Ei tarvitsisi taistella turhaan vastaan. Siinä ei ole siunausta.

        Ota vain lusikka kauniiseen käteen ja kokeile hakua raamatuista niin saat silmänvoidetta. Muuta en nyt sinulle halua sanoa.


    • oppiakin olisi

      ...16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

      selitys;

      16. Sanonta "toinen Puolustaja" ilmaisee, että he tunsivat yhden jo ennestään. Hän oli Jeesus itse. Jae korostaa sitä, että Henki on erillinen persoona.
      "Puolustaja (paraklêtos)" merkitsee 'auttaja, asianajaja, neuvonantaja, lohduttaja'. Ut:ssa viisi kertaa esiintyvä sana (14:26; 15:26; 16:7 ja 1 Joh 2:1) tulee verbistä "parakaleè", joka merkitsee 'kutsua rinnalleen, huutaa avuksi'. Vastaava latinan sana on "advocatus". Mutta näillä on eroa. Latinan "advocatus" tarkoittaa, että joku puhuu toisen puolesta oikeudessa, mutta tätä merkitystä ei ole kreikan sanalla "paraklêtos". Kreikkalaisen tuomioistuimen edessä syytettynä oleva sai puhua itse puolestaan, mutta hän voi ottaa mukaan ystävän, joka oli moraalisena tukena ja pystyi todistamaan hänen elin tavoistaan tavallisena kansalaisena.
      Tämä "toinen Puolustaja", josta Jeesus puhuu, ei ole puolestapuhuja Isän edessä. Sitä tehtävää hoitaa Jeesus itse (1 Joh 2:1). Mutta Henki puhuu meille Isän puolesta. Hän jää luoksemme "iankaikkisesti" ja ilmoittaa uskollisesti Jumalan hyvän tahdon.

    • *sisar*

      Shalom...

      Siunausta iltaan kaikille...

      UT esittää Pyhän Hengen Kristuksen Hengeksi....Gal.4:16.
      Nimenomaan Paavali opettaa Pyhän Hengen liittävän jokaisen uskovan korotettuun Jeesukseen Kristukseen. Gal.3:2,5...Room.8:15...1. Kor.12:3...
      Niin että tästä syntyy luonnonomainen yhteys...1. Kor.7:15-17, 19.
      Pyhän Hengen varsinainen tuntomerkki on aina rakkaus. Room.5:5.

      Lähde: Raamatun tietokirja...Otavan kirjapaino 1939.

      Runsain siunauksin...Pysykää lujina Kristuksessa Jeesuksessa!

      • Totuus karmii

        Kyllä, juuri näin. Jumala on Rakkaus.

        Rakkaus ja totuus kulkevat aina rinnan, eikä rakkaus toimi koskaan totuutta vastaan. Siksi ihmiset jotka eivät halua syystä taikka toisesta kuulla totuutta, tulkitsevat totuuden rakkaudettomuudeksi.

        Rakkaus nimittäin mielletään varsin usein ihmisen mielipiteitä mielisteleväksi suuntaan jos toiseenkin erilaisia mielipiteitä mukaillen venyväksi lepsuiluksi.

        Totuuden vastakohta on valhe. Jos ihminen torjuu totuuden hän joutuu valheen vangiksi.

        yleisinhimillinen käsitys totuudesta on pahoin vääristynyt, johtuen ihmisen geneettisessä perimässä olevasta vakavasta vauriosta, joka tuli ihmiseen AADAMIN JA EEVAN syntiinlankeemuksen seurauksena. Heidän jälkeensä jokainen ihminen syntyy 100% syntisenä. Tahto mieli tunteet ajatukset himot halut, kaikki meissä sotii totuutta vastaan. Niinpä totuus järkyttää jokaisen joka herää lain kautta synnintuntoon.

        Ihminen joka ei ole tätä järkytystä kokenut joka tulee kun totuus ihmiselle kirkastuu, ei etsi Jumalaa ja hänen tahtoaan, vaan hän pakenee Jumalaa
        kaikin käytettävissä olevin konstein.

        Ateismi, Jumalan sanan vääristely, Jumalan sanan kieltäminen mm, ovat näitä pakopaikkoja, joiden avulla luullaan pysyttävän piilossa Jumalalta.

        OMantunnon herättyäkin on vielä monta mutkaa edessä. Luontainen uskonnollisuus, siveä kunniallinen elämä, pahan välttäminen ja hyvän tekeminen lähimmäisille monilla eri muodoilla,
        mm näillä konsteilla pyritään rauhoittamaan omatunto.

        Esteitä alkaa tulla:" Mitä ihmisetkin sanoisivat kun lähtisit kierrokselle tunnustamaan syntejäsi, lähtisit tunnustamaan kaikki valheesi ja pyytämään anteeksi8, palauttamaan varastamasi tavarat ja sovittamaan kaikki naiset joiden kanssa olet ollut avioliiton ulkopuolisissa yhdynnöissä, rakastetut humalat loppuisivat kokonaan ja huumehöyryt, pseudoseksit yms."

        Moni herännyt kääntyykin tässä vaiheessa takaisin maailmaan: "Jos vähemmällä vaivalla en autuaaksi tule niin se saapi jäädä."


    • Herra siunaa sinua. Jos uskot Häneen.
      Herra varjelee sinua, Jos tarvitset Hänen varjelustaan.
      Herra Kirkastaa sinulle kasvonsa: Jos etsit Hänen kirkkauttaan.
      Herra kääntää kasvonsa sinun puoleesi, Jos etsit Hänen kasvojaan eikä ainoastaan Hänen käsiään.
      Ja antaa sinulle rauhan, Jos olet rauharton ja uskot, että Hän voi sen tehdä Toisen Puolustajan kautta.
      Isän, Pojan ja Pyhän Hengen on kaikki kirkkaus, valta ja voima iankaikkisesti Aamen.

    • tesa..

      Koko Johannes 14 luku kuvaa tätä aihetta.

      14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
      14:29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.

      Vihne, kun otit toisen puolustajan aiheeksi, niin ajattelin että tämä on viimeinen aihe raamatussa joka voidaan ymmärtää. Kaikki muutkin raamatunkohdat tuntuu tökkivän alusta asti.

      En tiedä missä on raja heittää helmensä tallattavaksi. Toisaalta jae 29 kuvaa sitä että Jeesuskin puhui tästä, vaikka opetuslapset eivät ymmärtäneet sanaakaan.

      Oikeastaan tästä vasta alkaa se mitä Jeesus toisessa kohdassa sanoo. "Minulla olisi teille paljon kerrottavaa, mutta ette voi ottaa vielä vastaan."

      Sama kertomus löytyy VT: n puolelta. Elisalle luvataan esikoisen osuus Elian voimasta, jos hän näkee kun Elia otetaan pois.

      Tämä oli pitkä tie, jossa Elia käski Elisaa jäämään paikalleen, ja aina Elisa vastaa: "niin totta kun Herra elää en sinua jätä". Ja lopulta Elisa sai nähdä Elian otettavan pois ja hän sai pyytämänsä.

      Toinen puolustaja ei tule kerralla, vaan se tulee vähitellen. Sitä mukaa kun annamme tilaa ja suostumme riisumaan pyhäkouluhepeneitä päältämme.
      Kun suostumme kohtaamaan Jumalan tulen niin se tulee. Se polttaa ensin itsemme, puhdistaa virren sanoin: vain mainen kulta puhdistuu, liekissä polttavassa ja puhdas kulta jälkeen jää..

      Elia pyysi Elisaa uudelleen ja uudelleen jättämään hänet, joka kuvaa sitä että puhdistusta on itse haluttava, ja sitä on itse pyydettävä ja arvostettava.
      Jos me emme rakasta pyhittäjäämme, niin toinen puolustaja jää hämäräksi niin kuin aloituksessa sanot.

      • muuttis

        Olette uskoneet, vihne ja tesa vääriä opettajia, väärää Jumalan sanan selitystä, voi surku sentään. Tämä se on haissut kirjoituksissanne jo vuosia, nyt se tuli selväksi. Olen ihmetellyt ja vääntänyt kanssanne, mutta nyt asia selvisi.

        Pyhä Henki ei ole mikään oma erillinen tai neljäs Jumaluuden osa, eihän raamattu näin todista.

        Ilmankos vihne tunnusti joku aika sitten, että hän ei usko nikean uskontunnustusta.

        Kääntykää ja palatkaa ikiaikaiselle tielle, rukoilen puolestanne!


      • tesa..
        muuttis kirjoitti:

        Olette uskoneet, vihne ja tesa vääriä opettajia, väärää Jumalan sanan selitystä, voi surku sentään. Tämä se on haissut kirjoituksissanne jo vuosia, nyt se tuli selväksi. Olen ihmetellyt ja vääntänyt kanssanne, mutta nyt asia selvisi.

        Pyhä Henki ei ole mikään oma erillinen tai neljäs Jumaluuden osa, eihän raamattu näin todista.

        Ilmankos vihne tunnusti joku aika sitten, että hän ei usko nikean uskontunnustusta.

        Kääntykää ja palatkaa ikiaikaiselle tielle, rukoilen puolestanne!

        Jos kuvaukseni oli liian vaikea, niin sanon vielä käytännön esimerkin molemmista puolustajista.
        Ensimmäistä puolustajaa pyydämme sillon kun pyydämme armoa ja anteeksiantoa, mutta emme oppimista. Ja toista puolustajaa silloin kun pyydämme myös kurituksen, että saisimme oppia virheistämme.

        Rakastamme Pyhittäjäämme kun ymmärrämme kurituksen rakkautena, "Jokaista lasta jota Herra rakastaa Hän myös kurittaa". Jos me emme rakasta Pyhittäjäämme, niin alamme kiukuttelemaan ja kapinoimaan vastaan ja se ei tuo muuta kun uhmaa.

        Jos rakastat Pyhittäjää, niin voit sanoa: "Älä päästä minua helpolla, vaan anna oppia jokaisesta virheestäni. Anna minun oppia Jumalan pelkoa."


    • Minä ajattelen niin ihan sanan pohjalta, että kaikista asioista voidaan puhua ja keskustella. Siinä on vain yksi asia. Jos joku ei ymmärrä ja kysyy, niin silloin auliisti kerrotaan mitä Jumala kirkastaa. Jos joku pahanilkisesti vastustaa selviä Jumalan sanoja, niin Paavalin neuvo on hyvä, vaikka emme aina pysty sitä noudattamaankaan: Hän sanoo, että kahdesti tai kolmesti voidaan asia selvittää ja jos vielä vastarinta on ennallaan, niin pitäisi luopua, koska siinä vaiheessa niin helposti lihan käsivarret alkavat heilua ja niinkuin Letadius sanoo jossain saarnassaan, että vanhanaatamin häntä heiluu hampaiden välissä, sieellä ei ole oikeaa sotaa syntiä vastaan. Niin käy nhelposti, jos topinen puolustaja on hämärä käsite. Itse haluan nyt siunata niitä, jotka ymmärsivät asian ja kaksinkertainen siunaus niille, jotka eivät ymmärtäneet, mutta haluaisivat ymmärtää. Kolminkertainen siunaus niille, jotka eivät halunneet ymmärtää, nimittäin juuri niitten vastustajiensa puolesta Jeesuskin itki.

      • muuttis

        Hän sanoo, että kahdesti tai kolmesti voidaan asia selvittää ja jos vielä vastarinta on ennallaan, niin pitäisi luopua, koska siinä vaiheessa niin helposti lihan käsivarret alkavat heilua ja niinkuin Letadius sanoo jossain saarnassaan, että vanhanaatamin häntä heiluu hampaiden välissä -vihne-

        Tietenkin tarkoitat tuossa muiden lihankäsivarsia kuin omiasi. Ettehän enää kanna turmellusta eikä liha vaikuta. Teidät on petetty.

        Täytyy sanoa, että olen järkyttynyt, totisesti.


    • Järkytys on hyvä merkki! Halleluja! Jos viimeinkin oppisit lukemaan kirjoitusta ilman esiymmärrystä. Sinä ymmärrät ilmeisesti tämänkin asian pullisteluna, mutta Herra on sinulle selvittävä tämänkin asian, mutta varoitan, se tulee sattumaan tautisesti, koska niitä sinun mielesi linnakkeita murretaan.

      • tesa..

        >mutta varoitan, se tulee sattumaan tautisesti, vihne<

        Tätä myös kuvasin, eli kirjoitin ihan itsestäni.
        >Olen kuullut että Pyhä Henki on totuuden, voiman, ymmärryksen ja Jumalan pelon henki. Etkö voisi antaa vain voiman ja ymmärryksen henkeä, totuus ja Jumalan pelko kuullostaa pelottavalta. En voi, miksi et? Koska nimeni on Pyhä ja Olen se joka Olen. tesa.<

        Muttikselle haluan sanoa että koettele Jumalaa. Yllytä Jumala kimppuusi, yllytä murskaamaan jokainen asia josta haluat päästä eroon. Kutsu kuluttavaa tulta joka tuhoaa Jumalaa uhmaavat. Kutsu tulta jonka edessä alkuaineet sulaa. Pyydä Jumalaa vihastumaan ja kiivastumaan ja polttamaan ne alttarit jotka hidastavat matkaasi.

        "Jumala haluaa antaa Pyhän henkensä jokaiselle joka sitä pyytää, haluaa antaa enemmän kuin me hyviä lahjoja omille lapsillemme."


      • muuttis
        tesa.. kirjoitti:

        >mutta varoitan, se tulee sattumaan tautisesti, vihne<

        Tätä myös kuvasin, eli kirjoitin ihan itsestäni.
        >Olen kuullut että Pyhä Henki on totuuden, voiman, ymmärryksen ja Jumalan pelon henki. Etkö voisi antaa vain voiman ja ymmärryksen henkeä, totuus ja Jumalan pelko kuullostaa pelottavalta. En voi, miksi et? Koska nimeni on Pyhä ja Olen se joka Olen. tesa.<

        Muttikselle haluan sanoa että koettele Jumalaa. Yllytä Jumala kimppuusi, yllytä murskaamaan jokainen asia josta haluat päästä eroon. Kutsu kuluttavaa tulta joka tuhoaa Jumalaa uhmaavat. Kutsu tulta jonka edessä alkuaineet sulaa. Pyydä Jumalaa vihastumaan ja kiivastumaan ja polttamaan ne alttarit jotka hidastavat matkaasi.

        "Jumala haluaa antaa Pyhän henkensä jokaiselle joka sitä pyytää, haluaa antaa enemmän kuin me hyviä lahjoja omille lapsillemme."

        Pyhä Henki tuli jo maailmaan Helluntaina, aivan niinkuin Jeesus lupasi.
        Pyhä Henki on Jumaluuden kolmas persoona, neljättä ei ole. Pyhä Henki on kaikkea sitä, mitä raamatussa sanotaan.

        Kukaan ei ihmisenä voi ohjata Häntä, sillä Hän on Jumala. Henki menee minne tahtoo, Jumalan Isän aivoituksen mukaan. Pyhä Henki lähtee siis Isästä ja Pojasta ja he yhtä ovat.

        Jeesuksen piti nousta ylös, jotta Pyhä Henki voi tulla ja niin tapahtui.

        Ihmisen savisella järjellä tätä ei voi ymmärtää, eikä järjen päätelmillä selvittää. Se on uskon asia, aivan samoin kuin kaikki mitä raamatussa ilmoitetaan.

        Raamatun ilmoituksen mukaan Henki puhuu meille Jeesuksen sanoja, kaikkea mitä raamattu meille opettaa. Hän ei voikaan toimia irrallaan Sanasta, sillä Sana on Jeesus.

        Jeesus oli ihmisten keskellä tässä ajassa ja on täysin selvää, että Hänen tuli mennä pois, jotta toinen puolustaja, Hänen Henkensä voi tulla.

        Älkää hyvät ihmiset sentään alkako opettaa tuollaista eksytystä älkääkä uskoko vääriä opettajia.


      • tesa..
        muuttis kirjoitti:

        Pyhä Henki tuli jo maailmaan Helluntaina, aivan niinkuin Jeesus lupasi.
        Pyhä Henki on Jumaluuden kolmas persoona, neljättä ei ole. Pyhä Henki on kaikkea sitä, mitä raamatussa sanotaan.

        Kukaan ei ihmisenä voi ohjata Häntä, sillä Hän on Jumala. Henki menee minne tahtoo, Jumalan Isän aivoituksen mukaan. Pyhä Henki lähtee siis Isästä ja Pojasta ja he yhtä ovat.

        Jeesuksen piti nousta ylös, jotta Pyhä Henki voi tulla ja niin tapahtui.

        Ihmisen savisella järjellä tätä ei voi ymmärtää, eikä järjen päätelmillä selvittää. Se on uskon asia, aivan samoin kuin kaikki mitä raamatussa ilmoitetaan.

        Raamatun ilmoituksen mukaan Henki puhuu meille Jeesuksen sanoja, kaikkea mitä raamattu meille opettaa. Hän ei voikaan toimia irrallaan Sanasta, sillä Sana on Jeesus.

        Jeesus oli ihmisten keskellä tässä ajassa ja on täysin selvää, että Hänen tuli mennä pois, jotta toinen puolustaja, Hänen Henkensä voi tulla.

        Älkää hyvät ihmiset sentään alkako opettaa tuollaista eksytystä älkääkä uskoko vääriä opettajia.

        Muttis, kukaan ei ole puhunut neljännestä persoonsata.

        Mutta jos haluat tuntea Pyhän Hengen toisena puolustajana, niin pyydä sitä Jumalalta.
        Joh.14:29 "Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu. "


    • tesa..

      Jatkan.
      Kun oikeasti pyydät Pyhää henkeä, niin Jeesus astuu pois Jumalan välistä. Jeesus tulee kyllä takaisin, mutta hän tulee takaisin Isän kanssa ja jää asumaan sydämeesi.

      Pyhästä Hengestä ei ole paljoakaan hyötyä jos se on vain päälläsi. Se kyllä opettaa, mutta muutos tulee vasta silloin kun Pyhä Henki tulee asumaan sisällesi.

      Tämä sattuu niin paljon ettei ole sanoja jolla kuvaisi.
      Hän on toinen puolustaja koska Jeesus tulee takaisin isän kanssa ja puolustaa sinua ettei Henki lähtisi.
      Ilman puolustajaa kuolisimme kun Isä tulee asumaan sydämeemme.

    • näitähän rittää :(

      Lihan käsivarsi on nimenomaan niillä ihmisillä, joiden pelastuksen toivo ja kerskaaminen on omissa teoissa.

      IKävä kyllä olemme havainneet täälläkin muutamia sellaisia henkilöitä, joille Kristuksen teko USKOLLA omistettuna ei riitä. Omanvanhurskauden rääpäleet rieppaavat heillä ympäri polvien, suusta vuotaa tuomioita ja rumia puheita USKOSTA vanhurskaille. Haagar on hyvin hyvin kateellinen ja vihainen Saaran pojille. Vanhempi veli (hengelliset judaistit) ei tykkää armosta vanhurskaiksi tulleista.

      • sokeutta piisaa

        ja mitähän sinäkin siinä koitat selittää ?!

        omissa teoissa kerskaaminen... kuule kerro kenen jaloilla nooa käveli arkkiin !?

        Olisko ollut ihan omista jaloistaan kerskaava kun totteli Jumalaansa häh pöllö !


    • näitähän riittää :(

      Lainaan rakasta edesmennyttä opettajaamme:

      "He kyntävät kymmentä eri sarkaa, joista se kymmes ei tule ikinä valmiiksi."

      • 10-1

        Jaahas eli yheksän sarkaako sitten tulee ?!

        onpas erinomainen tulos.


    • kops sano valkokeppi

      Kyllä tämänkin palstan lukeminen on pelkkää järkytystä kun ei ole kölissä minkään kikkokunnan painolastia !

      Siis aivan käsittämätöntä sekasotkua ja yksinkertaisten asioiden ihmettelyä ovat nämä muutiiksen ja kumppaneiden tarinat ja käsitykset !!

      Tämäkin toinen puolustaja, on niin selvä asia kuin lähteen vesi, mutta kun on monet kirkkoisien pullonpohjaiset likilasit päällekkäin ja sivuttain edess, niin mikään ei näytä olevan kirkasta ja selvää.

      Ku kerran Jeeus oli näkyvänä oppilaittensa keskellä ja Hän menee pois, ja lupaa että jotain tulee tilalleen vielä monimuotoisempana kuin hän yhtenä persoonana oli tietä kulkiessaan, niin mikä ihmeen ongelma siitäkin saadaan kun luemme että toinen puolustaja tulee kun ensimmäinen menee !

      Ei tässä ole lukumääristä kyse, vaan pois menevän tilalle tuleva uudessa muyodossa !

      mutta kun on sokeaa niin on sokeaa.

    • muuttis

      Jeesus on sovittaja ja lunastaja ja esirukoilija.
      Hänen Henkensä tuli oppaaksi, pyhittäjäksi, muistuttajaksi ja toimii Jumalan tahdon mukaan kun tuli lasketuksi maan päälle kuten Jeesus lupasi. Jos toisella puolustajalla tarkoitat tätä Jeesuksen Henkeä, puhumme samasta Hengestä, muutoin emme.

      Ilman Pyhää Henkeä kukaan ei voisi sanoa: Jeesus on Herra eikä pysyä uskossa Herraan Jeesukseen.

      • Tesa..

        Muttis Pyhä Henki mainitaan monta kertaa raamatussa.
        Johannes kastaja toi oman osuutensa Pyhästä Hengestä, Lukittujen ovien takana oma osuus ja Helluntaina oma osuus.
        Lisäksi Pyhä Henki kuvataan toisena puolustajana yms.

        Jos haluat tuntea Pyhän Hengen toisena puolustajana, niin pyydä sitä Jumalalta. Silloin tulet näkemään Jumalan voiman joka kykenee muuttamaan sinut Kristuksen kuvan kaltaiseksi.


      • Sydän ja suu

        "Ilman Pyhää Henkeä kukaan ei voisi sanoa: Jeesus on Herra eikä pysyä uskossa Herraan Jeesukseen."

        Olen joskus miettinyt tätä Paavalin sanomaa, kun se ei aina tunnu toteutuvan.
        Ensimmäisenä tulee mieleen tyhmät neitsyet, jotka jäivät silti oven taakse. Seuraavana mielessä on ilmestyskirjan tuomio. Vaikka oli tehty jopa ihmetekoja Jeesuksen nimessä, tuomio oli silti kadotus. Näitä esimerkkejä löytyy raamatusta enemmänkin, eikä raamattu kumoa ikinä itseään. Olen sitä mieltä, että suun sanat eivät aina ole sama, kuin sydämen tunnustus. Jeesus Kristus tietää ja tuntee meidän motiivit ja tarkoitusperät. Se on valtava siunaus, että tuomio on Herran. Me olemme kaikki matkalla ja kesken. Meillä on puolustaja, joka meidät tuntee sisintä myöden. Kiitos Herralle siitä. Nyt,aina ja iankaikkisesti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe