Haluaisin siis tietää, että onko minulla teidän mielestänne migreeni, ja koska voisi mennä lääkärille puhumaan tästä. Oireeni ovat siis tällaiset:kohtaus alkaa lievänä pään reunaisina kipuina, ja liikkuu pitkin päätä jonkun aikaa kunnes keskittyy vain oikean puoleiseen takaraivoon. Saman aikaisesti myös oikeanpuoleisen silmäni takaosaan tulee kipua. Ennen kohtausta (ja sen aikana) minulle tulee voimakasta pahoinvointia, palelua ja huimausta, sekä väsymystä, ääni(joskus valo)herkkyyttä ja vihaisuutta. Näitä kohtauksia ilmenee 1-4 kertaa kuukaudessa, tätä on jatkunut jo n. vuoden. Olen siis nuori tyttö. Kiitos paljon jo etukäteen!
Auttakaas:)
3
106
Vastaukset
- Migreenikö?
Ai niin, se kohtaus ei aina tule yhtä voimakkaasti; joskus tulee vain lievää tykytysmäistä kipua mutta yleensä aika voimakas se kipu. Ja näköhäiriöitä ei ole kohtauksien yhteydessä, vaan joskus muulloin, jos on. Haluaisin vielä tietää senkin, kuinka migreeni todetaan, eli tarvitaanko siihen jotain kummempia testejä?
- Migreeniltä vaikutta
Kyllä nuo oireet kovasti migreeniltä kuulostaa. Mene heti lääkärille ja kerrot oireesi ja kuinka kauan olet niitä kärsinyt, saat todennäköisesti jotkut migreenilääkkeet. Mulle ei ainakaan tehty mitään testejä, oireiden perusteella tuli diagnoosi. Mulla saman tyyppiset oikeet kuin sinulla. Kun löytyy hyvä lääke ja kun sen ottaa heti kun ekat oireet alkavat niin helpottaa kummasti, ainakin minulla. Älä pitkitä enää suotta.
- hortoilija
Vähän tuossa olisi Hortonin neuralgiankin oireita. Lääkäriin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713508
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851526Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251259- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk91788- 62745