Vesijärvellä haisee viemäri??

Voi kun haisee

Uutis-Jousessa oli juttua, kun Vesijärvellä haisee viemäri ja tämä oli alkanut, kun Kumpusen jätevedet liitettiin kunnan jätevesiverkostoon. Semmoista se vaan on, mitä enemmän kakkaa kulkee putkissa, niin hajuahan sieltä tulee. Näissä suurissa jätevesikolhooseissa on vielä se ongelma, ettää kun tapahtuu vuotoja, niin ne vuodot ja ympäristöhaitat ovat sitten melko suuria. Mutta ketkäs ne on ihmiset pakottaneet tällaiseen??
Sitä kun olisi kaikilla oma kakkakaivo, niin yksittäisen kaivon vuodot olisivat pienempiä. Ja ei kukaan jättäisi kaivoaan tyhjentämättä, sehän pulppuaisi viemärin kautta sisätiloihin, ja tokkopa kukaan haluaa itse tyhjennellä kakkoja omalle pihamaalleen. Lisäksi tämä tyhjentäminen lisäisi työllisyyttä, eikä vietäisi leipää niiltä, jotka nyt toimivat kakka-auton kuskeina. Joten kun päättäjät on näin halunneet, että isoja verkostoja, niin antaa kakan haista. haisee se välillä lehmänkykkikin silleen, ettei oikein viitsi pihalla olla, kun maajussit levittelee lietettä pelloilleen.

11

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vettä hanasta

      Taitaa se Kumpunen olla pohjavesialueen päällä. Ja tästä pohjavesialueesta otetaan juomavesi. Joten on syytä olla kunnallisessa viemäröinnissä.

    • Haiskoon

      Haju on pieni haitta, onhan tuota tähän ikään mennessä p...anhajuun tottunu, ei ole ensimmäinen asia tässä kunnan taloudellisessa tilassa, että pitää pikkusen nokka kippurassa kulkea.

    • pröh

      ee kae se vuan putki oo katkenna jostaen

    • Hajut pois

      Tekisköhän kunta jotain jokavuotiselle lehmänpaskankin hajulle,??
      Joka kesä tekevät tarpeensa tuonne pelloille , Ja talvella kun navettaan tekevät, niin sitten ne ihmistyövoimalla levitetään luontoon. Tulee ympäristöhaittoja ja haju alentaa kiinteistöjen arvoa.

      • luomuillaan

        Luomuhan on aina kalliimpaa ja miksipä ei kämpissäkin. Luomuahan tuolla lehmänpaskalla kasvatetaan....


    • luomuuuuuuuu ei

      Luomu on pelkkää mummojen ja hyvä uskoisten huijausta. Pelkkää koli bakteeria koko luomu. Aatelkaa omilla aivoillanne ihan ite

      • luomuillaan

        Nuoret korkeastikoulutetut juuri niitä mummoja ovatkin =) Olin tuossa viikko sitten kassajonossa yhden tunnetun jo keski-ikäisen tv-kasvon takana ja kiinnitin huomioita, että pelkkää luomuahan ne ostokset olivat. Itse olen toki samaa mieltä, että turhanpäiväistä on maksaa luomulisää ainakaan Suomessa tuotetuista elintarvikkeista. Ja paljon luomuahan tuodaan tänne Keski-Euroopastakin, missä kasvuympäristökään ei ole niin puhdas kuin täällä.


      • luomuillaan
        luomuillaan kirjoitti:

        Nuoret korkeastikoulutetut juuri niitä mummoja ovatkin =) Olin tuossa viikko sitten kassajonossa yhden tunnetun jo keski-ikäisen tv-kasvon takana ja kiinnitin huomioita, että pelkkää luomuahan ne ostokset olivat. Itse olen toki samaa mieltä, että turhanpäiväistä on maksaa luomulisää ainakaan Suomessa tuotetuista elintarvikkeista. Ja paljon luomuahan tuodaan tänne Keski-Euroopastakin, missä kasvuympäristökään ei ole niin puhdas kuin täällä.

        Unohtui tuosta mainita, että se tv-kasvo oli miespuolinen , Saku Tuominen.


      • tuntematon saku
        luomuillaan kirjoitti:

        Unohtui tuosta mainita, että se tv-kasvo oli miespuolinen , Saku Tuominen.

        Kukas se on? Asuuko täälläpäin?
        Eikai kaikki TV-kasvot ole korkeesti koulutettuja, esim. duudsonit?


    • Anonyymi

      Tottakai Vesijärvellä haisee paska kun kaikki koiranomistajat paskattavat rakkinsa teiden varsille eikä siivoa jätöksiä.

    • Anonyymi

      Vesijärvellä turhaantuneet ihmiset potkivat autoja ja postilaatikoita. Normihommaa täällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe