Pieni tila

Tggggggggggggge

Saako lain mukaan ottaa hevosia 2000neliön tontille? ei ole taajama-alueella ja olen mitannut, että kaikki mahtuu alueelle:)

3

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tgggggggggggggggggge

miks kukaan ei vastaa?

• Tgggggggggggggggggge

nyt rupee jo ärsyttää?

• Tuollaisiin kysymyksiin ei ole mitään yksiselitteisiä kyllä-tai-ei-vastauksia. Yleensä kai katsotaan tapauskohtaisesti saako hevosta ottaa vai ei. Jos on esim pohjavesialuetta, lupaa ei välttämättä saa vaikka ei olisikaan taajama-aluetta. Kunnantalolta voi kysellä tarkemmin, ainakin osaavat sieltä kertoa mistä pitää tiedustella, elleivät he siellä tiedä.

Huomioi myös, että tuo 2000m2 on iso omakotitalon tontti. Jos siinä tilassa ovat asuinrakennus, talli, säilytystilat varusteille, rehuille ja kuivikkeille, mahdolliset autotallit ja mitä kaikkea tontilla nyt onkaan, hevoselle ei jää juuri lainkaan ulkoilutilaa. Yksin tarhan on oltava niin iso, että hevonen mahtuu siinä juoksemaan ja loikkimaan jos niin haluaa, eli mikään 10x10m tarha ei riitä. Entä mistä laidun? Miten olet ajatellut sen järjestää, vai saisitko sen jonnekin muualle laitumelle? Entä lantala? Minne sen sijoitat? Vaikka hankkisit esim kuormalavan joka ajoittain tyhjennettäisiin jonnekin, se ottaa silti oman tilansa, mikä taas verottaa hevosen tiloja.

Yritän tässä vain sanoa, että vaikka saisitkin laillisesti ottaa hevosen noin pienelle tontille, kannattaa miettiä tarkkaan, onko se hyväksi hevoselle. Ja jos oikein muistan, nyt vuodenvaihteessa on tulossa voimaan koko joukko säädöksiä siitä kuinka suuret tilat hevosilla on oltava, ja se voi asettaa omia rajoituksiaan. En niistä tiedä tarkemmin kun meillä ei noita tilaongelmia ollut, mutta kannattaa selvitellä niitäkin, niin ei sitten tule ikäviä yllätyksiä myöhemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7574
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      43
      5134
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      98
      3615
    4. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2809
    5. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2399
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2333
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2218
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2203
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1891
    10. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      19
      1715
    Aihe