Ristiriitaista selontekoa voi odottaa Raamatun kaltaiselta mytologiselta kirjakokoelmalta. Vaikka Raamatussa toisinaan sanotaan että Herra on ainoa oikea Jumala, joka on luonut taivaan ja maan, ja että muut jumalat ovat riivaajia, niin Raamatussa on kuitenkin hauskasti täysin päinvastainenkin kertomus :) Tämän kertomuksen mukaan korkein jumala on jakanut kansoille maat ja määrännyt jokaiselle oman jumalan ja Herra on määrätty Israelin jumalaksi. :)
5Moos.32:8-10 "Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan. Herran osuus on hänen kansansa Israel, ja Jaakob hänen perintömaansa. Hän löysi sen autiosta maasta, karulta seudulta, joka huusi tyhjyyttään. Hän otti sen hoiviinsa ja huolehti siitä, hän varjeli sitä kuin silmäteräänsä."
Raamatun mukaan Herra onkin vain yksi jumalista ;)
38
117
Vastaukset
- Theologi
Terävä havainto, vaikka ns. 'dynaaminen' käännös onkinhuono ja o i k e a käännös on tässä:
8)"Jakaessaan muukalaiset
perinnöiksi erotellessaan ihmisten
lapset ja määrätessään kansojen
rajat Korkein teki sen Isralin
poikien luvun mukaan,
9) Sillä Jahvenosa on hänen kansansa
Jakob hänen perintöosansa."
Ei ole mitään epäselvää siinä, että Korkein on tässä jakomies ja Jahve
yhden jako-osuuden eli Jaakob-Israelin saaja. Eli Jahve oli vain Israelilaisten Jumala.Millä sinä perustelet tuon, että tuo olisi oikea käännös? Sillä, että se on vanhemmassa Raamatussa noin?
- uiowhiw
Eli siis Korkein onkin se oikea Jumala ja Herra on vain pienempi jumala :D
- Theologi
Juuri niin!
- yurki1000
Mihin pyritte? "Herra on Jumala." Mikä muka-raamattu teillä on?
5Moos. 32:8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.
http://jarmo10.org/ep.jpg
Jaakob/Israel levisi jokaiseen ilmansuuntaan, Suomeenkin.
http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg
- Ja sitten on olemassa Jumalan ilmoituksen mukaan Israelin kuningaskunta, joka on ollut peitossa ihmissilmiltä yli 2700 vuotta, mutta ei suinkaan lopullisesti hävinneenä. On tullut lähelle se aika, jolloin tämä suuri ja hämmästyttävä salaisuus tulee paljastumaan ja kaikki maailman kansat tulevat sen näkemään. Ja tämä asia tulee koskettamaan meitä suomalaisia, koska niin monet tosiasiat kertovat sen puolesta, että maa nimeltä Suomi edustaa Israelin kuningaskuntaa ja niitä kantaisä Jaakobin kymmenen pojan jälkeläisiä, joiden johtajasta käytetään myös nimeä Joosef tai Efraim.
http://jarmo10.org/jouni.htm
1.Kun:
18:21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
18:22 Niin Elia sanoi kansalle: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt Herran profeetta, mutta Baalin profeettoja on neljäsataa viisikymmentä.
18:23 Antakaa meille kaksi mullikkaa, ja valitkoot he itselleen toisen mullikan, paloitelkoot sen ja pankoot kappaleet puiden päälle, mutta älkööt panko tulta; ja minä valmistan toisen mullikan ja asetan sen puiden päälle, mutta en pane tulta.
18:24 Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä."
18:25 Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta."
18:26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
18:27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää."
18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
18:30 Niin Elia sanoi kaikelle kansalle: "Astukaa minun luokseni." Ja kaikki kansa astui hänen luoksensa. Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu.
18:31 Ja Elia otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobin poikien sukukuntia, hänen, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Israel on oleva sinun nimesi."
18:32 Ja hän rakensi kivistä alttarin Herran nimeen ja teki alttarin ympärille ojan, johon olisi mahtunut kaksi sea-mittaa jyviä.
18:33 Sitten hän latoi puut, paloitteli mullikan ja pani kappaleet puiden päälle.
18:34 Ja hän sanoi: "Täyttäkää neljä ruukkua vedellä ja vuodattakaa se polttouhrin ja puiden päälle." Ja hän sanoi: "Tehkää se toinen kerta." Ja he tekivät niin toisen kerran. Vielä hän sanoi: "Tehkää se kolmas kerta." Ja he tekivät niin kolmannen kerran.
18:35 Niin vesi juoksi ympäri alttarin; ojankin hän täytti vedellä.
18:36 Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
18:37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
18:38 Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
18:39 Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"
Tämä on Jumalan sana.- Riyt
"Jaakob/Israel levisi jokaiseen ilmansuuntaan, Suomeenkin."
Niinhän sitä on alettu hokemaan. Sillä tavoin koitetaan saada ihmisen kuvittelemaan, että heillä on jotain tekemistä Vanhan testamentin juutalaisperinteen kanssa. Tuolloin Jahve oli kuitenkin nimenomaan israelilaisten jumala, joka antoi heille tarkat ohjeet omasta tahdostaan. Nykypäivän suomalainen sitten kuvittelee olevansa jollain tavalla osa tätä kansaa.
Aloituksen raamatunkohta on aivan selkeä ja yksiselitteinen. Tiedämme, että juutalaisilla oli alun perin useita jumalia. Monoteismi kehittyi vähitellen.
http://www.youtube.com/watch?v=VtEsQT5M2IQ
Katso esim. alkaen kohdasta 13:10. Riyt kirjoitti:
Niinhän sitä on alettu hokemaan. Sillä tavoin koitetaan saada ihmisen kuvittelemaan, että heillä on jotain tekemistä Vanhan testamentin juutalaisperinteen kanssa. Tuolloin Jahve oli kuitenkin nimenomaan israelilaisten jumala, joka antoi heille tarkat ohjeet omasta tahdostaan. Nykypäivän suomalainen sitten kuvittelee olevansa jollain tavalla osa tätä kansaa.
Aloituksen raamatunkohta on aivan selkeä ja yksiselitteinen. Tiedämme, että juutalaisilla oli alun perin useita jumalia. Monoteismi kehittyi vähitellen.
http://www.youtube.com/watch?v=VtEsQT5M2IQ
Katso esim. alkaen kohdasta 13:10.Itse olen Raamatun perustella saanut käsityksen, että jumalat olivat eri maiden ja kansojen johtajia.
Kun Israelissa ei ollut "johtajaa", niin he valitsivat uusia jumalia, sanoo Tuom. 5: 7-8.- Theologi
Miten niin 'muka Raamattu'. Yllä oleva käännös o.nsanasta sana OIKEIN käännetty voimasaolevasta heprealaisestat Raamattu tekstistä, tarkista i.tse, jos osaat, teksti luetan tässä vasemmalta oikealle:
בצי םדא ינב ודירפהב םיוג ןוילע לחנהב : 8
:לארשי ינב רפסמל םימע תלבג
:ותלחנ לבח בקעי ומע הוהי קלח יכ Theologi kirjoitti:
Miten niin 'muka Raamattu'. Yllä oleva käännös o.nsanasta sana OIKEIN käännetty voimasaolevasta heprealaisestat Raamattu tekstistä, tarkista i.tse, jos osaat, teksti luetan tässä vasemmalta oikealle:
:ותלחנ לבח בקעי ומע הוהי קלח יכTHEOLOGI. En valitettavasti osaa, mutta suomenkielissä Raamatussa opetetaan, että jumalat olivat maiden johtajia. Tässä kai on eri ajatusta eri maissa riippuen siitä miten milläkin kielellä on käännetty.
- theologi
helsinkijokkeri kirjoitti:
THEOLOGI. En valitettavasti osaa, mutta suomenkielissä Raamatussa opetetaan, että jumalat olivat maiden johtajia. Tässä kai on eri ajatusta eri maissa riippuen siitä miten milläkin kielellä on käännetty.
Niin jokkeri, käsitettä elohjim eli 'jumala' on käyetty Raamatussa useissa eri merkityksissä, myös tavallisista kansanjohtajista ja jopa profeetoista minkä Jeesuskin toteaa.
Edelleen Vt.n aikana juutalaisilla oli ns. monolatrinen maailmankuva; jumalia oli useita,mutta heidän tuli palvoa vain omaansa eli Jahvea/Herraa
Ko V Ms.,32:8-9 heijastaa tätä monolatrista kuvaa, jossa Korkein El Elyon on selkeästi ylempi Jumala kuin Israelin itselleen siis ko jaossa saanut Jahve. theologi kirjoitti:
Niin jokkeri, käsitettä elohjim eli 'jumala' on käyetty Raamatussa useissa eri merkityksissä, myös tavallisista kansanjohtajista ja jopa profeetoista minkä Jeesuskin toteaa.
Edelleen Vt.n aikana juutalaisilla oli ns. monolatrinen maailmankuva; jumalia oli useita,mutta heidän tuli palvoa vain omaansa eli Jahvea/Herraa
Ko V Ms.,32:8-9 heijastaa tätä monolatrista kuvaa, jossa Korkein El Elyon on selkeästi ylempi Jumala kuin Israelin itselleen siis ko jaossa saanut Jahve.THEOLOGI. Jumalat olivat siis alempia. Jumaluus on kaiketi aika epäselvä käsite. Jeesuksellekin kuulemma anottiin jumalan arvonimeä, mutta Rooman senaatti ei sitä hyväksynyt. Isrealilla kuitenkin taisi olla se oma Jumala.
theologi kirjoitti:
Ko V Ms.,32:8-9 heijastaa tätä monolatrista kuvaa, jossa Korkein El Elyon on selkeästi ylempi Jumala kuin Israelin itselleen siis ko jaossa saanut Jahve.Ketäs jumalia ne oli, jotka lisääntyi ihmisten tyttärien kanssa? Ei heitä voi pitää oikein normaaleina ihmisinäkään, kun jälkeläiset olivat poikkeavia....Ja miksi olisi pitänyt hävittää ihmiskuntaa, jos ihminen lisääntyi ihmisen kanssa....
Theologi kirjoitti:
:ותלחנ לבח בקעי ומע הוהי קלח יכSiinä ei ilmeisesti olekkaan käytetty hebrealaista raaamattua lähteenä, vaan Qumramin tekstejä.
- Theologi
mave kirjoitti:
Ketäs jumalia ne oli, jotka lisääntyi ihmisten tyttärien kanssa? Ei heitä voi pitää oikein normaaleina ihmisinäkään, kun jälkeläiset olivat poikkeavia....Ja miksi olisi pitänyt hävittää ihmiskuntaa, jos ihminen lisääntyi ihmisen kanssa....
Nmä nephilimit ja gibborimit olivat nimensä mukaisesti laskeutuneet alöas maasyta ja sittenkohoneet ylös takaisn sinne mistä olivat tuleetkin. Tämä prosessi ilmenee ko Genesi 6: 2-4 jakeisin liittyvässä els-kryptassa.missä els 13 vasemmalla alaken kirjaimesta min anta sanat madm shem. Joka osaa kääntäköön ja hämmästyköön! Ja kääntäköön sananmukaisesti myös lauseen:
םשה ישנא םלועמ רשא םירבגה המה - Theologi
mave kirjoitti:
Siinä ei ilmeisesti olekkaan käytetty hebrealaista raaamattua lähteenä, vaan Qumramin tekstejä.
Jaa missä? Tarkoitatko Qumranin omia kirjoituksia vai Qumranissa käytettyjä raamattutekstejä?
- Nasse,
Kristityt eivät oie näissä juamlien lukumäärissä kovin tarkkoja, pikemminkin päinvastoin.
Suuripiirteisyyttä osoittaa myös VT:n luojajumalan, jessen ja kolmesataaluvulla syntyneen pyhän hengen pitämistä yhtenä.- En pidä heistä
Niin, kristityt eivät niin välitä siitä, onko jokin asia peräisin Raamatusta, kirkkoisiltä vai jostain muualta. Silläkään ei ole mitään väliä, miten juutalaiset lukevat Vanhaa testamenttia. Kristityt noin vain pistävät koko kirjan uusiksi ja alkavat lukea sieltä muka viittauksia Jeesukseen. Yhtäkkiä se tapa, jolla juutalaiset ovat tekstejä lukeneet jo kauan ennen Jeesusta, onkin mukamas väärä. Minusta kristityt ovat melko itsekkäitä ja suhtautuvat juutalaisuuteen todella törkeästi.
- yurki1000
En pidä heistä kirjoitti:
Niin, kristityt eivät niin välitä siitä, onko jokin asia peräisin Raamatusta, kirkkoisiltä vai jostain muualta. Silläkään ei ole mitään väliä, miten juutalaiset lukevat Vanhaa testamenttia. Kristityt noin vain pistävät koko kirjan uusiksi ja alkavat lukea sieltä muka viittauksia Jeesukseen. Yhtäkkiä se tapa, jolla juutalaiset ovat tekstejä lukeneet jo kauan ennen Jeesusta, onkin mukamas väärä. Minusta kristityt ovat melko itsekkäitä ja suhtautuvat juutalaisuuteen todella törkeästi.
Missä vika? Ateistilla ei ole argumenttia. Hän eksyy ja eksyttää.
https://www.google.fi/search?q=mahdoton evoluutio&ie=utf-8&oe=utf-8&rls
Mission impossible
https://www.google.fi/search?q=impossible evolution&ie=utf-8&oe=utf-8&rls
http://www.youtube.com/watch?v=riR-yw0S5xs
- yurki1000
Jokkerille. Minkä jumalan sinä olet valinnut? Jos olet ateisti, olet valinnut itsesi (epä)jumalaksesi.
Ei se ole ateismia. Se on silloin satanismia, jos valitsee itsensä jumalaksi. Kannattaa tutustua siihen aiheeseen, että ei ala vetämään vain mutulla.
- yurki1000
mave kirjoitti:
Ei se ole ateismia. Se on silloin satanismia, jos valitsee itsensä jumalaksi. Kannattaa tutustua siihen aiheeseen, että ei ala vetämään vain mutulla.
Moi Mave.
Käsittääkseni ateisti on itsensä mitta. Tällöin ihminen on asettunut Jumalan paikalle eli asettanut itsensä (epä)jumalaksi itselleen. YURKi1000. Minulle sattui erikoinen juttu, kun aamulla lähetetyssä viestissä minua kutsutaan kuin olisin JUMALA. Kirjoitettiin isolla. Pikemminkin olen heille kuin hyvä haltija.
Kun minulla ei ole jumalaa missään, niin ei se tarkoita, että olisin itse itselleni jumala. Jumaluutta ei tarvita; riittää kun elää elämänsä kunnialla, muut huomioon ottaen ja ajatellen, ettei ole maailman napa.- yurki1000
YURKi1000. Minulle sattui erikoinen juttu, kun aamulla lähetetyssä viestissä minua kutsutaan kuin olisin JUMALA. Kirjoitettiin isolla. Pikemminkin olen heille kuin hyvä haltija.
Kun minulla ei ole jumalaa missään, niin ei se tarkoita, että olisin itse itselleni jumala. Jumaluutta ei tarvita; riittää kun elää elämänsä kunnialla, muut huomioon ottaen ja ajatellen, ettei ole maailman napa.Täsmennän kysymällä kuka omistaa sinut?
yurki1000 kirjoitti:
Täsmennän kysymällä kuka omistaa sinut?
Ei kai minua nyt kukaan "omista", ellei sitten mieheni. En taida kuitenkaan tajuta mitä ajat takaa. Minulla ei kuitenkaan ole henkisiä kahleita jumalista eikä mistään muustakaan. Olen siinä mielessä riippumaton.
- yurki1000
Ei kai minua nyt kukaan "omista", ellei sitten mieheni. En taida kuitenkaan tajuta mitä ajat takaa. Minulla ei kuitenkaan ole henkisiä kahleita jumalista eikä mistään muustakaan. Olen siinä mielessä riippumaton.
Niinpä. Olet klassinen tapaus. Minäkin olen. Lähes jokainen länsimaalainen on. Miksi? Koska maallistunut maailma kouluttaa asukkaistaan ateisteja. Siksi kutsu on tarpeen.
- Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi.
Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
- yurki1000
Riyt:
Jyrki:
Miten kumoat? Raamattu: "Pohjoiseen, etelään, itään, länteen."
Jos lukisit Raamattu-nimistä historiakirjaa, et olisi täällä levittämässä epätietoa. Raamattu paljastaa meidät langenneet ihmiset. Kiinnostaako sinua tutustua itseesi? Näytti olevan täsmennetty tuota kohtaa...
Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.* [Käännös "kullekin oman jumalan", sanatarkasti "Jumalan poikien luvun mukaan", tukeutuu Qumranin tekstin ja kreikankielisen Septuaginta-käännöksen lukutapaan. Osa Septuagintan käsikirjoituksista kääntää "Jumalan enkelien luvun mukaan". Hepreankielisen tekstin myöhempi lukutapa on "israelilaisten luvun mukaan".][1. Moos. 11:8]- theologi
Mave, tuon perikoopin olenainen osa ei ole minkä nimen mukaan kansat perinnöiksi jaettiin vaan SE että jakomies on Korkein ja Herra on yhden jako-osuuden saaja eli Korkeimalle alistinen Jumala! Todennäköisesti jako tapahtui luvun 12 mukaan,eli kunkin maa 'Jumala' oli yksi Zodiackin merkki.
theologi kirjoitti:
Mave, tuon perikoopin olenainen osa ei ole minkä nimen mukaan kansat perinnöiksi jaettiin vaan SE että jakomies on Korkein ja Herra on yhden jako-osuuden saaja eli Korkeimalle alistinen Jumala! Todennäköisesti jako tapahtui luvun 12 mukaan,eli kunkin maa 'Jumala' oli yksi Zodiackin merkki.
Eli Jumalan poikia oli 12?
- Theologi
mave kirjoitti:
Eli Jumalan poikia oli 12?
Ei vaan Israelin eli Jaakobin pokia oli 12, Israelin lienee oikea alkuperäinen lukutapa. Astrologia on mukana monissa Vt:n vastavisa jutuissa.
- yurki1000
Theologi kirjoitti:
Ei vaan Israelin eli Jaakobin pokia oli 12, Israelin lienee oikea alkuperäinen lukutapa. Astrologia on mukana monissa Vt:n vastavisa jutuissa.
Moi Theologi.
Luojamme kieltää tähdistä ennustelun.
5.Moos:
18:9 Kun tulet siihen maahan, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, niin älä opettele jäljittelemään niiden kansojen kauhistavia tekoja.
18:10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
18:11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
18:12 Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi. - Theologi
yurki1000 kirjoitti:
Moi Theologi.
Luojamme kieltää tähdistä ennustelun.
5.Moos:
18:9 Kun tulet siihen maahan, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, niin älä opettele jäljittelemään niiden kansojen kauhistavia tekoja.
18:10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
18:11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
18:12 Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi.Moi Yurgi, kuka tässä on tähdistä ennustamisesat puhunut. Zodiacin astronomia eräänä kalenterinpitovälineenä on kyllä Raamatun alkuteksteissä niin Vanhassa kuin Uudesa testamentissa vahvasti läsnä. Vaikka ehkä et sitä tiedä.
- yurki1000
Theologi kirjoitti:
Moi Yurgi, kuka tässä on tähdistä ennustamisesat puhunut. Zodiacin astronomia eräänä kalenterinpitovälineenä on kyllä Raamatun alkuteksteissä niin Vanhassa kuin Uudesa testamentissa vahvasti läsnä. Vaikka ehkä et sitä tiedä.
Sorry. Hyvä ettet ole astrologi :-D
- 8465473
"Deuteronomy's concept of God changed over time: the earliest 7th century layer is monolatrous, not denying the reality of other gods but enforcing the worship of Yahweh in Jerusalem alone; in the later, Exilic layers from the mid-6th century, especially chapter 4, this becomes monotheism, the idea that only one god exists."
http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Deuteronomy Maiju00 sanoi :
Ristiriitaista selontekoa voi odottaa Raamatun kaltaiselta mytologiselta kirjakokoelmalta.
32:8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.
32:9 Sillä Herran kansa on hänen osuutensa, Jaakob on hänen perintöosansa.
Ristiriita oli siis valepapiston työtä.- Nasse.
pertsa!
Oot paassy bannista!
Hienoo.
Sä oot vähän ku se kaveri syvästä joesta, se joka ottaa vinkuu Nasse. kirjoitti:
pertsa!
Oot paassy bannista!
Hienoo.
Sä oot vähän ku se kaveri syvästä joesta, se joka ottaa vinkuuNasse sanoi :
pertsa!
Oot paassy bannista!
Hienoo.
muutenhan ei jakeis aole mitään järkeä. Ei kai jumalat olleet kansojen saamia perintöjä? Vaan kansat olivat Korkeimman alijumalille antamia perintöjä .Kuten teksti näyttää Jahve saa perinnöksen Juudan! TAJUA!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien2353514- 623142
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I672696Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk362566Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve852165Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä851919Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro201897Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva401842Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.931721Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli691073