Pikkuveli suuttu kun vein sen gerbiilit

Gerbiilivaras

Kopioin tän uudestaan tuolta nuorten palstalta.

Mun pikkuveli 9v sai joskus tossa kesällä kaks gerbiiliä synttärilahjaks kun halusi jotain omaa lemmikkiä, mutta vanhemmat ei suostunut koiraan. Aluks se hoiti niitä ihan innokkaasti, kylvetti joka päivä hiekkakylvyssä, siivoili aitausta kerran pari viikossa, juoksutti noita ja opetti kaikkia "temppuja".

Koulujen alettua en huomannut sen tehneen gerbiilien kanssa juuri mitään, häkki haisi useemman metrin kun sen ohi käveli, vessaa siivottiin sillon tällön, välillä oli vesi lopuillaan, ruokakipossa oli viimeset murut menossa yms.

Puhuin ensin veljelle, kiltisti siivosi gerbiilien aitauksen, laittoi uudet vedet ja ruoat, otti vähän jalotteleen sun muuta. Aattelin ettei ongelmaa. Jokusen viikon päästä tilanne oli aikalailla sama, ja kun sanoin veljelle uudestaan niin vastas vaan "ettei jaksa". Vein sitten häkin mun huoneeseen, siivosin yms.

Veli suuttu ja sano vanhemmille. Häkki meni takasin, mutta tilanteeseen ei tullu muutosta ja vanhemmat sanoi että saan ne gerbiilit. Nyt veli kaikki päivät huutaa ja hakkaa tota ovee että oon vienyt sen gerbiilit ja on epäreilua että nyt sillä ei oo mitään lemmikeitä mutta mulla on koira ja nyt gerbiilit.

Oon sanonut että sitten kun se hoitaa ne, niin saa ne takasin, mutta kertaakaan ei oo vielä tullut antaan gerbuille ruokaa tai hoitanut niitä, yrittää viedä häkin multa, ja kun kannan sen pois huoneesta niin alkaa hakkaan vaan ovee ja huutaan.

Mun mielestä tein silti oikeen, että miten saisin taottuu veljen päähän että se ei saa niitä takasin ennen kuin suostuu huolehtiin niistä ?

5

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WeedHopeanuoli

Kannattaa aina ennen gerbiilijen ostoa miettiä pystyykö niitä hoitamaan.Yritä selittää sille että jos ei hoija niitä nii se ei saakkaan niitä :D

• Gerbiilivaras

No vanhemmat ilmeisesti aatteli että se pystyis jo hoitaan niitä, ilmeisesti ei.

Oon yrittäny selittää sille, mutta se ei vaan yksinkertasesti kuuntele mua. Mä oon aika useesti sanonut et sen pitää hoitaa niitä ja keskustelu menee aina suurin piirtein näin:

- Mä haluun mun gerbiilit takas
        - Ne tarvii hoitoo etkä sä saa niitä takas ennen kun sä hoidat ne ite
        - Mä hoidan niitä
        - Etkä hoida
        - No nyt hoidan
        - Sä voit tulla mun huoneeseen hoitaan niitä. Sit kun mä nään että sä hoidat niitä niin sä saat ne takasin.

Tän jälkeen veli joko tulee ja yrittää ottaa gerbiilit, tai vaihtoehtosesti alkaa potkiin, töniin, huutaan tai itkeen että se haluaa sen gerbiilit.

En mä voi antaa sille niitä takasin jos se ei ite kanna niistä minkäänlaista huolta. Mä ite sain oman koiran 13-vuotislahjaks ja vaikka musta oli joskus tosi perseestä lähtee kotiin koulun jälkeen viemään sitä ulos kun muut kaverit lähti pitsalle, niin aina oon sen silti hoitanut kun olin luvannut

• Onnistusiko, että gerbiilit eivät olisi kummankaan teistä, eikä kummankaan huoneessa, vaan jossain yhteisessä tilassa? Sitten vanhempien kanssa sovittaisiin että kaikki saavat hoitaa niitä. Todellisuudessa sä varmaan hoitaisit, mutta veljesi vihaisuus sinua kohtaan vähenisi.

Ja teit ihan oikein, jonkun ne on hoidettava :)

• Gerbiilivaras

Pitäis varmaan kokeilla :D

Halusin vaan antaa veljelle kunnon opetuksen että se ei saa omia lemmikeitä jos niitä ei asianmukasesti hoideta. Juttelen huomenna aamusta, infoilen sitten tänne miten suju :)

• Gerbiilivaras

Gerbiilikaverit asustelee taas tossa yläkerran aulassa, mun ja veljen huoneiden vieressä :) Kiitos Tulikirahvi neuvoista, pikkuveli touhuaa tuolla juuri gerbujen kanssa ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2526
    2. 148
      2224
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2172
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2119
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1704
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1593
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1526
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      281
      1409
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1379
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      131
      1362
    Aihe