kadun aborttia loppuelämäni!

olkaa hyvä.

hei olen itse tehnyt abortin marraskuussa 2012. se oli elämäni ensimmäinen ja viimeinen. olen niin katunut sitä ja samoin mieheni. meillä on 3 lasta ja lapsi olisi mahtunut vielä joukkoomme. mieheni oli jäänyt työttömäksi ja 2kk tästä kondomi petti ja tulin yllätysraskaaksi. shokki ja yllätys. mietimme mitä tehdä.
päätimme jo pitää lapsen. sitten tuli hätä ja paniikki ,ahdistus taloustilanteestamme ja kaikesta. jos vain saisimme tuon pienen ihanan lapsemme takaisin. me emme tekisi enää aborttia. ei mistään hinnasta. kamalan näköistä puuhaa ,raakaa touhua. traumaattista. surun murtamaa. itse en ikinä enää jaksaisi aborttia. yritän toimia jatkossa mieheni kanssa niin ettei "vahinko" enää toistu ja jos toistuu, lapsi saa tulla. eivät ne ikuisuutta kotona asu ja sitten olet vapaa.
abortti jäytää mieltäsi vielä mummunakin. äitienpäivät tuntuu pahalta. yksi sinun omasi on poissa. yksi puuttuu joukosta joulunakin. raskasta ja tuskallista on. suru viiltää ja syvältä. itse käyn psykiatrisen sairaanhoitajalla, kun otan asian niin raskaasti. en osannut päättää tehdäkö abortti vai ei. ahdisti ovasti, sitten menin ja tein sen ja jo kotona heti sen jälkeen ahdisti. tein väärin. voi hitsi. pahalta tuntuu ja sattuu.kyllä vauvan kanssa pärjää. olisin minäkin. aina voi pyytää apua! kyllä apua saa. ei ketään suomessa jätetä ojan pohjalle. apua saa kun pyytää. minunkin olisi pitänyt osata pyytää apua jo aborttia miettiessä. keskusteluapua ja muuta. on se kumma kun suomessa aborttia harkitseva jätetään niin yksin! ja varsinkin sen jälkeen! itse ruinasin päästä psykiatrian sairaanhoitajan puheille. kukaan ei apua heti tarjoa .sitä pitää osata itse pyytää. kyllä sitä saa!
minä tein abortin. enkä enää tekisi. kaduttaa, mutta asialle ei voi mitään. välillä päätimme pitää lapsen välillä aborttiin kallistuimme vaikka se oli periaatteitamme vastaan omatuntomme vastusti sitä asiaa. sitten jotenkin asiassa kärpäsestä tuli härkänen ja päädyimme aborttiin. se oli kamalaa. kotona tyhjenin oman kotimme wc pönttöön. verta tuli ja minä itkin. mieheni kärsi kun minä kärsin. halusimme keskeyttää ja perua koko jutun. mitään ei ollut tehtävissä. kamala kokemus. olen aivan surun murtama . nyt käyn psykiatrisen sairaanhoitajan luona. eikä siitäkään ole mitään apua. mikään ei tuo ihanaa lastani takaisin. päivittäin suren ja kaipaan lastani. mietin olisiko hän ollut tyttö vai poika. minua niin hävettää mitä hänelle tein. abortti oli ratkaisu siihen hätään ja ahdistukseen mitä yllätysraskaus tuo, mutta abortista se helvetti vasta alkaa!
nyt elämä ei ole koskaan enää sama. yksi puuttuu aina joukosta. äitienpäivänä on haikeaa, yksi puuttuu joukostamme. joulunakin on erilaista, yksi joukostamme on poissa. lapsesta pääsee kyllä abortista eroon, mutta ihan varmasti muistosta ei pääse.lapsi on ollut sinussa, se on ollut olemassa sitä et voi kieltää. ja kun poistat sen sinusta muistat sen iän päivän. ja se muistaminen ei ole kivaa. mutta kun sitä et saa pois. abortilla saat yhden asian pois mutta mikä siitä seuraa, sitä et saa millään pois. aika auttaa ja parantaa, suru helpottaa, mutta muisto säilyy. sinulla oli pieni tyttö tai poika. se on tosi asia. itse aion jatkossa huolehtia kunnon ehkäisystä ja jos vahinko käy. en aborttia enää tee. yksi kerta minulle oli aivan liikaa.kannattaa miettiä tosissaan mihin aikoo ryhtyä. onko se sen arvoista. minusta ei ollut. helposti sen abortin saa ja homma kyllä hoituu ,mutta sitten olen surun murtama ja muistoissasi yksin.
voimia kaikille teille jotka olette ahdistavassa tilanteessa,muistan sen minkälaista se oli. mutta voin sanoa että nyt abortin teon jälkeen olo ei ole yhtään vähemmän ahdistunut. nyt on ahdistunut, itkuinen, surullinen, vauvan menettämisen tuska viiltää. syvälle sydämeen sattuu. sattuu niin kovasti. vauvaani ikävöiden, anna anteeksi lapseni, tein niin väärin, anna anteeksi

33

1786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12-vuotias tyttö

      mä oon 12-vutias tyttö ja mä tiiän jotenkuten miltä tuntuu koska mullekin tehtiin tai no en saanut ite ees päättää

    • läpäläpä

      Kiihkosakin trolli ei sit parempaakaan provoo taas keksiny ;DD heikkoo...

    • suru1

      Hei.Minulla myös takana todellisen yllätysraskauden jälkeen tehty abortti. Tuo kirjoituksesi voisi olla omani, niin samanlaiset ovat ajatukseni. Myös minä kadun asiaa lopun elämääni- kunpa olisin raastavaa päätöstä tehdessäni lukenut tuollaisen kirjoituksen. Vauvan ja lapsen kanssa pärjää jotenkin aina- oman sielunsa ja ikävien ajatustensa kanssa kamppailu vie todella voimia huomattavasti enemmän!Vertaistuen puute on tässä surussa yksi raastavimmista asioista! Asia on niin suuri tabu, että vaikka joku ystävä- tai lähipiirissä olisi kokenut saman, en välttämättä saa siitä koskaan tietää. Perheestämme puuttuu ikuisesti yksi!

      • Väkivaltaa..

        Uhrit kärsivät yksin.

        Mukavuusabortti on iljettävin naisten kyykyttämisen menetelmä.


      • harkintaa

        Viesti on kummallinen. Abortti on asia jota pitää harkita tarkkaan ja puhua asiantuntijan kanssa jos epäröi.
        Pitää myös olla varma että ei kadu jälkeenpäin, aborttia ei voi perua. Se pitäisi tiedostaa jo ennen aborttia. Tasapainoinen ihminen jatkaa elämäänsä eikä jää murehtimaan asioita joille ei mitään voi. Siitä kärsii jo syntyneet lapset jos äiti keskittyy syntymättömään elävien kustannuksella.
        Näitä surkuttelijoita on vähän he ovat henkisesti epävakaita, itse teetin abortin olosuhteissa joissa olisin joutunut liian ahtaalle, ainoa tunne oli helpotus. Tiesin että en olisi pystynyt tekemään lasta silloin niissä olosuhteissa.
        Viesti on vanha, piti kaivaa esiin kun tällaisia tapauksia on harvoin.


      • mukavuusja mukavuus
        Väkivaltaa.. kirjoitti:

        Uhrit kärsivät yksin.

        Mukavuusabortti on iljettävin naisten kyykyttämisen menetelmä.

        Aina yhtä lohdullinen !


    • kas noin

      "Lastenorja ei malta edes viikonloppuna nukkua, "

      Sieltäpä se murhaorjan säälittävä haukkumistörky taas kerran lähti ripuloitumaan.

    • ihan oikein teit

      Olet liian herkkä elämään, mene hoitoon, ei normiälyinen ihminen yhdestä abortistaan koko loppuelämäänsä pilaa; sehän olisi oman elämänsä hukkaan heittoa.
      Parempi, kun et enää lisääntynytkään noin heikoilla hermoilla varustettuna.

      • LI-lli

        Näin on, ei kannata murehtia asioita joille ei mitään voi. Kannatta harkita ennen aborttia tarkkaan. Tästä kärsii syntyneet lapset, jos kieriskelee itsesäälissä ei se auta ketään. Epäilen, mikäli ei olisi aborttia tehty tämä henkilö löytäisi aiheen valittaa kurjuuttaan että ei jaksa lasten kanssa.


      • Uhrin syyllistäminen

        Aborttiasiamiehet syyllistävät uhrin. Kun äiti on harhautettu mukavuusaborttiin ja hän suree lapsensa henkeä, niin aborttien edistäjät ryhtyvät häntä herjaamaan.

        Jokainen voi havaita, ettei tällaisten pahansuopien ihmisten puheisiin eikä aikeisiin voi luottaa.


      • Katso peiliin
        Uhrin syyllistäminen kirjoitti:

        Aborttiasiamiehet syyllistävät uhrin. Kun äiti on harhautettu mukavuusaborttiin ja hän suree lapsensa henkeä, niin aborttien edistäjät ryhtyvät häntä herjaamaan.

        Jokainen voi havaita, ettei tällaisten pahansuopien ihmisten puheisiin eikä aikeisiin voi luottaa.

        Paraskin puhuja. Vastustajat ne vasta syyllistävätkin, haukkuvat, jopa toivovat abortintehneen naisen kuolemaa sanoen, että se on täysin oikeutettu kohtalo abortin jälkeen. Väittävät valehtelijaksi, mikäli nainen ei kadu aborttia tai tunne syyllisyyttä. Mikäs siinä on valehdellessa että katuu, heti muuttuu ääni kellossa ja saa osakseen muka-sympatiaa. Sama se teko kuitenkin on.


      • antaatullasitten

        "Vastustajat ne vasta syyllistävätkin, haukkuvat,"

        Missä näille katujille ym. traumatsoituneille niin on vastustajat sanonu?
        Varmasti hävettää kun hyeenasakkis on halveerauksineen näiden katujien kimpussa, väittäen jopa valhetrolliksi kun ei muutakaan voi :D


    • Tingeltangeli

      Kappas vaan kun aloittajaa ei ole haukuttu verikyntiseksi lelliprinsessamurhaajaksi... mistäköhän johtuu?

      Aloittaja: on todella surullista, että aborttisi on vaikuttanut sinuun näin. Toivon kovasti, että jonain päivänä pääset vielä yli asiasta ja pystyt elämään itsesi kanssa. Et ole tehnyt mitään niin väärää, että ansaitsisit loppuelämän surun. Toivon sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää, perheenlisäystä jos sitä toivotte ja valoisaa elämää.

      • harmittaako

        "Kappas vaan kun aloittajaa ei ole haukuttu verikyntiseksi lelliprinsessamurhaajaksi... "

        kun et päässykään suoltaan tänne sitä iänikuista syytöstörkyäs? Ainoat alottajalle törkyilleet on ihan omasta sakistas, kuinkas ollakaan....
        Miksi ihmeessä katujille pitäs vielä jotain verikynsi-juttuja sanoo? Johan se muutenkin ymmärtää mitä on tullu tehtyä.. ja sekös sua ja sakkias korpeekin :)


    • KukkeliKuuKuuKuu

      En oikein usko avaukseen. Normaali terve ihminen ei kyllä varsinkaan kolmen lapsen kanssa pysähdy loputtomaan masennukseen abortin takia. Varsinainen syy masennukseen löytyy jostakin muualta. Tai kyseessä on tutun sylttytehtaan trolli, jonka avulla ilmeisesti todistetaan jotakin.

      • niinpätietystiXD

        Trollejahan ne aina kun menee liian kiusalliseks ja joku kehtaa tuoda julki ettei vimmalla ylistämästäs "naisen oikeudesta" seurannukaan sitä hehkuttelemaas autuuden taivaallista onnelaa :DDDD


      • KukkeliKuuKuuKuu

        Kyllä. Voi ihan hyvin olla trolli tai masennus sitten johtuu todellakin muista asioista. Kolmen lapsen kanssa arkea pyörittäessä ei kyllä yleensä ehdi pahemmin haikailla.

        Selvää on se, että abortista voi seurata masennusta ja muita ongelmia. Niin voi kuitenkin seurata monesta muustakin tapahtumasta.


    • Minä-I

      On olemassa myös niitä, jotka katuvat, että jättivät abortin tekemättä. Aina voi päätyä katumaan valintojaan, se vaan ei auta yhtään mitään. Parasta on vain ottaa opikseen ja jatkaa viisaampana eteenpäin.

    • olen.puhunut

      Vanha ketju, mutta pakko tulla ihmettelemään että miksi jotkut on oikeesti sitä mieltä että jos katuu aborttia ja masentuu sen takia niin olisi sitten masentunut muutenkin? Eikö se nyt ole kuitenkin normaalimpaa katua lapsen elämän lopettamista kuin olla aivan kuin sitä ei olisi tapahtunut?! Käsittämätöntä!! Ja itsekästä sanon minä. Ehkä nämä jotka noin sanovat ovat niitä jotka puolustelevat aborttia niillä solukasa, parasiitti yms sanoilla, kielletään totuus että se oli ihan ihmisen alku, vaikkakin pieni, niin tuleva ihminen se alkio kuitenkin oli.

      Itselleni on keskeytys tehty, asiaa kaduin ja mietin paljon keskeytyksen jälkeen. Tein siis keskeytyksen hieman vääristä syistä ja jälkeenpäin se kaduttu. Olenko heikko ihminen? - mielestäni en ole, olen vahva ja pärjännyt monissa vaikeissa asioissa elämässäni. Minun ei kuitenkaan tarvitse paeta solukasa-valheverhon taakse puolustellessa keskeytystäni, kyllä voin sanoa ihan suoraan ja rehellisesti että olin raskaana ja päätin lapseni mahdollisen elämän keskeytyksessä.

      Joitakin vuosia keskeytyksen jälkeen, sain keskenmenon myöhäisillä viikoilla ja voi sitä surun määrää! Voin myöntää että koin vihaa itseäni kohtaan kun olen joskus ehdontahdoin keskeyttänyt raskauden ja nyt kävi näin. En masentunut, mutta kävin aika syvällä surussa ja uskallan vakaasti sanoa että suruni ei olisi ollut yhtä suuri ilman aikaisempaa keskeytystä. Ikinä en abortoidulle vauvalle kynttilää sytytä, mutta tälle keskeytyneelle vauvalle kyllä, molempia olen surrut mutta eritavalla.

      Mielestäni jokaisella on oikeus keskeytykseen jos lasta ei halua, se ei tee ihmisestä kylmää ja raakaa, mutta se että alkio/sikiö pitää keskeytyksen jälkeen haukkua ties mikskä parasiitiks tai muuksi vastaavaksi tekee kyllä keskeytyksen tekiästä erittäin epämiellyttävän ihmisen, ei se lapsi pyytänyt saada alkuaan, ihan itse se on tehty joko vahingossa ehkäisystä huolimatta tai täyttä typeryyttään ilman ehkäisyä, se ei kuitenkaan tee vauvasta parasiittia eikä äidistä joka suree kesketystä niin heikkoa tms, haukkujasta se kyllä kertoo paljon..

    • AbortinUhriPuhuu

      Mukavuusaborttijärjestelmän uhri valittaa lapsensa ja perheensä kohtaloa. Vaitettavasti aborttiväen kalmantuoksuisessa tuotteessa ei ole kuluttajansuojaa, ei palautus- eikä edes valitusoikeutta.

    • Rakennemerkonoomi

      Ei se mitään. Rakenne on syypää. Et sinä.

    • LapsenSuojaaminen

      Aborttiväen kalmanhajuisella tuotteella ei ole kuluttajansuojaa eikä palautusmahdollisuutta. Jokaisen on varottava ja suojeltava lastaan aborttiväen kynsistä.

    • Anonyymi

      Katumus ei tuo lasta takaisin. Siksi on varottava virhettä jo ennakkoon ja sanottava houkuttelijoille sekä painostajille tiukka EI!

    • Anonyymi

      abortti on surullinen asia.olisin tehnyt sen nuorena jos olisin tullut raskaaksi ja nyt katuisisin.abortti jättää yleensä naisessa syyllisyyttä ja surua, tiedän naisen joka sai abortin hyvin myöhään. hän katuu edelleen, ja miehet ottakaa vastuuta,naiset jäävät monesti yksin tämän asian kanssa.

    • Anonyymi

      Aborttiin harhautettu ei voi korjata vahinkoa.

    • Anonyymi

      Rakenne pakottaa naisen seksiin. Nainen on vain julmasti kyykytettävä uhri.

    • Anonyymi

      Yksi mukavuusabortti tuhoaa monta elämää.

      • Anonyymi

        Jaa kuinkahan monta? Katsoitko tarot korteista itse vai soititko ennustajalle.


    • Anonyymi

      kyllä kaikki harkitsee abortin niin tarkkaan ettei kadu sitä. ja uuden kakaran saa sittettyä parempana ajankohtana vaikka huomenna heti.

      • Anonyymi

        Näk.öjään ca-dc.eruuteensa tuc.ehduvaa dr.auma iit.aa harm.ittaa nyt kun taj.uat liian myöh.ään., ettei se mennytkään ihan noin.


      • Anonyymi

        Cänn.änny taas coc.o loman joulun byh.ien läp.i, ja sama meno jadc.uu tänäkin vuonna? Mon.esko korillinen menossa? Vai onko zh.uu jo li.ian täynnä bas-ch.aa?


    • Anonyymi

      Kannattaa käyttää kierukkaa, koska kondomi on niin epäluotettava väärin käytettynä. Toinen hyvä vaihtoehto on sterilisaatio, kun teillä on jo kolmelasta ja mies työttömänä. Tosin Suomessa ei kenenkään tarvitse olla työtön, jos on valmis vastaanottamaan mitä työtä tahansa.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on mukavuusaborttiin harhautetun äidin kertomus. Se on syytä ottaa vakavasti.

      Jokainen naiseutensa tunteva nainen ymmärtää, ettei lasta pidä vaihtaa koiraharrastuksiin tai muihin pieniin mukavuuksiin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe