Sauluksen raivo

APT 9: 1. Mutta Saulus puskui vielä uhkauksia ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin tykö,
2. Ja anoi häneltä kirjaa Damaskuun synagogain tykö, että kutka ikänä hän sen tien miehistä eli vaimoista löytäis, ne hän olis vienyt sidottuna Jerusalemiin.

Olisiko kellään käsitystä siitä, miksi Saulus raivosi?

34

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todelinen usko ei va

      Samasta syystä kuin kaikki hänen jälkeensä tulleet raivoajat, eli p..leen palvelija tekee mitä herransa käskee, ettei yksikään ihminen palvelisi Jumalaa eikä kukaan pääsisi taivaan ihanuuteen.

      Uskonnollinen sokea kiihkoilija tekee mitä tahansa tajuamatta edes mitä tekee.

      • muuttis

        Jo vuosia olen ihmetellyt näiden nimimerkkien kirjoituksia ja sitä, mikä mättää. Nythän se on tullut selväksi ja se saa mielen murheelliseksi.
        Ymmärrän miksi hurmahenkisyydestä on varoitettu, on se kavala ja eksyttää ihmisen oman lihan pyhitykseen sekä omien hengellisten tunteiden verkkoon.

        On hylätty ristin kantaminen ja otettu raamatusta kaikki se, mikä lihan mieltä korottaa. Kyllä sielujemme vihollinen on kavala.


    • Motto oli Sauluksella ja hänen kaltaisillaan: Meillä on isä Aabraham, emme ole äpärinä syntyneitä. Meillä on kaikki, emme tarvitse mitään uutta tai lisää.

      • muuttis

        Ei kaikista lähteistä tule hörpätä. Elämänveden lähde ainoastaan pulppuaa terveeksi tekevää vettä.


      • muuttis kirjoitti:

        Ei kaikista lähteistä tule hörpätä. Elämänveden lähde ainoastaan pulppuaa terveeksi tekevää vettä.

        Aamen! Ei Sauluskaan hörpännyt Kristus-lähteestä ennemmin kuin vasta, kun Jumala löi hänet sokeana maahan.


    • Vihan syy lienee siinä, kun Jeesus puhui, ettei sonnin veri eikä hiehon tuhka voi ottaa pois syntiä. Ja monet olivat polttouhriin luottaen eläneet itselleen vuosisatoja.

      Kun uhri otetaan pois, pitäisi lakata syntiä tekemästä, koska uhria ei enää ole????

      • muuttis

        Hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt täydelliseksi ne jotka pyhitetään. Niin kauan kun tämä maailma seisoo, tuo uhri on voimassa jokaiselle, joka sen uskossa ottaa vastaan. Vielä on armon aika ja pelastuksen päivä.


    • laajenee sonnin tuhk

      Entäs se pikkuvauvan kaste ?

      Ottaako pois syntiä jota ei ole edes olemassa ? ELi kenen synnin se ottaa pois ?

      Jos ei ota niin mitä se tekee sille vaaville ?

    • Tätä palstaa ei pitäisi laajentaa kastekeskusteluun, koska se kiihko, joka siitä tulee, peittää alkuperäisen aiheen.

    • Sauluksella oli kuitenkin niin hyviä luonnonlahjoja, että Jumala päätti muuttaa hänen historiansa ja Jumala halusi Sauluksen tinkimättömyyden oman asiansa palvelukseen.

      Jos joku nyt omistaa tällä hetkellä Sauluksen raivon, niin odota vielä hetki, niin Jumala iskee taivaasta sinua totuudella, niin että alat palvella elävää Jumalaa Hengenuudistuksessa etkä enää puustavin vanhuudessa.

      • Jumalasta lähtee

        Luonnonlahjoilla ei näissä asioissa tee mitään Saulkin kykeni vain vainoamaan Kristuksessa vanhurskaiksi tulleita luonnonlahjoillaan.

        Saulilla on monia asiaan vaikuttavia tekijöitä, luonnonlahjoillaan hän oli etevä ja hyvä hyvä fariseus, - eli lihanpyhittäjä.

        Fariseuksilla oli, ja on edelleenkin hyvin tarkat elintavat, he nimenomaan tavoittelevat sitä vanhurskautta joka laista tulee.

        Ja Paavali jos kuka selvittää meille, mikä on uskonvanhurskaus. Nimittäin sen jälkeen kun Jeesus pysäytti hänet, ja hän sai Jeesukselta vanhurskauden puvun. Siihen asti hän oli ahkera mies hinkkaamaan lihastaan pyhää. Hän oli Gamalielin koulutuksessa saanut fariselaisen opetuksen Hän oli juutalainen rabbi. ja oli siinä hommassa laittamattoman pätevä.


        Room. 4:3-8 Sillä mitä Raamattu sanoo?
        "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
        _______________
        ***) Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
        _______________

        mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman,
        _______________
        ***) sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
        _______________

        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja: "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut
        ________________________
        ***) ja joiden synnit ovat peitetyt!
        ________________________

        Autuas se mies, jolle Herra ...

        ... ei lue ...

        ... syntiä!"
        _________________________________________

        Puheet syntiä tekemättömästä ihmisestä ovat valhetta ja kavala itsepetos.
        Autuus tulee siitä, että syntisten synnit on peitetty, eikä HERRA niitä lue.

        Herra ei kysele ihmisten mielipiteitä tuomiolle ryhtyessään.

        Vaikka kuinka synnitön olisi omasta mielestään, ei kukaan voi välttää kadotustuomiota. Vain ne pelastuvat joilla on USKO KRISTUKSEEN.

        Jumala siis vanhurskauttaa.
        ja Jumala ei lue syntejä.

        Ihmisiltä näitä asioita ei kysellä, vastaus on ainoastaan Jumalalla.

        Ja Jumalan vastaus on tässä:

        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
        ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        Room. 3:24-26
        - ja saavat lahjaksi vanhurskauden
        - hänen armostaan
        - sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        - jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, ...
        ___________
        ***) ... sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ___________

        Room. 3:27 Missä siis on kerskaaminen?
        Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain?
        Ei, vaan uskon lain kautta.

        Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.


      • teu,
        Jumalasta lähtee kirjoitti:

        Luonnonlahjoilla ei näissä asioissa tee mitään Saulkin kykeni vain vainoamaan Kristuksessa vanhurskaiksi tulleita luonnonlahjoillaan.

        Saulilla on monia asiaan vaikuttavia tekijöitä, luonnonlahjoillaan hän oli etevä ja hyvä hyvä fariseus, - eli lihanpyhittäjä.

        Fariseuksilla oli, ja on edelleenkin hyvin tarkat elintavat, he nimenomaan tavoittelevat sitä vanhurskautta joka laista tulee.

        Ja Paavali jos kuka selvittää meille, mikä on uskonvanhurskaus. Nimittäin sen jälkeen kun Jeesus pysäytti hänet, ja hän sai Jeesukselta vanhurskauden puvun. Siihen asti hän oli ahkera mies hinkkaamaan lihastaan pyhää. Hän oli Gamalielin koulutuksessa saanut fariselaisen opetuksen Hän oli juutalainen rabbi. ja oli siinä hommassa laittamattoman pätevä.


        Room. 4:3-8 Sillä mitä Raamattu sanoo?
        "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
        _______________
        ***) Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
        _______________

        mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman,
        _______________
        ***) sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
        _______________

        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja: "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut
        ________________________
        ***) ja joiden synnit ovat peitetyt!
        ________________________

        Autuas se mies, jolle Herra ...

        ... ei lue ...

        ... syntiä!"
        _________________________________________

        Puheet syntiä tekemättömästä ihmisestä ovat valhetta ja kavala itsepetos.
        Autuus tulee siitä, että syntisten synnit on peitetty, eikä HERRA niitä lue.

        Herra ei kysele ihmisten mielipiteitä tuomiolle ryhtyessään.

        Vaikka kuinka synnitön olisi omasta mielestään, ei kukaan voi välttää kadotustuomiota. Vain ne pelastuvat joilla on USKO KRISTUKSEEN.

        Jumala siis vanhurskauttaa.
        ja Jumala ei lue syntejä.

        Ihmisiltä näitä asioita ei kysellä, vastaus on ainoastaan Jumalalla.

        Ja Jumalan vastaus on tässä:

        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
        ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        Room. 3:24-26
        - ja saavat lahjaksi vanhurskauden
        - hänen armostaan
        - sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        - jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, ...
        ___________
        ***) ... sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ___________

        Room. 3:27 Missä siis on kerskaaminen?
        Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain?
        Ei, vaan uskon lain kautta.

        Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

        Tästä olen samaa mieltä "jumalasta lähtee" oli hyvä yhteen veto .


    • Siin Paulus oli Jumalan työssä yhtä innokas ja ahkera ja periksiantamaton, mitä Saulus oli vihaisena vainoojana. Ei hänen luonteensa kokonaan muuttunut eikä hänen ymmärryksensä laista smmunut. Pyhä Henki valaisi ja puhdisti kaiken sen elämänkokemuksen ja ymmärryksen mikä hänellä luonnonlahjoina oli.

      • Kiitos Jeesus

        Innokkuus ja ahkeruus eivät olleet hänen työnsä voimana, vaan Jeesus Kristus joka on hänen puolestaan kärsinyt ja kuollut ristillä, ja noussut ylös kuolleista.

        Sen sijaan ahkeruus ja innokkuus saivat hänet vainoamaan Jeesusta ja hänen omiaan. Kunnes koitti tuo päivä, jolloin hän hyvin voimakkaan ilmestyksen kautta kohtasi Jeesuksen. Paavali tuli sokeaksi ja tarvitsi taluttajan.

        Paavalin elämässä oli sittemmin pitkähkö jakso, jonka hän oli poissa kuvioista.
        Paavali on aivan erityisellä tavalla meidän pakanoista kristinuskoon kääntyneiden apostoli.

        JUmala oli jo edeltä päin katsonut tehtävään soveltuvan miehen. Rooman kansalaisuus syntymästään asti, syntyperältään juutalainen, kielitaitoinen, oppinut rabbi. Nyt lahjat tulivat Jeesuksen (Jumalan Sana) käyttöön. Miljoonat ihmiset ovat/ olemme saaneet siunauksen.


      • Kiitos Jeesus kirjoitti:

        Innokkuus ja ahkeruus eivät olleet hänen työnsä voimana, vaan Jeesus Kristus joka on hänen puolestaan kärsinyt ja kuollut ristillä, ja noussut ylös kuolleista.

        Sen sijaan ahkeruus ja innokkuus saivat hänet vainoamaan Jeesusta ja hänen omiaan. Kunnes koitti tuo päivä, jolloin hän hyvin voimakkaan ilmestyksen kautta kohtasi Jeesuksen. Paavali tuli sokeaksi ja tarvitsi taluttajan.

        Paavalin elämässä oli sittemmin pitkähkö jakso, jonka hän oli poissa kuvioista.
        Paavali on aivan erityisellä tavalla meidän pakanoista kristinuskoon kääntyneiden apostoli.

        JUmala oli jo edeltä päin katsonut tehtävään soveltuvan miehen. Rooman kansalaisuus syntymästään asti, syntyperältään juutalainen, kielitaitoinen, oppinut rabbi. Nyt lahjat tulivat Jeesuksen (Jumalan Sana) käyttöön. Miljoonat ihmiset ovat/ olemme saaneet siunauksen.

        Eikö soveltuva ole yhtäkuin sopivilla luonnonlahjoilla varustettu? Hän tuli soveltuvaksi sen kääntymyksen myötä ja niinä vuosina, kun hän oli Herran opissa jossain julkisuudelta piilossa.

        Uskoontulo ei muuta ihmistä ominaisuuksiltaan toiseksi, mutta isännän vaihdos saa aikaan lahjojen oikeanlaista käyttöä.


      • 5+7#
        vihne kirjoitti:

        Eikö soveltuva ole yhtäkuin sopivilla luonnonlahjoilla varustettu? Hän tuli soveltuvaksi sen kääntymyksen myötä ja niinä vuosina, kun hän oli Herran opissa jossain julkisuudelta piilossa.

        Uskoontulo ei muuta ihmistä ominaisuuksiltaan toiseksi, mutta isännän vaihdos saa aikaan lahjojen oikeanlaista käyttöä.

        vihne 27.10.2013 09:27
        "Eikö soveltuva ole yhtäkuin sopivilla luonnonlahjoilla varustettu?"
        Aivan, tästä olen samaa mieltä.

        " Hän tuli soveltuvaksi sen kääntymyksen myötä ja niinä vuosina, kun hän oli Herran opissa jossain julkisuudelta piilossa."
        Olenko väärässä kun olen ymmärtänyt hänen saaneen opetuksen suoraan Jeesukselta näyssä ja että hän lähti saarnaamaan pakanoille lähes saman tien?


      • 5+7# kirjoitti:

        vihne 27.10.2013 09:27
        "Eikö soveltuva ole yhtäkuin sopivilla luonnonlahjoilla varustettu?"
        Aivan, tästä olen samaa mieltä.

        " Hän tuli soveltuvaksi sen kääntymyksen myötä ja niinä vuosina, kun hän oli Herran opissa jossain julkisuudelta piilossa."
        Olenko väärässä kun olen ymmärtänyt hänen saaneen opetuksen suoraan Jeesukselta näyssä ja että hän lähti saarnaamaan pakanoille lähes saman tien?

        Minulla on sellainen kuva, että Paavali oli muutaman vuoden jossainehkä nykyisen Saudi-Arabian alueella. Paikasta en ole varma. Sitten hän matkusti Jerusalemiin ja tapasi siellä apostoleista joitakin ja Barnabas hänet vei seurakuntaan. Hänellä oli niin paha maine, että ilman suosittelijaa häntä kai ei olisi otettu vastaan. Tämmöset mielikuvat minulla on.


      • muuttis
        vihne kirjoitti:

        Minulla on sellainen kuva, että Paavali oli muutaman vuoden jossainehkä nykyisen Saudi-Arabian alueella. Paikasta en ole varma. Sitten hän matkusti Jerusalemiin ja tapasi siellä apostoleista joitakin ja Barnabas hänet vei seurakuntaan. Hänellä oli niin paha maine, että ilman suosittelijaa häntä kai ei olisi otettu vastaan. Tämmöset mielikuvat minulla on.

        Jumala on viisaus, miksi Hän ei olisi valinnut Saulusta, jolle Hän jo luomisessa oli lahjoittanut kaikki ominaisuudet, jotta Hänen suunnitelmansa toteutuu. Mutta koska Saulus oli saman turmelluksen alainen, kuin kaikki tänne lihasta syntyneet ihmiset, hänen tuli kääntyä. Kaiken takana on Jumala ja Jumalan aivoitus.


      • teu,

        Niin , Paavali sai armon n,2 vuotta sen jälkeen Kuin Jeesus oli jo nussut
        Taivaaseen Jos ajoitamme Sauluksen koultus loppui oo31 ja hänen kiivai- lunsa jatkui Damaskon porteiie saaka , jossa Jeesus pysäytti hänet Kirkkaudella
        Ja sanoi ; Saul, saul miksi vainoot minua ,, Johon Paavali tiesi vastata "kuka sinä
        olet Herra , Ja sitten Hänelle vastatiin : "minä olen Jeesus jota sinä vainoat ,

        Eikä tämä näky ollut aivan lyhyt se kesti n,3 hetkeä Siinä on selitetty asiaoita
        puolin jatoisin , olen joskus miettinyt, kuinka nopeasti ajettiin uutta tietoa sille osalle
        joka oli se viha ,,nimittäin, sehän pitimuuttaa,


      • yht.lasku
        muuttis kirjoitti:

        Jumala on viisaus, miksi Hän ei olisi valinnut Saulusta, jolle Hän jo luomisessa oli lahjoittanut kaikki ominaisuudet, jotta Hänen suunnitelmansa toteutuu. Mutta koska Saulus oli saman turmelluksen alainen, kuin kaikki tänne lihasta syntyneet ihmiset, hänen tuli kääntyä. Kaiken takana on Jumala ja Jumalan aivoitus.

        Tärkeää varmaankin oli se, että Saulus oli saanut oman aikansa pätevimmän juutalaisen opetuksen - hän oli meidän näkökulmastamme ja meidän mittareillamme todellakin kävelevä tietovarasto ja hyvin oppinut mies.

        Hänen VT:n tuntemuksensa ja tietonsa laista ja sen merkityksestä oli korvaamaton. Ei hän muuten olisi osannut meitäkään opettaa, kuten hän kirjeissään tekee ja varsinkin Galatalaiskirjeessä ja Roomalaiskirjeessä! Miten osaisimme erottaa toisistaan tekojen opin ja opin armosta, jos näitä kirjeitä ei olisi olemassa?!


      • tältavaa se ol
        vihne kirjoitti:

        Minulla on sellainen kuva, että Paavali oli muutaman vuoden jossainehkä nykyisen Saudi-Arabian alueella. Paikasta en ole varma. Sitten hän matkusti Jerusalemiin ja tapasi siellä apostoleista joitakin ja Barnabas hänet vei seurakuntaan. Hänellä oli niin paha maine, että ilman suosittelijaa häntä kai ei olisi otettu vastaan. Tämmöset mielikuvat minulla on.

        Näin oli, Saulus oli julkisuudesta pois useita vuosia ennen varsinaiseen lähetystyöhön lähtemistään.


      • Kärsimysten tie
        muuttis kirjoitti:

        Jumala on viisaus, miksi Hän ei olisi valinnut Saulusta, jolle Hän jo luomisessa oli lahjoittanut kaikki ominaisuudet, jotta Hänen suunnitelmansa toteutuu. Mutta koska Saulus oli saman turmelluksen alainen, kuin kaikki tänne lihasta syntyneet ihmiset, hänen tuli kääntyä. Kaiken takana on Jumala ja Jumalan aivoitus.

        muuttis 27.10.2013 klo10:17

        Kuten jo tuli kerrotuksi aiemmin Saulus sai paljon pahaa aikaan Jumalan lapsille ja Jumalan työlle oman lahjakkuutensa koulutuksensa ja uskonnollisen innostuksensa vuoksi.

        Kun Jeesus pysäytti hänet niin hänen toimintansa suunta muuttui päinvastaikseksi.
        Hän alkoi toimia Kristuksen Hengessä. Miltei välittömästi kääntymisensä jälkeen hän joutui juutalaisten uskonveljiensa vainoamaksi.

        Paavalilla oli kaksoiskansalaisuus, hän oli roomalainen ja juutalainen. Hän oli sivistynyt mies, rabbi Kamalielin koulutuksessa. Paavali oli Jumalalle valittu ase, kuten Herra itse Ananiaalle ilmoitti.

        Ap. t. 9:10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra."
        Ap. t. 9:11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
        Ap. t. 9:12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."

        Ap. t. 9:13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        Ap. t. 9:14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat."

        Ap. t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase,
        _________
        ***) kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        Ap. t. 9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
        _________


    • mikä siinä on

      Miksi te vastustatte vihneen kommentteja joka ikisessä asiassa ?!

      vaikka yhden sanan te lauseessa haluatte kääntää jos ei muuta "vikaa" löydy.

      Jumalako sen "voiman" teihin antaa vai liekö samaa voimaa kuin sauluksella ennen kääntymystään, mitäs luulette?!

      KUkaan ei ole väittänyt että Sauluksen innokkuus olisi ollut se VOIMA, vaan ihan muu, mutta joka tapauksessa Saulus IHAN ITSE päätti kenelle hän on hyödyllinen ja ketä palvelee innolla. Jumalaako vaiko sitä edellsitä herraa.

      Se on merkillinen vimma teillä lutterin lapsilla, kun tahdotte antaa kuvaa Jumalan robotisoimasta pakkolikkeisestä zombista esm Sauluksen housuissa !

      • teu,

        Ei, ole laIKAAN NOIN MINÄ AINKIN PIDÄN JUMALAM ASIOISTA .

        ja en yhtään "örvelön " kirjoituksita sanoinko nyt selvästi vaiko en.

        Se ei ole ihminen joka tekee , Jeesus ja Jumala HE SANOVAT JA
        TEKEVÄT KAIKEN USKOTKO .


      • Kärsitään toisiamme

        Jumalan sanan vastaista puhetta me jeesuksenuskoiset vastustetaan kaikessa.

        "vihnettä" henkilönä ei kukaan vastusta, hänellä on, (kuten kaikilla muillakin), oikeus uskoa niin kuin uskoo.

        Jokaisella meillä on oma vanhaihmisemme, valitettavasti. Niilläkin jotka eivät sitä itsessään halua nähdä eiväkä halua kohdata.


    • oikeaakin oppia olis

      vihneellä on suunnilleen joka asiassa terve Raamatullinen ja Apostolinen Henki ja näkemys.

      Sitä ei teillä muilla ole juurikaan havaittavissa.

      teukin näkee hyvöksi mielestään siinä "voimassa" haukkua örvelöksi milloin ketäkin, eikä osaa erottaa mikä on Raamatun mukaista ja mikä leevin mukaista !

      Mikähän siinä on syynä, miksi Jumala ei saa teissä samaa tahtoaan esiin kuin Paavalissa, jos kerran " JUmala tekee kaikki teot" !

      Paavalihan sanoo loppupuolella mm, että " hyvän kilvoituksen olen kilvoitellut, ja vastedes odottaa vanhurskauden seppele...jne.."

      Paavali teki kaiken Jumalan Hengen voiman avulla, mutta se tapahtui vain siten, että Paavali suostui palvelemaan Jumalaa kuolemaansa saakka " Se oli HÄNEN valintansa ja vastauksensa Jumalan valintaan !

      • 1+14

        "oikeaakin oppia olisi", odotan että nuo peräämäsi asiat alkaisivat sinussa tulla lihaksi. Mutta ei, ei vaan ala näkymään muuta kuin halveksuntaa ja itsesi korostusta. Sinulla on pitkä tie oikeaan valvomiseen, jonka oikea osoite on sinä itse.


      • älkää valehdelko

        Vihneellä on se mitä hänellä on. Se mikä on oikein, koetellaan Jumalan sanalla ei kenenkään meistä mielipiteillä.

        Kukaan ei kuitenkaan voi pelastua tekemällä tekoja, parhainkaan ihminen ei voi edes promillea syntivelstaan maksaa teoillaan. Jos Jumalan armo YKSIN (ilman omia tekoja ei kelpaa), niin silloin ihmisestä tulee jumalanpilkkaaja.

        Itse lopetin es.lest. johhon saarnaajien saarnojen kuuntelun sinä päivänä, kun eräs heistä lausui halveksivasti pilkaten kolme kertaa sanan "usko". SE oli siinä. Jos ihminen tukkii ainoan pelastustiensä pilkkaamalla uskoa Kristuksen sanaan, niin on enää turha nousta kadeerille kertomaan mitä tekoja pelastukseen tarvitaan. Vastaus kun on, EI MITÄÄN, yksin usko Kristukseen tekee syntisestä vanhurskaan, eli Jumalalle kelpaavan.

        Kun ihminen antaa USKOSSA elämänsä Jeesukselle, ei silloin puutu uskosta vuotavat hedelmätkään. Mutta jos vanhurskauttamisoppi ei ole selvinnyt, kyllä lihasta väksin helvetin tulella uhkailemalla puristetut hedelmätkin ovat karvaita


    • tesa..

      >Olisiko kellään käsitystä siitä, miksi Saulus raivosi?<

      Matteuksen evankeliumi:
      11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.

      Tässä kohdassa kielenkääntäjät eivät ole onnistuneet kovin hyvin, mutta tarkoittaa sitä että vihollinen yrittää heti hyökätä ja varastaa taivasten valtakunnan pois.

      Suurin viha kohdistuu taivastenvaltakuntaan.
      Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

      • teu,

        MIKSI SAULUKSEN PITI RAIVOTA JOHTUU TIETENKIN SAA TA NAS TA ,

        mINUSTA RAAMATUNPAIKKA MAT:11:12 EI SOVI TÄHÄN , MUTTA JOS KUITENKIN jOHANNAES KASTAJAN PÄIVÄSTÄ TÄHÄNASTI TAIVASTEN
        VALTAKUNTAA TAVITELLAAN HARTAASTI JA SITEN TOSISSAAN ,
        PYRKIVÄT SAAVAT SEN ..ELI EI YKSIKÄÄN PAHANILKINEN EI VELHO .
        EI VALEHTELIA EIKÄ JUOPPO, EI KÄ MURHAAJA, EIKÄ SYNNIN TEKIJÄ
        JOKA EI KADU KAIKKI MUT ON KRISTITTYJÄ JOTKA SAA SEN .

        mAT 7;21 . eI JOKAINEN , JOKA SANOO MINULLE "HERRA ,HERRA ! PÄÄSE TAIVASTENVALTAKUNTAAN , VAAN SE JOKA TEKEE MINUN ISÄNI TAHDON .

        jA ISÄNI TAHTO ON RAKASTAKAA MINUN POIKAANI

        IHMINEN EI PÄÄSE JUMALAN VALTAKUNTAAN SISÄLLE MUODOLLISESTI RUKOILEMALLA JA USKONNOLLISISTA ASIOISTA PUHUEN , EI OPILLISELLA
        TIEDOLLAKAAN OIKESTA OIKEASTA SILLEKÄYMISESTÄ KS. MATR. 7:,13-14.
        ; jOH. 10:7, 9-11. TÄMÄ ON PERUS ASIA TAIVAALLISEN ISÄN TAHDON TEKEMISESSÄ. .


    • 5+7#

      Kuuntelin Paavalista Norvannon opetuksen ja on pakko myöntää että vihne oli oikeassa sanomalla:

      "Hän tuli soveltuvaksi sen kääntymyksen myötä ja niinä vuosina, kun hän oli Herran opissa jossain julkisuudelta piilossa.

      Uskoontulo ei muuta ihmistä ominaisuuksiltaan toiseksi, mutta isännän vaihdos saa aikaan lahjojen oikeanlaista käyttöä."

      Jos ei kuuntele tarkasti loppuun asti, voi jäädä väärä käsitys kokonaisuudesta.

      http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/apostolien-teot/415

      • teu,

        "5 7#"

        Selittäsin oman kantani tästä . hän on tullut damaskoon 31-32 koki ilmestyksen se on näki ristiinnaulitun Jeesuksen ylösnousseena KIRKKAUDEN HERRANA Antoi hänen elämälleen ja ajattelullulleen pysyvästi uuden suunnann . kääntyssään faricelais juuta-
        laisuudesta Kristin- uskoon ,se on uskon vanhurskauteen . hän tiesi samalla saaneensa kutsun pakanain apostolkisi Paavali ei lukenut Dasmaskon kokedmustaan hänelle yleisten hurmostilojen juokkoon ( 2 Kor. 12:1-2. )

        vaan piti sitä eskatologisena lopun ajan tapahtumana joka oli täysin rinnallistettavan ylös nousseeseen Jeesuuksen ilmestyksiin opdetuslapsille (1 Kor. 15:3-8.
        Paasvali oli kaikkienaikojen suurin lähetyssaarnaaja ,

        Mutta heti kääntymisen jälkeen hän toimi damaskussa 3 vko , ja sitten arabiassa
        (gal 1;17 ,so. petrasta Damaskoon ylettyvällä nabatealais valtakunnssa , tosin tuleksettomasti damaskoksesta paettuaa han kävi Jerusalemissa jossa hän tapasi
        VASTA 2-3 VUODEN KULUTTUA kääntymisensä jälkeen ,, Pietarin ja JAAKBIN Jeesuksen veljen tämän jälkeen Paavali saarnasi evankeliumia SYYRIASSA ja
        KILIKIASSA. niissä paikkakunnissa . (Gal. 1:21 ) , mutta merkittäväksi hänen työnsä tuli vasta , kun hän Barabbaan kutsumana siirtyi antiokiaan ensimmäinen huomattava pakana kirtillinen seurakunta työntekijäksi Apt . 11:25-26. ;13;1-3.

        Ensimmäinen käyti Jerusalmissa oo35 joka oli sekin pakomatka
        oo45, muutto Tarsosta _Antiokiaan ,
        oo46 Avustus käynti Jerusalmiin sitä oli runssaati ,
        oo46-48 1 lähetys matka Kybrokseen ja ja Galatiaan
        oo49 Kun paavali oli palannut Antiokiaan kirjoitti ensimmäisen kirjeen Galattalaisille

        oo45 oli Markusen evangelium jo valmis

        Jatkan joskus..


      • muuttis

        Muistamme varmaan, että meidät on jo luomisessa valittu Jumalan ennalta valmistamiin tehtäviin ja kulkemaan niissä askelissa, jotka Hän on suunnitellut. Ei ole sattumaa, että juuri Sauluksesta tuli oppinut mies.

        Mooses on eräs valtava esimerkki tästä. Etsimättä tulee mieleen myös Johannes Kastaja, Luther ja moni muu.

        Sellaisissa Jumalan tehtävissä, joissa on tarpeen olla oppinut, Hän alusta asti on ohjaimissa.

        Totta kai Jumalan täytyy valmistaa valittuja "aseitaan" jotta he voivat tarttua toimeensa.


    • teu,

      Kuntuossa sanotaa kadotin 10 senttiä eine ennan vanhaan kadotetu lainkaan kaikki ollut aivan pieniä esimerkiksi denari oli siihen aikaan 1 -päivä palkka ja se oli peukalon kynnen kokoinen , no se on selvää että kyllä jo lakaistiin suuntaan jos toiseen , että se löytyisi ., .

      Kyllä niistä sitten koostui isjakin rahoja , kuten taalentti se oli sellainen 6000 mies
      työpäivä palkaa joka on jo melkoinen raha ,, mutta paljon isompi oli se 10'000 taalenttia jonka se muuan palvelija halusi itse maksaa , ja josta ei tullut sittemmin mitään muutakun sanomista händen hanssa palnelinasa , oli hänelle velkaa 100 denaria , joka oli 100 miestyöpaivapalkkaa , ja eräässä vaiheessa hän hän olisi halunut senkin kun toinen ei mahtanut maksaa vaan herransa kuuli kuinka täm'ä
      suurvelallinen oli käyttäytynyt ja määräsi hänet pidätettäväksi kunnes oli kaiken
      maksanut .

      eli ei koskaan sillä siitä tulee n.26 miljardia ekua eli summa on sen suuruinen että
      kaksi samanlaista summaa saatettaisiin maksaa suomen Bujetista, No kaikki
      ei ole luvannutkaan maksaa ,Toise saa armosta (kymmenen tuhatta Leiviskää
      toisessa paikassa Taalenttia . .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe