Aikoinaan Huittisissa toimi Vaanon kuljetusliike jolla oli parhaimillaan noin sata autoa liikenteessä. Se oli Suomessa yksi suurimmista ellei siihen aikaan peräti suurin kuljetusliike.
Kaverini väittää, että sen firman toiminta loppui Vaanon tekemään konkurssiin. Minä taas muistaan, että se ei tehnyt vararikkoa, vaan se pilkottiin ja sitten myytiin.
Kuka muistaa miten se asia oli?
Kysymys asiasta tietäville
56
13183
Vastaukset
- Konkka vieraili
Auto-Vaano Ky
PL 84,
32701 Huittinen
KY kommandiittiyhtiö
16.07.1965 Perustettu
04.02.1997 Konkurssi
http://www.kolumbus.fi/drillsoft/online-katka/lakanneet-fd4c3349a3eb43b4c043bd64446d1df8.html- savenharmaat
Tuo 97 on niin myöhään että saattaisi olla henkilöautoja kaupanneen osan
konkka.Kuljetusliike meni ensin ympäri sitten renkasliike autokauppa ja
konepaja joka tuotti päälirakenteita.Kyllä kuljetusosio sammui konkkaan
aiemmin.
- Tietoa kaipaava
Kiitoksia tiedoista. Olin näköjään väärässä, ja kaverini oikeassa. Konkurssi näköjään vieraili, ei vain kuljetuspuolella, vaan kaikissa Vaanon liiketoimissa. Ilmeisesti siellä ei osattu hoitaa hommia, kun noin kävi.
- Anonyymi
Vaanon kuljetusliike ei mennyt milloinkaan konkurssiin vaan myytiin samalle rahoittajalle Saaren ja Kiitolliikenteen kanssa Tämän jälkeen firmat pilkottiin
- niinpäniin
Rahat meni kamelin takapuoleen
- Vabisfirma
Speditor osti vaanon ja Veikko Saaren kuljetusliikkeet ja ne fuusioitiin aikaisemmin ostettuun Kiitoliikenteeseen ja syntyi Kiitoliikenne Saari Oy.
- Anonyymi
Juuri näin tapahtui. Terveisin firmassa ajanut kuski. Lasse Vaano oli tuttu mies ja HAKK opet.
- Vaanonkuski
Kuljtusliike Vaano ei tehnyt konkurssia, vaan Kiitoliikenne Helberg osti sen vuoden 1988 lopulla. Senjälkeen Kiitoliikenteen osti Speditor. Myös Pietikäisen kuljetus meni Speditorille. Speditor oli rahotusyhtiö joka osti ja myi firmoja, tilanteen mukaan.
Omistajaksi vaihtui Sponsor niminen rahoitusyhtiö joka osti myös Saaren Turusta ja näin syntyi Kiitoliikene-Saari Oy. 1991 oli taas jöottakin kaupppoja. Silloin osa Kiitoliikenne-Saaresta meni Joensuu Kiitoautoille. Speditor osti 1988-1990 useita kuljetusliikkeitä.: Vaanon. Pietikäisen. Kiitoliikenteen . Sillankorvan . Kunnian.- ympärimikäympäri
Kaikki noista olleet tappiollisia,mutta rahoitusyhtiöille velkaa niin paljon että rahoittaja on ottanut ja järjestänyt pakkomyynnin(omistajille jäänyt vain velkaa)
Käytännössä varattomuus mutta rahoittaja ei ole konkurssissa halunnut menettää rahaa. - ent.kuski
ympärimikäympäri kirjoitti:
Kaikki noista olleet tappiollisia,mutta rahoitusyhtiöille velkaa niin paljon että rahoittaja on ottanut ja järjestänyt pakkomyynnin(omistajille jäänyt vain velkaa)
Käytännössä varattomuus mutta rahoittaja ei ole konkurssissa halunnut menettää rahaa.höpö höpö... Kiitoliikenne ei ollut tappiollinen... jälkipolvi ei vaan halunnut jatkaa yritystä...
- Anonyymi
ent.kuski kirjoitti:
höpö höpö... Kiitoliikenne ei ollut tappiollinen... jälkipolvi ei vaan halunnut jatkaa yritystä...
Ki-Sa ei ollut tappiollinen vaan uudeleen rahoitus järjestelyt ja kuljetuksien hintojen lasku kiitos Transpointin... aiheutti päällekkäisyyksiä runkolinjoissa. Joten puussa oli niinsanotusti muutama käki ja oksa liikaa. T: Ki-Sa joka ajoi Vaanon Sisulla runkovaihtoa Hki-Huittinen.
- Anonyymi
Pietikäinen ei mennyt epeditorille vaan Pietikäinen osti kiitoliikenteen Kuopion toiminnot ja vasta kauvan sitten Joensuun kiitoauto osti Pietikäisen oli kiikunkaakun ettei Pietikäinen ostanut Joensuun kiitoautoa
Olin silloin töissä kiitoliikenteellä sen myötä pietikäisellä.. - Anonyymi
ent.kuski kirjoitti:
höpö höpö... Kiitoliikenne ei ollut tappiollinen... jälkipolvi ei vaan halunnut jatkaa yritystä...
Kiitoliikenteen jälkipolvesta ei ollut jatkajaa
- Anonyymi
Ei speditor pietikäistä ostanut vaan korhosen Pertti Joensuusta noi tarinat ovat hevos miesten tieto toimistosta
- Anonyymi
Nämä huttis pojan jutut ovat kaukana totuutesta eivät pitää paikkaa enemmän niitä Esson baarissa kuultuja ja vähä lisätty
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä huttis pojan jutut ovat kaukana totuutesta eivät pitää paikkaa enemmän niitä Esson baarissa kuultuja ja vähä lisätty
Taannoin 60-70:lla oli huittisissa GULF-huolto asema ja kuorma
auto korjaamo 2 omistajaa, toinen oli Antti H tosi hiljanen hyvätahtoinen
ihminen ja toinen taas ihan mu...ku.
Antilla oli kaunis tytär missähän lienee nykyään.
Muista pari vaanon kuskia Inkkari-päälikö ja veivi-kaulan kävivät
GULFIN pihassa ainakin kääntymässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä huttis pojan jutut ovat kaukana totuutesta eivät pitää paikkaa enemmän niitä Esson baarissa kuultuja ja vähä lisätty
Haista ite, Kanniston aikana ei ollut Essolla mitään baaria,
Atokoulu Lehtinen kyllä piti Ladansa Esso parkkipaikalla
ja sieltä lähdettiin usein Vammalaan.
Itse Lehtisen Autokoulu oli Vaanon naapurissa omakotitalessa Pappilanniemeen
päin. - Anonyymi
Ei noissa jutuissa ole mitään perää
- Vaanolla-ajanut
Sampu-kiito on perustettu Vaanon raunioille. Tosin Sampu-kiidolla on vain noin 10 autoa liikenteessä, joten se on huomattavasti Vaanoa pienempi.
- Anonyymi
Sampukiito on perustettu 1977... sillon oli Vaano vielä ihan kovassa vedossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sampukiito on perustettu 1977... sillon oli Vaano vielä ihan kovassa vedossa.
Mikähän kuljetusliike on suurin ja elinvoimaisin Huittisissa tällä hetkellä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän kuljetusliike on suurin ja elinvoimaisin Huittisissa tällä hetkellä ?
Kylmar soon tatina-kiito huhtamosta.
- Anonyymi
Pappilan-niemessä on melkonen Apina-kiito vaikka äijä on
liki 90- kymmpinen. niin kiukuttelee että ei koskaan meeeläkkeele. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pappilan-niemessä on melkonen Apina-kiito vaikka äijä on
liki 90- kymmpinen. niin kiukuttelee että ei koskaan meeeläkkeele.Ei oo API ollu järissään enää moneen vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo API ollu järissään enää moneen vuoteen.
Jos kortsu Apia tarkoitatte,kyllä se mun mielestä hyvin voi.
- sampukiito
juu näin se on t .myös vaanon entinen kuski
- sampukiito
tehääs muistelu vaanon kuskeista ?.aloitan ..inkkaripäälikkö
- kameli
kameli
- Anonyymi
Heinosen Aarne ja Miettisen Timo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heinosen Aarne ja Miettisen Timo.
"Satakymppi melko mukaavasti korppua vetää" Sano Aapeli ku tiiliä ajo.
- Anonyymi
Heinilä Mikael,Reunanen Eero,Eerilä xx,hänen etunim.en muista,Jylhä Tarmo ym.
- kaukosuominen
Veivikaula
- karpo12
muistelen tällästä tarinaa että joku vaanon kuski olisi aikoinaan haarikan eteen rekan parkkeerannu ja menny haarikkaan ja aamusta sitten rekkaa etsinyt mutta eipä ollu rekka enää haarikan edesssä .tällänen tarina
- Anonyymi
Kyllä siellä Haarikassa oli naftan käryä joka perj.lauantai,ettei sekään mahtunut ajettiin Sisulla Vanajalla 2x16 fullerilla että roiske kävi.
- JHei
Isäni ajoi Vaanolla 60-luvulla. Kävi usein Lauritsalassa ja Äetsässä. Kalustona sellainen yhdistelmärekka (Sisu) jolla kuljetettiin niin terästä kuin myös lipeää ja muistaakseni valkaisukemikaaleja.
- Anonyymi
Mepat oli Vaanolla yleisiä.
- hemare
antakaa jo olla. Mitä te vanhoja muistelette. Huittisten horopäät.
- vaano
ken oli veivikaula vaanol kuskina ? jtn infoo enemmän .inkkarin muistan kyllä ja loppu tili lehtisen joka tosin ei kuski ollut
- RekkaJ
Taitaa Vaanoon päteä tossa aikaisemmin tulleet kommentit yrityskaupoista;eli värit vaihtuivat.Muistan jonkun joskus sanoneen,että kun Vaanon autot ajoi kalkkia Poriin,tuli joskus puoli kuormaa takasin,kun ei se kuorma irronnu lavalta siitä kipatessa.Oi sitä hyvän taksan aikaa...!
- Savonlinna
Kellähän olis valokuvia Vaanon autoista,olisin kiinnostunut skannaan muutaman entisistä ajokeistani. Hannu Tampereelta
- Nääsnääs
Netistä kun haeskelee tulee Vaanonkin nimellä ketjuja ja juttuja. Kuviakin. Terveisiä Tampereelle.
- vaanolainen
olin aikoinani töissä vaanolla terminaalissa ja korjaamolla .mattilan teuvo oli silloin korjaamon päälikkö ja rauno linstdröm oli työnjohtaja
- Anonyymi
Hullumies Huittisista ja ei teil makkaraa oo,on Kuljetusliike Vaanon sanontoja.Vaano ajoi paljon lipeää Finnchemical Äetsä.
- Anonyymi
Vaanosta sen verran kokemusta 70/80 luvun vaihteesta, ettei siellä paljon kunnioitettu kuljettajien työaikoja. Muualta tulleet kuskit asuivat parakeissa (kuten minäkin), jotka oli tuotu ruotsista ja siellä todettu asuinkelvottomaksi.
Työtä tehtiin kellon ympäri ensin ajossa sitten terminaalissa, kun tunnit tuli täyteen 3vk jaksossa laitettiin vapaalle. Tunnit tuli täyteen 1,5viikossa. ("hyvät kuskit" ja kaverit (lähikunnissa asuvat) sai ylitöitä)
Mitä sitten parakissa (kun niissä ei kukaan yöpymistä kauempaa viihtynyt??) tehtiin muuta kuin ryypättiin ja odotettiin josko joku sairastuisi!! että pääsisi töihin.
Huittisten AKK oli oiva paikka ottaa kokemattomia uransa alussa olevia kuljettajia, joita sitten potkittiin päähän ellei sitten sattunut asumaan huittisten alueella. 60% kuskeista oli muualta kuin lähi kunnista.
Ei ole kyllä montaa hyvää muistoa jäljellä siitä työpaikasta, paitsi muutama hyvä työkaveri ja silloinen terminaalipäällikkö joka ymmärsi meitä parakissa asuvia.- Anonyymi
............sieltä löytyy vielä HuittistenYLÄTIELLÄ parakinosa missä näkee 2x3m asuinloosin koko kaikessa komeudessaan ja nykyisen rivitalon (entinen vaanon omistama) varastot on tehty näistä osista.
Ovatko rivitalon asukkaat ylpeitä varastoistaan joissa on aikoinaan riistetty korkeita vuokria epäinhimillisissä oloissa asuvilta työtekijöiltä Vaanon aikana???
- Anonyymi
Muistan pienenä poikana Lahdessa,kun läpikulku meni kaupungin läpi,niin Pietikäisen punaiset Volvot kohti viitostietä.Ajoin hiljakkoin vanhaa vitosta sen mitä jäljellä oli,onpahan ollu tekemistä!Nykyinen 76-tonninen taitaa mennä mäet joutusammin kuin aikanaan 42-tonninen.Eikä tule putkesta savua...
- Anonyymi
Onko kellään kuvia vaanon autoista
- Anonyymi
Volvo on paras.
- Anonyymi
lauttakylän auton kuski
- Anonyymi
Kalevi Vaano oli 70-luvulla opettajana pellonpuiston koulussa. Oli myös osakas Vaano konsernissa. Sinänsä hullua, että Vaano sai palkkaa opettajan työstä, ja Hänellä oli käsityönluokassa oma koppi jossa oli puhelin, ja Vaano oli jatkuvasti puhelimessa, ja sai silti täyttä palkkaa. Tuo oli todella väärin.
- Anonyymi
Hiukan tarkennusta kalevi oli metallityönopetaja jo vanhalla kansalaiskoululla
ja sillä oli konttorin nurkassa 2-3 kataja piiskkaa pitus noin 125-175 cm kukaan
ei tiedä tuliko ne mukana pellonpuiston kouluun missä hän oli myös opetaja ja
samalla rehtori parhaasta päästä joka usein istun kunnan ja koululautakunan
kokouksissa päivä tolkulla.
- Anonyymi
Vaanon yritys loppui lopullisesti Saudi-Arabiaan. Bisnekset siellä menivät täysin pieleen. Muistaakseni myös autot jäivät sinne.
- Anonyymi
Kulj.liike Vaano ei tehnyt konkkaa vaan myytiin isommalle yritykselle.
- Anonyymi
Muistini mukaan pohjanmaan loka&liete osti vaanon..
- Anonyymi
Ei männyt konkkaan vaan kulj pakanen Oulu osti vaan varmaa tietoa
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1787484Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.344621Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1232690- 762173
- 891573
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2141510Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731131Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202161067- 481019
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225987