Hei!
Olen 23v nainen ja olen aina kärsinyt tämmösestä ongelmasta että ahmin aina yksin ollessani. Ihan sama mitä syötävää löydän, vaikka en edes siitä pitäisi niin syön sen ellei mitään hyvää ole käden ulottuvilla.. Joskus innostuin kuntoilusta ja terveellisestä syömisestä ja olinkin tosi hyvässä kunnossa ja nätin näköinen. Nyt oma peilikuva kuvottaa ja inhottaa kun vaatteet ei mahdu päälle. Lähes joka päivä päätän että nyt loppuu tämä hullutus ja alan taas syödä terveellisesti mutta aina viimeistään toisena päivänä tulee ahmintakohtaus ja sitten lannistun.
En edes ymmärrä mistä tämä voisi juontua, minulla on ihana avomies ja elämä on oikein mallillaan muuten mutta tämä kyllä masentaa aika pahasti. Onko kohtalotovereita? Kertokaa kokemuksianne ja kertokaa myös olisiko jotakin keinoa jolla voisin "parantua" ilman mitään kallonkutistajia tai lääkkeitä tms..
Hillitöntä ahmintaa..
3
346
Vastaukset
Hei!
Vastaan tähän viestiin koska uskon, että aihealue koskettaa monia ja moni lukija samaistuu kertomaasi. On aina tosi surullista kuulla mitä yhteiskunnassa jatkuvasti jylläävä laihdutuspuhe ja kelpaavuusajattelu saavat meissä ihmisissä aikaan. Se aiheuttaa juurikin kuvaamaasi terveydelle ja hyvinvoinnille haitallista ajattelua ja toimintaa, missä liikkumisesta ja ruuasta tulee ylimääräinen stressin aihe. Liikkumisen ja syömisen tulisi olla rentoa ja joustavaa, luonnollinen osa elämää, eikä aihealue mikä valtaa kaikki ajatukset ja toiminnan elämässä.
Siinä vaiheessa kun ajatukset jo pyörivät pakkomielteisesti oman kehon, ruuan ja liikkumisen ympärillä, on usein aika mahdotonta ja myös itseä kohtaan aika kohtuuton odotus selvitä yksin. Apua kannattaa hakea! Oikea osoite on oma perusterveydenhuolto oli se sitten työterveys, opiskelijaterveydenhuolto tai oma terveysasema.
Meiltä Syömishäiriöliitosta saa tukea halutessaan nimettömänä ja matalalla kynnyksellä. Nettisivut löytyvät osoitteesta www.syomishairioliitto.fi ja somesta meidät löytää Instasta @syomishairioliitto tai FB facebook.com/syomishairioliitto
Kaikkea hyvää!
Terhi / Syömishäiriöliitto- Anonyymi
eiköhän tullut selväksi.Ei samaa viestiä tarvitse kahteen kertaan laittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eiköhän tullut selväksi.Ei samaa viestiä tarvitse kahteen kertaan laittaa.
Tuo on Suomi24:n ominaisuus. Joskus se näyttää saman viestin kahdesti. Noissakin on sama kellonaika.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,1102989Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171892678Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina612129Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.11431Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S2231332Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät221310Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään31111Ei osattu ratkaista etääntymistä
Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.115890Esprit hoitokdit Varkaudessa?
Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin103853Ei ole liian myöhäistä..
Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala3852