Helsingin kirjamessujen fiesko

pah

On ihmeellistä, että tiettyjä asioita ei ilmoiteta täysin selvästi. Helsingin ulkopuolella elävä ei tiedä kaikista hienouksista. Kirjamessuilla oli osasto: Haluatko kirjailijaksi? Olisin halunnut mennä puhumaan kustantajan kanssa. En tiennyt, että hänelle olisi pitänyt varata aika. Luulin, että ketä vaan saa mennä juttelemaan ilman mitään tällaista juonimista.
Kariston idioottomainen edustaja ajoi minut kylmästi pois. Sanoin, että en tiennyt systeemistä, johon hän vaan totesi, että ensikerralla tiedät. Ajattelin, että en mene enää koskaan juttelemaan. Kuvittelin hetken olevan hieno, mutta sain paskaa silmilleni. En osta yhtää paska Kariston kirjaa.

52

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No johan nyt on. Messujen verkkosivuilla on viikkokausien ajan hyvin yksiselitteisesti kerrottu, että ajat täytyy varata samana päivänä. Tänäänkin heti kymmeneltä aamulla paikalla oli pitkä jono niitä, jotka olivat viestin lukeneet. Myöskään tapahtuma ei ollut Kariston järjestämä, vaan kustantajat oli pyytänyt paikalle Suomen Kustannusyhdistys.

      Lisätiedot ja jäljellä olevat kustantamot löytyvät täältä: http://www.messukeskus.com/Sites3/Kirjamessut/Kavijat/Ohjelma/Sivut/Haluatkokirjailijaksi.aspx

    • Pet

      Miksi asiaa ei voinut tuoda kyllin selvästi esille. Olisi sitten voinut kuitenkin keskustella.

      • Pah

        On tarpeeksi paha mieli.


      • Pah
        Pah kirjoitti:

        On tarpeeksi paha mieli.

        Minua ei ole koskaan käännytetty keskustelusta. Olisit keskustellut edes kymmenen minuttia, mutta tuppisuus. Ensikerralla en tule juttelemaan.


      • Pah
        Pah kirjoitti:

        Minua ei ole koskaan käännytetty keskustelusta. Olisit keskustellut edes kymmenen minuttia, mutta tuppisuus. Ensikerralla en tule juttelemaan.

        En ymmärrä, että noin pilkun tarkka nipottaja pitää olla.


      • Pah
        Pah kirjoitti:

        En ymmärrä, että noin pilkun tarkka nipottaja pitää olla.

        Olisit voinut katsoa läpi sormiaen ja puhua. Ei voinut edes sen verran joustaa. Ei tajunnut, että toinen ei tiennyt asiasta mitään. Jos ensikerralla järjestätte samanlaisen tapahtuman, niin hankkikaa niin paljon keskustelijoita, että muutkin pääsee keskustelemaan.


      • Pah kirjoitti:

        Olisit voinut katsoa läpi sormiaen ja puhua. Ei voinut edes sen verran joustaa. Ei tajunnut, että toinen ei tiennyt asiasta mitään. Jos ensikerralla järjestätte samanlaisen tapahtuman, niin hankkikaa niin paljon keskustelijoita, että muutkin pääsee keskustelemaan.

        Joustaa miten? Luuletko todella, että sinulla on oikeus kiilata jonkun edelle, joka on odottanut viisi tuntia? Siis VIISI tuntia, kaikki viidentoista minuutin keskustelusta kustannustoimittajan kanssa. Järki käteen.


      • inkku
        Pah kirjoitti:

        Olisit voinut katsoa läpi sormiaen ja puhua. Ei voinut edes sen verran joustaa. Ei tajunnut, että toinen ei tiennyt asiasta mitään. Jos ensikerralla järjestätte samanlaisen tapahtuman, niin hankkikaa niin paljon keskustelijoita, että muutkin pääsee keskustelemaan.

        Hän ei osannut asiakaspalvelun perusteita, vaan pahoitti mielesi. Hän ei osannut hommaa, se on pienestä kiinni kuule ja jos saa asiakkaan suuttumaan, huono homma. Missä tahansa asiakaspalvelutyössä, mitä se kustannustoimittajankin työ on. Jää sitten sun menestysteos heiltä saamatta.


    • Mitä olisit halunnut? Ison kyltin, jossa lukee "Vain paikan varanneille asiakkaille?" Toistan, kustantajat eivät tienneet järjestelystä itsekään muuta kuin ajan, jolloin heidän kuului olla paikalla. Tänään myös jostakin syystä aikataulut karkasivat täysin käsistä, eli jos olet täysin yllättäen pelmahtanut paikalle ja yrittänyt päästä sisään keskusteluun, olet voinut tyrkkäytyä juuri siihen viiden minuutin rakoon, jota joku toinen kirjailijaksi haluava oli odottanut aamukymmenestä alkaen. Osaston vieressä oli tiski, jossa aikojen perään saattoi kysellä. Voin tosin kertoa, että ne olivat kaikki menneet jo yhdentoista aikaan.

      Jos olet messuilla huomenna, ole paikalla heti aamukahdeksalta. Muussa tapauksessa jos sinulla on esimerkiksi käsikirjoituksen lähettämiseen liittyviä kysymyksiä, voit etsiskellä niihin vastauksia tai esittää omasi tässä ketjussa: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11806694

      • Korjaan: aamukymmeneltä. Ajat tosiaan menevät ensimmäisen puolen tunnin aikana.


      • Pah
        QotD kirjoitti:

        Korjaan: aamukymmeneltä. Ajat tosiaan menevät ensimmäisen puolen tunnin aikana.

        Sanon suoraan, että tosi kieroa peliä.


      • Pah
        Pah kirjoitti:

        Sanon suoraan, että tosi kieroa peliä.

        En pääse huomenna. Asun niin kaukana.


      • Pah
        Pah kirjoitti:

        En pääse huomenna. Asun niin kaukana.

        Miksi siellä ei ollut enemmin henkilöitä keskustelemassa aiheesta.


      • Pah
        Pah kirjoitti:

        Miksi siellä ei ollut enemmin henkilöitä keskustelemassa aiheesta.

        Minulle olisi riittänyt 5 minuuttia keskustelua.Huonoa käytöstä ja tuppisuumaisuutta.


      • Pah kirjoitti:

        Miksi siellä ei ollut enemmin henkilöitä keskustelemassa aiheesta.

        Sinulla ei taida olla aavistustakaan, montako ihmistä Messukeskuksessa käy pelkästään yhden päivän aikana. Jos olisit aivan tosissasi halunnut ajan, olisit ollut paikalla aamulla kuten kaikki muutkin. Ajanvaraus on ainoa keino varmistaa, että kaikki saavat oikeudenmukaisen kohtelun. Muista: ihmiset odottivat tuntikausia omaa vuoroaan. Sinä yksinkertaisesti kävelit paikalle ja luulit, että olit messuilla, jolla olisi ollut sanottavaa.

        Itse olen menossa paikalle taas hyvissä ajoin ennen ovien avaamista. Eli jos sinulla on jokin kysymys, jätä se minulle, niin saatan kysyä sen puolestasi.


      • QotD kirjoitti:

        Sinulla ei taida olla aavistustakaan, montako ihmistä Messukeskuksessa käy pelkästään yhden päivän aikana. Jos olisit aivan tosissasi halunnut ajan, olisit ollut paikalla aamulla kuten kaikki muutkin. Ajanvaraus on ainoa keino varmistaa, että kaikki saavat oikeudenmukaisen kohtelun. Muista: ihmiset odottivat tuntikausia omaa vuoroaan. Sinä yksinkertaisesti kävelit paikalle ja luulit, että olit messuilla, jolla olisi ollut sanottavaa.

        Itse olen menossa paikalle taas hyvissä ajoin ennen ovien avaamista. Eli jos sinulla on jokin kysymys, jätä se minulle, niin saatan kysyä sen puolestasi.

        ainut. Tässä alkaa selkeästi väsymys jo iskeä. Vertailun vuoksi: heräsin toissa-aamuna kello kuudelta oman viisitoistaminuuttiseni vuoksi.


    • Brai...

      Pah: järki käteen, jos sellaista on.

    • pet14

      Etkö tajua, että en päässyt, kun olin muiden kuljetuksen varassa. Hyvä se on helsinkiläisen sanoa, että pitää olla silloin ja silloin paikalla.

      • Pah

        Eikö mieleen voi tulla että joku voi käsittää väärin ja luulla, että voi tulla keskustelemaan vapaasti ( niin kuin mielestäni olisi pitänytkin ).


      • Pah
        Pah kirjoitti:

        Eikö mieleen voi tulla että joku voi käsittää väärin ja luulla, että voi tulla keskustelemaan vapaasti ( niin kuin mielestäni olisi pitänytkin ).

        Sanon, suoraan , että erittäin huonosti järjestetty juttu. Tässä on kyse siitä että sinänsä hyvän idean järjestely ontuu pahasti. Idea on hyvä, mutta toteutettu aivan liian pienin voimin. Kasattu paineita yuhden tai kahden henkilön harteille.


      • Aaro ark
        Pah kirjoitti:

        Sanon, suoraan , että erittäin huonosti järjestetty juttu. Tässä on kyse siitä että sinänsä hyvän idean järjestely ontuu pahasti. Idea on hyvä, mutta toteutettu aivan liian pienin voimin. Kasattu paineita yuhden tai kahden henkilön harteille.

        Mä en tuu juttelee noin kieron kustantajan kans. Mä sanon suoraa, et epäreilu. Joo, ei ois pitänyt heittää sua ulos. Voi p...


      • 10+18
        Aaro ark kirjoitti:

        Mä en tuu juttelee noin kieron kustantajan kans. Mä sanon suoraa, et epäreilu. Joo, ei ois pitänyt heittää sua ulos. Voi p...

        Hellanlettas ;-)


      • Mariann
        Aaro ark kirjoitti:

        Mä en tuu juttelee noin kieron kustantajan kans. Mä sanon suoraa, et epäreilu. Joo, ei ois pitänyt heittää sua ulos. Voi p...

        Munkin mielestä toi kustantaja toimi väärin. Eikös kaikkien pitäis olla tasa-arvosii? Olis pitänyt olla ihimillisyyttä kustantajan taholt. Sä kustantaja olisit voinu vähän joustaa. Sä tiesit, miten toi kaveri halus jutella sun kanssa. Ei se ois ollut sun palkastas yhtään pois.
        Mua on turha oottaa sun juttusille.


      • djkljflskjfdklsjklds
        Mariann kirjoitti:

        Munkin mielestä toi kustantaja toimi väärin. Eikös kaikkien pitäis olla tasa-arvosii? Olis pitänyt olla ihimillisyyttä kustantajan taholt. Sä kustantaja olisit voinu vähän joustaa. Sä tiesit, miten toi kaveri halus jutella sun kanssa. Ei se ois ollut sun palkastas yhtään pois.
        Mua on turha oottaa sun juttusille.

        Höh. Paha mieli aloittajalle taisi tulla. Ymmärrän hyvin, että petyit, jos odotit keskustelua. Minusta tämä palsta on kiva, että täällä voi käydä vähän päästelemässä höyryjä, vaikka ketjussa kaikki ei nyt sitä suvaitsekaan. Mutta ensi vuonna uudestaan, varaa silloin aika :)


    • kommentoija55786

      Luulo ei ole tiedon väärti. Sitä paitsi jos kustantajalla on huono päivä niin sitä ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Eikö niitä aikoja sitten ollut enää vai vietitkö sinä vain lyhyen ajan siellä messuilla?

      • Pah

        Olin ryhmän mukana ja oli tarkka paluuaikataulu.


      • Pah
        Pah kirjoitti:

        Olin ryhmän mukana ja oli tarkka paluuaikataulu.

        Ilman tuota tapausta Helsingin kirjamessut oli hyvin onnistunut.


      • Pah
        Pah kirjoitti:

        Ilman tuota tapausta Helsingin kirjamessut oli hyvin onnistunut.

        Mietin vain, miten uskallan tulla enää varutulla ajallakaan keskustelemaan. Heitetäänkö minut silloinkin ulos? On totta, että tämä oli pettymyksen purkaus. Aikaa oli vähän ja toivoin pystyväni edes hetken keskustelemaan kuten muutkin. Itse olisin kustantajana toiminut toisin.
        Olisin reiluuden nimissä itse antanut armon käydä oikeudesta tällaisessa tahattomassa tapauksessa.


      • Jonijo
        Pah kirjoitti:

        Mietin vain, miten uskallan tulla enää varutulla ajallakaan keskustelemaan. Heitetäänkö minut silloinkin ulos? On totta, että tämä oli pettymyksen purkaus. Aikaa oli vähän ja toivoin pystyväni edes hetken keskustelemaan kuten muutkin. Itse olisin kustantajana toiminut toisin.
        Olisin reiluuden nimissä itse antanut armon käydä oikeudesta tällaisessa tahattomassa tapauksessa.

        Toi kustantaja teki tahallaan sulle jäynää. Musta olis ollu reiluu, jos sä oisit saanu samanlaisen kohtelun kun muutkin. Eikä kaikki oo Helsingistä, josta kustantaja puhuu. Miks pitäis varata jo kahdeksalt, kun kirjamessuillle pääsee vast kymmenelt?
        Toi on selvää kenkkuiluu, mut älä välitä. Sua on kohdeltu väärin ja siit pitää ain puhuu. Voi olla, et kustantajal oli huono päivä. Sä ootit kovin pääseväs juttusil, mut saatkin pettymyst. Mä ymmärrän sua.


    • Jaana

      Minusta tässä on selvää syrjinnän makua. Eikö kaikkien kirjoittajien pitäisi olla samalla viivalla?

      • Mrlw

        Käykö tässä joku synkkää yksinpuhelua?


      • pohdintaaani
        Mrlw kirjoitti:

        Käykö tässä joku synkkää yksinpuhelua?

        :D Viestejä selatessa huomaa, että monet tulevat tänne purkamaan pahan olonsa kustantajiin liittyen. Itse asiassa täällä puhutaan paljon enemmän kustantajista kuin kirjoittamisesta.


      • dkjflksfjlskdjfkl
        pohdintaaani kirjoitti:

        :D Viestejä selatessa huomaa, että monet tulevat tänne purkamaan pahan olonsa kustantajiin liittyen. Itse asiassa täällä puhutaan paljon enemmän kustantajista kuin kirjoittamisesta.

        hauska huomio :D


    • Pah

      Parasta mennä nukkumaan ja unohtaa koko ikävä asia. Olen kuitenkin iloinen, että olen saanut purkaa pettymystäni. Kiitos siitä.

      • lkdjfklsjfkljfklds

        Ole hyvä. Palstalaiset olivat tosin tosi epäempaattisia. Minua ei pettymyksesi ärsyttänyt yhtään, koska olen itsekin joskus pettynyt ja tiedän tunteen. Vaikka lähimmäiset olisivat pettymyksen syystä ja perusteista eri mieltä, voi pettyjän tunnetilaa silti ymmärtää ja myötäillä. Olet symppis.

        Ja ei Marlowe, tämä ei ole yksinpuhelurepliikki; piti sitten tuollainenkin heitto jonkun pistää väliin, vaikka selvästi on huomattavissa, että aloittaja oli todella oikeasti pahoittanut mielensä. Ei kiva.


      • Pet
        lkdjfklsjfkljfklds kirjoitti:

        Ole hyvä. Palstalaiset olivat tosin tosi epäempaattisia. Minua ei pettymyksesi ärsyttänyt yhtään, koska olen itsekin joskus pettynyt ja tiedän tunteen. Vaikka lähimmäiset olisivat pettymyksen syystä ja perusteista eri mieltä, voi pettyjän tunnetilaa silti ymmärtää ja myötäillä. Olet symppis.

        Ja ei Marlowe, tämä ei ole yksinpuhelurepliikki; piti sitten tuollainenkin heitto jonkun pistää väliin, vaikka selvästi on huomattavissa, että aloittaja oli todella oikeasti pahoittanut mielensä. Ei kiva.

        Kiitos kannustavista sanoistasi. Ei tätä kuitenkaan kannata kauan murehtia. Olen vain saanut kotona kasvatuksen, että kaikki ihmiset on samanarvoisia. Inhoan tylyä käytöstä.
        On vain sellainen olo tällä hetkellä, että en halua kysyä mitään kyseiseltä kustantajalta. On ihan sama tuleeko minusta kirjailijaa koskaan, mutta en halua tavata tuota kyseistä kustantajaa enää koskaan.
        Tiedän, että hän on Kariston kustantaja ja olen aloittanut Kariston boikotin. En osta yhtään sen kustantamon julkaisemaan kirjaa.
        Jokaisella ihmisellä on oma tie, jota kulkee. Minulla omani.


      • Kustan
        Pet kirjoitti:

        Kiitos kannustavista sanoistasi. Ei tätä kuitenkaan kannata kauan murehtia. Olen vain saanut kotona kasvatuksen, että kaikki ihmiset on samanarvoisia. Inhoan tylyä käytöstä.
        On vain sellainen olo tällä hetkellä, että en halua kysyä mitään kyseiseltä kustantajalta. On ihan sama tuleeko minusta kirjailijaa koskaan, mutta en halua tavata tuota kyseistä kustantajaa enää koskaan.
        Tiedän, että hän on Kariston kustantaja ja olen aloittanut Kariston boikotin. En osta yhtään sen kustantamon julkaisemaan kirjaa.
        Jokaisella ihmisellä on oma tie, jota kulkee. Minulla omani.

        Tule meille. Meillä ei tylytetä kirjailijoita. Annamme arvokkaita neuvoja ja oppia kirjoittamisessa ja kaikessa kirjallisuuteen liittyvässä. Jokainen kirjailija on meillä samalla viivalla.

        T: KUSTANTAJA


      • Mrlw
        lkdjfklsjfkljfklds kirjoitti:

        Ole hyvä. Palstalaiset olivat tosin tosi epäempaattisia. Minua ei pettymyksesi ärsyttänyt yhtään, koska olen itsekin joskus pettynyt ja tiedän tunteen. Vaikka lähimmäiset olisivat pettymyksen syystä ja perusteista eri mieltä, voi pettyjän tunnetilaa silti ymmärtää ja myötäillä. Olet symppis.

        Ja ei Marlowe, tämä ei ole yksinpuhelurepliikki; piti sitten tuollainenkin heitto jonkun pistää väliin, vaikka selvästi on huomattavissa, että aloittaja oli todella oikeasti pahoittanut mielensä. Ei kiva.

        No joo. En itse oikein päässyt kritiikkiin mukaan, ei millään pahalla. Kaksikin viestiä riittänyt keskustelun nostattamiseen, mutta kukin tavallaan.

        Myönnän kyllä, että itsekin melko helposti äänestän jaloillani, jos kohtelu ei miellytä. En kuitenkaan ottaisi kauhean henkilökohtaisesti jos messujen hetkisyydessä yhden talousvaikeuksissa kamppailevan kustantajan edustaja yrittää pitää aikatauluista kiinni.
        Myötätuntoa kaikille osapuolille, olkaa hyvä.


      • lskdjfkldsfjkldsjf
        Mrlw kirjoitti:

        No joo. En itse oikein päässyt kritiikkiin mukaan, ei millään pahalla. Kaksikin viestiä riittänyt keskustelun nostattamiseen, mutta kukin tavallaan.

        Myönnän kyllä, että itsekin melko helposti äänestän jaloillani, jos kohtelu ei miellytä. En kuitenkaan ottaisi kauhean henkilökohtaisesti jos messujen hetkisyydessä yhden talousvaikeuksissa kamppailevan kustantajan edustaja yrittää pitää aikatauluista kiinni.
        Myötätuntoa kaikille osapuolille, olkaa hyvä.

        Niin, ei kritiikkin tarvi päästä mukaan ymmärtääkseen, että ihmisellä on aina oikeus tunteeseen, jota tuntee; se kumpuaa hänen sisältään hänen taustastaan ja persoonastaan. Yhtä ihmistä ei liikuta pätkääkään, jos naapuri potkaiseen koiraansa, toinen itkee sitä illan. Olemme erilaisia. Tunteiden perusteella toimiminen on sitten eri asia. Aloittajan teko oli purskauttaa paha mielensä auki täällä ja jatkossa boikotoida Karistoa. Aika vilpitöntä ja kilttiä.

        Ja kuten aloittaja on jo tässä moneen kertaan todennut, hän pääsee asian yli, varsinkin luultavasti sen takia, että sai tunteilleen hieman ymmärrystäkin. Mikään ole niin sapettavaa kuin se, että on pahoilla mielin ja siihen on vastauksena, että olet aivan väärässä. Se vain kasaa pahaa mieltä lisää.

        Kiva, että annat myötätuntoa, mutta sen voi tehdä "en itse kyllä ottaisi henkilökohtaisesti"-kommenttejakin. Silittäminen piikkihanska kädessä ei ole silittämistä vaan raapimista.


      • Mrlw
        lskdjfkldsfjkldsjf kirjoitti:

        Niin, ei kritiikkin tarvi päästä mukaan ymmärtääkseen, että ihmisellä on aina oikeus tunteeseen, jota tuntee; se kumpuaa hänen sisältään hänen taustastaan ja persoonastaan. Yhtä ihmistä ei liikuta pätkääkään, jos naapuri potkaiseen koiraansa, toinen itkee sitä illan. Olemme erilaisia. Tunteiden perusteella toimiminen on sitten eri asia. Aloittajan teko oli purskauttaa paha mielensä auki täällä ja jatkossa boikotoida Karistoa. Aika vilpitöntä ja kilttiä.

        Ja kuten aloittaja on jo tässä moneen kertaan todennut, hän pääsee asian yli, varsinkin luultavasti sen takia, että sai tunteilleen hieman ymmärrystäkin. Mikään ole niin sapettavaa kuin se, että on pahoilla mielin ja siihen on vastauksena, että olet aivan väärässä. Se vain kasaa pahaa mieltä lisää.

        Kiva, että annat myötätuntoa, mutta sen voi tehdä "en itse kyllä ottaisi henkilökohtaisesti"-kommenttejakin. Silittäminen piikkihanska kädessä ei ole silittämistä vaan raapimista.

        Kaikilla on toki luovuttamaton oikeus tunteisiinsa, mutta tämän palstan lukijalla on myös oikeus kyseenalaistaa kokijan tulkinta tilanteesta. Pettymys voi olla niin suuri, että sen valossa jopa asiallinen "ei nyt valitettavasti sovi" voi tuntua törkeimmältä loukkaukselta ikinä. Samoin tietty jämäkkyys voidaan tulkita tylyytenä, vaikka jonoon viittaaminen olisi kuinka asiallisesti hoidettu.
        En tietenkään ollut siellä näkemässä, vaikka paikan päällä kävinkin. Mutta on hyvin inhimillistä, että suurten odotusten törmätessä pehmeääkin muuriin, tulkitaan muuri piikkilanka-aidaksi.
        Ymmärsin, että kokija on tänään jo osannut suhteuttaa asian uudella tavalla. Hyvä, sillä ei tuohon tosiaan kannata jäädä vellomaan. Aina voi boikotoida ja julistaa boikottiaan, kuten täällä on tehty. Silta on palanut, mutta sen halutessaan voi korjata.
        Ja totta on, että niitä messuja on ympäri maata, ympäri vuoden.
        Mitäs jos joku kutsuisi jonkun kustantamon työntekijän joskus vastailemaan tänne muutamana päivänä kysymyksiin? Olisikohan heillä resursseja siihen?


      • pohdintaaani
        lskdjfkldsfjkldsjf kirjoitti:

        Niin, ei kritiikkin tarvi päästä mukaan ymmärtääkseen, että ihmisellä on aina oikeus tunteeseen, jota tuntee; se kumpuaa hänen sisältään hänen taustastaan ja persoonastaan. Yhtä ihmistä ei liikuta pätkääkään, jos naapuri potkaiseen koiraansa, toinen itkee sitä illan. Olemme erilaisia. Tunteiden perusteella toimiminen on sitten eri asia. Aloittajan teko oli purskauttaa paha mielensä auki täällä ja jatkossa boikotoida Karistoa. Aika vilpitöntä ja kilttiä.

        Ja kuten aloittaja on jo tässä moneen kertaan todennut, hän pääsee asian yli, varsinkin luultavasti sen takia, että sai tunteilleen hieman ymmärrystäkin. Mikään ole niin sapettavaa kuin se, että on pahoilla mielin ja siihen on vastauksena, että olet aivan väärässä. Se vain kasaa pahaa mieltä lisää.

        Kiva, että annat myötätuntoa, mutta sen voi tehdä "en itse kyllä ottaisi henkilökohtaisesti"-kommenttejakin. Silittäminen piikkihanska kädessä ei ole silittämistä vaan raapimista.

        Pahan mielen anonyymit nettipurkautumiset messuilla työtään tehnyttä Kariston kustannustoimittajaa kohtaan vilpittömiä ja kilttejä?


      • pohdintaaani
        Mrlw kirjoitti:

        Kaikilla on toki luovuttamaton oikeus tunteisiinsa, mutta tämän palstan lukijalla on myös oikeus kyseenalaistaa kokijan tulkinta tilanteesta. Pettymys voi olla niin suuri, että sen valossa jopa asiallinen "ei nyt valitettavasti sovi" voi tuntua törkeimmältä loukkaukselta ikinä. Samoin tietty jämäkkyys voidaan tulkita tylyytenä, vaikka jonoon viittaaminen olisi kuinka asiallisesti hoidettu.
        En tietenkään ollut siellä näkemässä, vaikka paikan päällä kävinkin. Mutta on hyvin inhimillistä, että suurten odotusten törmätessä pehmeääkin muuriin, tulkitaan muuri piikkilanka-aidaksi.
        Ymmärsin, että kokija on tänään jo osannut suhteuttaa asian uudella tavalla. Hyvä, sillä ei tuohon tosiaan kannata jäädä vellomaan. Aina voi boikotoida ja julistaa boikottiaan, kuten täällä on tehty. Silta on palanut, mutta sen halutessaan voi korjata.
        Ja totta on, että niitä messuja on ympäri maata, ympäri vuoden.
        Mitäs jos joku kutsuisi jonkun kustantamon työntekijän joskus vastailemaan tänne muutamana päivänä kysymyksiin? Olisikohan heillä resursseja siihen?

        Mrlw kirjoittaa asiaa. Nettikeskustelussa voi parhaimmillaan saada vastusta silloin, kun tunteet menevät överiksi tilanteeseen nähden.


    • vain ihminen24

      Tiedän, että ihmisen täytyy päästää tunteensa esille. Jos ei koskaan kerro tuntemuksiaa, niin ne patoutuvat ihmisen sisälle. Se pahempaa kuin tunteistaan kertominen.
      Jatka kirjoittamista. Kirjoittaminen on sinun sisin ominaisuutesi. Olet osa taidetta. Kirjoittaessasi tunnet olevasi vapaa.
      Kustantajalle sanon, että ensikerralla tee kyllin selväksi, että pitää ilmottautua. Isolla kirjoitettuna Haluatko kirjailijaksi? Varaa aika - teksti niin suurella, että erehtymisen vaaraa ei ole.

      • Jormar

        Koko keskustelu kirjamessuilla oli ihan plää plää pää. Sen voisi kuvailla kuunnelman keinoin.

        Kustantaja: Hei. Kuka olet?
        Minna: Olen Minna?
        Kustantaja: Mistä tulet?
        Minna: Pellosta.
        Kustasntaja: Kauanko olet kirjoittanut?
        Minna: Lapsesta asti.
        Kustantaja: Mitä kirjoitat?
        Minna: Runoja ja satuja.
        Kustantaja Plää Plää Plää..Laitan nimesi kirjailijalistaan. Tervetuloa kirjailijaksemme.

        Tuollaista peliä se oli. Et menettänyt mitään. Päin vastoin olet vahvempi kyun ennen.


      • Jormar kirjoitti:

        Koko keskustelu kirjamessuilla oli ihan plää plää pää. Sen voisi kuvailla kuunnelman keinoin.

        Kustantaja: Hei. Kuka olet?
        Minna: Olen Minna?
        Kustantaja: Mistä tulet?
        Minna: Pellosta.
        Kustasntaja: Kauanko olet kirjoittanut?
        Minna: Lapsesta asti.
        Kustantaja: Mitä kirjoitat?
        Minna: Runoja ja satuja.
        Kustantaja Plää Plää Plää..Laitan nimesi kirjailijalistaan. Tervetuloa kirjailijaksemme.

        Tuollaista peliä se oli. Et menettänyt mitään. Päin vastoin olet vahvempi kyun ennen.

        Tämä on kyllä ollut tosi paljon henkilöstä kiinni. Ainakin itselläni oli hyvin selkeä kuva siitä, mitä halusin kustantajalta kuulla ja myös johdin sitä keskustelua niin, että sain sieltä ne vastaukset. Se on tietenkin sanottava, ettei kustannustoimittaja pysty minkään vartin keskustelun perusteella sanomaan, oletko seuraava Finlandia-voittaja vai et. Itselläni meni joidenkin kanssa paremmin, joidenkin huonommin, ihan sen mukaan, miten persoonallisuutemme ja kirjamakumme sattuivat käymään yhteen.


      • k11tos
        QotD kirjoitti:

        Tämä on kyllä ollut tosi paljon henkilöstä kiinni. Ainakin itselläni oli hyvin selkeä kuva siitä, mitä halusin kustantajalta kuulla ja myös johdin sitä keskustelua niin, että sain sieltä ne vastaukset. Se on tietenkin sanottava, ettei kustannustoimittaja pysty minkään vartin keskustelun perusteella sanomaan, oletko seuraava Finlandia-voittaja vai et. Itselläni meni joidenkin kanssa paremmin, joidenkin huonommin, ihan sen mukaan, miten persoonallisuutemme ja kirjamakumme sattuivat käymään yhteen.

        Kiitokset asiallisista viesteistä myös tässä ketjussa. Muuten joku lukija olisi voinut saada väärän kuvan koko tilanteesta.


      • pohdintaaaani
        k11tos kirjoitti:

        Kiitokset asiallisista viesteistä myös tässä ketjussa. Muuten joku lukija olisi voinut saada väärän kuvan koko tilanteesta.

        Näin juuri. Jonotussysteemin esittely oli todellakin paikallaan.


    • scarabaeus

      No eks näitä kirjamessuja ole jokaisessa kaupungissa. Mene seuraavaan vinkumaan audienssia. Sitähän voi suorastaan viettää kokonaisen vuoden erilaisilla kirjamessuilla ja osallistua ties mihin pippaloihin ja syöminkeihin sun muihin ajanviettopuuhiin kirjallisuuden varjolla.

      Hauskaa !

      • ....

        Olet pelkuri, kun et uskalla sanoa kustantajaa vastaan. Taisit olla itse se onnellinen kirjailija.


    • Pah

      Mitäs tuosta. Eilen oli eilen.Parempi unohtaa puolin ja toisin koko juttu.

    • kurjat messut

      Siis paikan päältäkö vain sai niitä aikoja????? En ollut itse kiinnostunut, näin kyllä ko. asian ja sen, että sinne oli ajanvaraus. Mutta eikö niitä aikoja saanut soittamalla tai netin kautta?

      Jos näin, niin ne ajat olivat vain opiskelijoille, eläkeläisille ja työttömille aivan samoin kuin mitä sanoin messujen eräistä esityksistä. Ei työssäkäyvällä ole aikaa jonottaa tuntikausia jotain 15 min aikaa.

    • Näs

      Totta. Koko juttu oli suuri kupla. 20 minuutin juttutuokio, joka ei johda oikeasti mihinkään. Tuollaisessa tilaisuudessa pitää esiintyä kohtelijaasti, ei tylysti. Olisi mukava kuulla mitä neuvoja tuo henkilö antoi.
      Mistään Finlandia ehdokkuudesta on turha aloittelijoille puhua. Sellaita viisastelua he eivät kaipaa. He kaipaavat neuvoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe