Onko kemian kakkoskurssin kuinka vaikea? Ykköskurssi oli mielestäni aika helppo ja olen kuullut, että kakkoskursissa vaatimustaso nousisi merkittävästi. Onko kokemuksia? Mitenkäs kemian kolmoskurssi? Onko se helpompi kuin kakkonen vai vaikeampi?(pystyisin valitsemaan niistä jomman kumman nyt ykkösvuodelle)
Kemian kurssit
11
6878
Vastaukset
- magister
Lukion kemiankurssit olivat aika helppoja.
- iuaoifd
kemia 2 on helpompi ku kemia 3, joten kannattaa kemia 2 ottaa nyt ykkösvuodelle ja suorittaa kemia 3 seuraavana vuonna
- jottaivaa
Mulla ja yhellä kaverilla kummallaki 4 ekaa kurssii käyty. Kavrin rivi on pelkkää kymppiä. Mulla vähä heikompi: kolmesta ekasta kymppi ja nelosesta 9. Mutta ei oo meidän mielestä ainakaa vaikeeta vielä tähän mennessä ollu. Eikä oo tää vitoskurssikaan vielä vaikeelta tuntunu.
- kemisti
Jep, kiitoksia vastauksista. Toivotaan parasta, etteivät olisi vaikeita. Yläasteella fy/ke-opettaja varotteli, että lukion kemia olis vaikeempaa ku fysiikka, mutta taitaa olla toisinpäin? Itse en kylläkään fysiikkaa käy kuin vain pakollisen kurssin.
- kefy11
kemisti kirjoitti:
Jep, kiitoksia vastauksista. Toivotaan parasta, etteivät olisi vaikeita. Yläasteella fy/ke-opettaja varotteli, että lukion kemia olis vaikeempaa ku fysiikka, mutta taitaa olla toisinpäin? Itse en kylläkään fysiikkaa käy kuin vain pakollisen kurssin.
Joo no mulla on nyt menossa KE1 ja viime jaksossa kävin FY1:n. Ainakin näin alkuun KE1 vaikuttaa PALJON vaikeammalta kuin FY1. En sitten tiedä miten on muiden kurssien laita - aion joka tapauksessa käydä FY2 ja KE2 -kurssit valtakunnallisista.
Ainakin sen tiedän (vaikkei tosin aiheeseen liitykään), että lukion kemiassa pitkästä matikasta ei välttämättä ole niin paljoa hyötyä kuin siitä on fysiikassa. - vanhaYO
kefy11 kirjoitti:
Joo no mulla on nyt menossa KE1 ja viime jaksossa kävin FY1:n. Ainakin näin alkuun KE1 vaikuttaa PALJON vaikeammalta kuin FY1. En sitten tiedä miten on muiden kurssien laita - aion joka tapauksessa käydä FY2 ja KE2 -kurssit valtakunnallisista.
Ainakin sen tiedän (vaikkei tosin aiheeseen liitykään), että lukion kemiassa pitkästä matikasta ei välttämättä ole niin paljoa hyötyä kuin siitä on fysiikassa.Molemmat aineet kirjoittaneena voin sanoa että kemia on lorvimista fysiikkaan verrattuna. Kemia vaikutti olevan paljon enemmän tarpeetonta ja ärsyttävää pilkunviilausta fysiikan likiarvoilla laskemiseen verrattuna.
Fysiikan edetessä kaavoja tulee lisää ja aiheet monipuolistuvat. Näin ollen kokonaisuuden hallitseminen vaatii koko ajan lisää työtä.
Kemiassa puolestaan pyöritään koko lukioaika yhdeksän kaavan kanssa joten kemian laskut alkavat muistuttaa paljon toisiaan. Teoria puolestaan ei ollut mitään tajunnan rajäyttävää.
Alkuperäiseen viestiin vastauksena, että kemian kakkonen huomattavasti haastavampi kuin ykkönen, eli jollain 6-7 arvosanolla vaati työtä ettei putoa kärrystä lopullisesti. Mutta mikåli KE1 meni hyvin niin ei mitään dramaattista pudotusta pitäisi olla edessä ellei vedä perseilyksi. KE3 on FY2 jälkeen naurettavan helppo (molemmissa samaa asiaa, mm ideaalikaasun tilanyhtälö yms.)
- 44564
Minusta ainakin lukion fysiikka on paljon vaikeampaa kuin kemia.
- Uuvattiko
Mä olin sen verran uuvatti lukio ykkösellä kun piti mennä kemia, etten tajunnu hevonpaskaakaan.
Nyt taas lukio kolmannella se tuli uudestaan eteen, ja vedin sieltä jopa ihan tyydyttävän arvosanan - 9. :) Viisastuin, opin opiskelutekniikan jne. "välivuonna" ja se helpotti hemmetin paljon. - Abi
Kemia on hieman peruskoulun kemiaa vaikeampaa, mutta ainoa minun mielestäni vaikea kurssi oli ke5. Se oli erittäin laskupainotteinen, ja kokeessa oli hieman vaikeuksia miettiessä, että mitäs niistä kymmenistä laskutavoista tässä tehtävässä pitäisi käyttää. Fysiikassa kurssien vaikeus taas kasvaa huomattavasti valinnaisien kurssien myötä. Tiedän monta kaveria, jotka lopettivat fysiikan opiskelun kakkoskurssin jälkeen numeroiden pudottua kutosen tasolle. Itselle jatkokurssitkin olleet helppoja, mutta olenkin aina ollut matemaattisesti lahjakas. Tällä hetkellä fysiikasta kurssi 8 menossa ja kemiasta kirjoitin syksyllä alustavasti E:n.
- hermann11
Rivi on 10, 8, 8, 8 tähän mennessä, neloskurssissa piti vähän normaalia ahkerammin kokeeseen lukea kun panostus kurssin aikana jäi vähän vähemmälle. Neloskurssi tosiaan oli enemmän sellainen "päntättävä" kurssi. Nyt vitoskurssillta tuntuu noutaja saapuvan. Motivaatio ikävästi tuntuu laskevan kirjotusten lähestyessä mutta onnekspa tämä on vika kemian kursseista.
- rtrrteetert
Ja mitä kakkoskurssiin tulee, alussa orbitaalit yms. tuntuivat hieman sekavilta kun mentiin täysin uuteen asiaan, mutta nekin sitten pikku hiljaa aukenivat ja kurssin laskuthan olivat peruskauraa. Kolmoskurssi jäi mieleen erityisen laskupainotteisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793