Golf IV 1.6 kone

ostaja ehkä

Olen ostamassa vw Golffia, siis käytettyä IV mallia. Millainen kone tuo 1.6 litrainen on? Riittääkö potkua ohituksiin vai onko aivan liian luuska. Gti kiinnostais mut rahat ei taida riittää...

11

14145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Folkkari

Mulla on Golf -00 1,6 8v (100hv) kone, kokemuksia n. 3kk. Ihan ok, mutta eihän se mikään pyssy ole. 8 venttiilinen kone vie sekalaisessa ajossa 6,8 - 7,7 l/100km, joten eihän se mikään talousihme ole edes kesällä. Ilmeisesti 16 venttiilinen vie vähemmän ja siinä 105 hv, mutta polttoaine suositus on 98 oktaanista.

• 8valve

ykspistekuukka on ihan ok, mutta ota 8v koneella - se 16v kone tuo mukanaan liikaa murheita (useat tyyppiviat tuntuvat liittyvän juuri tuohon myllyyn, vaihdelaatikko & käyntiongelmia enimmäkseen)

• Ostaja ehkä

Onko toi venttiilien määrä muuttunut jossain vuosimallissa? Kun noita myynti-ilmoituksia lukee niin ei niissä ilmoiteta niiden lukumäärää...

Tuosta 1.8 20v koneesta oon kuullu vähän huonoa. En tiiä pitääkö paikkansa vai onko vain huhua.

• Golf

16v kone tuli 2001. Uudempi kone on semmoinen kierroskone Saksan moottoriteille. Paras tehoalue 800 kierrosta korkeammalla kiun vanha 8 v. Itse pidin vanhaa parempana. Edellinen oli 8v , nykyinen 16v.

• kjkjk
        Golf kirjoitti:

16v kone tuli 2001. Uudempi kone on semmoinen kierroskone Saksan moottoriteille. Paras tehoalue 800 kierrosta korkeammalla kiun vanha 8 v. Itse pidin vanhaa parempana. Edellinen oli 8v , nykyinen 16v.

16v kone tuli vuosimalliin 2001, niitä kuitenkin sai jo syksyllä 2000.

• Markku

Terve,

Mulla olis myytävänä tuollainen neloskoppainen 1.6 Golf.

Kone on mallia SR, eli se 8 venttiilinen versio.

Katso lisää linkistä:
      http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=oiz-960

Jos kiinnostaa, niin laita mailia ja jutellaan lisää.
      [email protected]

• kevo

Miten noin mallit oikeen menee? Firstline, Trendline, Comfortline, SR, (SRi)????

• Markku
        kevo kirjoitti:

Miten noin mallit oikeen menee? Firstline, Trendline, Comfortline, SR, (SRi)????

Nuo Firstline, Trendline ja Conmfortline ovat varusteluversioita.

Firstline on perusversio ja comfort taas luonnollisesti paras.

SR ja SRi? ovat taas moottorin malleja.

SR on vanhempi malli, 8 venttiilinen 102 heppainen versio.
        Vuonna 01 muistaakseni tuli tuo uudempi koneversio tiukentuneiden ympäristönormien takia ja siinä on 16 venttiilinen kansi. Tehoja siinä on 105 heppaa, joten tehoero tuon uuden ja vanhan välillä ei käytännössä ole.

Huhupuheita olen kuullut, että tuossa 16 venttiilisessä olisi ollut jotain lastentauteja.
        Mene ja tiedä niistä sitten.

• kolohvimies

Kyllä on 16venttilinen kestäny meillä jo kohta 300 tkm eikä vikaa ollu ikuna

• Paras_moottori

Golfiin on vanha 8-venttiilinen 1.8 l moottori. Sitkeä ja nöyrä 90 hv mylly joka kestää. En tosin ole varma, saiko tuota konetta enää neloskoppaiseen Golfiin.

• FaktanTarkistaja

Tuota on pidetty varsin luotettavana jo pitkään. Nykyisistä TSI:stä tuskin sanotaan samaa 10 vuoden päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe