Budapest vai Praha?

budapestvaipraha

Ajattelin lähteä hiihtolomalla jompaan kumpaan kaupunkiin. En tiedä, onko ajankohta mikään paras mahdollinen, mutta hiihtolomalla olisi kiva käydä jossain halvassa kohteessa, kun kesällä olisi sitten New Yorkin matka edessä.
Eli kumpaa suosittelet? Mikä kohteessa oli hyvää ja mikä huonoa?
Ja onko tuo helmikuu ajankohtana ihan nounou?
Kiitos jo etukäteen!

6

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BudaPest paras

      Prahassa en ole kaynyt, vaikka sanovat etta kaunis paikka ja halpaa.
      Budapestissa sen sijaan kavin, ja todella rakastuin kaupunkiin. En usko etta sita voi edes verrata Prahaan. Sen sanotaan olevan maailman kauneimpia kaupunkeja.

      Voisit ottaa esim valmismatkan, joka sisaltaa kierroksen ympari Unkaria, pustalle, hevoset siella jms. Itse kaupungissa on jo paljon nakemista, kylvet hotellin lammin altaassa, teet ostoksia, Ihniset rakastaa suomalaisia, juttukin jotenkin luistaa.
      Muista ostaa hyvia viineja ja meetwurstia mukaasi!
      >vaan varo taksi huijareita !

    • Ervi

      Miten niitä ylipäänsä voisi verrata keskenään, kun niihin molempiin on pakko päästä aina uudestaan ja uudestaan - ja sitten on vielä Bratislava, joka sekin kilpailee niiden kanssa. Ajankohdalla ei ainakaan meille ole ollut mitään väliä, ehkä Prahassa osaa eniten arvostaa sitä, että vierailee vilkkaimman turistisesongin ulkopuolella.

    • minnevaan3

      Kumpikin kivoja ja kummassakin olen kaksi kertaa käynyt, mutta Budapest saa mun suositukset. Ei Prahassa mitään vikaa kuitenkaan mutta ei ole ihan niin sydäntä vienyt.

    • mat.kus-telija

      Riippuu siitä, mitä haluat tehdä. Budapestissa on kivoja kylpylöitä (lämpimät lähteet), halpa julkinen liikenne (ilmainen yli 65-vuotiaille)), edullista ruokaa ja juomaa, museoita, konsertteja jne. Talviaikaan pustalla ei ole nähtävää, näytöksiä siellä on kesällä. Ydinkeskusta Budapesissa on uuden metrolinjan työmaita täynnä, ainakin huhtikuussa niitä oli.
      Prahassa hintataso on myös edullinen, teatteri on must (etenkin pantomiimi ja illuusioteatteri, esim. image 2000), olutta ja hyvää ruokaa löytyy edullisesti.
      Kauniita kaupunkeja molemmat ja historiallisesti kiinnostavia.

    • parga

      Molemmat upeita kaupunkeja! Budapest halvempi. Prahassa rakennukset korjatumpia - tämän huomaa hyvin kun katselee molemmissa kaupungeissa ympärilleen matkalla kentältä kaupunkiin. Prahassa olen ollut kesällä ja Budapestissa juuri hiihtolomalla (vko 8). Tuolloin sää oli mitä parhain. Joka päivä 10 - 15 ja aurinkokin pilkahteli. Tuntui keväiseltä. Yhtään vihreyttä ei tokikaan vielä ollut. Mutta loistava sää koluta nähtävyyksiä. Eikä ruuhkaa turisteista.

    • punainenpilvi

      Niinkuin on todettu, molempia voi suositella. Prahassa on monipuolisempi olutkulttuuri. Mm. kunnon sotamies Sveijkin paikka U Kalic´ha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      116
      1682
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1076
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      143
      1021
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      96
      880
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      74
      877
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      22
      842
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      822
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      735
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      711
    Aihe