PITKITTYNYTTÄ FLUNSSAA LIIKKEELLÄ?

Sairasss

Olen sairastellut jo elokuun puolelta asti eikä loppua näy. Tukkoisuutta, yskää, kummaa kurkkukipua, imusolmuke turvoksissa vasemmalla kaulalla, pientä lämpöä...

Olen kuullut, että tällaista saattaisi olla liikkeellä. Asustan Pirkanmaalla.

14

1140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flunssapo

      Kyllä sellaista liikkeellä on... Muutamilla tutuilla on ollut vastaavanlaista flunssaa ja olen itsekin ollut nyt jo muutaman viikon flunssassa.

      Minulla on ollut toisinaan pientä lämpöä, limaa irtoaa joskus, lihaksia särkee ja selkä on ollut kipeä. Kun kävin lääkärissä, minulle sanottiin, että kyseessä on jokin virustauti. Verikokeissa ei selvinnyt mitään ihmeellistä. Mykoplasmaa ei tutkittu.

      Tämä alkaa olla ärsyttävää, koska on koko ajan puolikuntoinen, eikä jaksa tehdä mitään.

    • myko?

      Mykoplasma?
      http://www.avainapteekit.fi/oma-terveys/vilustuminen/miten-mykoplasma-tunnistetaan-ja-hoidetaan

      Miten tautia hoidetaan?

      Mikrobilääkkeistä tehokkaita ovat doksisykliini ja erytromysiini.

      Antibiooteista makrolidit, tetrasykliinit ja fluorokinolonit tehoavat MP:aan.

      [33.13] Krooninen/akuutti mykoplasma; diagnosointi ja hoito omaa vastustuskykyä kohottamalla. Mahdollinen antibioottihoito.
      https://soundcloud.com/helsinki-paleo/helsinki-paleo-podcast-episode15

      Paleoruokavalio pähkinänkuoressa (kesto 5 min)
      http://www.youtube.com/watch?v=uCFZoqmKf5M

      Leipä ei pidäkään miestä tiellä?
      http://olotila.yle.fi/mina/hyvinvointi/pekka-nieminen-muutti-ruokavalionsa-paleoksi

    • myko?

      80 prosenttia ihmisen immuunipuolustussoluista sijaitsee suolistossa!

      Kun siis hoitaa oman suoliston bakteerikantaa terveellisellä ruokavaliolla, suolistossa ei tapahdu vastustuskykyä heikentäviä bakteerikannan muutoksia. Suoliston pinta-ala on jalkapallokentän kokoinen. Ei siis ihme, että suolistolla on niin suuri vaikutus koko kehoon.

      On taas se aika vuodesta kun flunssa kaataa suurella kädellä suomalaisia sängyn pohjalle. Tämä on harmi, sillä flunssan ehkäisy on loppujen lopuksi todella helppoa.
      http://www.raikasweb.com/hyvastit-flunssalle

    • Saat vastaukset on-

      gelmiisi kun teet linkin testit, löydät hoito-ohjeet linkistä ja lääkket ovat 3-elävää hyötybbakteeria!.

      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/

    • Mykon uhri

      Jos sinulla on mykoplasma, voin todeta, että se voi olla ERITTÄIN SITKEÄ TAUTI. Olen itse kärsinyt mykoplasmasta keväästä lähtien ja olen syönyt parit aika vahvat antibioottikuurit, mutta ne eivät ole poistaneet tautia.

      Kesällä oli vähän aikaa parempi olo, mutta sitten oireilu alkoi uudelleen ja lääkäri totesi vain, että koska antibiooteista ei ole ollut apua, tauti paranee ajan myötä... Se oli aika masentava uutinen, mutta olen huomannut, että lepo auttaa jonkin verran. On vain ärsyttävää olla koko ajan sairaslomalla, eikä jaksa liikkua.

      Jos teillä jollakin on pitkään jatkunut flunssa, käykää ihmeessä juttelemassa lääkärin kanssa mykoplasman mahdollisuudesta, koska se voi olla pitkittyneiden flunssaoireiden taustalla.

      • Taatinen Täätinen

        Mites, kun infektiolääkäri ei myönnä olevan mykoplasmaa? Ei hän usko sellaista, että se voi jäädä elimistöön, vaikka olisi immuunipuutostakin. Aika ristiriitaista.


    • haluan olla TERVE!!!

      täällä kans kohta 2viikkoa flunssassa. eikä näytä auttavan mikään :( viime ke sain antipioottikuurin poskiontelon tulehdukseen.. viellä 4 päivää kuuria jäljellä.. en oo huomannut mitään ihmeellistä muutosta olossani... mix tää nuha ei lopu ja välillä illalla on olo kuin kuumeessa naamaa alkaa polttelee ja vähän ajan päästä on ihan punanen.. ruokahaluttomuutta.. muutenki pahaa.oloa liittyykö nuista antipiooteista.. ja muuten ihan vetopois ja vituttaa.. en jaksa olla koko aikaa saikulla... eilen kävin töissä... aamulla oli vähän paska olo mutta päivää Kohti parini eli päivä meni hyvin... tulin kotia... söin pari leipää tuli huono olo....

    • Ätsiih

      "Asustan Pirkanmaalla. "

      Niin kuin minäkin. Ensimmäiset viikot olivat lievempiä tässä taudissa. Viides tai kuudes viikko menossa. Kurkku ja nenä olivat viime viikolla öisin tulessa ja räkää riitti. Kevytttä kuumeilua. Nyt limakalvot ovat kuoriutuneet, mikä on yleensä ollut merkki flunssan loppumisesta.

      Tämä aaltoilee eli jos yhtenä päivänä on parempi ja teen vähänkin jotain niin tämä on huonompi seuraavana päivänä.

      Tulehdusta vähentävät jutut vähentävät ainakin oireita: raakaa valkosipulia vähän, koska ainakin tuo nyt ostamani on sellaista myrkkyä, että ei sitä yhtä kynttäkään mielellään syö. Ja bifidolusbakteeri-piimäkin auttoi. Mutta en noilla siis ole parantunut, vaikka tämä on kyllä lievempi kuin pari päivää sitten.

      Joku pöpö tämä on. Sen huomaa siitä, että se yrittää tarttua muihin eli pärskyn pari kertaa päivässä.

    • krooninenko flunnssa

      Minulla menossa viides vikko. Alkoi kurkkukivulla, sitten yskä. Sitä kesti 2v. sitten in flunsan siihen päälle. Yskä ja räkäisys senkun jaktkuu olen ollut nyt töistä ois 5 viikkoa. Pahinta taudissani sitkeä lima keuhkoputkissa ja hengenahdists. Sain sihen avaavan suihkeen ja viidennellä lääkärikäynnillä kortisonisuihkeen. Uskomaton tauti hulluksi tulee kohta tää liman kirnuaminen alkaa jo tympiin. Tulehdusarvot normaalit,siis virustauti. Että silleen niille jotka kahdesa viikosta valittavat.

    • surullista
    • Mulla flunssan kaltaisia oireita jo 3kk takana. Lämpöilyä, nenän tukkoisuutta, pääkipua, välillä kurkkua karhistaa ym. ym. ja kaikki nämä tietenkin vie voimat. Tulehdusarvot ja verenkuva suht ok. Epäilevät virustaudiksi, enkä mitään lääkettä ole saanut. Borrelioosin vasta-aineet otettiin sattumalta ja ne koholla, mut joku tarkistus blottaus anto neg. tuloksen. Infektiolääkärille viikon päästä, toivottavasti tähän alkais tulla joku ratkaisu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe