En muista nimiä, en kasvoja, tai mitään...

Pakokauhuinen

Kouluaikoina, työpaikalla ja muuten tuttujen kanssa olen hyvinkin sanavalmis ja jopa ehkä sosiaalinen ihminen.

Mutta uusien ihmisten kohtaaminen on aina yhtä ahdistava tilanne.
En pysty katsomaan silmiin, kuin vilkaisten. Naiset varmaan luulee, että tuijotan tissejä, kun katseeni alas luon.
Esittelyissä en pysty painamaan nimiä mieleen, kun tahdon vain pois tilanteesta mahdollisimman pian. Ja unohdan muutenkin kaikki asiat, mistä puhutaan, kun pinnan alla kuplii se pakokauhu.
Saatan unohtaa juuri tapaamani ihmisen kasvot saman tein.
On sitte erittäin ahdistavaa, kun joku, jonka minun tulisi tuntea tulee juttusille, eikä ole hajuakaan, kuka tuo on.

Varmaan täytyy laittaa napinläpeen joku piilokamera, millä saisi taltioitua asioita, mitä tulisi muistaa... Niitä tilanteita kun tuppaa tulemaan näin perittynä yrittäjyytenä...

5

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitten joskus ryhdyt

      No milloin meinaat päättää luopua pakokauhustasi eli alat hakea siihen sinulle sopivaa apua?

      • Pakokauhuinen

        Alkoholi lievittää näitä oireita, mutta ei taida käytännössä soveltua lääkkeeksi.
        Asun pikkukaupungissa ja luulen ettei täältä taida löytyä sopivaa kallonkutistajaa. Toisakseen terapeutit maksaa. Isohkon perheen omaavana tulot menevät elämiseen ja yrittäjälle kela tarjoaa lämmintä kättä ja myötätuntoa.

        Mutta tässävaiheessa, kun nyt satuin tälle saitille ja huomasin, että ujouskin voidaan määritellä jossain määrin "sairaudeksi" eikä vain huonoksi luonteenpiirteeksi, niin olen kyllä avoin ehdotuksille.


      • 55-
        Pakokauhuinen kirjoitti:

        Alkoholi lievittää näitä oireita, mutta ei taida käytännössä soveltua lääkkeeksi.
        Asun pikkukaupungissa ja luulen ettei täältä taida löytyä sopivaa kallonkutistajaa. Toisakseen terapeutit maksaa. Isohkon perheen omaavana tulot menevät elämiseen ja yrittäjälle kela tarjoaa lämmintä kättä ja myötätuntoa.

        Mutta tässävaiheessa, kun nyt satuin tälle saitille ja huomasin, että ujouskin voidaan määritellä jossain määrin "sairaudeksi" eikä vain huonoksi luonteenpiirteeksi, niin olen kyllä avoin ehdotuksille.

        Sinulla on perhe ja olet työelämässä. Luulen, että joutuisit todellakin menemään omakustanteisesti yksityiselle psykiatrille, mikäli haluat ujouteesi jonkinlaista apua.


      • Pakokauhuinen
        55- kirjoitti:

        Sinulla on perhe ja olet työelämässä. Luulen, että joutuisit todellakin menemään omakustanteisesti yksityiselle psykiatrille, mikäli haluat ujouteesi jonkinlaista apua.

        Näinhän se taitaa olla. En tiiä, paljonko terapeutin tuntiveloitus on, mutta tuskin paljoa alle 40€. Mun tuloilla kun pitää tän sakin joten kuten leivässä, niin eipä taida terapeutille olla asiaa. :/


      • 15vt
        Pakokauhuinen kirjoitti:

        Näinhän se taitaa olla. En tiiä, paljonko terapeutin tuntiveloitus on, mutta tuskin paljoa alle 40€. Mun tuloilla kun pitää tän sakin joten kuten leivässä, niin eipä taida terapeutille olla asiaa. :/

        Mulla on just toisin päin.

        Eli esim koulussa ahdistaa puolituttujen ja omien luokkalaisten ja jopa kavereiden kaa hirveesti.

        Tuntematon ei varmaan ees huomaa et oon ujo. Paitsi jos on joku omanikänen. Kyl sillon jännittää.

        Aattelen nii et uudet ihmiset ei oo saanu must viel mitää käsitystä ja voin olla millanen vaan. Enkä häpee aiempaa käytöstäni.Siks helpompaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe