Kaikille on varmaan otsikossa mainittu lause tuttu. Mutta onko valheen jäljet lyhyet? Ajatus viittaisi siihen, ettei valehtelu kannata ja siitä tulee aina jäämään kiinni.
Miksi joidenkin on äärimmäisen hankala tunnistaa valheen/kuvitteen ja toden välistä eroa? Millainen ihminen sortuu toistuvasti valehtelemaan? Jääkö valehtelusta aina kiinni?
Olen joskus kuullut, että narsisti olisi patologinen valehtelija - mikä on varmasti aika pitkälle totta, mutta maailmassa on niin paljon valhetta, ettei pelkkien narsistien valheet riitä sitä selittämään.
Miksi valehteleminen olisi totuutta parempi vaihtoehto? Entä itsepetos sitten - eikö tuntuisi pahalta valehdella itselleen?
Tässä yhteydessä kannattaa nyt unohtaa nk. 'valkoiset valheet', joihin sorrumme kaikki, ainakin jossain vaiheessa elämää. Keskityn tässä enemmänkin siihen ryhmään, joka valehtelee saavuttaakseen itse jotain ja/tai mitätöidäkseen muita - toistuvasti.
Valheen lyhyet jäljet
73
1524
Vastaukset
- aivoinsinööri
Narsistilla nyt ainakin on vääristynyt minäkuva. Ehkä ne itse uskoo omaan erinomaisuuteensa ja kaikkivoipuuteensa niin, että se niille on todellista, vähän niin kuin skitsofreenikon harhat on sille itselleen totta. Muita ihmisiä tarvitaan ihailemaan. Ehkä valehteleminen, siinä missä vaatiminenkin on keino saada huomiota, eihän sitä nyt voi sulautua joukkoon. Itsepetos taas, jos siinä onnistuu, niin kai se jonkinlaista puolustautumista todellisuutta vastaan on sekin, muuten ihmiset, tai vaikka poliitikot, yleensä valehtelevat hyötyäkseen siitä jotain.
- nemo
Narsistille ei totuutta ole lainkaan olemassa, eikä narsisti sen päälle laske yhtään mitään.
Jos narsistin toimia seuraa huomaa nopeasti miten narsisti kuvionsa rakentaa. Narsistille tärkein "totuus" on se, miltä joku "näyttää" tai "vaikuttaa" (tietysti hänen omasta mielestään) ja vain sillä on merkitystä.
Tuota taustaa vasten lieneekin ilmiselvää, miksi täälläkin on kirjoittajia, joille totuus on toissijainen asia. He löytävät kaikenmaailman piilomerkityksiä sanoille ja lauseille ja milloin kukakin "vaikuttaa" milloin miltäkin, heille sopivalta tietysti.
Mutta miettivätkö miltä itse vaikuttavat? Todella. He ovat aina muiden uhreja - suuria syvästi haavoitettuja uhreja. He ovat oppineet, että kun on uhri, ei ole vastuussa yhtään mistään.Olen lukenut myös, että narsistille on tärkeää se, miltä hän itse vaikuttaa, eikä se, mikä on totuus.
Sama seuraa tietysti myös siitä, että jos joku "vaikuttaa" narsistin mielestä (vaikkapa) negatiiviselta, se on samalla hänelle koko totuus - se hänen oma "käsityksensä", eikä muita vaihtoehtoja ole.
Ihan järkeenkäyvä ajatus. Selittää muuten aika paljon narsistin käyttäytymisestä.- nemo
iewuska kirjoitti:
Olen lukenut myös, että narsistille on tärkeää se, miltä hän itse vaikuttaa, eikä se, mikä on totuus.
Sama seuraa tietysti myös siitä, että jos joku "vaikuttaa" narsistin mielestä (vaikkapa) negatiiviselta, se on samalla hänelle koko totuus - se hänen oma "käsityksensä", eikä muita vaihtoehtoja ole.
Ihan järkeenkäyvä ajatus. Selittää muuten aika paljon narsistin käyttäytymisestä.Aivan :)
Miksi käyttäisin konditionaalia kun se on mun käsitys asiasta :) eikä tule lainkaan mieleen, että se "käsitys" voi olla jotain ihan muuta kuin totta ja kohde itse tietää sen paljon narsistia paremmin.
Miksi turhaan kunnioittamaan ja olemaan kohtelias? :)
Niinpä :) - blhtu8bhh
Eräs kauan kauppiaana ollut henkilö sanoi: "olen aina elänyt niin kuin kauppiaan oletetaan elävän".
Kommentti kuulosti kamalalta. Samassa ammatin harjoittajana yritin kysellä kuinka sitten pitää elää ja kuka sen määrittelee? Ainoa vastaus oli tuon lauseen toisteleminen yhä kiihtyvällä äänellä.
Minä olen aina oma itseni enkä osaa näytellä jotain kuviteltua. Se on varmaan raskasta. Onko hän narsisti? blhtu8bhh kirjoitti:
Eräs kauan kauppiaana ollut henkilö sanoi: "olen aina elänyt niin kuin kauppiaan oletetaan elävän".
Kommentti kuulosti kamalalta. Samassa ammatin harjoittajana yritin kysellä kuinka sitten pitää elää ja kuka sen määrittelee? Ainoa vastaus oli tuon lauseen toisteleminen yhä kiihtyvällä äänellä.
Minä olen aina oma itseni enkä osaa näytellä jotain kuviteltua. Se on varmaan raskasta. Onko hän narsisti?Onhan niitä muitakin pitkälle yksityiselämään roolitettuja ammatteja, vaikkapa pappi. Mutta ei tainnut nyt asia osua yksi-yhteen. Narsisti luo itse sen kuvan, minkä muissa näkee (tai itsessään), eikä toisin päin, niin kuin kauppiaasi tapauksessa.
Näin minä tuon ajatuksen ymmärsin.- miebie
nemo kirjoitti:
Aivan :)
Miksi käyttäisin konditionaalia kun se on mun käsitys asiasta :) eikä tule lainkaan mieleen, että se "käsitys" voi olla jotain ihan muuta kuin totta ja kohde itse tietää sen paljon narsistia paremmin.
Miksi turhaan kunnioittamaan ja olemaan kohtelias? :)
Niinpä :)Niin. Ja kun oikein tarkasti katsoo, kiusaamistahan ei ole se mitä jotkut harrastavat, vaan sitä mitä jotkut muut harrastavat. Ja samantein, toisilla on lupa olla ihan vapaasti kiusattuina mutta toisilla ei ollenkaan.
Mistäköhän lie johtuu. Tiiä tuota... - nemo
miebie kirjoitti:
Niin. Ja kun oikein tarkasti katsoo, kiusaamistahan ei ole se mitä jotkut harrastavat, vaan sitä mitä jotkut muut harrastavat. Ja samantein, toisilla on lupa olla ihan vapaasti kiusattuina mutta toisilla ei ollenkaan.
Mistäköhän lie johtuu. Tiiä tuota...Niin että mitä tuli sanottua? Kas, kas. Jokainen on vastuussa omista tekosistaan, tekee muut sitten mitä ikinä lystäävät. Sä olet silti vastuussa omista sanoistas, vaikka muut sanois mitä.
Onko ymmärretty? - miebie
nemo kirjoitti:
Niin että mitä tuli sanottua? Kas, kas. Jokainen on vastuussa omista tekosistaan, tekee muut sitten mitä ikinä lystäävät. Sä olet silti vastuussa omista sanoistas, vaikka muut sanois mitä.
Onko ymmärretty?Kaskas.. Kukas se siinä :)
- ystävä
iewuska kirjoitti:
Onhan niitä muitakin pitkälle yksityiselämään roolitettuja ammatteja, vaikkapa pappi. Mutta ei tainnut nyt asia osua yksi-yhteen. Narsisti luo itse sen kuvan, minkä muissa näkee (tai itsessään), eikä toisin päin, niin kuin kauppiaasi tapauksessa.
Näin minä tuon ajatuksen ymmärsin.Hänhän juuri luo itse sen kuvan jollainen ihmisen hänen ammatissaan pitäisi hänen mielestään olla. Eihän sitä ole yleisesti missään määritelty.
Toimin itse samassa ammatissa.
- miebie
Minä ainakin valehtelen itselleni päivittäin. En muuten jaksaisi. Valehtelemalla itselleni, valan uskoa elämään ja ihmisiin. Jos neljä viidestä ihmisestä on veemäisiä, mun on yksinkertaisesti pakko uskotella itselleni, että se ei ole totta, että olen erehtynyt.
Olen jo ihan tarpeeksi erakoitunut. Uskon siihen, että joskus koittaa se päivä kun yhdeksän tyyppiä kymmenestä on ihania ja mukavia. (Tosin saattaisin siinä vaiheessa varata sen ajan sinne kallonkutistajalle)Kirjoittaisin parhaina hetkinäni juuri noin kuin nimim. miebie kirjoittaa. Olen myös tyypillinen piencity-erakko. Siteen lähisukulaisiin ovat hyvin ohuet, lähes joulukorttitasoa.
Olen aina kapean tajunnantasollani ihmetellyt tyyppejä, jotka juurisivat meiltä syrjäytyneiltä ajohiekan päälle rakentamamme hiekkalinnan, so. mielikuvitusmaailman, jonne on hyvä linnouttautua kun maailma ahistaa.
Aihe on vaikea, syvälle luotaava...nys sekin rihma katosi.
Toivo Lång
Kouvola Inkeroinen- miebie
capt.cöpenick kirjoitti:
Kirjoittaisin parhaina hetkinäni juuri noin kuin nimim. miebie kirjoittaa. Olen myös tyypillinen piencity-erakko. Siteen lähisukulaisiin ovat hyvin ohuet, lähes joulukorttitasoa.
Olen aina kapean tajunnantasollani ihmetellyt tyyppejä, jotka juurisivat meiltä syrjäytyneiltä ajohiekan päälle rakentamamme hiekkalinnan, so. mielikuvitusmaailman, jonne on hyvä linnouttautua kun maailma ahistaa.
Toivo Lång
Kouvola InkeroinenAnteeksi, ei ollut tarkoitus kadottaa keneltäkään yhtään rihmaa.
capt.cöpenick kirjoitti:
Kirjoittaisin parhaina hetkinäni juuri noin kuin nimim. miebie kirjoittaa. Olen myös tyypillinen piencity-erakko. Siteen lähisukulaisiin ovat hyvin ohuet, lähes joulukorttitasoa.
Toivo Lång
Kouvola InkeroinenKukaan ei kai ole keneltäkään juurimassa yhtään mitään. Kukaan ei edes myönnä elävänsä mielikuvitusmaailmassa.
Kokonaan toinen asia onkin elää mielikuvitusmaailmassa - siitä parhaansa mukaan nauttien - kuin kiusata muita esittämällä julkisella foorumilla perättömiä väittämiä heistä.- miebie
iewuska kirjoitti:
Kukaan ei kai ole keneltäkään juurimassa yhtään mitään. Kukaan ei edes myönnä elävänsä mielikuvitusmaailmassa.
Kokonaan toinen asia onkin elää mielikuvitusmaailmassa - siitä parhaansa mukaan nauttien - kuin kiusata muita esittämällä julkisella foorumilla perättömiä väittämiä heistä.Aika tiukkaa settiä ja ilmeisesti niin, että sille on ihan tosiasialliset perusteetkin?
miebie kirjoitti:
Aika tiukkaa settiä ja ilmeisesti niin, että sille on ihan tosiasialliset perusteetkin?
Mitä tarkoitat?
- miebie
iewuska kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Muistaakseni palstalla vilahti jossain vaiheessa jotakin sen suuntaista, että joku luuli sinun arvostelevan narsistin uhriksi joutuneiden kirjoituksia nimenomaan siitä näkökulmasta, että se on asiatonta kirjoittelua ja lähinnä kiusaamiseksi ja perättömien kirjoitteluksi luettavaa touhua..
En jaksa sen kummemmin palstaselailla, joten sen sanon, että saattoihan se olla jonkin muunkin kirjoitus, joka sellaisena arvosteluna otettiin. - miebie
miebie kirjoitti:
Muistaakseni palstalla vilahti jossain vaiheessa jotakin sen suuntaista, että joku luuli sinun arvostelevan narsistin uhriksi joutuneiden kirjoituksia nimenomaan siitä näkökulmasta, että se on asiatonta kirjoittelua ja lähinnä kiusaamiseksi ja perättömien kirjoitteluksi luettavaa touhua..
En jaksa sen kummemmin palstaselailla, joten sen sanon, että saattoihan se olla jonkin muunkin kirjoitus, joka sellaisena arvosteluna otettiin...jatkoa ed.
Myönnän miettineeni, että kuinkahan henkilökohtaisella tasolla sulla on tuo suhtautuminen tuohon kirjoittamaasi: "Kokonaan toinen asia onkin elää mielikuvitusmaailmassa - siitä parhaansa mukaan nauttien - kuin kiusata muita esittämällä julkisella foorumilla perättömiä väittämiä heistä."
Aloituksessasi kuitenkin julkituot tuon: "Keskityn tässä enemmänkin siihen ryhmään, joka valehtelee saavuttaakseen itse jotain ja/tai mitätöidäkseen muita - toistuvasti."
Tämä SIIS VAIN mikäli sinä olit se, joka oli sitä mieltä, että narsismipalstalla omia kiusaajiaan ja kaltoinkohtelijoitaan ruotivat ja haukkuvat kirjoittelijat ovat itse kiusaajia ja perättömiä juttuja toisista julkisella palstalla levitteleviä.. miebie kirjoitti:
..jatkoa ed.
Myönnän miettineeni, että kuinkahan henkilökohtaisella tasolla sulla on tuo suhtautuminen tuohon kirjoittamaasi: "Kokonaan toinen asia onkin elää mielikuvitusmaailmassa - siitä parhaansa mukaan nauttien - kuin kiusata muita esittämällä julkisella foorumilla perättömiä väittämiä heistä."
Aloituksessasi kuitenkin julkituot tuon: "Keskityn tässä enemmänkin siihen ryhmään, joka valehtelee saavuttaakseen itse jotain ja/tai mitätöidäkseen muita - toistuvasti."
Tämä SIIS VAIN mikäli sinä olit se, joka oli sitä mieltä, että narsismipalstalla omia kiusaajiaan ja kaltoinkohtelijoitaan ruotivat ja haukkuvat kirjoittelijat ovat itse kiusaajia ja perättömiä juttuja toisista julkisella palstalla levitteleviä..Noilla lauseilla ja tuolla tulkinnalla ei ole mitään tekemistä toinen toistensa kanssa. Lauseet olet lainaillut minkä mistäkin viestistäni ja loput olet suoraan sanoen keksinyt itse.
Se pitäisi kai niellä?- miebie
iewuska kirjoitti:
Noilla lauseilla ja tuolla tulkinnalla ei ole mitään tekemistä toinen toistensa kanssa. Lauseet olet lainaillut minkä mistäkin viestistäni ja loput olet suoraan sanoen keksinyt itse.
Se pitäisi kai niellä?Aikaihminen = aikuinen?
Ei tietenkään ole pakko niellä. Sen kun sylkäset suustas ja sanot yök... Jotakin iloa kait aikuisuudestakin pitää olla, jos ei muuta niin valinnan vapaus ainakin. Itse olen ainakin siinä käsityksessä :D
Toki joillakin on se vapaus myös lapsuudessaan. Tosin ei kaikilla.
Mutta sen olen huomannut, että ne joilla on vapauksin silattu kullattu lapsuus harvoin arvostavat asiaa aikuisena vaikka muuta kovasti "esittävätkin". Heistä tulee usein oman sokeutensa omalle lapsuudelleen kautta kovia kanssaihmisiä muille aikuisille, tietyllä tavalla ymmärtämättömiä.
Ei liity tähän, tulipahan vaan mieleen :) miebie kirjoitti:
Aikaihminen = aikuinen?
Ei tietenkään ole pakko niellä. Sen kun sylkäset suustas ja sanot yök... Jotakin iloa kait aikuisuudestakin pitää olla, jos ei muuta niin valinnan vapaus ainakin. Itse olen ainakin siinä käsityksessä :D
Toki joillakin on se vapaus myös lapsuudessaan. Tosin ei kaikilla.
Mutta sen olen huomannut, että ne joilla on vapauksin silattu kullattu lapsuus harvoin arvostavat asiaa aikuisena vaikka muuta kovasti "esittävätkin". Heistä tulee usein oman sokeutensa omalle lapsuudelleen kautta kovia kanssaihmisiä muille aikuisille, tietyllä tavalla ymmärtämättömiä.
Ei liity tähän, tulipahan vaan mieleen :)Kuten alkujaankin, ja josta täällä sain kurat niskaani, olen sitä mieltä, että kiusaaminen ei ole ilo edes aikuisena, eikä mikään oikeuta sitä. Mutta muistan lukeneeni, että kiusaaminen koukuttaa - siksi se ei koskaan lopu vapaaehtoisesti.
- miebie
iewuska kirjoitti:
Kuten alkujaankin, ja josta täällä sain kurat niskaani, olen sitä mieltä, että kiusaaminen ei ole ilo edes aikuisena, eikä mikään oikeuta sitä. Mutta muistan lukeneeni, että kiusaaminen koukuttaa - siksi se ei koskaan lopu vapaaehtoisesti.
Jos kirjoittaja kokee joutuneensa narsistin uhriksi, sen ilmaiseminen mahdollisimman selkeästi, jopa haukkumalla tämä narsistiksi kokemansa, se ei mielestäni täytä kiusaamisen tunnusmerkistöä siinä mielessä kuin itse kiusaamisen ymmärrän.
Jollakin tavallahan se on purettava pois itsestä se kaikki paha, mikä kertyy kaltoinkohtelevassa suhteessa. Monille tämä palsta on siihen oivallinen paikka. Uskon, että se on monille myös jollakin tapaa ainoa vaihtoehto joko elämäntilanteen tai muun vuoksi.
Olen edelleen siinä käsityksessä, että kirjoituksesi on käsitetty nimenomaan niin, että olet tullut palstalle arvostelemaan tällaisissa suhteissa eläneitä ja niin, että katsot heidän syyllistyneen itse siihen kiusaamiseen tällä palstakirjoittelullaan.
Valitettavasti olen niin laiska, että en jaksa käydä tarkistamassa alun kirjoituksiasi, joten saatan yhdistää sinut johonkin toiseenkin palstakirjoittelijaan, mistä olen näin ohimennen pahoillani, kaikessa laiskuudessani, mikäli niin on nyt käynyt.
Ja koska olen oman osuuteni palstanarsistihaukuista saanut, minulla on nykyisin pokkaa kirjoittaa tämäkin: Terveiset nemolle, hännystely pukee piirrettyä klovnikalaa erinomaisesti. miebie kirjoitti:
Jos kirjoittaja kokee joutuneensa narsistin uhriksi, sen ilmaiseminen mahdollisimman selkeästi, jopa haukkumalla tämä narsistiksi kokemansa, se ei mielestäni täytä kiusaamisen tunnusmerkistöä siinä mielessä kuin itse kiusaamisen ymmärrän.
Jollakin tavallahan se on purettava pois itsestä se kaikki paha, mikä kertyy kaltoinkohtelevassa suhteessa. Monille tämä palsta on siihen oivallinen paikka. Uskon, että se on monille myös jollakin tapaa ainoa vaihtoehto joko elämäntilanteen tai muun vuoksi.
Olen edelleen siinä käsityksessä, että kirjoituksesi on käsitetty nimenomaan niin, että olet tullut palstalle arvostelemaan tällaisissa suhteissa eläneitä ja niin, että katsot heidän syyllistyneen itse siihen kiusaamiseen tällä palstakirjoittelullaan.
Valitettavasti olen niin laiska, että en jaksa käydä tarkistamassa alun kirjoituksiasi, joten saatan yhdistää sinut johonkin toiseenkin palstakirjoittelijaan, mistä olen näin ohimennen pahoillani, kaikessa laiskuudessani, mikäli niin on nyt käynyt.
Ja koska olen oman osuuteni palstanarsistihaukuista saanut, minulla on nykyisin pokkaa kirjoittaa tämäkin: Terveiset nemolle, hännystely pukee piirrettyä klovnikalaa erinomaisesti."Jos kirjoittaja kokee joutuneensa narsistin uhriksi, sen ilmaiseminen mahdollisimman selkeästi, jopa haukkumalla tämä narsistiksi kokemansa, se ei mielestäni täytä kiusaamisen tunnusmerkistöä siinä mielessä kuin itse kiusaamisen ymmärrän."
Kiusaamisenhan määrittää aina sen kohteeksi joutunut, ei koskaan kiusaaja tai kukaan ulkopuolinen. Mielestäni ei ole mitään kaltoinkohtelun/väkivallan hyväksyttävää muotoa olemassakaan - priorisoituna sen mukaan, miten tarpeellinen se on tekijälle. Näinhän selittyisi tyhjiin suurin osa kaikesta kaltoinkohtelusta. Vain aniharvat pitävät tekojaan tuomittavina, valtaosa on mielestään syytön ja uhri sai mitä ansaitsi. Ei oikeusvaltio voi perustua tuollaiseen ajatteluun.
"Olen edelleen siinä käsityksessä, että kirjoituksesi on käsitetty nimenomaan niin, että olet tullut palstalle arvostelemaan tällaisissa suhteissa eläneitä ja niin, että katsot heidän syyllistyneen itse siihen kiusaamiseen tällä palstakirjoittelullaan. "
Se, miten kirjoittamani on käsitetty on eri asia kuin se, mistä ja miten sen kirjoitin. Puhuin aika yleisellä tasolla kiusaamisesta palstoilla yleensä - takoitin siinä ja puutuin siis toisen kirjoittajan kiusaamiseen täällä. En missään nimessä kenenkään eksä-suhteen puintiin! Mutta kivahan minua on siitä syytellä. Eikö?miebie kirjoitti:
Ja koska olen oman osuuteni palstanarsistihaukuista saanut, minulla on nykyisin pokkaa kirjoittaa tämäkin: Terveiset nemolle, hännystely pukee piirrettyä klovnikalaa erinomaisesti."Olen edelleen siinä käsityksessä, että kirjoituksesi on käsitetty nimenomaan niin, että olet tullut palstalle arvostelemaan tällaisissa suhteissa eläneitä ja niin, että katsot heidän syyllistyneen itse siihen kiusaamiseen tällä palstakirjoittelullaan.
Noh, minä olen tässä yrittäny ymmärtää, mistä nimenomaan tämä rähäkkä sai alkunsa ja kaiketi tästä...
"Itseäni on aina erittäin paljon huvittanut toisten habituksen ja luonteen/häiriöiden analysoinnit näillä nettipalstoilla. Pienikin asia aina merkkaa "jotain", ja yleensä se kertoo jotain pahaa. Kukaan ei ikinä sano toiselleen mitään positiivista!
Kuuntelin iltana eräänä Yle Puheelta ohjelmaa, jossa tartuttiin tällaiseen nettikirjoitteluun ja sen negatiivisuuden syihin. Miettikääpä; monella on hankala sukulainen/puoliso, jolle EI KOSKAAN sanota suoraan sitä, mikä ajatellaan - puristetaan vaan nyrkkiä taskussa. Sitten täällä tuntemattomat kirjoittajat muka tuntevat toisensa ja haukkuvat suun ja silmät täyteen! Siksikö, ettei siellä oikeassa elämässä ole asiat hyvin, eikä uskalleta sanoa sille veemäiselle sukulaiselle/puolisolle, mitä oikeasti on pielessä? "
että itsekukin ny sitten miettii, miksi otti tuosta itseensä...käsittääkseni tuo negatiivisuus tarkoitti yleensä keskustelupalstoja ei pelkästään tätä palstaa...
Noh, saattaa ny tämä rähäkkä olla ehkä tarkoituksellisestikin aiheutettu, kuten toisaalla jo totesin, ehkei aihe miellyttänyt eikä joku löytänyt aiheesta mitään itselleen sopivaa pohdittavaa...
ja keskustelu tuntui lähestulkoon tyrehtyvän, että piti äkkiä keksiä jotain, millä palstaan saisi jotain eloa...ja itsekin löytäisi jotain kommentoivaa/saisi osallistua/kokevansa olevansa "elossa"...
Ainakin näin sivusta seuraten, huomaa, että ikäänkuin kirjoittajia on ny huomattavasti enemmän kun aihe vaihtui tähän, kuka ketäkin kiusaa/on kiusannut...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Olen edelleen siinä käsityksessä, että kirjoituksesi on käsitetty nimenomaan niin, että olet tullut palstalle arvostelemaan tällaisissa suhteissa eläneitä ja niin, että katsot heidän syyllistyneen itse siihen kiusaamiseen tällä palstakirjoittelullaan.
Noh, minä olen tässä yrittäny ymmärtää, mistä nimenomaan tämä rähäkkä sai alkunsa ja kaiketi tästä...
"Itseäni on aina erittäin paljon huvittanut toisten habituksen ja luonteen/häiriöiden analysoinnit näillä nettipalstoilla. Pienikin asia aina merkkaa "jotain", ja yleensä se kertoo jotain pahaa. Kukaan ei ikinä sano toiselleen mitään positiivista!
Kuuntelin iltana eräänä Yle Puheelta ohjelmaa, jossa tartuttiin tällaiseen nettikirjoitteluun ja sen negatiivisuuden syihin. Miettikääpä; monella on hankala sukulainen/puoliso, jolle EI KOSKAAN sanota suoraan sitä, mikä ajatellaan - puristetaan vaan nyrkkiä taskussa. Sitten täällä tuntemattomat kirjoittajat muka tuntevat toisensa ja haukkuvat suun ja silmät täyteen! Siksikö, ettei siellä oikeassa elämässä ole asiat hyvin, eikä uskalleta sanoa sille veemäiselle sukulaiselle/puolisolle, mitä oikeasti on pielessä? "
että itsekukin ny sitten miettii, miksi otti tuosta itseensä...käsittääkseni tuo negatiivisuus tarkoitti yleensä keskustelupalstoja ei pelkästään tätä palstaa...
Noh, saattaa ny tämä rähäkkä olla ehkä tarkoituksellisestikin aiheutettu, kuten toisaalla jo totesin, ehkei aihe miellyttänyt eikä joku löytänyt aiheesta mitään itselleen sopivaa pohdittavaa...
ja keskustelu tuntui lähestulkoon tyrehtyvän, että piti äkkiä keksiä jotain, millä palstaan saisi jotain eloa...ja itsekin löytäisi jotain kommentoivaa/saisi osallistua/kokevansa olevansa "elossa"...
Ainakin näin sivusta seuraten, huomaa, että ikäänkuin kirjoittajia on ny huomattavasti enemmän kun aihe vaihtui tähän, kuka ketäkin kiusaa/on kiusannut...Olet lukenut ja ymmärtänyt lukemasi täysin kuten sen tarkoitin. Olen iloinen, että edes yksi kirjoittaja kykeni siihen.
Kieltämättä tuli vähäsen sama tunne, että "piti vaan äkkiä keksiä jotain". Sellainen tuulimyllyefekti - vaikka kuinka selittää asiansa uudelleen ja uudelleen, sitä ei vaan hyväksytä ja joka selitys upottaa aina syvemmälle.
Aika oppikirjaesimerkki yhdestä tavasta kiusata tai trollata, kuten sitä myöskin ainakin aiemmin nimitettiin.- Koitetaanko, ettei
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Olen edelleen siinä käsityksessä, että kirjoituksesi on käsitetty nimenomaan niin, että olet tullut palstalle arvostelemaan tällaisissa suhteissa eläneitä ja niin, että katsot heidän syyllistyneen itse siihen kiusaamiseen tällä palstakirjoittelullaan.
Ainakin näin sivusta seuraten, huomaa, että ikäänkuin kirjoittajia on ny huomattavasti enemmän kun aihe vaihtui tähän, kuka ketäkin kiusaa/on kiusannut..."käsittääkseni tuo negatiivisuus tarkoitti yleensä keskustelupalstoja ei pelkästään tätä palstaa..."
Koitetaanko, ettei jatketa sitä samaa "rähäkkää" täällä? Noin minäkin sen käsitin, mutta olin vain sitä mieltä, että minusta on hyvä, että on tällaisia holhouksesta lähes vapaita keskustelufoorumeita ja että se sopii todella hyvin tähän narsismiaiheeseen, koska uhrit ovat nimenomaan usein eksyksissä, että mitä pitäisi tehdä ja ajatella.
Onhan sitten se narsistien uhrien tuki ja psykologit ja terapeutit, joissa voi ilman narsistien häirintääkin puhua ja keskustella, mutta tällä palstalla on mielestäni hyvät edellytykset toimia vapaana keskustelukanavan tämän asian tiimoilta. Itse olen tähän mahdollisuuteen enemmän kuin tyytyväinen. Kuten todettua tuhannesti, psykologit osaavat oman hommansa, mutta useilla ei ole elävää yhteyttä narsisteihin. Täällä palstalla yhteys on hyvin elävä... - Ja sain siis jo
Koitetaanko, ettei kirjoitti:
"käsittääkseni tuo negatiivisuus tarkoitti yleensä keskustelupalstoja ei pelkästään tätä palstaa..."
Koitetaanko, ettei jatketa sitä samaa "rähäkkää" täällä? Noin minäkin sen käsitin, mutta olin vain sitä mieltä, että minusta on hyvä, että on tällaisia holhouksesta lähes vapaita keskustelufoorumeita ja että se sopii todella hyvin tähän narsismiaiheeseen, koska uhrit ovat nimenomaan usein eksyksissä, että mitä pitäisi tehdä ja ajatella.
Onhan sitten se narsistien uhrien tuki ja psykologit ja terapeutit, joissa voi ilman narsistien häirintääkin puhua ja keskustella, mutta tällä palstalla on mielestäni hyvät edellytykset toimia vapaana keskustelukanavan tämän asian tiimoilta. Itse olen tähän mahdollisuuteen enemmän kuin tyytyväinen. Kuten todettua tuhannesti, psykologit osaavat oman hommansa, mutta useilla ei ole elävää yhteyttä narsisteihin. Täällä palstalla yhteys on hyvin elävä...Ja sain siis jo Iewuskalta luvan olla eri mieltä...
iewuska kirjoitti:
Olet lukenut ja ymmärtänyt lukemasi täysin kuten sen tarkoitin. Olen iloinen, että edes yksi kirjoittaja kykeni siihen.
Kieltämättä tuli vähäsen sama tunne, että "piti vaan äkkiä keksiä jotain". Sellainen tuulimyllyefekti - vaikka kuinka selittää asiansa uudelleen ja uudelleen, sitä ei vaan hyväksytä ja joka selitys upottaa aina syvemmälle.
Aika oppikirjaesimerkki yhdestä tavasta kiusata tai trollata, kuten sitä myöskin ainakin aiemmin nimitettiin."Aika oppikirjaesimerkki yhdestä tavasta kiusata tai trollata, kuten sitä myöskin ainakin aiemmin nimitettiin."
Niin tai oppikirjaesimerkki siitä mitä on narsistin tuska...kuten jo toisalla totesin..."ajattelisin sen tuskan liittyvän siihen että jos ei lähdettä (=huomiota) ole saatavissa hyvällä niin sitä haetaan sitten pahalla...jopa provosoisilla kirjoituksilla netin keskustelupalstoilla..."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/PuuteNL.html
Noh, voisin ajatella, että ehkä jotain positiivista on löydettävissä tuostakin, ehkä lähdettä/huomiota ei ole mahdollista saada reality elämässä niin joutuu turvautumaan pelkästään netin keskustelupalstoihin...
pienempi paha se minun mielestäni kuitenkin on...kuin että sitä huomiota haettaisiin hinnalla millä hyvänsä oikeista elävistä ihmisistä...joko huijaamalla jotakuta tai kiusaamalla jotakuta...- -----------
Koitetaanko, ettei kirjoitti:
"käsittääkseni tuo negatiivisuus tarkoitti yleensä keskustelupalstoja ei pelkästään tätä palstaa..."
Onhan sitten se narsistien uhrien tuki ja psykologit ja terapeutit, joissa voi ilman narsistien häirintääkin puhua ja keskustella, mutta tällä palstalla on mielestäni hyvät edellytykset toimia vapaana keskustelukanavan tämän asian tiimoilta. Itse olen tähän mahdollisuuteen enemmän kuin tyytyväinen. Kuten todettua tuhannesti, psykologit osaavat oman hommansa, mutta useilla ei ole elävää yhteyttä narsisteihin. Täällä palstalla yhteys on hyvin elävä..."Asian tiimoilta", muita kirjoittajia kiusaten? Eli tekemällä sitä mistä itse sanoo kärsivänsä ja tuntevansa pahaa oloa?
Ymmärrän hyvin ettei kaikki voi tuota ymmärtää. Pitää olla melkoisen kiero ihminen että tuonkin kehän jollakin tapaa pystyy hyväksymään. - miebie
iewuska kirjoitti:
"Jos kirjoittaja kokee joutuneensa narsistin uhriksi, sen ilmaiseminen mahdollisimman selkeästi, jopa haukkumalla tämä narsistiksi kokemansa, se ei mielestäni täytä kiusaamisen tunnusmerkistöä siinä mielessä kuin itse kiusaamisen ymmärrän."
Kiusaamisenhan määrittää aina sen kohteeksi joutunut, ei koskaan kiusaaja tai kukaan ulkopuolinen. Mielestäni ei ole mitään kaltoinkohtelun/väkivallan hyväksyttävää muotoa olemassakaan - priorisoituna sen mukaan, miten tarpeellinen se on tekijälle. Näinhän selittyisi tyhjiin suurin osa kaikesta kaltoinkohtelusta. Vain aniharvat pitävät tekojaan tuomittavina, valtaosa on mielestään syytön ja uhri sai mitä ansaitsi. Ei oikeusvaltio voi perustua tuollaiseen ajatteluun.
"Olen edelleen siinä käsityksessä, että kirjoituksesi on käsitetty nimenomaan niin, että olet tullut palstalle arvostelemaan tällaisissa suhteissa eläneitä ja niin, että katsot heidän syyllistyneen itse siihen kiusaamiseen tällä palstakirjoittelullaan. "
Se, miten kirjoittamani on käsitetty on eri asia kuin se, mistä ja miten sen kirjoitin. Puhuin aika yleisellä tasolla kiusaamisesta palstoilla yleensä - takoitin siinä ja puutuin siis toisen kirjoittajan kiusaamiseen täällä. En missään nimessä kenenkään eksä-suhteen puintiin! Mutta kivahan minua on siitä syytellä. Eikö?Siis jälleen että mitä?
Jos olet noin tiedostava kuin annat ymmärtää, miksi alennut tällaisiin: "Mutta kivahan minua on siitä syytellä. Eikö?" - Hyvä ----------, ol.
----------- kirjoitti:
"Asian tiimoilta", muita kirjoittajia kiusaten? Eli tekemällä sitä mistä itse sanoo kärsivänsä ja tuntevansa pahaa oloa?
Ymmärrän hyvin ettei kaikki voi tuota ymmärtää. Pitää olla melkoisen kiero ihminen että tuonkin kehän jollakin tapaa pystyy hyväksymään.""Asian tiimoilta", muita kirjoittajia kiusaten?" Hyvä -----------, olen nyt jonkun verran lukenut näitä kirjoituksia yli vuoden ajalta. Olen sitten eri mieltä siitäkin, ettäkö täällä muita kirjoittajia kiusattaisiin? Mielestäni esim. haastaminen keskustelemaan ei ole kiusaamista. Tämä palstakaan ei tule koskaan valmiiksi, sen tila ei ole pysyvä. Ehkä tuollainen kiusaaminen, mistä puhut, on sitten vähentynyt.
Mutta täällä on koko ajan otettava huomioon tämän palstan taso ja palstan taso sillä tavoin, että tänne voivat kirjoittaa kaikki, ketkä saavat koneen auki. En ymmärrä korkeaa tasovaatimusta, mikä kohdistuu tähän, enkä korkeita odotuksia.
Jos nyt tarkoitat noita tämänpäiväisiä juttuja, niin minä en koe tuota kiusaamisena. Joskus kiusaaminen osoittaa kiusaajan omaa heikkoutta, ja tavallaan kiusaamisen aloittaja on jo hävinnyt aloittaessaan. Mielestäni kiusaamisen kohteen paras turva on "totuus ei pala tulessakaan". Rehellinen loppuun asti selviytyy aina.
Totuuden etsintä ei ole koskaan kiusaamista. On joskus vaikeaa tajuta, että kun elämmä epäilyksien ilmapiirissä, niin meitä saatetaan koetella, tavoitteena selvittää syvemmin asiaamme. Olen huomannut, että kovin pinnallisen lähestymistavan mielenkiintoarvo ja keskusteluarvo on joskus lähellä nollaa. "Tänään oli kampaaja ja huomenna kosmetologi".
Hyvä suoja kiusaamista vastaan on myös oma ajatus, että toisten tarkoitusperät eivät ole hämäräperäisiä ja sairaita, joiden tarkoitus on tuottaa keskustelijalle epämiellyttäviä oloja.
Omat kiusaamiskokemukseni rajoittuvat niihin muutamiin ilmeisesti erilaisista häiriöistä kärsivien häirintään. Kuten pitkäaikaisin kumppanini tapasi sanoa, ihmiset ovat niin ilkeitä, kuin heidän antaa olla... -tuo pitää paikkansa joidenkin kohdalla, mutta ihan yhtä pessimistinen en sentään ole. Elämä on opettanut kestämään ja näkemään tietynlaisen käyttäytymisen taakse.
En tiedä, pitääkö olla kiero. Ennemminkin sanoisin, että pitää olla vahva itsetunto ja uskoa omiin ajatuksiinsa. Silloinhan ei kukaan pääse satuttamaan, paitsi jo luottohenkilö pettää. - --------------------
Hyvä ----------, ol. kirjoitti:
""Asian tiimoilta", muita kirjoittajia kiusaten?" Hyvä -----------, olen nyt jonkun verran lukenut näitä kirjoituksia yli vuoden ajalta. Olen sitten eri mieltä siitäkin, ettäkö täällä muita kirjoittajia kiusattaisiin? Mielestäni esim. haastaminen keskustelemaan ei ole kiusaamista. Tämä palstakaan ei tule koskaan valmiiksi, sen tila ei ole pysyvä. Ehkä tuollainen kiusaaminen, mistä puhut, on sitten vähentynyt.
Mutta täällä on koko ajan otettava huomioon tämän palstan taso ja palstan taso sillä tavoin, että tänne voivat kirjoittaa kaikki, ketkä saavat koneen auki. En ymmärrä korkeaa tasovaatimusta, mikä kohdistuu tähän, enkä korkeita odotuksia.
Jos nyt tarkoitat noita tämänpäiväisiä juttuja, niin minä en koe tuota kiusaamisena. Joskus kiusaaminen osoittaa kiusaajan omaa heikkoutta, ja tavallaan kiusaamisen aloittaja on jo hävinnyt aloittaessaan. Mielestäni kiusaamisen kohteen paras turva on "totuus ei pala tulessakaan". Rehellinen loppuun asti selviytyy aina.
Totuuden etsintä ei ole koskaan kiusaamista. On joskus vaikeaa tajuta, että kun elämmä epäilyksien ilmapiirissä, niin meitä saatetaan koetella, tavoitteena selvittää syvemmin asiaamme. Olen huomannut, että kovin pinnallisen lähestymistavan mielenkiintoarvo ja keskusteluarvo on joskus lähellä nollaa. "Tänään oli kampaaja ja huomenna kosmetologi".
Hyvä suoja kiusaamista vastaan on myös oma ajatus, että toisten tarkoitusperät eivät ole hämäräperäisiä ja sairaita, joiden tarkoitus on tuottaa keskustelijalle epämiellyttäviä oloja.
Omat kiusaamiskokemukseni rajoittuvat niihin muutamiin ilmeisesti erilaisista häiriöistä kärsivien häirintään. Kuten pitkäaikaisin kumppanini tapasi sanoa, ihmiset ovat niin ilkeitä, kuin heidän antaa olla... -tuo pitää paikkansa joidenkin kohdalla, mutta ihan yhtä pessimistinen en sentään ole. Elämä on opettanut kestämään ja näkemään tietynlaisen käyttäytymisen taakse.
En tiedä, pitääkö olla kiero. Ennemminkin sanoisin, että pitää olla vahva itsetunto ja uskoa omiin ajatuksiinsa. Silloinhan ei kukaan pääse satuttamaan, paitsi jo luottohenkilö pettää.Itse olen eri aikakausina seurannut tätä palstaa ja tämän palstan kirjoittajia jo lähes perustamisajankohdasta lähtien, kokemuksensi johtaa siten paljon sinun kokemustasi pidemmälle ajalle. Jossain vaiheessa uskaltauduin kirjoittamaankin. Aluksi kaikki menikin ihan hyvin, kunnes sitten ei enää. En palaa kovin tarkasti siihen, mitä tapahtui, koska en halua että mukaan liitetään yhtään siihen kuulumatonta kirjoittajaa, mutta toteanpahan vaan, että samanlainen kuvio tuli mukaan jo vuosia ja tuhansia viestejä sitten, siis paljon kauempaa kuin mitä sinä olet ollut mukana omien sanojesi mukaan.
Silloin tuli palstalle kirjoittaja joka täällä toimii edelleen täsmälleen samalla tavalla. Hän valitsee yleensä palstalla tuntemattoman kirjoittajan, joka on vähän kirjoittanut ja sitten se alkaa. Aika identtisiä ovat tapahtumat jo vuosien takaa, aina eiliseen asti, jolloin tapahtui viimeisin hyökkäys.
Omasta mielestäni kyse on oikeasti kiusaamisesta, jonkun todella pahasta olosta, jolle ei liene löytynyt muuta purkautumiskeinoa. Eilen taidettiin puolustella sitäkin, että parempi kiusata täällä kuin lähimmäisiään, mutta hei, miksi pitää kiusata ketään, missään, ikinä? Kiusaamisen yksi kriteeri on tahallisuus, jos vuosikausia yksi ja sama henkilö tekee täsmälleen saman kuvion eri kirjoittajien kanssa, kuin paperista lukien, hänet oppii tunnistamaan, aivan sama mitä nimimerkkiä hän milloinkin on käyttänyt.
Joku taisi myöskin sanoa eilen, että kiusaaminen koukuttaa ja oli siinä oikeassa, mutta tuskin tiesi itsekään miten oikeassa. Emmehän tiedä sitäkään, miten monella muulla suomi24:n palstalla tämä sama kiusaaja käy etsimässä uhreja. Aina löytyy niitä, joille hän "ei tehnyt mitään - se toinen aloitti". Valitettavan usein me, jotka näemme, että hän teki ja tekee toistuvasti, vain vaikenemme, niin aioin muuten minäkin ensin, mutta sitten päätin, ettei tämä vaikenemisesta parane. En silti usko siihenkään, että tämän julkituomallakaan mikään paranisi. Kun kiusaaminen koukuttaa, se on monella kulkenut mukana lastentarhasta saakka. Ei niin hallitsevasta piirteestä pääse eroon.
Todella valitettavaa palstan kannalta. Toisaalta, kaikki hyvä keskustelu on jo aikoja sitten täältä kadonnut, päivänä, jolloin kiusaaja saapui tänne. Hän tulee olemaan viimeinen, joka täältä häipyy. Syynä aivan varmasti joku muu kuin oma tahto.
Laitan siitä pääni pantiksi, kuten olen ennenkin luvannut. Enkä ole päätäni menettänyt. -------------------- kirjoitti:
Itse olen eri aikakausina seurannut tätä palstaa ja tämän palstan kirjoittajia jo lähes perustamisajankohdasta lähtien, kokemuksensi johtaa siten paljon sinun kokemustasi pidemmälle ajalle. Jossain vaiheessa uskaltauduin kirjoittamaankin. Aluksi kaikki menikin ihan hyvin, kunnes sitten ei enää. En palaa kovin tarkasti siihen, mitä tapahtui, koska en halua että mukaan liitetään yhtään siihen kuulumatonta kirjoittajaa, mutta toteanpahan vaan, että samanlainen kuvio tuli mukaan jo vuosia ja tuhansia viestejä sitten, siis paljon kauempaa kuin mitä sinä olet ollut mukana omien sanojesi mukaan.
Silloin tuli palstalle kirjoittaja joka täällä toimii edelleen täsmälleen samalla tavalla. Hän valitsee yleensä palstalla tuntemattoman kirjoittajan, joka on vähän kirjoittanut ja sitten se alkaa. Aika identtisiä ovat tapahtumat jo vuosien takaa, aina eiliseen asti, jolloin tapahtui viimeisin hyökkäys.
Omasta mielestäni kyse on oikeasti kiusaamisesta, jonkun todella pahasta olosta, jolle ei liene löytynyt muuta purkautumiskeinoa. Eilen taidettiin puolustella sitäkin, että parempi kiusata täällä kuin lähimmäisiään, mutta hei, miksi pitää kiusata ketään, missään, ikinä? Kiusaamisen yksi kriteeri on tahallisuus, jos vuosikausia yksi ja sama henkilö tekee täsmälleen saman kuvion eri kirjoittajien kanssa, kuin paperista lukien, hänet oppii tunnistamaan, aivan sama mitä nimimerkkiä hän milloinkin on käyttänyt.
Joku taisi myöskin sanoa eilen, että kiusaaminen koukuttaa ja oli siinä oikeassa, mutta tuskin tiesi itsekään miten oikeassa. Emmehän tiedä sitäkään, miten monella muulla suomi24:n palstalla tämä sama kiusaaja käy etsimässä uhreja. Aina löytyy niitä, joille hän "ei tehnyt mitään - se toinen aloitti". Valitettavan usein me, jotka näemme, että hän teki ja tekee toistuvasti, vain vaikenemme, niin aioin muuten minäkin ensin, mutta sitten päätin, ettei tämä vaikenemisesta parane. En silti usko siihenkään, että tämän julkituomallakaan mikään paranisi. Kun kiusaaminen koukuttaa, se on monella kulkenut mukana lastentarhasta saakka. Ei niin hallitsevasta piirteestä pääse eroon.
Todella valitettavaa palstan kannalta. Toisaalta, kaikki hyvä keskustelu on jo aikoja sitten täältä kadonnut, päivänä, jolloin kiusaaja saapui tänne. Hän tulee olemaan viimeinen, joka täältä häipyy. Syynä aivan varmasti joku muu kuin oma tahto.
Laitan siitä pääni pantiksi, kuten olen ennenkin luvannut. Enkä ole päätäni menettänyt."Eilen taidettiin puolustella sitäkin, että parempi kiusata täällä kuin lähimmäisiään, mutta hei, miksi pitää kiusata ketään, missään, ikinä?"
Noh, minä tunnustaudun tuon ajatuksen kirjoittajaksi...
mutta ihan en tarkoittanut tuolla tavalla...
Tarkoitus oli sanoa, että tietäen näiden keskustelupalstojen luonteen niin valitettavasti vaan sitä joutuu ottamaan huomioon, että täällä on vallalla tuollainen tapa...
Esimerkiksi tuttavani joka ei muuten keskustele näillä palstoilla niin kertoi laittaneensa autopalstalle jonkun kysymyksen, liittyen autoon..
saihan hän vastauksia, haukuttiin tyhmäksi, homoksi, köyhäksi ja ties miksi...yhtäkään vastausta kysymykseensä hän ei saanut...mutta ei hän kuitenkaan katsonut tarpeelliseksi vastata noihin "homoitteluihin yms." mitenkään...
Ymmärtääkseni hän ei kuitenkaan kokenut tulleensa henk. koht. kiusatuksi/loukatuksi, kuhan kummasteli asiaa...
Että kyllä minä tietyllä lailla ajattelen niinkin, että tätä anonyymia "nettikiusaamista" on pakko jollain tasolla valitettavasti sietää, yrittää opetella olemaan reagoimatta, myös kuvittelematta että Aina justiin tuossa tarkoitettiin nimenomaan minua... tai sitten on yksinkertaisesti viisain pysyä pois...
Tää ny tämmöstä, ei tarkoitus puolustella kiusaajia vaan jotenkin ajattelen sekin vaan ny täytyy "hyväksyä" että tämmöstä on...olemassaolevana tosi asiana niin ikävää kuin se onkin...
Mutta aina on mahdollisuus ottaa yhteyttä niin ylläpitoon kuin nettipoliisinkin...kuten minäkin aikoinaan tein sen ikäänkuin minuna kirjoitetun ilkeämielisen viestin taholta, jossa minusta yritettiin leipoa jopa työpaikkakiusaaja, kun kuulemma niin tykkään kiusaamisesta...
tai sitten alkaa tosissaan kampanjoimaan sen puolesta, että esim. keskustelupalstoilla ei saisi esiintyä anonyymina...uskoisin että asiattomuudet vähenisivät huomattavasti jos joutuisi ihan omalla nimellään kirjoittamaan...tai palstalla kirjoittaminen vaatisi ns. vahvaa tunnistautumista...
Että tähän liittyen ainoa mihin itse kukin voi yrittää täällä vaikuttaa on oma käyttäytyminen...ja kaiketi paljon saisi aikaan jo sillä ettei reagoisi...
Eri asia sitten on reality maailmassa, silloin toki pitäisi uskaltaa puolustaa sitä kiusattua ja viedä asiaa ns. eteenpäin, tuoda asia ns. päivän valoon...
Senkin uhalla, että kiusaamisen kohde saattaa itsekin asian esille nostamisesta tuntea häpeää, jopa suuttua...- --------------------
"Eilen taidettiin puolustella sitäkin, että parempi kiusata täällä kuin lähimmäisiään, mutta hei, miksi pitää kiusata ketään, missään, ikinä?"
Tarkoitus oli sanoa, että tietäen näiden keskustelupalstojen luonteen niin valitettavasti vaan sitä joutuu ottamaan huomioon, että täällä on vallalla tuollainen tapa...
Esimerkiksi tuttavani joka ei muuten keskustele näillä palstoilla niin kertoi laittaneensa autopalstalle jonkun kysymyksen, liittyen autoon..
saihan hän vastauksia, haukuttiin tyhmäksi, homoksi, köyhäksi ja ties miksi...yhtäkään vastausta kysymykseensä hän ei saanut...mutta ei hän kuitenkaan katsonut tarpeelliseksi vastata noihin "homoitteluihin yms." mitenkään...
Ymmärtääkseni hän ei kuitenkaan kokenut tulleensa henk. koht. kiusatuksi/loukatuksi, kuhan kummasteli asiaa...
Että kyllä minä tietyllä lailla ajattelen niinkin, että tätä anonyymia "nettikiusaamista" on pakko jollain tasolla valitettavasti sietää, yrittää opetella olemaan reagoimatta, myös kuvittelematta että Aina justiin tuossa tarkoitettiin nimenomaan minua... tai sitten on yksinkertaisesti viisain pysyä pois...
Tää ny tämmöstä, ei tarkoitus puolustella kiusaajia vaan jotenkin ajattelen sekin vaan ny täytyy "hyväksyä" että tämmöstä on...olemassaolevana tosi asiana niin ikävää kuin se onkin...
Mutta aina on mahdollisuus ottaa yhteyttä niin ylläpitoon kuin nettipoliisinkin...kuten minäkin aikoinaan tein sen ikäänkuin minuna kirjoitetun ilkeämielisen viestin taholta, jossa minusta yritettiin leipoa jopa työpaikkakiusaaja, kun kuulemma niin tykkään kiusaamisesta...
tai sitten alkaa tosissaan kampanjoimaan sen puolesta, että esim. keskustelupalstoilla ei saisi esiintyä anonyymina...uskoisin että asiattomuudet vähenisivät huomattavasti jos joutuisi ihan omalla nimellään kirjoittamaan...tai palstalla kirjoittaminen vaatisi ns. vahvaa tunnistautumista...
Että tähän liittyen ainoa mihin itse kukin voi yrittää täällä vaikuttaa on oma käyttäytyminen...ja kaiketi paljon saisi aikaan jo sillä ettei reagoisi...
Eri asia sitten on reality maailmassa, silloin toki pitäisi uskaltaa puolustaa sitä kiusattua ja viedä asiaa ns. eteenpäin, tuoda asia ns. päivän valoon...
Senkin uhalla, että kiusaamisen kohde saattaa itsekin asian esille nostamisesta tuntea häpeää, jopa suuttua...Olet sieltä asiallisimmasta päästä tämän palstan uudempia kirjoittajia. Et ainakaan mun "aikalaisiin" kuulu, tai en ainakaan tunnista tuolla nimimerkillä, jos olet sitä vaihtanut (en tiedä).
Tämä "oma käyttäytyminen" ja sen arvioiminen taitaa olla aika mahdoton tehtävä narsistille, näin äkkiseltään ajateltuna.
Kyllähän tämä suomi24 on tunnettu juuri näistä homottelijoista ja muista kiusaajista, mutta palstan säännöt sen silti kieltää ja täällä pitäisi kirjoittaa sääntöjen puitteissa.
Ei ketään voi pakottaa hyväksymään sitä, että kiusataan. Sanotko koulukiusatuillekin, perheväkivallan uhreille jne. että se nyt vaan on vallalla oleva käytäntö ja sitä nyt vaan sattuu - että tämmöstä nyt on? Niinkö maailma muuttuu jonakin päivänä muka paremmaksi? Juuri näitä hyssyttelijöitä täälläkään ei tarvita, vaan selkeä tuomitseminen aina kun kiusaamista tapahtuu. En nyt tarkoita, että joka sanaa pitää vahtia, vaan jokainen pitäisi huolen kiusaamista havaitessaan, että puuttuisi siihen, vaikka sitten juuri kuten sinä eilen teit, eli esittämällä asiallisen oman näkökulman asiaan. Ja tietenkin pitäisi huolen siitä, ettei itse kiusaa ketään. Mielestäni se on riittävä ja loppuihan tuo venkoilu.
Kiusaamisen havaitseminen on joskus hyvin vaikeaa, mutta täällä se on erittäin helppoa. Sanotuista sanoista ei jää ulkopuolisille mitään "todistetta", mutta täällä on arkisto pullollaan erilaista sontaa, joka vaan jaksaa lapioida niin ei lopu matsku kesken ihan äkkiä. Jostain kumman syystä kiusaajat kokevat kiusaamisena myös heidän toimiinsa puuttumisen. - miebie
-------------------- kirjoitti:
Olet sieltä asiallisimmasta päästä tämän palstan uudempia kirjoittajia. Et ainakaan mun "aikalaisiin" kuulu, tai en ainakaan tunnista tuolla nimimerkillä, jos olet sitä vaihtanut (en tiedä).
Tämä "oma käyttäytyminen" ja sen arvioiminen taitaa olla aika mahdoton tehtävä narsistille, näin äkkiseltään ajateltuna.
Kyllähän tämä suomi24 on tunnettu juuri näistä homottelijoista ja muista kiusaajista, mutta palstan säännöt sen silti kieltää ja täällä pitäisi kirjoittaa sääntöjen puitteissa.
Ei ketään voi pakottaa hyväksymään sitä, että kiusataan. Sanotko koulukiusatuillekin, perheväkivallan uhreille jne. että se nyt vaan on vallalla oleva käytäntö ja sitä nyt vaan sattuu - että tämmöstä nyt on? Niinkö maailma muuttuu jonakin päivänä muka paremmaksi? Juuri näitä hyssyttelijöitä täälläkään ei tarvita, vaan selkeä tuomitseminen aina kun kiusaamista tapahtuu. En nyt tarkoita, että joka sanaa pitää vahtia, vaan jokainen pitäisi huolen kiusaamista havaitessaan, että puuttuisi siihen, vaikka sitten juuri kuten sinä eilen teit, eli esittämällä asiallisen oman näkökulman asiaan. Ja tietenkin pitäisi huolen siitä, ettei itse kiusaa ketään. Mielestäni se on riittävä ja loppuihan tuo venkoilu.
Kiusaamisen havaitseminen on joskus hyvin vaikeaa, mutta täällä se on erittäin helppoa. Sanotuista sanoista ei jää ulkopuolisille mitään "todistetta", mutta täällä on arkisto pullollaan erilaista sontaa, joka vaan jaksaa lapioida niin ei lopu matsku kesken ihan äkkiä. Jostain kumman syystä kiusaajat kokevat kiusaamisena myös heidän toimiinsa puuttumisen.Ketjun nimi on valheen lyhyet jäljet, mikä on ihan hyvä.
Asiallinen linkitys ketjusta, jonka nyt satuin avaamaan ensin. Oletko sinä, vai etkö sinä ole sama viivaviivaviiva, joka on tämän kirjoittanut:
"--------------------28.10.2013 08:570 SULJE
"jota minä epäilen syyksi sinun kokemaasi riepotukseen."
Sinä olit se riepottelija, pitäisihän sinun tietää, miksi riepottelit. Sanoit useamman kerran eilen että olet samaa mieltä; asiatonta oli.
Ei tosiaan mitään uutta auringon alla, ettet ymmärrä lukemaasi. Se on tavaramerkkisi."
Semmonen homma vaan että tee se syntipukki sellaisesta kiltimmästä ja helpommasta tapauksesta. Jos minun parin kommentin keksuteluyritys lasketaan riepotteluksi, olen tosi pahoillani puolestasi ja joudun toteamaan, että taidat harrastaa sitä kiusaamista hieman aktiivisemmin kuin annat ymärtää. Mikä taas saattaa kaiken ylläkirjoittamsi hieman outoon valoon, vai onko todellakin niin, että yhtä saa kiusata ja jopa pitää kiusata ja on jopa toivottua, että kiusataan, vai mistä on kysymys?
Sinulla on taas mitä ilmeisimmin jokin tarkoitusperä. Joo, kirjoitan, että taas :) Sou sori.
Kudot verkkoa, jonka näkymättömyydestä menet jopa takuuseen. Seuraisin mielelläni pidempään, mutta olen jo kyllästynyt tuohon toimintaan, joka viriää säännöllisesti. Se on muuttunut tylsäksi.
Ja ainoa oikea vastaus tähän kommenttiin lienee se perin kuuluisa vainoharhaisuudesta syyttäminen. Jokatapauksessa, minua et syytä sellaisesta johon en ole syyllistynyt. Minä en sinun sormien osoittelusta syyllisyyttä kanna.
Minun mielestäni riepottelua on ennemminkin tuo, jota sinä harrastat. Ja jota lienet harrastanut jo vuosia. -------------------- kirjoitti:
Olet sieltä asiallisimmasta päästä tämän palstan uudempia kirjoittajia. Et ainakaan mun "aikalaisiin" kuulu, tai en ainakaan tunnista tuolla nimimerkillä, jos olet sitä vaihtanut (en tiedä).
Kiusaamisen havaitseminen on joskus hyvin vaikeaa, mutta täällä se on erittäin helppoa. Sanotuista sanoista ei jää ulkopuolisille mitään "todistetta", mutta täällä on arkisto pullollaan erilaista sontaa, joka vaan jaksaa lapioida niin ei lopu matsku kesken ihan äkkiä. Jostain kumman syystä kiusaajat kokevat kiusaamisena myös heidän toimiinsa puuttumisen."Sanotko koulukiusatuillekin, perheväkivallan uhreille jne. että se nyt vaan on vallalla oleva käytäntö ja sitä nyt vaan sattuu - että tämmöstä nyt on? Niinkö maailma muuttuu jonakin päivänä muka paremmaksi?"
Noh, ensinnäkin ny kannattaa erottaa tämä nettimaailma todellisesta elämästä...tuosta kuvitteellisesta "koulukiusaamisestakin" on olemassa ihan tosielämän esimerkkikin, josta kirjoittaja sai käsittääkseni jonkinlaiset santoitkin, kun myi keksittyä tarinaansa/kuvitteelisa henkilöitä sisätävää tarinaansa totena...
Mitä mainitsimiisi asioihin tulee...niin voin sanoa itse olevani ns. perheväkivallan uhri kuin koulukiusaamisestakin on ihan oma kohtaista kokemusta liittyen nuorimpaan tyttäreeni...
Noh, perheväkivalta kohdallani on loppunut, siihen auttoi aikoinaan nuorena kotoa poismuutto kuin sitten toisessa tapauksessa avioero...
Mitä tulee tuohon koulukiusaamisjuttuun, niin senkin olen täällä joskus kertonut, että tässä ny lyhyesti totean vaan, että kiusatun tyttäreni vastusteluista huolimatta otin yhteyttä koululle, asiaa selviteltiin, osalliset saivat sanktoinsa, myös pari kiusaajan vanhempaa otti yhteyttä pahoitellen asiaa... ja kyllä järjestelmällinen kiusaaminen loppui...
Mutta en usko, että mitään saavutetaan tuollaisissa tapauksissa anonyymillä kirjoittelulla netin keskustelupalstoilla...jos oikeasti joku reality elämässä puutu siihen...
netissä on hirveän vaikea tietää asioiden todellista laitaa...asia joka tulee ilmi mm. facebookissa...yhtenään tulee toinen toistaan riipaisevia tarinoita esim. huoltajuuskiistoista ja sitten jaetaan ja otetaan kantaa asettumalla ko. henkilön puolelle ja tuomitaan ja päivitellään tuntemattomia ihmisiä...ilman mitään sen kummempia faktoja...tuntematta ihmisiä/tapausta/taustoja sen kummemmin...
http://www.keski-uusimaa.fi/keskustelut/211632
Että ajattelisin, että valitettavasti ainut mitä ny yksittäinen ihminen voi tehdä on , miettiä itse omaa toimintaansa niin netin keskustelupalstoilla...kuin todellisessakin elämässä...
katsoisin että anonyymilla nettikirjoittelulla ei maailmaa paranneta...eikä kiusaamistakaan saada loppumaan...vaikka mielipiteensä ilmaiseekin...sanat on vaan sanoja, vain teoilla tai tekemättä jättämisellä on merkitystä...
Toki yleinen paheksunta/tuomitseminen voi saada henkilön häpeämään käytöstään ja sitä kautta muuttamaan toimintatapojaan...
Mutta edelleen , jos kokee nettikiusaamisen vähentämisen itselleen tärkeäksi asiaksi..niin kuten sanoin yhteyttä ylläpitoon ja nettipoliisiin, ip osoitteet on kyllä selvitettävissä, moni unohtaa että nettiin jää aina jälki ja poistetutkin viestit säilyvät arkistossa...
Eikä edelleenkään ole tarkoitus väheksyä netttikiusaamista, mutta en usko, että anonyymilla kirjoittelulla siihen voidaan paljonkaan vaikuttaa...kun ei aina edes välillä tiedä kuka on kiusaaja ja kuka kiusattu...joten puolensakin valitsee ikäänkuin pelkästään mutu tuntumalla...ja käsittääkseni samakin kirjoittaja voi olla sekä/että...kumpiko ny kulloinkin sopii paremmin hänen tarkoitusperiinsä saada huomiota...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Sanotko koulukiusatuillekin, perheväkivallan uhreille jne. että se nyt vaan on vallalla oleva käytäntö ja sitä nyt vaan sattuu - että tämmöstä nyt on? Niinkö maailma muuttuu jonakin päivänä muka paremmaksi?"
Noh, ensinnäkin ny kannattaa erottaa tämä nettimaailma todellisesta elämästä...tuosta kuvitteellisesta "koulukiusaamisestakin" on olemassa ihan tosielämän esimerkkikin, josta kirjoittaja sai käsittääkseni jonkinlaiset santoitkin, kun myi keksittyä tarinaansa/kuvitteelisa henkilöitä sisätävää tarinaansa totena...
Mitä mainitsimiisi asioihin tulee...niin voin sanoa itse olevani ns. perheväkivallan uhri kuin koulukiusaamisestakin on ihan oma kohtaista kokemusta liittyen nuorimpaan tyttäreeni...
Noh, perheväkivalta kohdallani on loppunut, siihen auttoi aikoinaan nuorena kotoa poismuutto kuin sitten toisessa tapauksessa avioero...
Mitä tulee tuohon koulukiusaamisjuttuun, niin senkin olen täällä joskus kertonut, että tässä ny lyhyesti totean vaan, että kiusatun tyttäreni vastusteluista huolimatta otin yhteyttä koululle, asiaa selviteltiin, osalliset saivat sanktoinsa, myös pari kiusaajan vanhempaa otti yhteyttä pahoitellen asiaa... ja kyllä järjestelmällinen kiusaaminen loppui...
Mutta en usko, että mitään saavutetaan tuollaisissa tapauksissa anonyymillä kirjoittelulla netin keskustelupalstoilla...jos oikeasti joku reality elämässä puutu siihen...
netissä on hirveän vaikea tietää asioiden todellista laitaa...asia joka tulee ilmi mm. facebookissa...yhtenään tulee toinen toistaan riipaisevia tarinoita esim. huoltajuuskiistoista ja sitten jaetaan ja otetaan kantaa asettumalla ko. henkilön puolelle ja tuomitaan ja päivitellään tuntemattomia ihmisiä...ilman mitään sen kummempia faktoja...tuntematta ihmisiä/tapausta/taustoja sen kummemmin...
http://www.keski-uusimaa.fi/keskustelut/211632
Että ajattelisin, että valitettavasti ainut mitä ny yksittäinen ihminen voi tehdä on , miettiä itse omaa toimintaansa niin netin keskustelupalstoilla...kuin todellisessakin elämässä...
katsoisin että anonyymilla nettikirjoittelulla ei maailmaa paranneta...eikä kiusaamistakaan saada loppumaan...vaikka mielipiteensä ilmaiseekin...sanat on vaan sanoja, vain teoilla tai tekemättä jättämisellä on merkitystä...
Toki yleinen paheksunta/tuomitseminen voi saada henkilön häpeämään käytöstään ja sitä kautta muuttamaan toimintatapojaan...
Mutta edelleen , jos kokee nettikiusaamisen vähentämisen itselleen tärkeäksi asiaksi..niin kuten sanoin yhteyttä ylläpitoon ja nettipoliisiin, ip osoitteet on kyllä selvitettävissä, moni unohtaa että nettiin jää aina jälki ja poistetutkin viestit säilyvät arkistossa...
Eikä edelleenkään ole tarkoitus väheksyä netttikiusaamista, mutta en usko, että anonyymilla kirjoittelulla siihen voidaan paljonkaan vaikuttaa...kun ei aina edes välillä tiedä kuka on kiusaaja ja kuka kiusattu...joten puolensakin valitsee ikäänkuin pelkästään mutu tuntumalla...ja käsittääkseni samakin kirjoittaja voi olla sekä/että...kumpiko ny kulloinkin sopii paremmin hänen tarkoitusperiinsä saada huomiota...Vähän kaksi piippuinen juttu tuo. Sanot, ettet usko nimettömällä nettikirjoittelulla pysty vaikuttamaan asioihin. Olen täysin eri mieltä.
Seurasin muutama vuosi sitten tapausta, jossa nuori koira oli pahoinpidelty hengiltä. Seurasi kova kysely, kuka oli tekijä. Ei kulunut aikaakaan kun joltain paikkakunnat-palstalta saatiin vastaus. Ihmiset olivat vihoissaan tapahtuneesta. Olisi asia voitu lukea lehdestäkin, mutta jos ei nettiä olisi ollut, asia ei koskaan olisi saavuttanut sellaisia mittasuhteita kuin se lopulta saavutti. Tämän seurauksena kyseinen pahoinpitelyyn osallistunut tapettiin. Nyt teon tekijä istuu linnassa, mutta hänkin oli saanut tiedon netistä - sosiaalisen median kautta.
Poliisikin pelkää sosiaalisen median voimaa (ainakin lehtiin annettujen kommenttien perusteella), joten ei tätä pidä väheksyä. Ei tosiaankaan. Jäin vain miettimään, miksi olet sitä mieltä, että antaa vaan olla. Ei mikään asia maailmassa ikinä muutu, jos kaiken vaan antaa olla. Ei omassa elämässä, eikä missään muuallakaan.
Jos täällä nyt sitten on jo vuosia keikkunut joku palstanarsisti, jota kukaan ei tähän asti ole saanut kuriin, vaan aina kaikki muut ovat poistuneet (ymmärsin jonkun kommentista) ei se tarkoita sitä, etteikö jossain vaiheessa joku toinen onnistuisi. Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Voittajallekin löytyy aina voittaja.iewuska kirjoitti:
Vähän kaksi piippuinen juttu tuo. Sanot, ettet usko nimettömällä nettikirjoittelulla pysty vaikuttamaan asioihin. Olen täysin eri mieltä.
Seurasin muutama vuosi sitten tapausta, jossa nuori koira oli pahoinpidelty hengiltä. Seurasi kova kysely, kuka oli tekijä. Ei kulunut aikaakaan kun joltain paikkakunnat-palstalta saatiin vastaus. Ihmiset olivat vihoissaan tapahtuneesta. Olisi asia voitu lukea lehdestäkin, mutta jos ei nettiä olisi ollut, asia ei koskaan olisi saavuttanut sellaisia mittasuhteita kuin se lopulta saavutti. Tämän seurauksena kyseinen pahoinpitelyyn osallistunut tapettiin. Nyt teon tekijä istuu linnassa, mutta hänkin oli saanut tiedon netistä - sosiaalisen median kautta.
Poliisikin pelkää sosiaalisen median voimaa (ainakin lehtiin annettujen kommenttien perusteella), joten ei tätä pidä väheksyä. Ei tosiaankaan. Jäin vain miettimään, miksi olet sitä mieltä, että antaa vaan olla. Ei mikään asia maailmassa ikinä muutu, jos kaiken vaan antaa olla. Ei omassa elämässä, eikä missään muuallakaan.
Jos täällä nyt sitten on jo vuosia keikkunut joku palstanarsisti, jota kukaan ei tähän asti ole saanut kuriin, vaan aina kaikki muut ovat poistuneet (ymmärsin jonkun kommentista) ei se tarkoita sitä, etteikö jossain vaiheessa joku toinen onnistuisi. Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Voittajallekin löytyy aina voittaja."Sanot, ettet usko nimettömällä nettikirjoittelulla pysty vaikuttamaan asioihin. Olen täysin eri mieltä."
Noh, haluan tarkentaa tuota ajatustani sanalla pelkästään..."etten usko että pelkästään nimettömällä nettikirjoittelulla pystyy vaikuttamaan...
ymmärrän pointtisi, mutta ensin pitäisi löytyä se ihminen, joka laittaisi itsensä henk. koht. likoon asioiden muuttamikseksi oikeassa elämässä...kuten tuossa sinun esimerkkitapauksessasi kävi...
Enkä ole ny ihan sitäkään mieltä, että antaa asioiden vain olla, mutta sitten tulee vastaan ne omat resurssit ja minkä painoarvon itsekukin sitten millekkin asialle antaa...
Mitenkään väheksymättä tänne kirjoittelun arvoa niin kuitenkaan minulle tämä palsta ei ole henk. koht. niin tärkeä, että lähtisin yksin sotimaan esim. jotain tiettyä henkilöä vastaan josta en ny oikeasti tiedä mitään, kuka ja millainen henkilö hän on...ja kenelle hän nimenomaan herjansa osoittaa...Asia on aina eri jos siirrytään kiusaamaan jotain tiettyä henkilöä todellisessa elämässä.
Nykyisellään katson järkevimmäksi keinoksi täällä yrittää olla sen kummemmin provosoitumatta kuin myös yrittää pitää itseni kurissa ettei tietyntyyppinen käytös sillä tavoin tartu, että se muuttuisi itsellenikin tavaksi...
Että pitäydyn ny siinä maailmanparantamisyrityksessäni tässä kohtaa itsessäni ja omassa pienessä maailmassani...ja uskoisin, että maailma muuttuu silläkin tavalla jos jokainen tekisi niin omalta osaltaan...
Mitä taas tuohon tulee...
"Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Voittajallekin löytyy aina voittaja"
Niin olen useasti miettinyt ännäni aikoinaan lähes vuosi suhteen päättymisen jälkeen minulle lähettämässään spostissa tuohon viittavaa lausetta...
"tiedän mihin pyrit, turha koittaa xxx (=ännäni nimi) voittaa...
Mikä sitten mahtaa olla narsistille voitto, itse ainakin pitäisin jonkinlaisena voittona hänen kannaltaan katsoen juurkin sitä, että muuttuisin hänen kaltaisekseen...
Että itseeni liittyen voisin ajatella, tämän jostain lukeneeni ajatuksen sanoin
"tulla lujaksi, pysyä pehmeänä, siinä on haastetta kylliksi yhteen elämään"...
Ei minulla ole tarvetta ns. yrittää voittaa ketään...ainakaan tällä palstalla sen kummemmin kuin reality elämässäkään...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Sanot, ettet usko nimettömällä nettikirjoittelulla pysty vaikuttamaan asioihin. Olen täysin eri mieltä."
Noh, haluan tarkentaa tuota ajatustani sanalla pelkästään..."etten usko että pelkästään nimettömällä nettikirjoittelulla pystyy vaikuttamaan...
ymmärrän pointtisi, mutta ensin pitäisi löytyä se ihminen, joka laittaisi itsensä henk. koht. likoon asioiden muuttamikseksi oikeassa elämässä...kuten tuossa sinun esimerkkitapauksessasi kävi...
Enkä ole ny ihan sitäkään mieltä, että antaa asioiden vain olla, mutta sitten tulee vastaan ne omat resurssit ja minkä painoarvon itsekukin sitten millekkin asialle antaa...
Mitenkään väheksymättä tänne kirjoittelun arvoa niin kuitenkaan minulle tämä palsta ei ole henk. koht. niin tärkeä, että lähtisin yksin sotimaan esim. jotain tiettyä henkilöä vastaan josta en ny oikeasti tiedä mitään, kuka ja millainen henkilö hän on...ja kenelle hän nimenomaan herjansa osoittaa...Asia on aina eri jos siirrytään kiusaamaan jotain tiettyä henkilöä todellisessa elämässä.
Nykyisellään katson järkevimmäksi keinoksi täällä yrittää olla sen kummemmin provosoitumatta kuin myös yrittää pitää itseni kurissa ettei tietyntyyppinen käytös sillä tavoin tartu, että se muuttuisi itsellenikin tavaksi...
Että pitäydyn ny siinä maailmanparantamisyrityksessäni tässä kohtaa itsessäni ja omassa pienessä maailmassani...ja uskoisin, että maailma muuttuu silläkin tavalla jos jokainen tekisi niin omalta osaltaan...
Mitä taas tuohon tulee...
"Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Voittajallekin löytyy aina voittaja"
Niin olen useasti miettinyt ännäni aikoinaan lähes vuosi suhteen päättymisen jälkeen minulle lähettämässään spostissa tuohon viittavaa lausetta...
"tiedän mihin pyrit, turha koittaa xxx (=ännäni nimi) voittaa...
Mikä sitten mahtaa olla narsistille voitto, itse ainakin pitäisin jonkinlaisena voittona hänen kannaltaan katsoen juurkin sitä, että muuttuisin hänen kaltaisekseen...
Että itseeni liittyen voisin ajatella, tämän jostain lukeneeni ajatuksen sanoin
"tulla lujaksi, pysyä pehmeänä, siinä on haastetta kylliksi yhteen elämään"...
Ei minulla ole tarvetta ns. yrittää voittaa ketään...ainakaan tällä palstalla sen kummemmin kuin reality elämässäkään...Minäkään en lauseessani tarkoittanut sitä, että jotain ihmeen voittoa pitää tavoitella sen ihmeemmin. Totesin sen nyt lähinnä siksi, että nämä eräät täälläkin kuvittelet olevansa todella "voittamattomia" - toisaalta hullua on sellaista ruokkiakaan, joka saa voimansa muiden kiusaamisesta.
Tuossa esimerkissänikin rikoksen tekijällä ei ollut mitään muuta yhteyttä kyseiseen eläinrääkkääjään kuin lehdissä ollut tieto ja netistä saatu henkilöllisyys. Ilman aktiivista nettikirjoittamista ei henkilöllisyys olisi koskaan tullut tämän nyt linnassa istuvan nuorukaisen tietoon. Tästä oli tosi paljon juttuja lehdissä, jopa siitäkin oikeudenkäynnistä, jossa hänet tuomittiin teostaan. Siinäkin kova jätkä löysi vielä kovemman....Jos nyt tuollainen sanonta sallitaan.- miebie
iewuska kirjoitti:
Minäkään en lauseessani tarkoittanut sitä, että jotain ihmeen voittoa pitää tavoitella sen ihmeemmin. Totesin sen nyt lähinnä siksi, että nämä eräät täälläkin kuvittelet olevansa todella "voittamattomia" - toisaalta hullua on sellaista ruokkiakaan, joka saa voimansa muiden kiusaamisesta.
Tuossa esimerkissänikin rikoksen tekijällä ei ollut mitään muuta yhteyttä kyseiseen eläinrääkkääjään kuin lehdissä ollut tieto ja netistä saatu henkilöllisyys. Ilman aktiivista nettikirjoittamista ei henkilöllisyys olisi koskaan tullut tämän nyt linnassa istuvan nuorukaisen tietoon. Tästä oli tosi paljon juttuja lehdissä, jopa siitäkin oikeudenkäynnistä, jossa hänet tuomittiin teostaan. Siinäkin kova jätkä löysi vielä kovemman....Jos nyt tuollainen sanonta sallitaan.En tiedä, olenkko altistunut liikaa kiusatuksi tulemiselle ja sen vaikutukset itseltänikin kieltäen, mutta tuosta vaan tulee mieleen sellainen, että noistakaan mainitsemistasi ei-mainituista, ei varmaankaan yksikään ole esimerkiksi, sanotaan, vaikkapa nemo?
Kunhan kutisen. En odota vastausta. iewuska kirjoitti:
Vähän kaksi piippuinen juttu tuo. Sanot, ettet usko nimettömällä nettikirjoittelulla pysty vaikuttamaan asioihin. Olen täysin eri mieltä.
Jos täällä nyt sitten on jo vuosia keikkunut joku palstanarsisti, jota kukaan ei tähän asti ole saanut kuriin, vaan aina kaikki muut ovat poistuneet (ymmärsin jonkun kommentista) ei se tarkoita sitä, etteikö jossain vaiheessa joku toinen onnistuisi. Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Voittajallekin löytyy aina voittaja."Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Voittajallekin löytyy aina voittaja."
niin palaan vielä tuohon esimerkkiisi, jos oikein ymmärsin niin joku pahoinpiteli koiran hengiltä ja joku joka sai siitä tietää meni ja tappoi kyseisen henkilön ja on nyt vankilassa...
että en ny ihan ymmärrä, kuka tuossa on voittaja...
Mutta se miksi ny tuo esimerkkisi tuli mieleen on äsken lukemani lehtijuttu jossa joku entinen vanki, kuulemma aikoinaan Suomen tunnetuin vankikarkuri tilitti elämäänsä ja tähän liittyen poimin jutusta tuon vangin ajatuksen, joka kuului suurin piirtein näin...että vankilassa kestävät paremmin pienet ja heikot ihmiset. Suuret ja kovat menevät rikki...- Käytännössä palstat
"Eilen taidettiin puolustella sitäkin, että parempi kiusata täällä kuin lähimmäisiään, mutta hei, miksi pitää kiusata ketään, missään, ikinä?"
Senkin uhalla, että kiusaamisen kohde saattaa itsekin asian esille nostamisesta tuntea häpeää, jopa suuttua..."että esim. keskustelupalstoilla ei saisi esiintyä anonyymina...uskoisin että asiattomuudet vähenisivät huomattavasti jos joutuisi ihan omalla nimellään kirjoittamaan..."
Käytännössä palstat ottaisivat haltuun poliitikot tai muuten viran puolesta esiintymishaluiset. Ehkä joku narsistikin tahtoisi nimensä esiin. Tällä hetkellä kirjoittelu jopa edellyttää tiettyä vaatimattomuutta. Jos haluaisin loistaa, harkitsisin todellakin huolella joka sanan. Tästä narsismista en kirjoittaisi halaistua sanaa, koska tämä on arka aihe...
Ne jotka nyt ovat kauhean tyytymättömiä tähän anonyymiyteen, haluaisivat siis jotenkin esille ja julkisuuteen kirjoittamisen kautta? Mielestäni on mahdollista tehdä julkisuutta jos haluaa. Tietääkseni jotkut kirjoittavatkin omilla nimillään, jopa täällä... Että siitä vaan.
Minulla ei ole mahdollista tämän narsistiasian kanssa nousta julkisuuteen, joten tyydyn tähän. yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Voittajallekin löytyy aina voittaja."
niin palaan vielä tuohon esimerkkiisi, jos oikein ymmärsin niin joku pahoinpiteli koiran hengiltä ja joku joka sai siitä tietää meni ja tappoi kyseisen henkilön ja on nyt vankilassa...
että en ny ihan ymmärrä, kuka tuossa on voittaja...
Mutta se miksi ny tuo esimerkkisi tuli mieleen on äsken lukemani lehtijuttu jossa joku entinen vanki, kuulemma aikoinaan Suomen tunnetuin vankikarkuri tilitti elämäänsä ja tähän liittyen poimin jutusta tuon vangin ajatuksen, joka kuului suurin piirtein näin...että vankilassa kestävät paremmin pienet ja heikot ihmiset. Suuret ja kovat menevät rikki...Miksi takerruit yhteen sanaan, kun koko lauseyhteys meni näin: "Jos täällä nyt sitten on jo vuosia keikkunut joku palstanarsisti, jota kukaan ei tähän asti ole saanut kuriin, vaan aina kaikki muut ovat poistuneet (ymmärsin jonkun kommentista) ei se tarkoita sitä, etteikö jossain vaiheessa joku toinen onnistuisi. Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Voittajallekin löytyy aina voittaja. "
Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Kukaan ei ole niin paha/hyvä/hauska/raaka/iloinen/kaunis/ruma/pitkä/lyhyt/surkea/surullinen jne. ettei löytyisi joku, joka olisi -mpi. Ok?
Voittajallekin löytyy aina voittaja. Esim. uusi maailmanennätys, uusi missi, mikä tahansa uusi, mikä menee edellisen saavutuksen edelle. Aina. Ei kukaan ole voittamaton, on hän sitten voittanut mitä tahansa.iewuska kirjoitti:
Miksi takerruit yhteen sanaan, kun koko lauseyhteys meni näin: "Jos täällä nyt sitten on jo vuosia keikkunut joku palstanarsisti, jota kukaan ei tähän asti ole saanut kuriin, vaan aina kaikki muut ovat poistuneet (ymmärsin jonkun kommentista) ei se tarkoita sitä, etteikö jossain vaiheessa joku toinen onnistuisi. Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Voittajallekin löytyy aina voittaja. "
Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Kukaan ei ole niin paha/hyvä/hauska/raaka/iloinen/kaunis/ruma/pitkä/lyhyt/surkea/surullinen jne. ettei löytyisi joku, joka olisi -mpi. Ok?
Voittajallekin löytyy aina voittaja. Esim. uusi maailmanennätys, uusi missi, mikä tahansa uusi, mikä menee edellisen saavutuksen edelle. Aina. Ei kukaan ole voittamaton, on hän sitten voittanut mitä tahansa.Lisäyksen se, että luulin kyllä, että tajuat sen verran, että kyse oli tuossa esimerkissäni julmuudesta.
iewuska kirjoitti:
Miksi takerruit yhteen sanaan, kun koko lauseyhteys meni näin: "Jos täällä nyt sitten on jo vuosia keikkunut joku palstanarsisti, jota kukaan ei tähän asti ole saanut kuriin, vaan aina kaikki muut ovat poistuneet (ymmärsin jonkun kommentista) ei se tarkoita sitä, etteikö jossain vaiheessa joku toinen onnistuisi. Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Voittajallekin löytyy aina voittaja. "
Voittajallekin löytyy aina voittaja. Esim. uusi maailmanennätys, uusi missi, mikä tahansa uusi, mikä menee edellisen saavutuksen edelle. Aina. Ei kukaan ole voittamaton, on hän sitten voittanut mitä tahansa."Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Kukaan ei ole niin paha/hyvä/hauska/raaka/iloinen/kaunis/ruma/pitkä/lyhyt/surkea/surullinen jne. ettei löytyisi joku, joka olisi -mpi. Ok?"
Niin ymmärrän kyllä että noin on, mutta sitä en ymmärrä, että miksi itseään pitää arvottaa ikäänkuin tuon mpi:n kautta...
Mitä tuohon tulee
"Jos täällä nyt sitten on jo vuosia keikkunut joku palstanarsisti,"
Niin aina välillä tuo tulee esiin, mutta en itse tiedä kuka tuo palstanarsisti sitten on, viittaa on heitetty yhden sun toisen päälle...vahvimmin on käsittääkseni nimetty tuo mb, määbää, - - -, miebie?
Jonka jo totesin muinoin jossain "kenestäkö palstan sheriffi" ketjussa jääneen jonkin verran itselleni vieraaksi, suht neutraaliksi kirjoittajaksi, vaikka olen hänelle kyllä vastaillutkin...
Eri asia sitten on jos hän lymyilee useiden muiden nimimerkkien takana, mutta en ny jaksa lähteä sitä arvuuttelemaan, kaikkiahan täällä joutuu epäilemään, kuuluu juurkin tähän mahdollisuuteen kirjoittaa millä tahansa nimimerkillä...
Se taas tekeekö niin, on kunkin kirjoittajan henk. koht. valinta, eikä siihen kykene vaikuttamaan...jos ei ny ihan ikäänkuin "toisen identiteetillä" ala kirjoittamaan, josta minulla on siitäkin kokemus...niin täällä palstalla, kuin spostissakin...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Kukaan ei ole niin kova, ettei kovempaa löydy. Kukaan ei ole niin paha/hyvä/hauska/raaka/iloinen/kaunis/ruma/pitkä/lyhyt/surkea/surullinen jne. ettei löytyisi joku, joka olisi -mpi. Ok?"
Niin ymmärrän kyllä että noin on, mutta sitä en ymmärrä, että miksi itseään pitää arvottaa ikäänkuin tuon mpi:n kautta...
Mitä tuohon tulee
"Jos täällä nyt sitten on jo vuosia keikkunut joku palstanarsisti,"
Niin aina välillä tuo tulee esiin, mutta en itse tiedä kuka tuo palstanarsisti sitten on, viittaa on heitetty yhden sun toisen päälle...vahvimmin on käsittääkseni nimetty tuo mb, määbää, - - -, miebie?
Jonka jo totesin muinoin jossain "kenestäkö palstan sheriffi" ketjussa jääneen jonkin verran itselleni vieraaksi, suht neutraaliksi kirjoittajaksi, vaikka olen hänelle kyllä vastaillutkin...
Eri asia sitten on jos hän lymyilee useiden muiden nimimerkkien takana, mutta en ny jaksa lähteä sitä arvuuttelemaan, kaikkiahan täällä joutuu epäilemään, kuuluu juurkin tähän mahdollisuuteen kirjoittaa millä tahansa nimimerkillä...
Se taas tekeekö niin, on kunkin kirjoittajan henk. koht. valinta, eikä siihen kykene vaikuttamaan...jos ei ny ihan ikäänkuin "toisen identiteetillä" ala kirjoittamaan, josta minulla on siitäkin kokemus...niin täällä palstalla, kuin spostissakin..."Niin ymmärrän kyllä että noin on, mutta sitä en ymmärrä, että miksi itseään pitää arvottaa ikäänkuin tuon mpi:n kautta..."
Kukas tuossa nyt itseään sitten arvotti? Minä en sellaista huomannut kenenkään kirjoittamana. Eihän se, että on -mpi, tarkoita, että siihen on välttämättä millään muotoa pyrkinyt. Se vain on kylmä fakta: joku on aina -mpi.
- Käsittääkseni nars.
"Olen joskus kuullut, että narsisti olisi patologinen valehtelija - mikä on varmasti aika pitkälle totta, mutta maailmassa on niin paljon valhetta, ettei pelkkien narsistien valheet riitä sitä selittämään."
Käsittääkseni narsistien piirteet ovat yleisinhimillisä piirteitä, joita on meillä kaikilla eri suhteissa. Narsistit poikkeavat muista siinä, että heidän piirteensä (siis ne, jotka kuvataan narsistisiksi) ovat paljon vahvempia kuin muilla. Heidän narsistiset piirteensä korostuvat muista paljon.
Onko totuus parempi valhetta? Minun mielestäni yleensä on. Ja ehkä olisi, jos kaikki asiat kestäisivät päivänvaloa. Narsisti kuitenkin hakee nopeaa tyydytystä tarpeilleen ja totuuden tie on hänelle ihan liian hidas. Silloin hän kokee oikeudekseen luoda uutta totuutta sellaiseksi, kuin ajattelee kunakin hetkenä eniten tarvitsevansa. Jos hänellä on uuri uhri kiikarissa, ei aika riitä kuin uuden kuvaelman tehtailuun. Hänhän tarvitsee uutta nektaria itselleen vähän samaan tyyliin kuin vampyyri jotain muuta : }.Jokainenhan on omanlaisensa tapahtumien ketju. Kun tapahtuu jotain se johtaa aina johonkin.
Niinhän se on. Hyvää pohdintaa sinulla.- 19+16=?
"Narsisti kuitenkin hakee nopeaa tyydytystä tarpeilleen ja totuuden tie on hänelle ihan liian hidas".
Narsisti on käytökseltään impulsiivinen myös totuuden suhteen. Vaakakupissa painaa aina se, josta on hänelle sillä hetkellä eniten hyötyä. Jos hän jää kiinni valheesta esim. pettämisestä ja hänelle esittää tarkentavia lisäkysymyksiä responssi on tyly "olet paranoidinen" tms. ja asia jää käsittelemättä. Defenssinä siis kieltäminen. Olen myös huomannut, että jos saman jutun nostaa jälkeenpäin uudelleen keskusteltavaksi narsistin vastaus on "muistat väärin", "ei se noin ollut". Elämä narsistin rinnalla on yhtä sumussa kävelemistä, kun ei tiedä enää mikä on totta ja mikä valhetta. Loppupelissä uhri alkaa jo epäillä omaa järkeään ja muistiaan. Mutta tuohon narsisti kaiketi pyrkiikin. Tehdä uhrista sekopää. 19+16=? kirjoitti:
"Narsisti kuitenkin hakee nopeaa tyydytystä tarpeilleen ja totuuden tie on hänelle ihan liian hidas".
Narsisti on käytökseltään impulsiivinen myös totuuden suhteen. Vaakakupissa painaa aina se, josta on hänelle sillä hetkellä eniten hyötyä. Jos hän jää kiinni valheesta esim. pettämisestä ja hänelle esittää tarkentavia lisäkysymyksiä responssi on tyly "olet paranoidinen" tms. ja asia jää käsittelemättä. Defenssinä siis kieltäminen. Olen myös huomannut, että jos saman jutun nostaa jälkeenpäin uudelleen keskusteltavaksi narsistin vastaus on "muistat väärin", "ei se noin ollut". Elämä narsistin rinnalla on yhtä sumussa kävelemistä, kun ei tiedä enää mikä on totta ja mikä valhetta. Loppupelissä uhri alkaa jo epäillä omaa järkeään ja muistiaan. Mutta tuohon narsisti kaiketi pyrkiikin. Tehdä uhrista sekopää.Vielä ny noihin kiusaamis yms. sellaisiin juttuihin liittyen esimerkki siitä kun ylempänä korostin sitä myös sitä omaa suhtautumistavan valinnan vapautta...regoiko vaiko eikö reagoi...
Niin periaatteessa voisin ajatella että tuo 25.10, klo 11.40 nimimerkin viaton uhri nimimerkin kirjoitus jossa mm. oltiin sitä mieltä, että läheisriippuvaisuus on tosi ruma sairaus yms.olisi voinut olla suunnattu minulle...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11802021
Mutta sillä ei ny ole merkitystä tulkisinko väärin vaiko enkö, vaan kun luin sen niin ajattelin, että olkoonkin että läheisriippuvaisuus teemana on minulle erittäin tärkeä syystä, että itsekin olen tunnustautunut sellaiseksi...ja tuohon viestiin liittyen olen käsitellyt sitäkin teemaa, että narsistit mielestäni halventavat naista tavalla tai toisella...
Mutta tunne mikä minulle ny tuosta lukemastani tuli, oli se että olkoot ny, en ny jaksa tuohon puuttua, aina noita samoja asioita jaksa vääntää ja yrittää todistella/jakaa oikeaa tietoa läheisriippuvaisuudesta yms.
Että noilla ajatuksilla jätin mokomaan tyystin vastaamatta ettei ny tuo ko. henkilö ainakaan siinä kohtaa saanut minulta huomiota jos se ny sitten olikaan tarkoitus...
Että netissä aina on myös mahdollisuus valita vastaako vaiko ei, reagoiko vaiko jättää reagoimatta, lähteekö kiistelemään vaiko ei....
Noh, tähän kiusamiskeskusteluun sitten näköjään halusin taas osallistua...että sitähän tämä on täällä keskustelupalstalla, ei mikään eikä kukaan pakota täällä osallistumaan mihinkään...
teemme sen omasta tahdostamme ja voimme tulla tai olla tulematta tänne keskustelupalstoille...ja kun tiedämme mitä tämä täällä on...jolloin joudumme joko "hyväksymään" kaiken näihin keskustelupalstoihin liittyvän tai äänestämme jaloillamme pysymällä pois...
Käsittääkseni ny muuta ei ole tehtävissä jos ny joku tosiaan ei saa aikaan esim. sääntöä, että keskusteluihin osallistua voivain omalla nimellä ja vahvoilla tunnistamistiedoilla...
Mutta kaikesta huolimatta voimme edes yrittää omalla kohdallamme välttää samaistumasta tähän yleiseen ilmapiiriin/käyttätymiskulttuuriin, ettei sillä ole mitään väliä mitä netissä "suustaan" päästää...
Se kannattaa myös aina yrittää muistaa, että kirjoitettujen sanojen takana on aina ihminen, kuin ehkä miettiä sitäkin , että millaisen kuvan itse itsestään ihmisenä täällä antaa...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Vielä ny noihin kiusaamis yms. sellaisiin juttuihin liittyen esimerkki siitä kun ylempänä korostin sitä myös sitä omaa suhtautumistavan valinnan vapautta...regoiko vaiko eikö reagoi...
Niin periaatteessa voisin ajatella että tuo 25.10, klo 11.40 nimimerkin viaton uhri nimimerkin kirjoitus jossa mm. oltiin sitä mieltä, että läheisriippuvaisuus on tosi ruma sairaus yms.olisi voinut olla suunnattu minulle...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11802021
Mutta sillä ei ny ole merkitystä tulkisinko väärin vaiko enkö, vaan kun luin sen niin ajattelin, että olkoonkin että läheisriippuvaisuus teemana on minulle erittäin tärkeä syystä, että itsekin olen tunnustautunut sellaiseksi...ja tuohon viestiin liittyen olen käsitellyt sitäkin teemaa, että narsistit mielestäni halventavat naista tavalla tai toisella...
Mutta tunne mikä minulle ny tuosta lukemastani tuli, oli se että olkoot ny, en ny jaksa tuohon puuttua, aina noita samoja asioita jaksa vääntää ja yrittää todistella/jakaa oikeaa tietoa läheisriippuvaisuudesta yms.
Että noilla ajatuksilla jätin mokomaan tyystin vastaamatta ettei ny tuo ko. henkilö ainakaan siinä kohtaa saanut minulta huomiota jos se ny sitten olikaan tarkoitus...
Että netissä aina on myös mahdollisuus valita vastaako vaiko ei, reagoiko vaiko jättää reagoimatta, lähteekö kiistelemään vaiko ei....
Noh, tähän kiusamiskeskusteluun sitten näköjään halusin taas osallistua...että sitähän tämä on täällä keskustelupalstalla, ei mikään eikä kukaan pakota täällä osallistumaan mihinkään...
teemme sen omasta tahdostamme ja voimme tulla tai olla tulematta tänne keskustelupalstoille...ja kun tiedämme mitä tämä täällä on...jolloin joudumme joko "hyväksymään" kaiken näihin keskustelupalstoihin liittyvän tai äänestämme jaloillamme pysymällä pois...
Käsittääkseni ny muuta ei ole tehtävissä jos ny joku tosiaan ei saa aikaan esim. sääntöä, että keskusteluihin osallistua voivain omalla nimellä ja vahvoilla tunnistamistiedoilla...
Mutta kaikesta huolimatta voimme edes yrittää omalla kohdallamme välttää samaistumasta tähän yleiseen ilmapiiriin/käyttätymiskulttuuriin, ettei sillä ole mitään väliä mitä netissä "suustaan" päästää...
Se kannattaa myös aina yrittää muistaa, että kirjoitettujen sanojen takana on aina ihminen, kuin ehkä miettiä sitäkin , että millaisen kuvan itse itsestään ihmisenä täällä antaa...Omilla pankkitunnuksilla varmennettu nimimerkki/postilaatikko. Siinä se, ei tuo sen vaikeampaa olisi, mutta taitaapa olla rahasta kiinni - vaikka jo nykyinen tekniikka siihen riittäisi tälläkin sivustolla. Täällä ei sen jälkeen olisi yhtään trollia ja nämä klikkaamiset tänne trollipesään vähenisivät. Klikkaukset tuottavat ylläpitäjälle sievoiset summat , siitä ei tietenkään haluta luopua.
Teliahan tämän alkujaan omisti, sirkus.comina, sinänsä sopiva nimi myöhemmälle toiminnalle, jota Eniro aikanaan jatkoi. Nyt tämän paskan omistaa Aller Media Oy, jonka lippulaivoja on mm. Seiska, tosi fiksu tietopaketti lehtipuolelta :)
Toisaalta mainostajien kannattaisi sen verran pohtia, haluaako olla osallinen tällasilla kuran heitto palstoilla. Moraalisesti hyvin arveluttavaa tukea toimintaa, jossa kiusaaminen on käytännössä täysin sallittua ja hallitsematonta, vaikka se säännöissä onkin nimellisesti kiellettyä. Ilmeisemmin juuri niitä mainostajia rauhoittaakseen?- öööh
iewuska kirjoitti:
Omilla pankkitunnuksilla varmennettu nimimerkki/postilaatikko. Siinä se, ei tuo sen vaikeampaa olisi, mutta taitaapa olla rahasta kiinni - vaikka jo nykyinen tekniikka siihen riittäisi tälläkin sivustolla. Täällä ei sen jälkeen olisi yhtään trollia ja nämä klikkaamiset tänne trollipesään vähenisivät. Klikkaukset tuottavat ylläpitäjälle sievoiset summat , siitä ei tietenkään haluta luopua.
Teliahan tämän alkujaan omisti, sirkus.comina, sinänsä sopiva nimi myöhemmälle toiminnalle, jota Eniro aikanaan jatkoi. Nyt tämän paskan omistaa Aller Media Oy, jonka lippulaivoja on mm. Seiska, tosi fiksu tietopaketti lehtipuolelta :)
Toisaalta mainostajien kannattaisi sen verran pohtia, haluaako olla osallinen tällasilla kuran heitto palstoilla. Moraalisesti hyvin arveluttavaa tukea toimintaa, jossa kiusaaminen on käytännössä täysin sallittua ja hallitsematonta, vaikka se säännöissä onkin nimellisesti kiellettyä. Ilmeisemmin juuri niitä mainostajia rauhoittaakseen?öööö Seiska, tosi fiksu tietopaketti lehtipuolelta :)ööö
Eiköstä se olekaan narsistisesti toisten henkilökohtaisista asioista kertova lehti vai satuillaanko siihen? öööh kirjoitti:
öööö Seiska, tosi fiksu tietopaketti lehtipuolelta :)ööö
Eiköstä se olekaan narsistisesti toisten henkilökohtaisista asioista kertova lehti vai satuillaanko siihen?Et huomannut sitten hymiötä :) lauseen perässä? Ok. Ei se mitään, lukeminen on joskus kamalan vaikeeta, suorastaan mahdotonta ja ainakin, jos yrittää saada irti jotain, millä käydä riitaa haastamaan...:D Silloinhan on suorastaan pakko lukea väärin...
- j lehtinen
"Miksi valehteleminen olisi totuutta parempi vaihtoehto? Entä itsepetos sitten - eikö tuntuisi pahalta valehdella itselleen? "
Niin narsistille ei tunnu olevan väliä miten hän saa ylläpidettyä haluamaansa illuusiota, pääasia että saa sitä huomiota. Tietämäni narskut valehtelee niin paljon että tuskin edes itse tietävät kuinka monta kertaa päivässä valehtelee. Narsku valehtelee kaikista asiosta, jotka hän itse näkee kiusallisena, vaikka muiden mielestä ne eivät välttämättä edes ole sitä. esim:
Narsku kertoo "kavereilleen" saaneensa "paremman" työpaikan ja siirtyy sinne. Useiden kuukausien jälkeen kun keskustellaan asiasta, niin hän kertookin vaihtaneen pakosta paikkaa, koska vanha määräaikainen työsuhde loppui ja työnantaja ei sitä uusinut. Aikaisemmin hän on kertonut olevansa vakituisessa työsuhteessa, eikä määräaikaisessa.
Esim. Ei ollut mitenkään paha vale, mutta kun näitä valheita alkaa paljastumaan todella usein, niin "kaverin" uskottavuus kärsii melkoisesti....
Eli jos paljon valhtelee, niin kyllä ne valheet tulee ennemmin tai myöhemmin esille.....- narsistit puhuvat
Nimenomaan näin, ja sitä valehtelua tulee ihan kenelle vain ja mitättömistäkin asioista. Narsisti voi väittää, ettei hänelle annettu töitä yhdeksi päiväksi, kun todellisuus onkin, että narsisti itse esitti päivää palkattomaksi vapaaksi.
Ystävä kysyy, mistä hait pullan? Narsisti empii... mistähän minä tämän EILEN hain, kun todellisuudessa oli juuri hetkeä aiemmin hakenut sen konditoriokahvilasta.
Nämä vain esimerkkinä. Narsistin valehtelu on käsittämätöntä ja lipeää.
- koettua
Kun "keskiverto" ihminen valehtelee, hän jää siitä pian kiinni, hänet leimataan valehtelijaksi ja rangaistaan moisesta hävyttömyydestä. Älykkään narsistin valheen jäljet sen sijaan eivät koskaan ole lyhyet. Hän sekoittelee tosiasioita taitavasti, sotkee kuvioon henkilöitä, joiden sanaa ei epäillä. Pian nekin, jotka ovat tietoisia valheesta ymmärtävät, että sen paljastaminen olisi liian kiusallista. Porukasta tulee kanssavalehtelijoita. Kun tarpeeksi moni puolustaa valhetta, siitä tulee merkillisellä tavalla oma totuutensa, jota ei ole helppo todistaa valheeksi. Sekavaa, mutta sitähän se narsistin lähettyvillä on.
- =+*^%#}{
Kyllä ne pahimmat, koko ikänsä kenties harrastaneet, ovat aika taitavia. En voi sille mitään, että alkaa iljettää, siis myös ja erityisesti ne kanssavalehtelijat, sätkynuket, hännystelijänsä, niin juoruilu- ja alentamisalttiit. Eipähän sellaisten psykologista silmää tarvitse jatkossa arvostaa.
- Voit rauhoittaa
=+*^%#}{ kirjoitti:
Kyllä ne pahimmat, koko ikänsä kenties harrastaneet, ovat aika taitavia. En voi sille mitään, että alkaa iljettää, siis myös ja erityisesti ne kanssavalehtelijat, sätkynuket, hännystelijänsä, niin juoruilu- ja alentamisalttiit. Eipähän sellaisten psykologista silmää tarvitse jatkossa arvostaa.
Voin rauhoittaa mieltäsi ja ketoa sinulle, narsistilla ei ole yhtään todellista ystävää. Jos olisit riittävän varma itsestäsi, olisit saanut sen selville jo aikoja sitten, eikä sinun tarvitsisi alkaa sykemään sivullisten päällee.
Mutta noinhan se huono ilmapiiri ja huono käyttäytyminen leviää... - Rauha....
Voit rauhoittaa kirjoitti:
Voin rauhoittaa mieltäsi ja ketoa sinulle, narsistilla ei ole yhtään todellista ystävää. Jos olisit riittävän varma itsestäsi, olisit saanut sen selville jo aikoja sitten, eikä sinun tarvitsisi alkaa sykemään sivullisten päällee.
Mutta noinhan se huono ilmapiiri ja huono käyttäytyminen leviää...En ole sylkemässä sivullisten päälle, elleivät sivulliset sitten ota asiakseen sylkeä muiden päälle.
- häränpylly
Rauha.... kirjoitti:
En ole sylkemässä sivullisten päälle, elleivät sivulliset sitten ota asiakseen sylkeä muiden päälle.
Elävästi tulee mieleen eräs entinen työyhteisö. Siellä tosiasioista puhuminen nimettiin niskotteluksi, yhteistyökyvyttömyydeksi, moukkamaisuudeksi, huonoksi käytökseksi ja työilmapiirin pilaamiseksi. Ei sopinut aurinkoisen narsisti-ihmisen ja hänen hovinsa kanssa olla mitään muuta kuin samaa mieltä. Kun kiusaajat kiusasivat uhria, olisi pitänyt pokkana leikkiä, että uhri on itse piru ja kiusaajat viattomia päivänsäteitä.
- Ei kun kirjoitin
Rauha.... kirjoitti:
En ole sylkemässä sivullisten päälle, elleivät sivulliset sitten ota asiakseen sylkeä muiden päälle.
Ei kun kirjoitin että narsistilla ei ole yhtään todellista ystävää. Siis tiedän tuon varmasti, ja kaikki ne, jotka tietävät jotain, tietävät saman.
- hoksaa
Onkohan kaikki totuuden ulkopuolella valhetta? Filosofinen kaikille tuttu lausahdus kertoo; 'totuutta ei voi löytää, sitä voi vain etsiä'
Väitänkin että useasti valhe onkin etsintävaiheessa oleva totuus.
Valehteleminen toisille ja itselleen saavuttaakseen jotain saattaakin ehkä olla suorittajalleen hyvinkin tosi -senhetkinen- toimintamalli.
Miksi absoluuttista totuutta ei voi löytää?- etsintävaihehehehe
"etsintävaiheessa oleva totuus"
No niin varmaan, milloin ihmiset eivät tiedä henkilöä patologiseksi valehtelijaksi ja ottavat hänen valheensa totuutena.
- Siis lapsenkasvatus
"Väitänkin että useasti valhe onkin etsintävaiheessa oleva totuus."
Siis lapsenkasvatus ja varsinkin tapakasvatus perustuu valheelle. Pylly pyyhitään puhtaaksi kun on kakattu.. Ihmisiä tervehditään sanoin... Aamuisin sanotaan huomenta. Ruoka syödään aterimilla... Voiko olla suurempaa valhetta?
Anarkiaa voisi seurata puuhun kiipeäminen ja varvaston lihaksiston huima kehitys, karvoitus kasvaa ja niin edelleen. Siinä totuutta kerrakseen.
Saanko minä kuitenkin pitää ihanat valheeni, nautin niistä niin? On kuitenkin loppujenlopuksi kiva pukeakin itsensä ja muuta turhaa.- hoksaa
Hyvä, olet löytänyt valheen positiivisuuden. Se on sukua pahuuden hyvyydelle.
- Hyvyydelle? Minun
hoksaa kirjoitti:
Hyvä, olet löytänyt valheen positiivisuuden. Se on sukua pahuuden hyvyydelle.
Hyvyydelle? Minun narsistini on alkuapinaakin alkuapinampi. Se pesee ja pukeutuu kyllä, mutta tämä kaikki on pelkkää silmänlumetta... Toisin kuin esim. minä nautin ihmiskulttuurista aidosti, narsistille se on vain hidaste.
Sitten en oikein tiedä, mihin se pyrkii, kun kuitenkin saalistaa mielellään paljon maallista hyvää hallitsevia. Ehkä se hakee sellaista rajatonta tilaa, missä voisi vapaasti käyskennellä luonnossa (sekä ulkona että lämpimässä) henkilökuntineen (ainakin miehillä pitää olla munasuojat, tai enkä ne kuohitaan kuten eunukitkin?) vapaassa promiskuiteetissa kaikkien naistensa kanssa ja nauttisi vain elämästä. Ruoka kannettaisiin sen eteen ja ylimääräiset vietäisiin pois.
Sillä tarvitsisi olla jokin arvo, joka ei perustuisi mihinkään, että sitä ei kukaan velvoittaisi mihinkään. Ok. Voisihan tuo maistua miehelle kuin miehelle, mutta harva sitä nyt kuitenkaan alkaa ihan oikeasti toteuttamaan muusta maailmasta piittaamatta... : ( - hoksaa
Hyvyydelle? Minun kirjoitti:
Hyvyydelle? Minun narsistini on alkuapinaakin alkuapinampi. Se pesee ja pukeutuu kyllä, mutta tämä kaikki on pelkkää silmänlumetta... Toisin kuin esim. minä nautin ihmiskulttuurista aidosti, narsistille se on vain hidaste.
Sitten en oikein tiedä, mihin se pyrkii, kun kuitenkin saalistaa mielellään paljon maallista hyvää hallitsevia. Ehkä se hakee sellaista rajatonta tilaa, missä voisi vapaasti käyskennellä luonnossa (sekä ulkona että lämpimässä) henkilökuntineen (ainakin miehillä pitää olla munasuojat, tai enkä ne kuohitaan kuten eunukitkin?) vapaassa promiskuiteetissa kaikkien naistensa kanssa ja nauttisi vain elämästä. Ruoka kannettaisiin sen eteen ja ylimääräiset vietäisiin pois.
Sillä tarvitsisi olla jokin arvo, joka ei perustuisi mihinkään, että sitä ei kukaan velvoittaisi mihinkään. Ok. Voisihan tuo maistua miehelle kuin miehelle, mutta harva sitä nyt kuitenkaan alkaa ihan oikeasti toteuttamaan muusta maailmasta piittaamatta... : (Funtsi miten loistat alkuapinasi rinnalla, ei kellä vaan pulliaisella ole moista maskottia. Viivin wagner on myös yhdensortin nautiskelija, en ihmettelisi jos viivi valittaisi palstalla sikamaisesta mutta ah niin rakkaasta miehestään :D
http://www.dashboardwidgets.com/showcase/data/43/Viivi_ja_Wagner-1p3f.png
- :D. Ja kyllä
: D. Ja kyllä Elisabeth Turhapuroltakin jonkin kommentin voisi tänne saada. Melkoinen kiipijä hänen Uunonsa.
http://www.youtube.com/watch?v=oSRtdWs0wbQ- Spedeähän on
Katselin filminpätkät Uunosta "sillä silmällä". On tullut uutta syvyyttä ihmistuntemukseen narsistiin tutustumisen jälkeen... Niinkuin olen ennenkin sanonut.
Spedeähän on luonnehdittu nerokkaaksi... En ole koskaan ennen oikein ymmärtänyt Spedeä, mutta nyt kun katselen tuota Uunoa. Uuno on henkilö, jonkalaista ei oikeasti ole olemassakaan, mutta kuitenkin hänessä on jotain tuttua. Piirteitä sieltä ja piirteitä täältä (ei kuitenkaan täältä).
Kauhukseni olen huomannut jo aiemminkin, että narsistikumppaniani hän muistuttaa kaikkein eniten tuntemistani miehistä. Voisiko olla, että Spede kuvasi narsistin, jotenkin kesytettynä... Kesy versio narsistista. Mitä Uuno tekee muuta kuin huijaa ja loisii ja kiipii? Kuvittelee olevansa maailman hurmaavin ja kehuskelee naisillaan. Vaimo on pelkkä käyttö ja hyötytavara..
Röyhkeydellä, ahneudella ja tunkeilemisella ei ole mitään rajoja. : D.
- Bull's Eye
Häränpylly kirjoitti:
"Elävästi tulee mieleen eräs entinen työyhteisö. Siellä tosiasioista puhuminen nimettiin niskotteluksi, yhteistyökyvyttömyydeksi, moukkamaisuudeksi, huonoksi käytökseksi ja työilmapiirin pilaamiseksi. Ei sopinut aurinkoisen narsisti-ihmisen ja hänen hovinsa kanssa olla mitään muuta kuin samaa mieltä. Kun kiusaajat kiusasivat uhria, olisi pitänyt pokkana leikkiä, että uhri on itse piru ja kiusaajat viattomia päivänsäteitä. "
Todellako olet tuota mieltä? Nuo ovat aika painavia sanoja. Ei savua ilman tulta? - käytöshäiriöinen?
"...tosiasioista puhuminen nimettiin niskotteluksi, yhteistyökyvyttömyydeksi, moukkamaisuudeksi, huonoksi käytökseksi ja työilmapiirin pilaamiseksi."
mitä kukin näkee tosiasioista puhumisena...
mutta jos noilla sanoilla työntekijää kuvataan, useaan eri otteeseen, niin syytä olisi ehkä harkita onko omassa käytöksessä parannettavaa...
ei todellakaan savua ilman tulta...
asioita voi uskotella itselleen miten päin tahansa, mutta pitäisi myös tarkalla korvalla ottaa palautetta vastaan mitä annetaan... - piru oletkin
Miks häränpylly ei tuu kommentoimaan?
No mut työilmapiirin pilasitkin... - Pinokkio ja nenä
etsintävaihehehehe: "etsintävaiheessa oleva totuus"
"No niin varmaan, milloin ihmiset eivät tiedä henkilöä patologiseksi valehtelijaksi ja ottavat hänen valheensa totuutena."
Patologinen valehtelija on siitä hauska, ettei taida itsekään tietää milloin puhuu totta ja milloin ei. Hänelle valhe on vain muunneltua totuutta.
Pinokkionkin nenä piteni valehdellessa. Taitaa tuo häränpylly olla tälläinen tosielämän Pinokkio.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo696540Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583093- 322269
- 131857
- 201848
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191833Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131572- 181549
- 521538
- 101519