Yritysidea

Minulla on yritysidea tuoda venäläistä 1-luokan puupellettiä Suomeen yksityisille markkinoille. En vaan jaksa ymmärtää, miten toteutan liikeideani. Jo pelkästään rekkakuormallisen 21 t. tuonti Kaakkois-Suomeen maksaa n. 4 600 €. Pitäisi olla asiakkaat valmiina, mutta mistä niitä löytää? En keksi mitään väylää? Varastot valmiina ja kaikki. Ei taida onnistua?

6

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3edc

      jos joudut itse ostamaan tuohon rahaan niin ei onnistu mutta jos tuo on vähittäishinta niin saattaisi kauppa käydäkkin,,,, onko suursäkeissä vai15-20kg pussukoissa?

    • Miten se vaikuttaa kokonaisuuteen. Pakattuna 500 kg:n säkkeihin ja pienempiihinkin. Mutta kun sen joutuu maksamaan tilatessa. Pitäisi olla asiakkaita!

    • -Markan voitto-

      Tälläkin myyjällä on se alviton kilohinta noin 0,02€/kg mutta hänellä on varmaan jonkinmoinen kate laskettu mukaan. Jos tekisit myynnin 30% katteella niin 500kg säkki maksaisi n 161€ Alveineen.. Kilpailijan 120€ hinta on edullisuudellaan ylivoimainen. Epäselväksi jäi, että oletko laskenut tullin tuohon 4600€ hintaan mukaan?
      Luultavasti sinua yritetään kusettaa kunnolla pellettejen hinnalla ja rahdin suhteen.
      Ole varovainen koijareitten suhteen.

      • -Markan voitto-

    • yrittäjä

      Jospa teet sen niinkuin kaikki muutkin yrittäjät. Ostat, vuokraat tai rakennat varastot.. Markkinoit ja myyt.. Ihan niinkuin kaikki muutkin.

      Eihän se niin vaikeaa luulis olevan. Ilmoituksia vaan, minne ikinä keksii, markettien ilmoitustauluilta lehtiin, radioon tai telkkariin, netissäkin joku yrittää mainostaa milloin mitäkin. Eihän se toki ilmaiseksi tule, mutta tokihan huomioit sen katettasi laskiessa. Ja sitten kun vielä muistat myös alvit sekä muut verot ja maksut, niin johan noita kuluja alkaakin kertyä.. Sitten voitkin alkaa miettiä oliko se sinun liikeideasi oikeasti toteuttamiskelpoinen, tai oliko se muiden myyjien hinnoittelu niin kohtuutonta kuin miltä se ehkä aiemmin vaikutti.

      Jos saat kunnollisen liiketoimintasuunnitelman aikaiseksi ja kustannusarviot näyttävät järkeviltä, niin siitä vaan. Suomi tarvitsee lisää yrittäjiä. Mutta älä turhaan tuhlaa aikaasi täällä maristen sitä ettei ole asiakkaita.

    • dsfgdfgdf

      Joudut kaivamaan alkupääoman omasta pussistasi. Kukaan ei halua maksaa sinulle pelletistä etukäteen. Itse ainakin maksaisin vasta silloin kuin noudan pellettisäkit varastoltasi. Ja jos paikallinen Terra yms kauppa myy pellettiä 130€ ja sinä pistät lehteen mainoksen 120€ hinnasta niin lupaan että kauppa käy. Edellyttäen että laatu on ok. Varaudu siihen että asiakkaat hakevat 500kg säkin yksi kerrallaan henkilöauton peräkärryillä. Eli joudut päivystämään trukin kanssa varastolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe