Suositelkaa kirjoja vaikeaan elämäntilanteeseeni.

6nevi

Elikkä siis... Olen 19 vuotias tyttö, mulla ei ole paljoa elämänhalua jäljellä eikä oikein motivaatiota tehdä mitään. Mulla oli teini iässä vaikeeta kun hain omaa paikkaani ja siinä hakiessa muutuin ihmiseksi jota en ole. Vieläkään en oo löytänyt itseäni. Oon koko ajan todella surullinen, stressaantunut ja väsynyt mun elämään. Oon satuttanut ihmisiä mun ympärillä. ( tiedän että mulla on ihmisiä jotka ees jotenkin välittää ympärillä, mutta välillä ei vaan tunnu siltä että heitä oikeesti kiinnostaa ja etteivät he tiedä millainen ihminen olen.) en oo ikinä tavannut ihmistä joka ymmärtäis mua. En vaan jotenkin jaksa olla koko ajan masentunut vaan haluan löytää elämänilon takaisin ja saada ihania ihmisiä ympärilleni ja saada jotain muuta elämässä aikaiseksi kuin itsemurhan.

Haluaisin lukea jonkun hyvän kirjan mikä ei sisällä hankalia filosofisia termejä joka auttaisi minua ymmärtämään itseäni ja että miksi käyttäydyn ja toimin näin kun toimin ja miten löytäisin elämänilon takaisin ?

Anteeksi avautuminen ja mahdolliset kirjoitusvirheet, kirjoitan puhelimella.

4

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeejee

      Älä etsi jeesii kirjoista. mene ulos siellä on elämä. kenties uuden harrastuksen parista löydät jotain mitä olet etsinyt? pohdi syitä miksi olet surullinen, stressaantunut ja väsynyt, sitten otat missioksi eliminoida nämä.

    • En usko, että kirja itsessään voi juurikaan muuttaa elämänasennetta toiseksi; emme tunne kaikkia siihen vaikuttavia tekijöitä. Kirjasta voi kuitenkin löytää lohtua ja saada myötäelämisen ja ymmärryksen kokemuksia.

      Hermann Hessen "Arosusi" kolahti minuun parikymppisenä aika tavalla.

    • helppis123

      Tosi hienoa, että haet apua olemiseesi kirjallisuudesta! Se jos jokin auttaa sinua ja vie eteenpäin.

      Minulle tuli heti mieleen Mika Waltarin klassikko Sinuhe Egyptiläinen. Siinä käsitellään ihmiselämää, nuoruuden hairahduksia ja sitä, että jokainen tie vie perille.

      Luulen, että jokainen meistä joutuu jollain tasolla ja jossain vaiheessa käsittelemään omaa syyllisyyttään. Meistä kukaan ei ole täydellinen. Ja jos olet nuorena tehnyt niistä virheitä, niin opit niistä. Elämää tämä vain on.

      Äläkä ainakaan harkitse mitään itsemurhaa, vaan ota tämä aika itsetutkiskeluna ja sitä voit harjoittaa hyvän kirjallisuuden kautta.

      Varsinaista hyvän tuulen kirjallisuutta on McCall Smithin Naisten etsivätoimisto -kirjasarja, jonka päähenkilönä on oikeudenmukainen ja viisas rouva Mma Ramotswe. Etsivätoimisto-kirjat ovat olleet maailmalla tosi suosittuja, ja kun olet lukenut niistä yhden, ymmärrät varmasti miksi ne ovat niin suosittuja.

      Pääasia on, että pääset hetkeksi paikkaan, jossa ongelmat ratkeavat ja sinulle tulee hyvä mieli :-) Elämä kantaa kyllä, hyvää jatkoa!!!

    • kukkuu!!

      Kurt Vonnegutin "Mestarien aamiainen" muuttaa elämäsi, lue se pian!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1697
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe