Canon EOS 70D!

aloitteleva kuvaaja

Tässä olisi Canon EOS 60D:n jälkeläinen 70D! Kuvanlaatu sopii ainakin ihan hyvin ilotulitteille.Riippuu tietenkin objektiivistakin...Onko teillä kokemuksia kyseisistä kameroista? :)

https://www.youtube.com/watch?v=i11dPoYc39U

22

3467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä kamera

      En ole vielä tuohon 70D:n ehtinyt tutustua,lieneekö julkaistu ihan hiljattain? 60D on ainakin ihan hyvä kamera..Netistä löytyy useita sillä kuvattuja ja laadultansa hyviä lyhyt elokuvia.

      • Olen odottanut kameraa joka soveltuisi omiin tarpeisiini ja nyt sellainen on vihdoin löytynyt eli tuo 70D. Kallein ei aina oli sopivin omiin tarkoituksiin niinkuin ei halvinkaan. Olen kaivannut kamera joka soveltuu riittävän monipuolisena mm. matkakuvauksiin riittävin video-ominaisuuksin ja kuvansiirto toimii saumattomasti esieditointia ja tallennusta varten. Olen harrastajakuvaaja enkä missään nimessä halua ammatti kalustoa kaikkine tilpehööreineen.
        Esimerkiksi yllättäen päsin kuvaamaan ryhävalaita keikkuvasta veneestä ja ainoat hyvät otokset sain vain minä ja videokamerallani., Pokkarit ja järjestelmäkanmerati lma videokuvausta epäonnistuivat surkeasti.
        Minulle vaihtoehto ei ole esimerkiksi 5D puuttuvien ominaisuuksien takia ja tarvittavien lisävarusteidn takia.5D:n lkennon koko ei kompensoi kameran ominaisuuksista puuttuvia ominaisuuksi eikä niiden täydentämistä erillisillä lisätarvikkeilla. 70D;ssä on salamalähetin lisäsalamalle ja hätävarana kiinteä salama sekä Wifi ja remote valmius tabletille ti älypuhelinohjaukselle. Kennon koko on riittävä ja hintakin kohtuullinen eli kaikki mitä kaipaan.
        Kokonaisuus ratkaisee minun vlintani eikä vain jokin huippuominaisuus.
        Seuraava vaihe onkin sitten kameran ominaisuuksien hyödyntämään oppiminen käytännössä ja putkitarpeen analysointi,


      • Canonisti minäkin
        Mora kirjoitti:

        Olen odottanut kameraa joka soveltuisi omiin tarpeisiini ja nyt sellainen on vihdoin löytynyt eli tuo 70D. Kallein ei aina oli sopivin omiin tarkoituksiin niinkuin ei halvinkaan. Olen kaivannut kamera joka soveltuu riittävän monipuolisena mm. matkakuvauksiin riittävin video-ominaisuuksin ja kuvansiirto toimii saumattomasti esieditointia ja tallennusta varten. Olen harrastajakuvaaja enkä missään nimessä halua ammatti kalustoa kaikkine tilpehööreineen.
        Esimerkiksi yllättäen päsin kuvaamaan ryhävalaita keikkuvasta veneestä ja ainoat hyvät otokset sain vain minä ja videokamerallani., Pokkarit ja järjestelmäkanmerati lma videokuvausta epäonnistuivat surkeasti.
        Minulle vaihtoehto ei ole esimerkiksi 5D puuttuvien ominaisuuksien takia ja tarvittavien lisävarusteidn takia.5D:n lkennon koko ei kompensoi kameran ominaisuuksista puuttuvia ominaisuuksi eikä niiden täydentämistä erillisillä lisätarvikkeilla. 70D;ssä on salamalähetin lisäsalamalle ja hätävarana kiinteä salama sekä Wifi ja remote valmius tabletille ti älypuhelinohjaukselle. Kennon koko on riittävä ja hintakin kohtuullinen eli kaikki mitä kaipaan.
        Kokonaisuus ratkaisee minun vlintani eikä vain jokin huippuominaisuus.
        Seuraava vaihe onkin sitten kameran ominaisuuksien hyödyntämään oppiminen käytännössä ja putkitarpeen analysointi,

        Kiinteästä salamasta on vain haittaa. Se syö etsimen surkeaksi.

        Rakenne kymppisarjassa on nykyään heikko, joten nimitys "supersatanen" osuu oikeaan. Hintaero tavalliseen sataseen on kuitenkin liian suuri.

        Elektroniikka puoli 70D:ssä olisi ok, mutta rakenteen heikkouden takia se ei oikein ole järkevä valinta aktiiviselle kuvaajalle. Aloittelijalle se taas on liian kallis.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Kiinteästä salamasta on vain haittaa. Se syö etsimen surkeaksi.

        Rakenne kymppisarjassa on nykyään heikko, joten nimitys "supersatanen" osuu oikeaan. Hintaero tavalliseen sataseen on kuitenkin liian suuri.

        Elektroniikka puoli 70D:ssä olisi ok, mutta rakenteen heikkouden takia se ei oikein ole järkevä valinta aktiiviselle kuvaajalle. Aloittelijalle se taas on liian kallis.

        "Kiinteästä salamasta on vain haittaa. Se syö etsimen surkeaksi.
        Joskus surkekin salama on parempi kun parempaa ei ole aikaa kaivella varustepakista. Matkalla on tilanteita joissa on tärkeämpää saada kuva kuin kuvan studiolaatu.
        Nykyisin matkustan omalla vapaa-ajalla ja voin varustautua matkalle haluamllani kamera kalustolla, Aijemmin kamera oli lisävaruste muiden varusteiden ohella eikä kaikkiin eksootisiin maihin ollut mahdollista ottaa liian silmiinpistävää kameraa eikä kameravarusteita. Kameran koko ja kuvaaminenkin oli hyvin kyseenalaista noissa työni puolesta käyvissäni maissa. Nyt vapaa-ajalla matkustaessa tilanne on toinen ja kameran ja kameravarusteiden tarve perustuu pelkästään omiin toiveisiin ja mieltymyksiin.
        Olen ajanut loppuun muutaman kameran, mutta minkään kameran rakenteen heikkoudet eivät ole yllättäneet. Koko paketin ominaisuudet ratkaisevat minun valintani. Uusi tarkennusmenetelmä videokuvauksessa, salamalähetin, WIFI-kuvan sirto ja riittävä valikoma putkia.
        Ostan yleensäkin laiteeni oman tarpeeni mukaan enkä vain kalleinta enkä halvinta. Puhe rakenteellisesta heikkoudesta täytyisikertoa faktoina, kosteuden sieto, pölytiiveys jne. mutta kalleimpaan runkoon sijoittaminen ei ole järkevää varsinkaan jos rungosa ei ole kaikkia minun tarvitsemiani ominaisuuksia.


      • 60 D
        Mora kirjoitti:

        "Kiinteästä salamasta on vain haittaa. Se syö etsimen surkeaksi.
        Joskus surkekin salama on parempi kun parempaa ei ole aikaa kaivella varustepakista. Matkalla on tilanteita joissa on tärkeämpää saada kuva kuin kuvan studiolaatu.
        Nykyisin matkustan omalla vapaa-ajalla ja voin varustautua matkalle haluamllani kamera kalustolla, Aijemmin kamera oli lisävaruste muiden varusteiden ohella eikä kaikkiin eksootisiin maihin ollut mahdollista ottaa liian silmiinpistävää kameraa eikä kameravarusteita. Kameran koko ja kuvaaminenkin oli hyvin kyseenalaista noissa työni puolesta käyvissäni maissa. Nyt vapaa-ajalla matkustaessa tilanne on toinen ja kameran ja kameravarusteiden tarve perustuu pelkästään omiin toiveisiin ja mieltymyksiin.
        Olen ajanut loppuun muutaman kameran, mutta minkään kameran rakenteen heikkoudet eivät ole yllättäneet. Koko paketin ominaisuudet ratkaisevat minun valintani. Uusi tarkennusmenetelmä videokuvauksessa, salamalähetin, WIFI-kuvan sirto ja riittävä valikoma putkia.
        Ostan yleensäkin laiteeni oman tarpeeni mukaan enkä vain kalleinta enkä halvinta. Puhe rakenteellisesta heikkoudesta täytyisikertoa faktoina, kosteuden sieto, pölytiiveys jne. mutta kalleimpaan runkoon sijoittaminen ei ole järkevää varsinkaan jos rungosa ei ole kaikkia minun tarvitsemiani ominaisuuksia.

        Näillä sivustoilla saa helposti väärää tietoa niiltä jotka eivä ole perehtyneet ko kameraan kunnolla kuten dpreview:

        Canon's spec sheet for the EOS 70D says it has water and dust resistance 'equivalent to the EOS-1N' - Canon's professional 35mm SLR in the mid-1990s.

        70 D sääsuojaus on samalla tasolla kuin Canonin 90 luvun pro rungon. Sen sääsuojaus ei ole silloin mitään entry level ( 1100 D, 700 D ) tasolla.


      • Canonisti minäkin
        60 D kirjoitti:

        Näillä sivustoilla saa helposti väärää tietoa niiltä jotka eivä ole perehtyneet ko kameraan kunnolla kuten dpreview:

        Canon's spec sheet for the EOS 70D says it has water and dust resistance 'equivalent to the EOS-1N' - Canon's professional 35mm SLR in the mid-1990s.

        70 D sääsuojaus on samalla tasolla kuin Canonin 90 luvun pro rungon. Sen sääsuojaus ei ole silloin mitään entry level ( 1100 D, 700 D ) tasolla.

        http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-70d

        Ongelma onkin mekaaninen kestävyys. Jos unohdetaan runkomateriaali, niin poistamalla salama ja vaihtamalla näyttö kiinteään, saataisiin aikaiseksi houkutteleva runko. Salama poistamalla saadaan tilaa yvälle etsimelle. Noilla muutoksilla myös hinta putoaa!

        Ergonomiassakin on muutenkin viilattavaa. Perus asetukset: aika, aukko ja ISO tulee saada säätimiin. Typerät ohjelmat voi piilottaa valikkojen taakse.


      • Canonisti minäkin
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-70d

        Ongelma onkin mekaaninen kestävyys. Jos unohdetaan runkomateriaali, niin poistamalla salama ja vaihtamalla näyttö kiinteään, saataisiin aikaiseksi houkutteleva runko. Salama poistamalla saadaan tilaa yvälle etsimelle. Noilla muutoksilla myös hinta putoaa!

        Ergonomiassakin on muutenkin viilattavaa. Perus asetukset: aika, aukko ja ISO tulee saada säätimiin. Typerät ohjelmat voi piilottaa valikkojen taakse.

        PS Jumppasin läpi todella tarkkaan vuosi sitten eri vaihtoehdot, kun uusin kalustoa. Loppusuoralle Canonilta pääsi 5D mark III. Päädyin kuitenkin painon ja koon takia Fujin X Pro1:een. En tarvitse pitkiä teleobjektiiveja. Jos olisin vakavasti harkinnut paluuta lintukuvaukseen, olisi valinta ollut ilman muuta 5D.


      • jappasija
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-70d

        Ongelma onkin mekaaninen kestävyys. Jos unohdetaan runkomateriaali, niin poistamalla salama ja vaihtamalla näyttö kiinteään, saataisiin aikaiseksi houkutteleva runko. Salama poistamalla saadaan tilaa yvälle etsimelle. Noilla muutoksilla myös hinta putoaa!

        Ergonomiassakin on muutenkin viilattavaa. Perus asetukset: aika, aukko ja ISO tulee saada säätimiin. Typerät ohjelmat voi piilottaa valikkojen taakse.

        Kääntyvä näyttö ja salama on monelle ihan hyödyllisiä varusteita, nämä on taas näitä juttuja joita itse kukin saa pohtia omien tarpeidensa pohjalta. 70D:ssä on ajalle ja aukolle rullat, ei ehkä niin selkeät kuin Fujissa, koska niitä voinee käyttää muuhunkin tilanteen mukaan. ISO on napin takana niin kuin Fujissakin. Ja niitä typeriä ohjelmiahan onkin piilotettu SCN-tilan alle valikkoon, tämä lienee yksi parannus 60D:n ja 70D:n välillä. Toki typerien ohjelmien mahdolliselle käyttäjälle se ei välttämättä ole mikään parannus.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-70d

        Ongelma onkin mekaaninen kestävyys. Jos unohdetaan runkomateriaali, niin poistamalla salama ja vaihtamalla näyttö kiinteään, saataisiin aikaiseksi houkutteleva runko. Salama poistamalla saadaan tilaa yvälle etsimelle. Noilla muutoksilla myös hinta putoaa!

        Ergonomiassakin on muutenkin viilattavaa. Perus asetukset: aika, aukko ja ISO tulee saada säätimiin. Typerät ohjelmat voi piilottaa valikkojen taakse.

        "Salama poistamalla saadaan tilaa yvälle etsimelle. Noilla muutoksilla myös hinta putoaa!"
        Salama ja salamalähetin ovat hyvät samassa paketissa. Etsimiä on jo useampikin.
        Optisen etsimen lisäksi kääntyvä näyttö ja remote mahdollisuus tabletin tai älypuhelimen välityksellä riittävät minun tarpeisiin ja kuuluvat kamerani vaatimuksiin. Hankkiessani kameraa harkitsen koko pakettia haluamineeni ominaisuksineni käsittäen hankinnan haluamakseni kopromissiksi josta olen valmis myös maksamaan.
        Canon 70D sisältää nuo minulle tärkeimmät ominaisuudet jotka haluan kokonaisuutena enkä erillisinä lisinä. Aina voi kikkailla paremmilla yksittäisillä ominaisuuksilla, mutta periaatteeni on aina ollut että hankin kameran kulloistenkin omien tarpeiden mukaan!


      • Canonistiköminäkökin
        jappasija kirjoitti:

        Kääntyvä näyttö ja salama on monelle ihan hyödyllisiä varusteita, nämä on taas näitä juttuja joita itse kukin saa pohtia omien tarpeidensa pohjalta. 70D:ssä on ajalle ja aukolle rullat, ei ehkä niin selkeät kuin Fujissa, koska niitä voinee käyttää muuhunkin tilanteen mukaan. ISO on napin takana niin kuin Fujissakin. Ja niitä typeriä ohjelmiahan onkin piilotettu SCN-tilan alle valikkoon, tämä lienee yksi parannus 60D:n ja 70D:n välillä. Toki typerien ohjelmien mahdolliselle käyttäjälle se ei välttämättä ole mikään parannus.

        Nytkö sulla on jäänyt Fujia hyllyyn....ja sitä nyt suosittelemaan...


      • Kameran kanniskelija
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Kiinteästä salamasta on vain haittaa. Se syö etsimen surkeaksi.

        Rakenne kymppisarjassa on nykyään heikko, joten nimitys "supersatanen" osuu oikeaan. Hintaero tavalliseen sataseen on kuitenkin liian suuri.

        Elektroniikka puoli 70D:ssä olisi ok, mutta rakenteen heikkouden takia se ei oikein ole järkevä valinta aktiiviselle kuvaajalle. Aloittelijalle se taas on liian kallis.

        Eikö kestä tämä (70D) malli luontokuvaamista? Itsellä 60D, eikä se vielä ole hajonnut kuvauksissani. Eihän sitä ole pakko paiskoa tai heitellä kovakouraisesti. Ei ole vielä yksikään Canon käytössäni hajonnut. Vaikka kuori onkin muovisen oloinen näissä harrastajamalleissa, ne kyllä kestänee tavallista käyttöä, vai kuinka?


      • viininenä
        Mora kirjoitti:

        Olen odottanut kameraa joka soveltuisi omiin tarpeisiini ja nyt sellainen on vihdoin löytynyt eli tuo 70D. Kallein ei aina oli sopivin omiin tarkoituksiin niinkuin ei halvinkaan. Olen kaivannut kamera joka soveltuu riittävän monipuolisena mm. matkakuvauksiin riittävin video-ominaisuuksin ja kuvansiirto toimii saumattomasti esieditointia ja tallennusta varten. Olen harrastajakuvaaja enkä missään nimessä halua ammatti kalustoa kaikkine tilpehööreineen.
        Esimerkiksi yllättäen päsin kuvaamaan ryhävalaita keikkuvasta veneestä ja ainoat hyvät otokset sain vain minä ja videokamerallani., Pokkarit ja järjestelmäkanmerati lma videokuvausta epäonnistuivat surkeasti.
        Minulle vaihtoehto ei ole esimerkiksi 5D puuttuvien ominaisuuksien takia ja tarvittavien lisävarusteidn takia.5D:n lkennon koko ei kompensoi kameran ominaisuuksista puuttuvia ominaisuuksi eikä niiden täydentämistä erillisillä lisätarvikkeilla. 70D;ssä on salamalähetin lisäsalamalle ja hätävarana kiinteä salama sekä Wifi ja remote valmius tabletille ti älypuhelinohjaukselle. Kennon koko on riittävä ja hintakin kohtuullinen eli kaikki mitä kaipaan.
        Kokonaisuus ratkaisee minun vlintani eikä vain jokin huippuominaisuus.
        Seuraava vaihe onkin sitten kameran ominaisuuksien hyödyntämään oppiminen käytännössä ja putkitarpeen analysointi,

        Hei, tiedätkö toimiiko tuo remote ominaisuus Android käyttöjärjestelmän laitteiden kanssa, puhelimet tqbletit ? Ostoa harkitseva Hämeestä


      • EOS Remote
        viininenä kirjoitti:

        Hei, tiedätkö toimiiko tuo remote ominaisuus Android käyttöjärjestelmän laitteiden kanssa, puhelimet tqbletit ? Ostoa harkitseva Hämeestä

        Näyttäis tuolla Google Playssa ainakin olevan Canonin "EOS Remote" sovellus Androidille, jonka väitetään toimivan 6D ja 70D kameroiden kanssa.
        https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.co.canon.ic.eos.eosremote&hl=fi

        En kyllä valitettavasti ole itse kokeillut, enkä sen tarkemmin tiedä käytännön toimivuudesta.


      • viininenä kirjoitti:

        Hei, tiedätkö toimiiko tuo remote ominaisuus Android käyttöjärjestelmän laitteiden kanssa, puhelimet tqbletit ? Ostoa harkitseva Hämeestä

        70D:n remote-toiminne toimi Anroidissa hyvin. Mobilidata siirron joudun kyllä keskeyttämään, jotta saan wifin toimimaan. Kuvan siirto toimi kätevästi samoin kameran ohjaus, tarkrnnus haluttuun kohteeseen ja kuvan otto.


    • sdfbndegf

      Onhan tuo entisiä parempi.
      Uusi kenno ja ennenkaikkea tarkennussysteemi (duol pixel), joka testien mukaan on selvästi aiempia tarkempi.

    • 70D

      70D:n automaattinen tarkennus on hyvä ja wifi-yhdeydellä tallenteiden jakaminen eteenpäin on myös helppoa ja se on myös suurena plussana kameralle!

    • Canonisti minäkin

      50D oli viimeinen hyvä kymppi. Nyt nuo ovat "supersatasia", joiden hintaero tavalliseen sataseen on liian suuri.

    • Harri -----

      Suosittelen 5D mark II tai III täyskennoista.

    • Huhhuuh...

      Jos laadut on kohdallaan niin kyllä on hinnatkin suht.suolaiset :-D

      • Köyhäkin pärjää

        On tyhmää maksaa liikaa.
        Taitaa olla enemmän väline urheilua.


      • Kaunis ja rikas
        Köyhäkin pärjää kirjoitti:

        On tyhmää maksaa liikaa.
        Taitaa olla enemmän väline urheilua.

        "On tyhmää maksaa liikaa."
        Niin on joten jokainen tarpeidensa ja varojensa mukaan. Kukas muu sen päättää kuin itse? Valokuvausta tuskin voi pitää urheiluna vaikka urheilua kuvaisikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe