Kuinka pitkä olet?

M 169

Itse kärsin ujoudesta ja luulen sen ainakin osittain johtuvan huonosta itsetunnosta. Ja huonon itsetunnon uskoisin johtuvan ainakin osittain siitä, etten ole kovin pitkä.

Olen havainnut, että itseni mittaisten, tai lyhempien ihmisten kanssa asiointi sujuu luontevammin, kuin itseäni selvästi pitempien kanssa. Jotenkin tilanne ei ole niin ahdistava.
Nyt siis kiinnostaisi tietää palstaa lukevien pituuksia ja oletteko kokeneet samoja havaintoja?

Itse siis olen 169cm pitkä mies.

Kiitos asiallisista vastauksista.

19

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

      Kai ymmärrät ettei kenenkään huono itsetunto pohjimmiltaan johdu pituudesta?

      • M 169

        Mihin perustat väitteesi? Oletko itse lyhyt ja hyvän itsetunnon omaava, vai pitkä ja huonon itsetunnon omaava?
        Miten itse eksyit palstalle? Onko sinulla ongelmia ujouden kanssa, vai liittyykö asia jotenkin muuten elämääsi?

        Yritin tuossa vähän perustella omaa kantaani, mutta minulla on asiasta vain omakohtainen kokemus. En edes tiedä, kuinka paljon asiaa on tutkittu yleensäkkään.

        Niin siis, pituutesi ja omakohtaiset kokemukset. Kiitän.


      • ................
        M 169 kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi? Oletko itse lyhyt ja hyvän itsetunnon omaava, vai pitkä ja huonon itsetunnon omaava?
        Miten itse eksyit palstalle? Onko sinulla ongelmia ujouden kanssa, vai liittyykö asia jotenkin muuten elämääsi?

        Yritin tuossa vähän perustella omaa kantaani, mutta minulla on asiasta vain omakohtainen kokemus. En edes tiedä, kuinka paljon asiaa on tutkittu yleensäkkään.

        Niin siis, pituutesi ja omakohtaiset kokemukset. Kiitän.

        Itsetunto liittyy kykyyn sanoittaa tunteitaan ja sietää niitä terveillä puolustuskeinoilla.

        Jos kasvaisit mystisesti yön aikana 15cm ja tulisist sen jälkeen luontevammin toimeen kaikkien ihmisten kanssa, olisi itsetuntosi vieläkin aivan yhtä huono kuin aikaisemminkin. Huono itsetunto ei vain enää ilmenisi samalla tavalla. Mutta se ilmenisi yhä monissa muissa yhteyksissä.

        Kukaan ihminen jota ahdistaa olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka ovat vähän pidempiä, ei todellisuudessa tule luontevasti toimeen yhtään kenenkään kanssa.


      • M 169
        ................ kirjoitti:

        Itsetunto liittyy kykyyn sanoittaa tunteitaan ja sietää niitä terveillä puolustuskeinoilla.

        Jos kasvaisit mystisesti yön aikana 15cm ja tulisist sen jälkeen luontevammin toimeen kaikkien ihmisten kanssa, olisi itsetuntosi vieläkin aivan yhtä huono kuin aikaisemminkin. Huono itsetunto ei vain enää ilmenisi samalla tavalla. Mutta se ilmenisi yhä monissa muissa yhteyksissä.

        Kukaan ihminen jota ahdistaa olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka ovat vähän pidempiä, ei todellisuudessa tule luontevasti toimeen yhtään kenenkään kanssa.

        Et vastannut asettamaani kysymykseen. Miksi? Anonyyminä siitä ei liene mitään haittaa.


      • M 169
        M 169 kirjoitti:

        Et vastannut asettamaani kysymykseen. Miksi? Anonyyminä siitä ei liene mitään haittaa.

        Ja niin. Oletan, että tälle palstalle eksyvistä valtaosa kärsii ujoudesta yms."oireista". Ja ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, moniko heistä on lyhytkasvuinen.
        Kun nyt saataisiin vähän osviittaa vastausten muodossa, niin voitaisiin sitten vaikka keskustella asiasta syvemmin.


    • Isoluinen nyyhy

      No mulla ei niinkää epävarmuus tule pituudesta vaan ''isoista luista'' eli olen lihaksikas en lihava vaan tunnen itseni isoksi muiden seurassa. Kaverillani oli taas päinvastoin hän tosi itsensä heikoksi ja pieneksi - ihanaa oli olla kaksistaan kun jaettiin omia epävarmuksiamme. :)

      On mulle sanottu etten ole iso vaan sopusuhtainen mutta en voi tälle mitään. :(

    • peeeeeveli

      olen itse 2m pitkä ja se on pahentanut ujoutta, koska moni ihminen kiinnittää huomiota kulkiessani eri paikoissa ja sehän ei oo kiva ku "kaikki" tuijottaa

      • kohta16v

        Noin 155cm, mut oonhan mä tyttö.En khyl enää kasva,mut.

        Ei mun pituus mua haittaa vaa pikemminki päin vastoin. On nimittäin helpompaa olla huomaamaton.


    • Yhyhyygjmg

      Jep, ite olen 175cm 16-v tyttö. Usein toivon olevani lyhyempi kun muutkin on tyylii jotai 150cm. No ei, aika moni on yli sen 170cm mut tulee itelle sellanen olo et olen liian pitkä.. Edes se 5cm pois pituudesta ni olis hyvä.. Olen aina ollut se pitkä, vaan en ikinä se lyhyt..

      • 178cm mies

        ei tuo ole negatiivinen asia, jos olet muuten hoikka niin hyvältähän tuo vain näyttää.


      • massaankatoaja

        Tuo on ihan hyvä pituus. Jos pelkäät että susta tulee hujoppi niin polta reippaasti tupakkaa. Ihan oikeasti. Ei mikään läppä.Ja mieti ruokavalioo. Mut ei pitkissä naisissa mitään. Itse oon lyhyt mies. Katoan massaan.


    • 174cmN

      Minä taas häpeän/arkailen oma pituuttani, jota löytyy 174cm. Olen siis nainen. Ei se toisinkaan päin mukava ole, kun olo on kuin goljatilla.

    • bigsmall

      162-163 senttii. Kaverit melkein kaikki yli 180-195senttii..no big heh deal.Ei mitään ongelmia. Jotku yritti mussuttaa ja vieläkin jotkut katujuopot. Mut ei oikeestaan mitään ongelmia. No jotkut pitkät teininaiset kattoo treffeillä ja nyt vähän vanhemmat semmoset. Mut teinipissikset ja yli-ikäset pissikset nyt onkin vähän aivokuolleita. Fiksujakin naisia on olemassa. Luonnejuttu.

    • 15+13

      Olen 171 cm ja nainen. Tunnen itseni liian pitkäksi.

    • 169 - 38v

      Olen 169 pitkä 38v mies.

      En usko, että huono itsetuntosi johtuu pituudestasi. Olet vain löytänyt siitä selityksen itsellesi huonoon itsetuntoon ja yksityiskohdan, jota tuijotat. Jos olisit pidempi, sinulla olisi luultavasti joku muu tekijä fyysisessä tai henkisessä olemuksessasi, jota tuijottaisit ja tekisit siitä esteen itsellesi.

      On totta, että pituutesi, joka on muuten sama kuin itselläni, on este joillekin naisille ainakin aluksi ajatellen parisuhdetta. Jotkut naiset sanoo, että miehen pitää olla niin ja niin pitkä. Mutta on olemassa lukematon määrä muitankin ulkkonäköön tai muuhun asiaan liittyviä asioita, joita ihmiset pitävät kriteerinä seurustelulle. Useimpien kohdalla nuo kriiteerit eivät olekaan enää niin tärkeitä sen jälkeen, kun tutustuu ihmiseen ja alkaakin pitämään hänestä. Sitten on suuri joukko ihmisiä, joille asialla ei ole suurta merkitystä ja myös sellaisia naisia, jotka vieroksuvat isoja miehiä.

      Tärkeintä on, että ensin opit tuntemaan itsesi, löytämään hyvä puolesi ja hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, on toki sekä fyysisiä ja henkisiä asioita joita jokainen voi kehittää halutessaan. Hyvin pieni joukko ihmisistä on edes stereotyyppisesti "täydellisiä", lähes kaikki meistä on ulkonäöllisesti jonkin sortin keskivertoa, samoin henkisesti. Luonne merkitsee paljon parisuhteessa, jos olet mukava, ystävällinen, huomaavainen ja ennen kaikkea luotettava, eikä sinulla ole päihde- tai väkivaltaongelmia, olet kysyttyä ainesta parisuhdemarkkinoilla.

      Itse opin hyväksymään itseni alle 20 vuotiaana, aikuisuuden kynnyksellä tuijotin myös pituuteen jonkin aikaa. Huomasin olevani mukava, hellä, luottamusta herättävä ja ystävällinen, jopa omasta mielestä ihan mukiin menevän näköinen :) Kaikkia ei kukaan miellytä. Sen jälkeen kaikki on sujunut mallikkaasti. Tyttöystäivä oli 150-176cm haarukassa ja vaimokin löytyi.

      Kun on itseluottamus kunnossa, ei pituudellasi ole merkitystä. Oppii jopa näkemään hyviä puolia siitä, ettei ole pitkä hujoppi.

    • Keissa

      Nuorena 157, 5 cm. Teininä haittaisi, mutta nyt ei enää.

    • huomenta kaikille

      Ei tolla pituudella oo mitään väliä. Tunnen yhden miehen, joka on varmaan valehtelematta 165cm mutta silti niin badass kun olla ja voi. Löytyy tatskaa ja rock-asennetta. Hänestä ei edes huomaa, että on "lyhyt", kun itsevarmuus huokuu kilometrin päähän. Tommoisilla pituuksilla ja painoilla ei ole mitään yhteyttä ujoutueen, ellei sit itse häpeä sitä ja muutu sen vuoksi ujoksi.

      • Lifeizsza

        182cm nainen
        Ei ole ollut ongelmia, sen sijaan hyötyä. :D


    • Womanii

      Itse olen noin 174cm pitkä ja pituuskasvu tuli erittäin myöhään, luvattu pituus oli 160cm ja kasvoin näihin pituuksiin vasta 19-vuotiaana suurpiirteisesti ja olen siis 19-vuotias.

      Eräs ihastukseni siinä ajoilla kun taisin olla 14-16 vuotias oli noin 150cm mies ja saman pituinen mitä itse olin tällöin, hyvä vartalo ja erittäin ns. kaunis mies joka sai sydämen pysähtymään, niin rakastunut kun olin.

      No, sitten emme enään olleetkaan yhdessä ja kaikki johtui pelkästään siitä miten erilaisia olimme luonteiltamme ja kuinka kiinnostus ei siksi jaksanut kantaa.

      Pakko myöntää, että jotenkin pieniä tunteita on vieläkin häntä kohtaan.. Hullua.

      Tässä haluankin viestittää, että ei pituudella ole merkitystä vaan sillä kuinka toisen ihmisen näkee kokonaisuutena ja hän oli täydellinen kokonaisuus. Ehkä siksikin itse peräännyin, kun häpesin rinnattomuuttani ja en ajatellut olevani hänen luokkaansa edes. Hänessä parasta olivat vaaleansiniset kirkkaat silmät, puolipitkät mustat hiukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe