nikon clolpix ö7100 vai canon s110

kumöi paremöi

Nkno, coolpix ö7100 kiinnostsis kovasti mutta painaa noin 385gr


Canon ps s110 pokkari painaa n, 200gr eli tulisi pidettyä mukana. Toisaalta tuossa nikonkssa oliko Se 10 kertainen zoom ja kääntyvä näyttö

kumpikin nyt tarjouksessa, kumman hankin? Onko Nikon ö7100 vastaavaa keveämpää versiota?

entä vastaavat muut merkit esim Sony, pana, Samsung, eli Nikon ö700 vastaavat mallit ja Canon s110 vastaavat malit

17

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En edes miettisi

      Laajan zoomin telepää on pokkarissa käytännössä käyttökelvoton, 5 × zoomaus riittää paremmin kuin hyvin ja siitäkin on laajispää enemmän arvossaan.

      Canon Powershot S100 / S110 / S120 on mainio pokkariperhe, suosittelen lämpimästi – vaikka järkkärini onkin Nikon. Taskukoossa ja kohtuuhinnalla saa noissa erinomaisen käyttökelpoisen valokuvausvälineen.

      • Voisitko perustella tuon väitteen? Minä olen kuvannut paljon pidemmällä zoomilla pokkarilla.  Toki tuo Nikon on aivan liian painava taskukameraksi. Nikon P330 on vastine S110:lle.

        http://imaging.nikon.com/lineup/coolpix/p/p330/spec.htm

        Tosin ei P7100:n zoom ole kuin 7,1 x.


      • En edes miettisi
        okaro kirjoitti:

        Voisitko perustella tuon väitteen? Minä olen kuvannut paljon pidemmällä zoomilla pokkarilla.  Toki tuo Nikon on aivan liian painava taskukameraksi. Nikon P330 on vastine S110:lle.

        http://imaging.nikon.com/lineup/coolpix/p/p330/spec.htm

        Tosin ei P7100:n zoom ole kuin 7,1 x.

        >Voisitko perustella tuon väitteen? Minä olen kuvannut
        >paljon pidemmällä zoomilla pokkarilla.

        Sinä oletkin sinä ja minä olen vain minä, tutisevakourainen harmajapää ukko seitsemännellä kymmenellään.

        Pokkarini on Canon PowerShot S100. Sen zoomausalueen 35 mm-vastaavuus on 24–120 mm. Kuvanvakaajasta huolimatta onnistuminen pisimmillä polttoväleillä käsivaralta on onnenkauppaa (ainakin minun ollessani asialla).

        Jalusta? On minulla sellainenkin. Tukevanpuoleinen ja syntisen painava Manfrotto # 141, ostettu joskus filmiaikoina, kolmannesvuosisata sitten. Epäilemättä tästä välineestä olisi ihmeesti apua pokkarilla tai bridgelläkin kuvattaessa, paljon pidemmilläkin polttoväleillä kuin 120 mm (ekviv.). Sellaisissa kuvaustilanteissa en kuitenkaan käytä pokkariani vaan turvaudun järkkäriin.


      • En edes miettisi kirjoitti:

        >Voisitko perustella tuon väitteen? Minä olen kuvannut
        >paljon pidemmällä zoomilla pokkarilla.

        Sinä oletkin sinä ja minä olen vain minä, tutisevakourainen harmajapää ukko seitsemännellä kymmenellään.

        Pokkarini on Canon PowerShot S100. Sen zoomausalueen 35 mm-vastaavuus on 24–120 mm. Kuvanvakaajasta huolimatta onnistuminen pisimmillä polttoväleillä käsivaralta on onnenkauppaa (ainakin minun ollessani asialla).

        Jalusta? On minulla sellainenkin. Tukevanpuoleinen ja syntisen painava Manfrotto # 141, ostettu joskus filmiaikoina, kolmannesvuosisata sitten. Epäilemättä tästä välineestä olisi ihmeesti apua pokkarilla tai bridgelläkin kuvattaessa, paljon pidemmilläkin polttoväleillä kuin 120 mm (ekviv.). Sellaisissa kuvaustilanteissa en kuitenkaan käytä pokkariani vaan turvaudun järkkäriin.

        Onko lukulasit unohtuneet kotiin, kun kuvaat. Jos on ikänäköä, niin voi helposti tunkea kameraa suorille käsille. Näin toki tärähtää. Oikea asento on pitää kädet koukussa ja kamera lähellä kasvoja


      • En edes miettisi
        okaro kirjoitti:

        Onko lukulasit unohtuneet kotiin, kun kuvaat. Jos on ikänäköä, niin voi helposti tunkea kameraa suorille käsille. Näin toki tärähtää. Oikea asento on pitää kädet koukussa ja kamera lähellä kasvoja

        En pidä lukulaseja mukanani kuvatessani enkä siltikään kuvaa pokkarilla kädet suorina – onhan sellainen jo niin hölmön näköistäkin!

        Mutta silti: 24–120 mm (35 mm -ekviv.) riittää minulle pokkarissa mainiosti. Valovoima on minulle ratkaisevasti tärkeämpi seikka kuin telemillit ja zoomausalueen laajispäällä on paljon enemmän käyttöä kuin telepäällä.

        Silloin kun lähdetään ahnehtimaan pitkiä millejä, kuvataan järkkärillä.

        1960-luvun jälkipuoliskolla kuvailin kaksisilmäisellä kottaraispöntöllä mallia Yashica B. Obiskassa millejä 80, mutta olipa ”kennollakin” kokoa 60 × 60 mm. Kamerassa oli päältä päin katseltava kuiluetsin, jonka tähyslasilla kuva näkyi samankaltaisena ja -kokoisena kuin filmilläkin. Etsimen suojakannessa oli esiinkäännettävä luuppi, suurennuslasin tapainen väline. Kuvaaja saattoi valita, katseliko tähyslasia suurin piirtein lukuetäisyydeltä ilman luuppia vai kamera aivan kasvoihin kiinni tuotuna luupin läpi. Eipähän vain ole kukaan vielä nähnyt hyväksi konstruoida nykypokkareihin etsimen korvikkeeksi vastaavaa luuppiviritystä, jolloin kameran takatöllöä pääsisi tiirailemaan samalla tavalla naama kiinni kamerassa!

        Leikki leikkinä, mahtaisivat jäädä fotokauppojen hyllyille tuollaiset! :•)


      • En edes miettisi kirjoitti:

        En pidä lukulaseja mukanani kuvatessani enkä siltikään kuvaa pokkarilla kädet suorina – onhan sellainen jo niin hölmön näköistäkin!

        Mutta silti: 24–120 mm (35 mm -ekviv.) riittää minulle pokkarissa mainiosti. Valovoima on minulle ratkaisevasti tärkeämpi seikka kuin telemillit ja zoomausalueen laajispäällä on paljon enemmän käyttöä kuin telepäällä.

        Silloin kun lähdetään ahnehtimaan pitkiä millejä, kuvataan järkkärillä.

        1960-luvun jälkipuoliskolla kuvailin kaksisilmäisellä kottaraispöntöllä mallia Yashica B. Obiskassa millejä 80, mutta olipa ”kennollakin” kokoa 60 × 60 mm. Kamerassa oli päältä päin katseltava kuiluetsin, jonka tähyslasilla kuva näkyi samankaltaisena ja -kokoisena kuin filmilläkin. Etsimen suojakannessa oli esiinkäännettävä luuppi, suurennuslasin tapainen väline. Kuvaaja saattoi valita, katseliko tähyslasia suurin piirtein lukuetäisyydeltä ilman luuppia vai kamera aivan kasvoihin kiinni tuotuna luupin läpi. Eipähän vain ole kukaan vielä nähnyt hyväksi konstruoida nykypokkareihin etsimen korvikkeeksi vastaavaa luuppiviritystä, jolloin kameran takatöllöä pääsisi tiirailemaan samalla tavalla naama kiinni kamerassa!

        Leikki leikkinä, mahtaisivat jäädä fotokauppojen hyllyille tuollaiset! :•)

        Jokainen toimii tavallaan, Jos kuvaa lähinnä kesäisin aurinkoisella säällä, ei valovoima ole ollenkaan niin tärkeä.


    • Kuvaja
      • nikon nikon

        Tuo coolpix kiinnostaa kyllä kovasti, onko raskas kuljettaa mukana? Löysin toisenkin nikonin malli oli NIKON COOLPIX P330 , oli kevyempi.

        tuota p7100 oli eräällä tutulla ja hänelle sitä oli ehdottanut sukulainen joka ammattivalokuvaajs. Mikä Nikon olisi vastaava s110 kanssa?


      • nikon nikon kirjoitti:

        Tuo coolpix kiinnostaa kyllä kovasti, onko raskas kuljettaa mukana? Löysin toisenkin nikonin malli oli NIKON COOLPIX P330 , oli kevyempi.

        tuota p7100 oli eräällä tutulla ja hänelle sitä oli ehdottanut sukulainen joka ammattivalokuvaajs. Mikä Nikon olisi vastaava s110 kanssa?

        Ensin vastaat, sitten kysyt vaikka tiedät vastauksen. P330 on ominaisuuksiltaan lähes identtinen S110:n kanssa. Hieman parempi valovoima,ei juuri muuta eroa spekseissä. P7100 on muuten aika vanha tuote. Siinä on vielä CCD-kenno, mikä tarkoittaa enemmän kohinaa ja hitaampia sarjakuvauksia. Se vastaa Canonin G12:ta, joskin pidemmällä zoomilla.


      • nikon canon pana
        okaro kirjoitti:

        Ensin vastaat, sitten kysyt vaikka tiedät vastauksen. P330 on ominaisuuksiltaan lähes identtinen S110:n kanssa. Hieman parempi valovoima,ei juuri muuta eroa spekseissä. P7100 on muuten aika vanha tuote. Siinä on vielä CCD-kenno, mikä tarkoittaa enemmän kohinaa ja hitaampia sarjakuvauksia. Se vastaa Canonin G12:ta, joskin pidemmällä zoomilla.

        Silloin kun kysyin en vielä tiennyt p330 vaan kävi, katsoin Anttilan sivuilta.
        huomasin että olit vastannut, joku viive varmaan netissä, vaikka laitoin viestin myöhemmin min näkyi ennen sinun viestiä.

        oudot on netin tiet.

        niin huomasin tuon nikonin 7100 anttilassa alennuksessa ja tällä tutulla.
        en ajatellutkaan7100 ikää mutta niinhän Se on, ke,no on vanha, eli pitää katsoo joku uudempi malli.

        vertailusivulka onu nikonkn ovella pana dmc tz40 , millainenhan tämä lienee, haluttais ostaa hyvä kamera mutta ne koissa hyvät ominaisuudet tulee sitä painoakin tuplasti esim s110 nähden


      • nikon canon pana kirjoitti:

        Silloin kun kysyin en vielä tiennyt p330 vaan kävi, katsoin Anttilan sivuilta.
        huomasin että olit vastannut, joku viive varmaan netissä, vaikka laitoin viestin myöhemmin min näkyi ennen sinun viestiä.

        oudot on netin tiet.

        niin huomasin tuon nikonin 7100 anttilassa alennuksessa ja tällä tutulla.
        en ajatellutkaan7100 ikää mutta niinhän Se on, ke,no on vanha, eli pitää katsoo joku uudempi malli.

        vertailusivulka onu nikonkn ovella pana dmc tz40 , millainenhan tämä lienee, haluttais ostaa hyvä kamera mutta ne koissa hyvät ominaisuudet tulee sitä painoakin tuplasti esim s110 nähden

        Sinähän kysyit juuri tuossa viestissä sen jälkeen, kun olit sanonut P330:n. Tuo Panasonic taas on näitä taskusuperzoomeja. Pitkä zoom ja toisaalta pienempi kenno ja heikompi valovoima. Se vastaa Canonin SX240-280 HS:iä. Hämärässä n. kaksi aukkoa heikompi kuin S110.

        Tässä on vastaava Fuji 120 eurolla:

        https://www.hobbyhall.fi/web/store/elektroniikka-ja-viihde/kamerat/kompaktikamerat/fujifilm-finepix-f770?

        Vinkki: katso sitä kameran pienintä polttoväliä. Se kertoo karkeasti kennokoon. Pienikennoisilla (1/2,3") se on 4,3 - 5,0. Suurempikennoisilla (1/1,7") se on 5,2 - 6.Sitten katso sitä valovoimaa. Hyvävaliovoimaisissa se on f/2,0 tai parempi (esim. f/1,8). Näissä taskuzoomeissa se on n. f/3,5.


    • Hyvä kamera

      P7100 on osoittautunut erinomaiseksi kameraksi. Ja hinta-/laatusuhde on erinomainen.

      • tilaus tänään

        Löysin kaksi edullista vaihtoehtoa,
        FUJIFILM FINEPIX F770. 200e


        CANON POWERSHOT SX260hs 199e

        kumman tilaan


      • jjkbkl
        tilaus tänään kirjoitti:

        Löysin kaksi edullista vaihtoehtoa,
        FUJIFILM FINEPIX F770. 200e


        CANON POWERSHOT SX260hs 199e

        kumman tilaan

        Siis fujin myyntihinta 120e


      • tilaus tänään kirjoitti:

        Löysin kaksi edullista vaihtoehtoa,
        FUJIFILM FINEPIX F770. 200e


        CANON POWERSHOT SX260hs 199e

        kumman tilaan

        Eivät ole vaihtoehtoja van erityyppisiä kameroita, joilla on eri vahvuudet ja heikkoudet. Yhteistä lähinnä on käsisäädöt (ainakin Canonissa). Tee se periaatepäätös: haluatko valovoimaa vai zoomia? Molempia ei oikein saa yhdessä. Nämä kaksi tyyppiä ovat viime vuosina erkaantuneet toisistaan, kun zoomit ovat tulleet pidemmäksi ja samalla niiden valovoima on pienentynyt,. Vastaavasti valovoimaiset pokkarit ovat tulleet valovoimaisemiksi. Esimerkiksi jonkun vuoden takaa: S100 f/2,0 vs. SX220 HS f/3,1. Nyt S120 f/1,8 vs. SX280HS: f/3,5.

        Ideaalisesti ottaisi molemmat, toisen talvi- ja toisen kesäkameraksi.


      • valovoima
        okaro kirjoitti:

        Eivät ole vaihtoehtoja van erityyppisiä kameroita, joilla on eri vahvuudet ja heikkoudet. Yhteistä lähinnä on käsisäädöt (ainakin Canonissa). Tee se periaatepäätös: haluatko valovoimaa vai zoomia? Molempia ei oikein saa yhdessä. Nämä kaksi tyyppiä ovat viime vuosina erkaantuneet toisistaan, kun zoomit ovat tulleet pidemmäksi ja samalla niiden valovoima on pienentynyt,. Vastaavasti valovoimaiset pokkarit ovat tulleet valovoimaisemiksi. Esimerkiksi jonkun vuoden takaa: S100 f/2,0 vs. SX220 HS f/3,1. Nyt S120 f/1,8 vs. SX280HS: f/3,5.

        Ideaalisesti ottaisi molemmat, toisen talvi- ja toisen kesäkameraksi.

        Vslovoima ja hämäräkuvaus ovat tärkeimmät asiat, zoomsuksella ei isoa merkitystä, joku alle kymmenkertainen riittää, olen lukenut että viisinkertainenkin on aivan hyvä.

        on vain niin hankalaa kun ei tiedä paljon kameroista.
        minä kuvaan lähinnä siten että nyt tällä hetkellä LUMIa on aina mukana ja kuvaan sillä kun jokin kohdalle osuu.

        hämärässä lopputulos on surkea ja vääristää värejä luonnottomiksi. Haluan kameran joka ottaa luonnollisia kuvia ja toimii hyvin myös hämärällä ja esim kltakuvauksissa.

        anttilassa iso kasa kameroita mutta osais vaan valita oikean.

        minulla oli kerran Se s 110 ja siinä tuli jostain syystä epäselviä kuvia myös automaattiasetuksilla,yritin muutella asetuksia, mutta ei antanut säätää, kysyin ja sanottiin että vaatii ohjelmistoöpäivityksen, jossain tietyssä erässä oli joku bugi mikä vaati korjauksen, liikeestä sanottiin että voi palauttaa.

        onko ollu yleensä ongelmia s110 kamerassa?muuten pidin siitä oli helppo laittaa käyttökuntoon ja sai yhteyden omaan puhelimeen, ostaisinko sittenkin tuon


      • valovoima kirjoitti:

        Vslovoima ja hämäräkuvaus ovat tärkeimmät asiat, zoomsuksella ei isoa merkitystä, joku alle kymmenkertainen riittää, olen lukenut että viisinkertainenkin on aivan hyvä.

        on vain niin hankalaa kun ei tiedä paljon kameroista.
        minä kuvaan lähinnä siten että nyt tällä hetkellä LUMIa on aina mukana ja kuvaan sillä kun jokin kohdalle osuu.

        hämärässä lopputulos on surkea ja vääristää värejä luonnottomiksi. Haluan kameran joka ottaa luonnollisia kuvia ja toimii hyvin myös hämärällä ja esim kltakuvauksissa.

        anttilassa iso kasa kameroita mutta osais vaan valita oikean.

        minulla oli kerran Se s 110 ja siinä tuli jostain syystä epäselviä kuvia myös automaattiasetuksilla,yritin muutella asetuksia, mutta ei antanut säätää, kysyin ja sanottiin että vaatii ohjelmistoöpäivityksen, jossain tietyssä erässä oli joku bugi mikä vaati korjauksen, liikeestä sanottiin että voi palauttaa.

        onko ollu yleensä ongelmia s110 kamerassa?muuten pidin siitä oli helppo laittaa käyttökuntoon ja sai yhteyden omaan puhelimeen, ostaisinko sittenkin tuon

        Zoomissa nykyään vaihtoehdot ovat suunnilleen 4-5 x tai n. 20 x. Ensimmäinen sääntö on poistaa se kiekko auto-asennosta. Syy huonoihin kuviin on joko käyttäjässä tai epärealistisissa odotuksissa. Nykyään monilla tuntuu olevan ajatus, että yölläkin pitäisi tulla samanlaista jälkeä kuin päivällä. Pokkare3illa ainakaan tämä ei onnistu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe