Järkeilemällä tehty oppi on vaarallisen petollinen!

Varoitus

Tällä palstalla innokkaat ekivaarilaiset opettavat kilvan järkeilemäänsä oppia. Esim. ml213 on järkeillyt näin!

>>Käsitteestä; JUMALAN Poika, ei voi järkeilemälläkään tehdä JUMALAA. Taas muuttamalla JUMALAN ilmoituksia, niin Pojastakin saadaan Isä.

Jeesus kumoaa heti ml213 opetuksen toteamalla näin!

Joh.14: 7-9

7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette NÄHNEET HÄNET."
8. Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on NÄHNYT ISÄN; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Ja sama meno jatkuu lähes jokaisessa ml213 viesteissä jossa hän kumoaa Raamatun opetuksen omalla järkeilyllään. Samaa tekee ekivaari. Ekivaari muuttelee ovelasti Raamatun sanaa lisäämällä siihen omiaan ja toisinaan jättämällä jotain pois. Niin ovelasti ettei sitä välttämättä moni vähenmmän Raamattua lukeva edes huomaa. Tässä päivänä muutamana ekivaari oli lisännyt Raamatun jakeeseen sanan Herra jota ei Raamatussa ole siinä jakeessa. Muuten ei saa opilleen tukee ellei muuta Raamatun sanaa oppiinsa sopivaksi. Joten tämä kirjoitus on varoitus muille etteivät sortuisi ekivaarilaisten harhaoppiin!

148

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Jehovalaisilla on järkeioppi jonka ovat vartiotorni seuralaiset järkeileet ja rivijäsenet eivät saa muuta kuin uskoa sen. Siksi ml213 täällä todistaa hänelle kerrottuja satuja muka Raamatun sanana. Hyvin huomaamme etteivät ne pidä Raamatun kanssa ollenkaan paikkaansa. Eikä ml213 oikeastaan muusta tiedä kuin siitä yhdestä jakeesta jonka on Raamatustaan löytän kuinka Jumala teki Jeesuksesta Herran. Sitäkään ml213 ei tiedä kuinka Jumala sen teki, mutta sitä hän hokee päivät pitkät ymmärtämättä lainkaan että Raamatussa on muitakin jakeita. Mutta ehkä hänelle on vartiotorniseura sanonut ettet saa sitten mitään muita kohtia Raamatusta lukea jottei totuus vain paljastu.

• Kyllä ml213 on sen useita kertoja sanonut että Jumala on Jeesuksen Messiaaksi ja Kristukseksi voitelemalla tehnyt ja Jumalan pojaksi, Herraksi ja ylimmiseksi papiksi Julistanut!

Vaikka luonnollisia Herroja on vain yksi Herra Jumala. Jeesus on Isän tekemä herra Kristus.
        Kaikki tehdyt ovat herroja ja jumalia. Vain luonnostaan oleva Jumala on Jumala ja luonnostaan Herra Jumala on Herra.

• Kysyn vaan.
        ekivaari kirjoitti:

Kyllä ml213 on sen useita kertoja sanonut että Jumala on Jeesuksen Messiaaksi ja Kristukseksi voitelemalla tehnyt ja Jumalan pojaksi, Herraksi ja ylimmiseksi papiksi Julistanut!

Vaikka luonnollisia Herroja on vain yksi Herra Jumala. Jeesus on Isän tekemä herra Kristus.
        Kaikki tehdyt ovat herroja ja jumalia. Vain luonnostaan oleva Jumala on Jumala ja luonnostaan Herra Jumala on Herra.

Onko sinulla ekivaari vapahtajanasi Jeesus Kristus?

Tiit.3:4-5
        4. Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5. pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

• Kysyn vaan. kirjoitti:

Onko sinulla ekivaari vapahtajanasi Jeesus Kristus?

5. pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

Isä Jumala on minun Vapahtajani, sillä "Se on Jumalan teko, että uskotte häneen, (sanaan) jonka Jumala on lähettänyt. Työt ja teot ovat sen Isännän tekoja, joka on palvelijat lähettänyt töitään tekemään:

Johannes 5
        30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

Jeesus on Isän Jumalan tukea ja voimaa tarvitseva Jumalan palvelija. Ilman Isän tukea Jeesuksen ihmeteot jäisivät tekemättä:

Jesaja 42
        1 "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

• on sitä ennenkin kys
        ekivaari kirjoitti:

Isä Jumala on minun Vapahtajani, sillä "Se on Jumalan teko, että uskotte häneen, (sanaan) jonka Jumala on lähettänyt. Työt ja teot ovat sen Isännän tekoja, joka on palvelijat lähettänyt töitään tekemään:

Johannes 5
        30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

Jeesus on Isän Jumalan tukea ja voimaa tarvitseva Jumalan palvelija. Ilman Isän tukea Jeesuksen ihmeteot jäisivät tekemättä:

Jesaja 42
        1 "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

"Isä Jumala on minun Vapahtajani,"

Eihän Isä Jumala ole Vapahtaja, vaan Jeesus on Vapahtaja.

Ekivaari selittää nyt, missä kohtaa Raamatussa sanotaan Jumalan olevan muka Vapahtajan?

• ekivaari kirjoitti:

Johannes 5

Johannes 14

Jesaja 42

""Isä Jumala on minun Vapahtajani,""

Minun vapahtajani on Jeesus Kristus, eikä meillä muuta vapahtajaa olekkaan. Sillä vaan ja ainoastaan meillä on pelastus Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa!

Luuk2:11
        11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

• Il-Mari kirjoitti:

Minun vapahtajani on Jeesus Kristus, eikä meillä muuta vapahtajaa olekkaan. Sillä vaan ja ainoastaan meillä on pelastus Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa!

11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

Mahdoton oppi on ekivaarilla kun kieltää Jumalamme Jeesuksen Kristuksen olevan Jumala. Koko Raamatun se asia tulee selville. Ihmettelen mikä on sokaissut ekivaarin silmät niin ettei sitä näe?

• kyselty ennenkin on
        Il-Mari kirjoitti:

Mahdoton oppi on ekivaarilla kun kieltää Jumalamme Jeesuksen Kristuksen olevan Jumala. Koko Raamatun se asia tulee selville. Ihmettelen mikä on sokaissut ekivaarin silmät niin ettei sitä näe?

"4. Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, "

Eihän tuo kohta mene oikein. Jumala on Jumala ja Vapahtaja on Jeesus Kristus. Ne ovat kaksi eri asiaa.

Juuri tuollaisten lauseiden takia syntyvät tänne palstalle naiivit väärinkäsitykset, ja sitten niistä väitellään tuomiopäivään saakka hedelmättömästi.

• Sanon vaan.
        kyselty ennenkin on kirjoitti:

Eihän tuo kohta mene oikein. Jumala on Jumala ja Vapahtaja on Jeesus Kristus. Ne ovat kaksi eri asiaa.

Juuri tuollaisten lauseiden takia syntyvät tänne palstalle naiivit väärinkäsitykset, ja sitten niistä väitellään tuomiopäivään saakka hedelmättömästi.

>>Eihän tuo kohta mene oikein. Jumala on Jumala ja Vapahtaja on Jeesus Kristus. Ne ovat kaksi eri asiaa.

• Jumala on Rakkaus
        Sanon vaan. kirjoitti:

>>Eihän tuo kohta mene oikein. Jumala on Jumala ja Vapahtaja on Jeesus Kristus. Ne ovat kaksi eri asiaa.

>>>Tiit.3:4-5

• Il-Mari kirjoitti:

Jeesus Kristus teki kaikki voima. ja ihmetekonsa
        - I s ä n - n i m e s s ä - ja suojeli - I s ä n -
        - n i m e s s ä - opetuslapsensa tältä maailmalta. [Joh.17:12,26]

Mitä tahansa Jeesus teki, hän teki kaikki Isän nimessä, joka oli hänen voimansa salaisuus, ja sitä samaa salaisuutta minäkin käytän ikään kuin Isältä saatuna valtakirjana:

Johannes 6
        27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

2. Korinttolaiskirje 1
        22 "joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme."

Te jankutatte jatkuvasti ettei ekivaari ymmärrä, koska ei ole Pyhässä hengessä eikä uudesti Jumalasta syntynyt. Minä ihmettelen mielessäni aivan samaa teistä. Miksi ette ota näitä Jeesuksen Kristuksen selityksiä Isän töistä ja teoista todesta? Anna, Il-Mari, selitys tähän!

• Il-Mari kirjoitti:

Jeesus Kristus ja apostolit tunnustivat ainoastaan Isän yhdeksi Jumalaksi:

Johannes 17
        1 "Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: - "I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; -
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t, - j o k a - y k s i n
        - o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan
        y k s i - J u m a l a, - I s ä, - j o s t a
        k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4
        6 "y k s i - J u m a l a - j a - k a i k k i e n
        I s ä,- joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

• Kelleskaupunginvaari
        ekivaari kirjoitti:

Jeesus Kristus teki kaikki voima. ja ihmetekonsa
        - I s ä n - n i m e s s ä - ja suojeli - I s ä n -
        - n i m e s s ä - opetuslapsensa tältä maailmalta. [Joh.17:12,26]

Mitä tahansa Jeesus teki, hän teki kaikki Isän nimessä, joka oli hänen voimansa salaisuus, ja sitä samaa salaisuutta minäkin käytän ikään kuin Isältä saatuna valtakirjana:

Johannes 6
        27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

2. Korinttolaiskirje 1
        22 "joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme."

Te jankutatte jatkuvasti ettei ekivaari ymmärrä, koska ei ole Pyhässä hengessä eikä uudesti Jumalasta syntynyt. Minä ihmettelen mielessäni aivan samaa teistä. Miksi ette ota näitä Jeesuksen Kristuksen selityksiä Isän töistä ja teoista todesta? Anna, Il-Mari, selitys tähän!

>>Te jankutatte jatkuvasti ettei ekivaari ymmärrä, koska ei ole Pyhässä hengessä eikä uudesti Jumalasta syntynyt. Minä ihmettelen mielessäni aivan samaa teistä. Miksi ette ota näitä Jeesuksen Kristuksen selityksiä Isän töistä ja teoista todesta?

• Kelleskaupunginvaari
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

>>Te jankutatte jatkuvasti ettei ekivaari ymmärrä, koska ei ole Pyhässä hengessä eikä uudesti Jumalasta syntynyt. Minä ihmettelen mielessäni aivan samaa teistä. Miksi ette ota näitä Jeesuksen Kristuksen selityksiä Isän töistä ja teoista todesta?

Korjaus!!

>> Minun oppisi mukaan Jumala sovitti maailman Poikansa kanssa.

• Ailbo
        ekivaari kirjoitti:

Johannes 17
        1 "Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: - "I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; -
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t, - j o k a - y k s i n
        - o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

1. Korinttolaiskirje 8
        k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4

20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. 1joh5

Jumalan sana ja Jumala ovat yhtä, sillä Jumala ei toimi koskaan Sanaansa vastaan, eikä Sana Jumalaa vastaan.

Jeesus sanoi: Minä ja Isä olemme yhtä

Varoitan sinua Ekivaari liikut vaarallisilla vesillä.

8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.gal1

• j.t.p.
        on sitä ennenkin kys kirjoitti:

"Isä Jumala on minun Vapahtajani,"

Eihän Isä Jumala ole Vapahtaja, vaan Jeesus on Vapahtaja.

Ekivaari selittää nyt, missä kohtaa Raamatussa sanotaan Jumalan olevan muka Vapahtajan?

En näe mitään järkeä "keskustella" näiden "ekivaarien" kanssa. Heidät pitäisi yksinkertaisesti jättää täysin syrjään asiallisista keskusteluista.

Ekivaari on ilmeisesti myös henkilönä "outo", niin sanoakseni, ei pelkästään hänen raamatunvastaisten käsitystensa vuoksi. En todella usko, että hän kuuluisi johonkin helluntaiseurakuntaan. Se olisi jotensakin mahdotonta. Toisaalta se todistaisi myös hänen "outoutensa". Ilmeisesti myös henkilönä ja perheenjäsenenä niin sanottu "vaikea ihminen".

Ainoa tosi miekkosesta on luultavasti se, että hän on jo vanhuusiässä. Oletettavaa on, että hän käyttää kolesterolilääkitystä, joka on saanut hänen aivonsa takkuamaan entistäkin enemmän.

Toivottavaa olisi, että ehtisi tehdä todellisen parannuksen elämässään ja ottaisi pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa vastaan. Yhä enemmänhän hän tuo esille nykyisin sitä, ettei hän ole todella pelastunut, eikä Jeesuksen kalliilla sovintoverellä pesty.

Suosittelen lämpimästi, ettei kukaan osallistuisi hänen tekoihinsa ryhtymällä keskusteluihin hänen kanssaan hengellisistä. Eki on toisen herran palveluksessa ja se herra-sana kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

• 777***
        ekivaari kirjoitti:

Johannes 5

Johannes 14

Jesaja 42

1Joh 2:

22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

1 Joh 5:

11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.

12. Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

2 Joh 7:

Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka on lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

Luuk 12:

8. Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

9.Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

• 777***
        ekivaari kirjoitti:

Johannes 17

1. Korinttolaiskirje 8

Efesolaiskirje 4

1Joh 2:

22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

1 Joh 5:

11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.

12. Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

2 Joh 7:

Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka on lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

Luuk 12:

8. Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

9.Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

• 777***
        ekivaari kirjoitti:

Johannes 5

Johannes 14

Jesaja 42

1Joh 2:

1 Joh 5:

2 Joh 7:

Luuk 12:

• Am Yisrael Chai
        ekivaari kirjoitti:

Johannes 5

Johannes 14

Jesaja 42

ekivaari28.10.2013 19:34 kirjoitti
        Johannes 5
        Johannes 14
        Jesaja 42
        -zzzzzzzzzzzzzzzzz

Sinä Ekivaari se jaksat hölpöttää valheita päivät pitkät, etkö käsitä sitä, että ennen kuin Jeesus syntyi maailmaan, hän tyhjensi itsensä Jumaluudestaan ja otti orjan muodon, kuten Raamattu sanoo.

Jeesus eli siis ns."tavallisena" hurskaana juutalais-miehenä ja puuseppänä 30 vuotta, kunnes Hän tuli Johanneksen kasteelle ja Isä lähetti Hänelle Pyhän Hengen kyyhkysen muodossa - Ja juuri silloin Jeesus sai tuon kutsumustyön alkaa saarnata Jumalan Sanaa.

Hän siis saarnasi tuolloin kaikkialla Israelin alueella 100 %:sti Jumalana ja 100% ihmisenä, kuitenkaan ilman syntiä ja silloin Hän Pyhässä Hengessä myös teki kaikki nuo ihmeteot tuon kolmen vuoden aikana, kunnes hänet ristiinnaulittiin, kärsi ja haudattiin - mutta nousi ylös taivaaseen Isänsä tykö.

Ja sinne on myös pääsy kaikilla, jotka hänet Jumalaksi ja Vapahtajaksi tunnustavat - siis Hän on yksi Persoona Kolmiyhteisestä Jumalasta, joka kuitenkin on yksi Jumala "Ehad".

• Am Yisrael Chai kirjoitti:

ekivaari28.10.2013 19:34 kirjoitti
        Johannes 5
        Johannes 14
        Jesaja 42
        -zzzzzzzzzzzzzzzzz

Sinä Ekivaari se jaksat hölpöttää valheita päivät pitkät, etkö käsitä sitä, että ennen kuin Jeesus syntyi maailmaan, hän tyhjensi itsensä Jumaluudestaan ja otti orjan muodon, kuten Raamattu sanoo.

Jeesus eli siis ns."tavallisena" hurskaana juutalais-miehenä ja puuseppänä 30 vuotta, kunnes Hän tuli Johanneksen kasteelle ja Isä lähetti Hänelle Pyhän Hengen kyyhkysen muodossa - Ja juuri silloin Jeesus sai tuon kutsumustyön alkaa saarnata Jumalan Sanaa.

Hän siis saarnasi tuolloin kaikkialla Israelin alueella 100 %:sti Jumalana ja 100% ihmisenä, kuitenkaan ilman syntiä ja silloin Hän Pyhässä Hengessä myös teki kaikki nuo ihmeteot tuon kolmen vuoden aikana, kunnes hänet ristiinnaulittiin, kärsi ja haudattiin - mutta nousi ylös taivaaseen Isänsä tykö.

Ja sinne on myös pääsy kaikilla, jotka hänet Jumalaksi ja Vapahtajaksi tunnustavat - siis Hän on yksi Persoona Kolmiyhteisestä Jumalasta, joka kuitenkin on yksi Jumala "Ehad".

Jeesus tuli alas Isän lähettämänä Jumalan poikana, ei Jumalana, ja alensi itsensä ihmisten kaltaiseksi. Isä hänet jälleen ylösnousemuksen tähden korotti Jumalan pojaksi ja ylimmäiseksi papiksi, ei Jumalaksi.

"ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme," [Room. 1:4]

Heprealaiskirje 2
        17 "Sen tähden piti hänen kaikessa tulla veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.

Heprealaiskirje 4
        14 "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."
        15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä."

Heprealaiskirje 7
        26 "Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,"

Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"

• HerraJeesusonJumala
        kyselty ennenkin on kirjoitti:

Sitten tulee olla monikossa myöskin verbi eli "Mutta kun Jumalan, JA meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyiVÄT.

• HerraJeesusonJumala
        HerraJeesusonJumala kirjoitti:

Sitten tulee olla monikossa myöskin verbi eli "Mutta kun Jumalan, JA meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyiVÄT.

Tämä vastaus "sanon vaan" lle.

• tenkkapooko?
        Il-Mari kirjoitti:

Taas on Einolle tullut opillinen tenkkapoo. Mutta odottakaahan kyllä hän tunnettuna harhaoppitehtailijana vielä selityksen keksii.

• Nimimerkki "Varoitus" kirjoitti: 28.10.2013 14:54

>"Tällä palstalla innokkaat ekivaarilaiset opettavat kilvan järkeilemäänsä oppia.
      Esim. ml213 on järkeillyt näin!

>>Käsitteestä; JUMALAN Poika, ei voi järkeilemälläkään tehdä JUMALAA. Taas muuttamalla JUMALAN ilmoituksia, niin Pojastakin saadaan Isä."

Jeesus kumoaa heti ml213 opetuksen toteamalla näin!

Joh.14: 7-9
      7. "Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette NÄHNEET HÄNET."

Ymmärrän tämän asian samalla tavalla niin kuin ml213 on ymmärtänyt ja niin kuin Jeesus sen opetuslapsilleen selitti, että suoraan "kukaan ei ole Isää nähnyt, vaan Jumalan poika on hänet ilmoittanut" [Joh. 6:46]

Mooseskaan ei saanut nähdä Isää muuten kuin "selkäpuolelta", eli vasta silloin kun Isä on mennyt ohi, Jälestä ja jäljistä voivat ihmiset nähdä ja havaita Jumalan jälkeensä jättämät työt ja tekonsa. Kristus on Isän huomattavin ja Ihmeellisin tehty työ. [Apt. 2:36]

Roomalaiskirje 1
      20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"

Tämän asian ymmärtäminen vaatii Pyhän hengen apua, sillä ilman sitä tätä asiaa ei kukaan ymmärrä. Jos ymmärrät tämän asian näiden jakeiden selityksen perusteella, sinussa on myös pyhä henki, joka on avannut ymmärryksesi.

Pohtikoon lukijat kukin sydämessään, kuka on harhaoppinen?!

• Varoitus

>>Pohtikoon lukijat kukin sydämessään, kuka on harhaoppinen?!

• Kysyn vaan.
        Varoitus kirjoitti:

>>Pohtikoon lukijat kukin sydämessään, kuka on harhaoppinen?!

>>
        ekivaari
        27.10.2013 19:07
        -1
        Sulje
        Ei Jeesus ole Isä Jumala koskaan ollutkaan, vaan - J u m a l a n - p o i k a, - joka on aina kunnioittanut Isää Herra Jumalana ja alusta asti kutsui Isää Herraksi.

• Varoitus kirjoitti tänään: >"Tässä päivänä muutamana ekivaari oli lisännyt Raamatun jakeeseen sanan Herra jota ei Raamatussa ole siinä jakeessa."<

Ei se se siinä samassa jakeessa tarvitse olla kun on vaan Raamatussa, tarkoittaa että Isä on Herra Jumala. Seuraavassa poika kutsuu Isää Jumalaa Herraksi, joka nimitti sanan pojaksi:

Psalmit 2
      7 "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."

Ja seuraavassa jakeessa kuningas Daavid kutsui Isää Jumalaa Isolla Herraksi ja Kristusta sekä poika-sanaa pienellä kirjaimella "herralleni"- ja poika - sanalla:

Psalmit 2
      7 "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin".

• Sanon vaan.

>>Ei se se siinä samassa jakeessa tarvitse olla kun on vaan Raamatussa

• Aloittaja on aivopesty uskonnollispoliittisen liikkeen vanki ja orja.

• ml213.

Jos tarkkoja ollaan Jehovan todistajien ja teidän Jeesus on JUMALA opistanne, niin olette aivan samassa veneessä.

Jos ymmärrän oikein, niin Jehovan todistajatkin uskovat VT puolella Herra sanan tilalla olevan Jahve /JUMALA.

Niin, vaikka aloituksdessakin väläytellään tätä puoluetta ja uskomuksia, niin teillä molemmilla on samansuunainen oppi. Aivan samansuuntainen kuin Muslimeillakin.
      Eli todellöisuudessa teitä puuttuu silta todellisen JUMALAN luo. Tämä silta on JUMALAN Poika, joka onb todellinen JUMALAN aivoittama Herra. Tämä Jeesus ei ole JUMALA, mutta on Herramme.

• ml213.

>Jos ymmärrän oikein, niin Jehovan todistajatkin uskovat VT puolella Herra sanan tilalla olevan Jahve /JUMALA.<

Korjaus. Siis uskovat UT (=Uudentestamentin) puolella Herra sanan tarkoitttavan Jahvea/JUMALAA. Herra on JUMALA kuten teilläkin.

Taas JUMALA todistaa Pojastaan, ettei UT Herra ole koskaan ollut JUMALA,- vaan JUMALAN Poika.

• Niin se vaan on
        ml213. kirjoitti:

>Jos ymmärrän oikein, niin Jehovan todistajatkin uskovat VT puolella Herra sanan tilalla olevan Jahve /JUMALA.<

Korjaus. Siis uskovat UT (=Uudentestamentin) puolella Herra sanan tarkoitttavan Jahvea/JUMALAA. Herra on JUMALA kuten teilläkin.

Taas JUMALA todistaa Pojastaan, ettei UT Herra ole koskaan ollut JUMALA,- vaan JUMALAN Poika.

>>Taas JUMALA todistaa Pojastaan, ettei UT Herra ole koskaan ollut JUMALA,- vaan JUMALAN Poika. Käsitteestä; JUMALAN Poika, ei voi järkeilemälläkään tehdä JUMALAA. Taas muuttamalla JUMALAN ilmoituksia, niin Pojastakin saadaan Isä.<

Kuten avauksesta varmaan huomasitkin niin Jeesushan on kanssasi erimieltä tässäkin väitteessäsi.

• Niin se vaan on kirjoitti:

>>Taas JUMALA todistaa Pojastaan, ettei UT Herra ole koskaan ollut JUMALA,- vaan JUMALAN Poika. Käsitteestä; JUMALAN Poika, ei voi järkeilemälläkään tehdä JUMALAA. Taas muuttamalla JUMALAN ilmoituksia, niin Pojastakin saadaan Isä.<

Kuten avauksesta varmaan huomasitkin niin Jeesushan on kanssasi erimieltä tässäkin väitteessäsi.

No Jeesuksesta ei tule Jumalaa kenenkään väitteillä, Hän ei ole Jumala, eikä Hänestä koskaan tehdä eikä tule Jumalaa.
        Jehnut ovat siinä oikeassa, ettei Jeesus ole Jumala.

• ml213.
        Niin se vaan on kirjoitti:

Eiköhän tätä asiaa ole puitu jo tarpeeksi ja näen miten lapsikin ymmärtää ja uskoo,- muttei uskonnolliset ihmiset.
        Nimittäin sen, miten JUMALA toimi ja puhui Pojan kautta ja erikoisesti juuri JUMALA teki Jeesuksesta Herran, joka on meidän pakanoiden Herra.

"Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: Pyhä Henki tulee sinun päällesi ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä joka syntyy, PITÄÄ kutsuttaman JUMALAN Pojaksi".

"Sittenkuin JUMALA muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettojen kautta on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut .....M-E-I-L-L-E......P-O-J-A-N........K-A-U-T-T-A., jonka .....H-Ä-N...........ON.........P-A-N-N-U-T..... kaiken perilliseksi, jonka kautta hän on myös maailman luonut".

"Ja yhdenneksellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä, Eeli Eeli, lama sakbaktani; JUMALANI JUMALANI , miksi minut hyölkäsit".

" EI......... K-U-K-A-A-N......... OLE...... JUMALAA ........M-I-L-L-O-I-N-K-A-A-N........ N-Ä-H-N-Y-T......;ainokainen Poika, joka onm Isän helmassa........ON....H-Ä-N-E-T.....I-L-M-O-I-T-T-A-N-U-T.

" Te Israelin miehet, kuulakaa nämä sanat; Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, JOSTA JUMALA TODISTI teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, JOITA JUMALA hänen kauttansa teki taidän keskellänne, niin kuin te itse tiedätte jne...."

" Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        mutta nämä ovat kirjoiteut, että .....TE ..... U-S-K-O-I-S-I-T-T-E..........., että Jeesus on Kristus, JUMALAN Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elä'mä hänen nimessänsä".

"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ON HÄNET HERRAKSI JA KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiin naulitsitte".

Niin, lapsikin ymmärtää, miten todella JUMALA toimi Jeesuksen Kristuksen Poikansa KAUTTA. JUMALAA ei kukaan ole edes nähnyt ja ei voikkaan. Lapsikin ymmärtää jo tuon perusteella, ettei JUMALAN Poika Jeesus Kristus ole JUMALA,- vaan Poikansa.

• jan-hus eikirj.
        ml213. kirjoitti:

Eiköhän tätä asiaa ole puitu jo tarpeeksi ja näen miten lapsikin ymmärtää ja uskoo,- muttei uskonnolliset ihmiset.
        Nimittäin sen, miten JUMALA toimi ja puhui Pojan kautta ja erikoisesti juuri JUMALA teki Jeesuksesta Herran, joka on meidän pakanoiden Herra.

"Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: Pyhä Henki tulee sinun päällesi ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä joka syntyy, PITÄÄ kutsuttaman JUMALAN Pojaksi".

"Sittenkuin JUMALA muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettojen kautta on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut .....M-E-I-L-L-E......P-O-J-A-N........K-A-U-T-T-A., jonka .....H-Ä-N...........ON.........P-A-N-N-U-T..... kaiken perilliseksi, jonka kautta hän on myös maailman luonut".

"Ja yhdenneksellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä, Eeli Eeli, lama sakbaktani; JUMALANI JUMALANI , miksi minut hyölkäsit".

" EI......... K-U-K-A-A-N......... OLE...... JUMALAA ........M-I-L-L-O-I-N-K-A-A-N........ N-Ä-H-N-Y-T......;ainokainen Poika, joka onm Isän helmassa........ON....H-Ä-N-E-T.....I-L-M-O-I-T-T-A-N-U-T.

" Te Israelin miehet, kuulakaa nämä sanat; Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, JOSTA JUMALA TODISTI teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, JOITA JUMALA hänen kauttansa teki taidän keskellänne, niin kuin te itse tiedätte jne...."

" Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        mutta nämä ovat kirjoiteut, että .....TE ..... U-S-K-O-I-S-I-T-T-E..........., että Jeesus on Kristus, JUMALAN Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elä'mä hänen nimessänsä".

"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ON HÄNET HERRAKSI JA KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiin naulitsitte".

Niin, lapsikin ymmärtää, miten todella JUMALA toimi Jeesuksen Kristuksen Poikansa KAUTTA. JUMALAA ei kukaan ole edes nähnyt ja ei voikkaan. Lapsikin ymmärtää jo tuon perusteella, ettei JUMALAN Poika Jeesus Kristus ole JUMALA,- vaan Poikansa.

Selvitä ml itsellesi mitä sen ajan juutalaiselle tarkoitti tuo sana Poika. Se on esikoisPoika,jolla on kaikki samat attribuutit ja oikeudet kuin isälläkin.Sen ajan juutalainen piti Jeesuksen puhetta itsestään Jumalan Poikana vakavana pilkkana.Niin vakavana,että sen takia piti tappaa.Jumalan Poika on Jumala.Turha tehdä mutkia sinne missä niitä ei ole.

• ml213.
        jan-hus eikirj. kirjoitti:

Selvitä ml itsellesi mitä sen ajan juutalaiselle tarkoitti tuo sana Poika. Se on esikoisPoika,jolla on kaikki samat attribuutit ja oikeudet kuin isälläkin.Sen ajan juutalainen piti Jeesuksen puhetta itsestään Jumalan Poikana vakavana pilkkana.Niin vakavana,että sen takia piti tappaa.Jumalan Poika on Jumala.Turha tehdä mutkia sinne missä niitä ei ole.

Niin, epäuskoisilta juutalaisiltako tulisi asiaa kysyä? Minulle riittää erittäin hyvin mitä JUALA on ilmoittanut Jeesusksesta Kristuksesta Pojastaan.

Niin, lähden töihin, mutta jatkakaapa vielä miettimistä kuka ihminen on nähnyt JUMALAN? Jos joku on, niin hän on valehtelija.

• ml213. kirjoitti:

Niin, epäuskoisilta juutalaisiltako tulisi asiaa kysyä? Minulle riittää erittäin hyvin mitä JUALA on ilmoittanut Jeesusksesta Kristuksesta Pojastaan.

Niin, lähden töihin, mutta jatkakaapa vielä miettimistä kuka ihminen on nähnyt JUMALAN? Jos joku on, niin hän on valehtelija.

Eli laput silmillä rakennettua teologiaa!

Eikö päätä palella?

• Irjk
        ml213. kirjoitti:

"Niin, lähden töihin, mutta jatkakaapa vielä miettimistä kuka ihminen on nähnyt JUMALAN? Jos joku on, niin hän on valehtelija."

30. Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".

Siinä sinulle mietittävään.

• ml213. kirjoitti:

Joka on nähnyt Jeesuksen, on nähnyt Isän.

Jumalan poika eli keskellämme Kristukseen verhoutuneena. Hänen ihmisyytensä tähden pystyimme olemaan Hänen kanssaan. Kirkastusvuorella opetuslapset varjeltiin kuolemalta, vaikka he näkivätkin Kristuksen.

Vain Jumala voi tyydyttää Jumalan vanhurskaan oikeuden. Jos Jeesus on mitään muuta kuin Jumala, meidän pelastuksemme toivo on menetetty.

• ml213.
        Irjk kirjoitti:

"Niin, lähden töihin, mutta jatkakaapa vielä miettimistä kuka ihminen on nähnyt JUMALAN? Jos joku on, niin hän on valehtelija."

30. Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".

Siinä sinulle mietittävään.

" EI......... K-U-K-A-A-N......... OLE...... JUMALAA ........M-I-L-L-O-I-N-K-A-A-N........ N-Ä-H-N-Y-T......;ainokainen Poika, joka onm Isän helmassa........ON....H-Ä-N-E-T.....I-L-M-O-I-T-T-A-N-U-T. Joh 1:18

• ml213.
        jan-hus kirjoitti:

Joka on nähnyt Jeesuksen, on nähnyt Isän.

Jumalan poika eli keskellämme Kristukseen verhoutuneena. Hänen ihmisyytensä tähden pystyimme olemaan Hänen kanssaan. Kirkastusvuorella opetuslapset varjeltiin kuolemalta, vaikka he näkivätkin Kristuksen.

Vain Jumala voi tyydyttää Jumalan vanhurskaan oikeuden. Jos Jeesus on mitään muuta kuin Jumala, meidän pelastuksemme toivo on menetetty.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

" EI......... K-U-K-A-A-N......... OLE...... JUMALAA ........M-I-L-L-O-I-N-K-A-A-N........ N-Ä-H-N-Y-T......;ainokainen Poika, joka onm Isän helmassa........ON....H-Ä-N-E-T.....I-L-M-O-I-T-T-A-N-U-T. Joh 1:18

Siinäpä miinustettiin JUMALAN ilmoitus. Ei tavuakaan omaa/kirjoittajan. Haaskoja nänä merkitsijät.

• 777***
        ml213. kirjoitti:

1Joh 2:

1 Joh 5:

2 Joh 7:

Luuk 12:

• ml213. kirjoitti:

Kuten sanottua: Laput silmillä.

• Mohikaani_27 ei kirj
        ml213. kirjoitti:

Siinäpä miinustettiin JUMALAN ilmoitus. Ei tavuakaan omaa/kirjoittajan. Haaskoja nänä merkitsijät.

* Et voi, ml213 muuttaa totuutta, vaikka huudat kuinka kovaa, baalin papitkin huusivat ja viiltelivät itseään, sensijaan Elia rukoili Jumlaa, ja kohta tuli tuli taivaasta ja kulutti halot ja vedenkin alttarin ympäriltä.

* Ja näin sinunkin laitasi, huuda vaan baaliasi apuun, et voi totuudelle mitään.

* Joh. 1:1. "< Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. >"!

Ilmestyskirja todistaa, että " Hänen nimensä, jolla Häntä kutsutaan, on JUMALN SANA. Tämä Sana tuli alas maailmaan, Isän valmistamassa ruumiissa, Eli Jumala on yhtä kuin Jeesus Kristus.

* "Jumala oli Kristuksessa, ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa." Et voi millään tätäkään totuutta kieltää, valehtelematta !

• Usko Toivonen

>> Järkeilemällä tehty oppi on vaarallisen petollinen! >>

Itse aloituksen otsikko on Raamatun ilmoituksen mukainen.

Paavali kirjeessään korinttolaisille kirjoittaa juuri aloituksen aiheesta ja se tiivistyy seuraavaan jakeeseen.

18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      1. Kor. 1.

Paavali tekee selväksi, että pelastua ei voi inhimillisellä viisaudella.

19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
      20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
      21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

Korinttolaiskirjeen alussa, 2. jakeessa on pelastuksen avain.

2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.

" jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä "

Tämä on "viisaille" mahdottomuus ymmärtää, että Jeesus Nasaretilainen on sovittanut koko maailman synnit, myös inhimillisesti viisaiden, ansainnut itselleen seurakunnan omalla verellään.

Jumalan lahja, mitä se on, ei avaudu pään viisaudella, sillä pään viisaudesta ei sydämen usko synny, eikä näin ollen koskaan synny "uskon sanaa", Jeesus auta.

8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      Room. 10.

• ml213.

>Käsitteestä; JUMALAN Poika, ei voi järkeilemälläkään tehdä JUMALAA. Taas muuttamalla JUMALAN ilmoituksia, niin Pojastakin saadaan Isä.<

Tarkoitin tuolla sitä, miten jumalaton ihminenkin järkeilemällä voi ymmärtää, miten Jeesus on JUMALAN Poika, mutta ei JUMALA.Niin, jos käyttää ymmärrystään sanojen sisällön muodostamisessa. Taas muuttamalla JUMALAN ilmoituksia Jeesuksesta voi saada aikaan vaikka Marian.

Mutta, punainen lanka onkin usko ja uskoa JUMALAN todistukseen Pojastaan ja erikoisesti lähteä todistusta tutkimaan helpoimmin ymmärretävisä ilmoituksista. Esim, .....PITÄÄ kutsua JUMALAN Pojaksi, jota Jeesus Kristus tietenkin on.

Jumalaton järkeilijäkin ymmärtää asian, muttei taas usko.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

>Käsitteestä; JUMALAN Poika, ei voi järkeilemälläkään tehdä JUMALAA. Taas muuttamalla JUMALAN ilmoituksia, niin Pojastakin saadaan Isä.<

Tarkoitin tuolla sitä, miten jumalaton ihminenkin järkeilemällä voi ymmärtää, miten Jeesus on JUMALAN Poika, mutta ei JUMALA.Niin, jos käyttää ymmärrystään sanojen sisällön muodostamisessa. Taas muuttamalla JUMALAN ilmoituksia Jeesuksesta voi saada aikaan vaikka Marian.

Mutta, punainen lanka onkin usko ja uskoa JUMALAN todistukseen Pojastaan ja erikoisesti lähteä todistusta tutkimaan helpoimmin ymmärretävisä ilmoituksista. Esim, .....PITÄÄ kutsua JUMALAN Pojaksi, jota Jeesus Kristus tietenkin on.

Jumalaton järkeilijäkin ymmärtää asian, muttei taas usko.

Kommenttini ei ole vastaus sinun sanomisiisi, vaan aloituksen otsikkoon.

Tätä palstaa muutaman vuoden seuranneena olen huomannut, että pelastuksen avain, Jeesuksen avuksi huutaminen, on täysin vierasta monille itseään uskovana pitävälle.

• Älkää kerskata pelastuksestanne, veljienne panettelijat, ennen kuin perillä ollaan! [Matt.7:23; 24:49; Luuk. 12:45]

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Älkää kerskata pelastuksestanne, veljienne panettelijat, ennen kuin perillä ollaan! [Matt.7:23; 24:49; Luuk. 12:45]

Viittasitko tähän Paavalin viestiin uskoville.

18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        1. Kor. 1.

• kysyjä.

hööö...viikon vitsi...mitä tekemistä järjellä ja uskonnolla on toistensa kanssa...

• Tässä !!!

1. Kor. 1:20

Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

1. Kor. 2:6

Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,

1. Kor. 2:8

sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-

1. Kor. 2:12

Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;

1. Kor. 3:19

Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";

• ml213.

" EI......... K-U-K-A-A-N......... OLE...... JUMALAA ........M-I-L-L-O-I-N-K-A-A-N........ N-Ä-H-N-Y-T......;ainokainen Poika, joka on Isän helmassa........ON....H-Ä-N-E-T.....I-L-M-O-I-T-T-A-N-U-T.

Pohtikaapa välillä tuotakin JUMALAN ilmoitusta ja kertokaa kuka ihmiskunnasta on nähnyt JUMALAN.

Jos joku on nähnut, niin JUMALA on valehteklija ja sinä totuus.

Niin, saatte järkeillä tai miettiä asiaa Pyhässä Hengessä ihan miten vain, mutta kertokaapa miten kumoatte tuon esteen uskokstanne. Tuohan sotii uskoanne ; Jeesus on JUMALA vastaan.
      Jeesuksen on fyysisesti nähnyt aikoinaan monikin ihminen, muttei JUMALAA. Niin, kuten JUMALA ilmoittaakin, niin Jeesus on ilmoittanut JUMALAN /tahdon ihmisille.

Huomaatteko valtavaa eroanne mitä todellisuus on.

• Niin ihan oikein. Elikä se osuus joka on ihminen Jeesuxessa on ihminen se osuus JOKA VOI MAALATA JA KOPIOIDA .....MUTTA SE OSUUS JOKA ON JUMALA EI VOIDAAN NÄHDÄ SIIS EI VOI MAALATA TAI PIIRTÄ.....

• Kysyn vaan.

Sanoppas ml213 mitä Jeesus tarkoittaa sanoessaan >>joka on nähnyt minut on nähnyt Isän

• jpl53
        Kysyn vaan. kirjoitti:

Sanoppas ml213 mitä Jeesus tarkoittaa sanoessaan >>joka on nähnyt minut on nähnyt Isän

Poika on Isänsä näköinen.

• jpl53 kirjoitti:

Poika on Isänsä näköinen.

Poika on Jumalan - k u v a - ei Jumala. Mitään eikä minkään kuvaa Isä ei kelpuuta Jumalaksi!

• ml213.
        Kysyn vaan. kirjoitti:

• 777***

1Joh 2:

1 Joh 5:

2 Joh 7:

Luuk 12:

• Kysyn vaan. kysyi 29.10.2013 klo 07:36

• Törtötö

19. sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

Tämä tarkoittaa Sanaa itsestään jonka hän on maailmalle ilmoittanut.

20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

Jumalan näkymätön olemus tulee ilmi hänen Sanansa kautta. Sana on ilmoitettu maailman luomisesta alkaen "1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan......"

21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

Vaikka ovat tunteneet Sanan, eivät ole kunnioittaneet sitä Jumalan sanana.

Sana ja Jumala ovat yhtä, kun me hylkääme Sanan hylkäämme Jumalan. Tuo Sana on Jumalan Sana ja se on Jeesus Kristus.
        Ja vain tuon Sanan kautta voimme nähdä Jumalan, eli ainoastaan Jeesuksen kautta.

• Törtötö kirjoitti:

19. sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

Tämä tarkoittaa Sanaa itsestään jonka hän on maailmalle ilmoittanut.

20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

Jumalan näkymätön olemus tulee ilmi hänen Sanansa kautta. Sana on ilmoitettu maailman luomisesta alkaen "1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan......"

21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

Vaikka ovat tunteneet Sanan, eivät ole kunnioittaneet sitä Jumalan sanana.

Sana ja Jumala ovat yhtä, kun me hylkääme Sanan hylkäämme Jumalan. Tuo Sana on Jumalan Sana ja se on Jeesus Kristus.
        Ja vain tuon Sanan kautta voimme nähdä Jumalan, eli ainoastaan Jeesuksen kautta.

Tuo todistaa, että et tunne Jeesusta. Jos tuntisit sanan, tuntisit myös meidän Isämme.
        Sana ei lähtenyt omin päin itsestään, vaan Isä hänet lähetti:

Johannes 7
        28 "Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne."

Johannes 11
        42 "Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut." [Joh. 8:42]

• Mohikaani_27 ei kiej

* " 9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on NÄHNYT ISÄN; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? " ?

* Niin on tälläkin palstalla kehoitettu ekivaarilaisa katsomaan Jeesuskeen, että heidän silmänsä avautuisi näkemään Jumalan Pojan. Niin monia vuosia on tarjottu Jeesusta, eikä he vieläkään tunne Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa. Ja nyt he jantataavat sitä samaa, Raamatussa ei puhuta kolminaisuudesta mitään, he eivät tunne, eivät näe Jeesusta harhoiltaan, ja itse valitun uskon aiheuttaman usvapilven läpi totuutta, Jumalan salattua totuutta, joka on kätkettynä Kristukseen Jeesukseen, Hänessä se on, he vaan eivät koskaan saa Häntä nähdä Häntä, lihallisen oma tekoisen uskonsa lumosta, joka perustuu ihmisviisauteen, ei Jumalan sanaan.

• Jeesus sanoi aivan oikein, joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Se miksi Hän sanoi näin, selitys löytyy Raamatusta.

1. Kor. 11:7
        Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

Jeesus oli mies ja Jumalan kuva, muttei Jumala. Pelkästään Jumalan kuva. Ettekö te tunne Raamattua hyvät puupäät.

• 777***
        lappix kirjoitti:

Jeesus sanoi aivan oikein, joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Se miksi Hän sanoi näin, selitys löytyy Raamatusta.

1. Kor. 11:7
        Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

Jeesus oli mies ja Jumalan kuva, muttei Jumala. Pelkästään Jumalan kuva. Ettekö te tunne Raamattua hyvät puupäät.

1Joh 2:

1 Joh 5:

2 Joh 7:

Luuk 12:

• no kumminkin tuo ekivaarin järkeilyoppi on niin räikeä ja yliammuttu ettei se muuta exyttä kun ylpeät viisaat jotka meinaa että he ovat ensimmäisiä maailmassa jotka ovat löytäneet jotain uutta.

Mutta oppi mitä pidetään tuttu ja turvallinen ja joka on ollut pohja siihen Kristiin uskoon joka on saanut muutoxia sisäisesti ihmisessä että he ovat muuttuuneet niinkuin apostolit todistaa että ollaan ennen olleet kaikenlaisissa pahanteoissa ja synneissä mutta ei enää.

Ja nyt kun sitten satoja vuosia on tuotu astettain poikkeva käsitys tällaista opista ja ovat sitten muokkanneet pois tästä Jumalan antamasta oppi joka pelastaa ihminen ja ova´t saanneet aikaan ihan uudeen poikkeavan perinnäis oppin uskosta ja rististä niin Pyhä Henki on vetänyt pois ja jättäneet uskovaiset ihan suojattomina kaikkeenlaisen tulten viemisiin.

• Miksi te tätä Jeesuksen ja apostolien tarkasti selittämää oppia näkymättömästä Jumalasta väitätte ekivaarin opiksi?

Uskon vaan tämän asian niin kuin Jeesus sen opetuslapsilleen selitti, että suoraan "kukaan ei ole Isää koskaan nähnyt, vaan Jumalan poika on hänet Isän Jumalan töissä ja teoissa näyttänyt ja ilmoittanut." [Joh. 6:46]

Mooseskaan ei saanut nähdä Isää muuten kuin "selkäpuolelta", eli vasta Isän tekojen jälkeen, silloin kun Isä on mennyt ohi, Jälestä ja jäljistä voivat ihmiset nähdä ja havaita Jumalan jälkeensä jättämät työt ja tekonsa. Kristus on Isän huomattavin ja Ihmeellisin tehty työ. [Apt.2:36]

Roomalaiskirje 1
      20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen - t e o i s s a n s a - tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"

Tämän asian ymmärtäminen vaatii Pyhän hengen apua, sillä ilman sitä tätä asiaa ei kukaan ymmärrä. Jos ymmärrät tämän asian näiden jakeiden selityksen perusteella, sinussa on myös pyhä henki, joka on avannut ymmärryksesi.

Ekivaarilla ei ole mitään muuta osuutta tähän selitykseen kuin se, että Pyhä henki muistutti minua vastaamaan näillä Jeesuksen ja apostolien selityksillä, [Joh. 14:26]

• Usko Toivonen

5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.

41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        Apt. 5.

• sivuhuomautus
        Usko Toivonen kirjoitti:

5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.

41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        Apt. 5.

Kysymys ekivaarille.

Mikä käännös sanoo näin: ""kukaan ei ole Isää koskaan nähnyt, vaan Jumalan poika on hänet Isän Jumalan töissä ja teoissa näyttänyt ja ilmoittanut." [Joh. 6:46]

1938
        46. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

1992
        46 Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.

Tarkistakaa AINA ekivaarin laittamat raamatun kohdat sillä hän käyttää palojon
        vastaavia vääristelmiä.

• sivuhuomautus kirjoitti:

Kysymys ekivaarille.

Mikä käännös sanoo näin: ""kukaan ei ole Isää koskaan nähnyt, vaan Jumalan poika on hänet Isän Jumalan töissä ja teoissa näyttänyt ja ilmoittanut." [Joh. 6:46]

1938
        46. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

1992
        46 Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.

Tarkistakaa AINA ekivaarin laittamat raamatun kohdat sillä hän käyttää palojon
        vastaavia vääristelmiä.

Asian ymmärtää täydellisesti vasta silloin kun tähän Joh. 6:46; tai 14:9 jakeeseen lisätään Room. 1:20 jae-.

46. "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän", lisätään nämä tiedot, että "Jumala on nähtävissä vain hänen teoissaan."

• Kun te keksitte kirjoituksille omia selityksiänne niin te julistatte itseänne ettekä Kristusta. Esimerkiksi Jumalan näkemisessä sinä, Usko T. et usko Jeesuksen ja apostolien selitystä, että

"Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä." [1.Joh. 4:12]

Näkymätön Jumala on nähtävissä vain Jumalan osoittamassa rakkaudessa, ei lihan mukaan nähtävässä ihmisessä. [2.Kor.5:16]

• Usko Toivonen

Kannattaisiko sinun "ekivaari" joskus pysähtyä ja miettiä, mitä kirjoitat. Esiinnyt jakomiehenä, jakaen ihmisiä "meihin" ja "teihin". Onko se rakkautta?

Uskova uskoo Raamatun lupauksiin.

13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        Room. 10.

Lähestyykö uskova tässä ajassa Jeesusta uskossa vai näkemisessä?

Mitä Raamattu kertoo uskovista.

32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        Apt. 4.

Näitä uskovia Saulus tarsolainen alkoi vainoamaan, koska he huusivat avukseen Herranaan Jeesusta, he olivat ottaneet vastaan Jumalan lahjan.

Suuri armo on kaikilla uskovilla.

• Usko Toivonen kirjoitti:

Kannattaisiko sinun "ekivaari" joskus pysähtyä ja miettiä, mitä kirjoitat. Esiinnyt jakomiehenä, jakaen ihmisiä "meihin" ja "teihin". Onko se rakkautta?

Uskova uskoo Raamatun lupauksiin.

13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        Room. 10.

Lähestyykö uskova tässä ajassa Jeesusta uskossa vai näkemisessä?

Mitä Raamattu kertoo uskovista.

32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        Apt. 4.

Näitä uskovia Saulus tarsolainen alkoi vainoamaan, koska he huusivat avukseen Herranaan Jeesusta, he olivat ottaneet vastaan Jumalan lahjan.

Suuri armo on kaikilla uskovilla.

Pysähdy itse miettimään, Usko Toivonen!

Minä en jaa ketään minnekään, sillä julistan sitä samaa, "kaikki yhdeksi" rakentavaa Jumalan rakkautta kuin Jeesus ja apostolit julistivat:

Efesolaiskirje 1
        10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

Tunnusta vaan reilusti, Usko Toivonen, kuuluvasi siihen hajottajien joukkoon, jotka ihmisiä "meihin" pelastuviin ja "teihin kadotukseen meneviin" joukkoihin jakavat!

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Pysähdy itse miettimään, Usko Toivonen!

Minä en jaa ketään minnekään, sillä julistan sitä samaa, "kaikki yhdeksi" rakentavaa Jumalan rakkautta kuin Jeesus ja apostolit julistivat:

Efesolaiskirje 1
        10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

Tunnusta vaan reilusti, Usko Toivonen, kuuluvasi siihen hajottajien joukkoon, jotka ihmisiä "meihin" pelastuviin ja "teihin kadotukseen meneviin" joukkoihin jakavat!

Palstalle tekemäsi kirjoitukset todistavat sanojasi vastaan.

Minuakin olet "teititellyt" ensimmäisestä kommentistani lähtien.

• No niin, vastaa ???

Vastaa Aloittaja kysymykseen: Mikä on järkeilemällä tehty oppi ???

• efox

ml213 28.10.2013 21:16:
      "">Jos ymmärrän oikein, niin Jehovan todistajatkin uskovat VT puolella Herra sanan tilalla olevan Jahve /JUMALA.<

Taas JUMALA todistaa Pojastaan, ettei UT Herra ole koskaan ollut JUMALA,- vaan JUMALAN Poika.""

Niimpä Jehovantodistajat uskovat VT:n puolella Herra sanan tilalla olevan Jahve /JUMALA.

Mutta kun tullaan UT:n puolelle niin Jahve/Jumala muuttuukin Herraksi! Eihän se käy että Isä todistaa poikansa Jehovaksi.

Uudenmaailman käännös.
      8 Mutta Pojasta:...... 9 Sinä..... 10 Ja: "Sinä, oi Herra, laskit alussa maan perustukset, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja.

• Järkevän Jumalan palveleminen ja -oppi pitää olla järkevää eikä järjetöntä!

Roomalaiskirje 12
      1 "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän - j ä r j e l l i n e n - jumalanpalveluksenne."

Sananlaskut 8
      5 "Tulkaa, yksinkertaiset, mieleviksi; tulkaa - - j ä r k e v i k s i - te tyhmät."

• Käyttäjätunnus

Myös meistä on mahdollista nähdä, että Jumala asuu meissä, mutta ei se tee meistä Jumalaa, että se on mahdollista.

• Käyttäjätunnus

Tämä siis vastauksena siihen, mitä Jeesus tarkoitti Joh. 14:1-11

• Raamattu ja opetuslapset selittivät, ettei Jumalaa suoraan kukaan ole nähnyt eikä tule näkemään.
      Jumala on nähtävissä vain niiden ihme- ja voimatekojen kautta, joita opetuslapset saivat paljon nähdä. Kristus Jeesus on yksi puhtaimpia ja selvimpiä - I s ä n - J u m a l a n - tekoja.

Sananlaskut 8
      22 Herra loi minut - t ö i d e n s ä
      e s i k o i s e k s i, - ensimmäiseksi
      t e o i s t a a n, - ennen aikojen alkua.
      [Sananl. 8:22; Ap.t. 2:36]

Roomalaiskirje 1
      20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen - t e o i s s a n s a - tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"

• Usko Toivonen

Jaaha, "ekivaari" taasen polkee Herran "yksi monien joukosta" kategoriaan.

9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        Joh. 1.

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        Joh. 1.

Usko Toivonen ei näköjään usko, mityenb JUMALA loi maailman Pojan KAUTTA eli JUMALA on jälleen taho, joka on kaiken takana / Isä.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Usko Toivonen ei näköjään usko, mityenb JUMALA loi maailman Pojan KAUTTA eli JUMALA on jälleen taho, joka on kaiken takana / Isä.

Jesaja 6. luku kertoo Johanneksen mukaan Jeesuksesta.

Löydätkö sinä sieltä Hänet?

41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
        Joh. 12.

• ml213,
        Usko Toivonen kirjoitti:

Jesaja 6. luku kertoo Johanneksen mukaan Jeesuksesta.

Löydätkö sinä sieltä Hänet?

41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
        Joh. 12.

Kerro mieluimmin suorasanaisesti loiko JUMALA maailman Pojan KAUTTA vai ei. Viereen hypää,osestä ei oeta selvää erkkikään.

Olokoon puheenne on tai ei.

Joh. 1.

Totinen valkeus ei ollut maailmassda ennen kuin Isä Jumala sanoi:

'Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli. [1.Moos. 1:3; 2.Kor. 4:6]

Ennen sitä vallitsi täysi pimeys:

1. Moos. 1:2
        "Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä." !

Usko Toivonen. Et tunne vielä Jumalan sanaa, niin kuin se pitää tuntea.

Matteus 22
        29 'Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Totinen valkeus ei ollut maailmassda ennen kuin Isä Jumala sanoi:

"Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä." !

Matteus 22
        29 'Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."

Ajattelitko vähän oikaista "ekivaari".

1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan. ( 1. Moos. 1. )

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Joh. 1.

Hän oli jo alussa.

Ajattelitko vähän oikaista "ekivaari".

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Joh. 1.

Hän oli jo alussa.

Miksi jätit välistä pois tämän?

"Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä."

Pelkkä "luotu maa" oli autio, tyhjä ja pimeä, jossa halitsi ja vallitsi vain kaaos ja sekamelska, kunnes Jumala alkoi panna asioita järjestykseen.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Miksi jätit välistä pois tämän?

"Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä."

Pelkkä "luotu maa" oli autio, tyhjä ja pimeä, jossa halitsi ja vallitsi vain kaaos ja sekamelska, kunnes Jumala alkoi panna asioita järjestykseen.

Totinen valkeus oli jo alussa, ennen kuin taivasta ja maata oli luotu.

Joh. 1.

Ekivaari ei polje Herra Jumalaa mihinkään, vaan julistaa Jumalan armosta Kristuksen tervettä opetusta että hän ei ole "yksi monien joukosta", vaan että hän on "Jumalan luomakunnan esikoinen", siis - e n s i m m ä i n e n - koko luomakunnassa.

Jeesus Kristus on meidän vanhin veljemme, jolla on esikoispojan oikeudet kutsua Jumalan pojaksi ja ylimmäiseksi papiksi sekä välimieheksi,

"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin - y h d e s t ä.
        Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"[Hepr.2:11]

Olemme siis kaikki yhdestä samasta Isästä kuin Jeesus Kristus, joka on kaikessa ensimmäinen!

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Ekivaari ei polje Herra Jumalaa mihinkään, vaan julistaa Jumalan armosta Kristuksen tervettä opetusta että hän ei ole "yksi monien joukosta", vaan että hän on "Jumalan luomakunnan esikoinen", siis - e n s i m m ä i n e n - koko luomakunnassa.

Jeesus Kristus on meidän vanhin veljemme, jolla on esikoispojan oikeudet kutsua Jumalan pojaksi ja ylimmäiseksi papiksi sekä välimieheksi,

"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin - y h d e s t ä.
        Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"[Hepr.2:11]

Olemme siis kaikki yhdestä samasta Isästä kuin Jeesus Kristus, joka on kaikessa ensimmäinen!

Turhaa auringon alla, on keskustella kanssasi, koska sinun oppisi on sinu oppisi jossa olet kiinni ja pysyt.

Nytkin vääristät Raamatun ilmoitusta, kun sanot "luomakunnan esikoinen".
        Ei noin sanota Raamatussa vaan.

Esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        Kol. 1.

Miksi siis jatkaa kanssasi keskustelua, kun tulet kommenteissasi valheen voimalla.

• Usko Toivonen

No, mitä Raamattu ilmoittaa tästä asiasta.

Tässä heprealaiskirjeen luvussa Jumala, Isä, puhuu Pojasta seuraavasti:

10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
      11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
      12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
      Hep. 1.

Vrt. Jesaja 44:24.

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -

Onko Jeesus lunastaja?

28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
      Apt. 20.

• Totinen valkeus ei ollut maailmassa ennen kuin Isä Jumala sanoi:

Matteus 22

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Totinen valkeus ei ollut maailmassa ennen kuin Isä Jumala sanoi:

Matteus 22

Kts. kommentti 1.11.2013 10:47

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Totinen valkeus ei ollut maailmassa ennen kuin Isä Jumala sanoi:

Matteus 22

Kun kerran otit esille Jumalan voiman tuntemisen, niin ..

1. Kor. 1.

Tahtoisitko "ekivaari" tuoda esille tuohon jakeeseen perustuen Jumalan voiman tuntemustasi?

Kts. kommentti 1.11.2013 10:47

Sotket, Usko Toivonen, Raamatun luomiskertomusta ja Johanneksen evankeliumia.

Luomiskertomuksen alku ilman muutoksia on tämä:

1. Mooseksen kirja 1
        1 "Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä."

Kun luomiskertomusta luet ajatellen, huomaat että kaikki tarpeellinen sisältyi tuohon "loi".sanaan. Sen jälkeen alkoi asioiden tarkempi järjestely ja muotoilu, joka tapahtui sanoilla; "Tulkoon", "tulkoot", "kutsui", "erotti", "kokoontukoot", "kasvakoot", "tuottakoot", "lisääntykööt, j.n.e. Tämä tarkempi luodun erottelu on vieläkin kesken, sillä se jatkuu.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Sotket, Usko Toivonen, Raamatun luomiskertomusta ja Johanneksen evankeliumia.

Luomiskertomuksen alku ilman muutoksia on tämä:

1. Mooseksen kirja 1
        1 "Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä."

Kun luomiskertomusta luet ajatellen, huomaat että kaikki tarpeellinen sisältyi tuohon "loi".sanaan. Sen jälkeen alkoi asioiden tarkempi järjestely ja muotoilu, joka tapahtui sanoilla; "Tulkoon", "tulkoot", "kutsui", "erotti", "kokoontukoot", "kasvakoot", "tuottakoot", "lisääntykööt, j.n.e. Tämä tarkempi luodun erottelu on vieläkin kesken, sillä se jatkuu.

Tuo, mitä esität ei pidä paikkaansa Raamatun valossa.

5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        1. Joh. 1.

Sillä, Jumala on valkeus. Totinen valkeus.

1. Kor. 1.

Tahtoisitko "ekivaari" tuoda esille tuohon jakeeseen perustuen Jumalan voiman tuntemustasi?

Oliko tuo haaste johonkin vai mitä tuo oli? Muistutin vain siitä, mitä Jeesus oli opettanut ja Jumalan voima oli mainittu samassa jakeessa kuin sanan tunteminen.

Tuo, mitä esität ei pidä paikkaansa Raamatun valossa.

5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        1. Joh. 1.

Sillä, Jumala on valkeus. Totinen valkeus.

Kristuksessa on se Jumalan kirkkaus, minkä Isä on hänelle sanassaan antanut. Isän Jumalan ja hänen sanansa tunteminen on Jumalan kirkkautta ja iankaikkista elämää [Joh. 17;3,8,22]

1. Korinttolaiskirje 1
        30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,"

Tämä on se sama kirkkaus joka loisti sydämiimme kun Jumala sanoi: [2. Kor. 4:6]

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Oliko tuo haaste johonkin vai mitä tuo oli? Muistutin vain siitä, mitä Jeesus oli opettanut ja Jumalan voima oli mainittu samassa jakeessa kuin sanan tunteminen.

Jos sinä "ekivaari" annat ymmärtää toiselle, että millä tasolla mielestäsi toisen Raamatun tuntemus, ymmärrys on:

>> Et tunne vielä Jumalan sanaa, niin kuin se pitää tuntea. >>

Ja perusteeksi laitat Herran Jeesuksen sanat:

Matteus 22

Niin eikö ole luonnollista, että pyydettäessä perustelet arviointisi ja osoitat olevasi sanojesi takana.

Jeesus niputti nuo kaksi asiaa, muutoin eksyy.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Kristuksessa on se Jumalan kirkkaus, minkä Isä on hänelle sanassaan antanut. Isän Jumalan ja hänen sanansa tunteminen on Jumalan kirkkautta ja iankaikkista elämää [Joh. 17;3,8,22]

1. Korinttolaiskirje 1
        30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,"

Tämä on se sama kirkkaus joka loisti sydämiimme kun Jumala sanoi: [2. Kor. 4:6]

Totinen valkeus oli jo alussa, ennen kuin taivas ja maa luotiin.

Kts. edelliset kommentit.

Jos sinä "ekivaari" annat ymmärtää toiselle, että millä tasolla mielestäsi toisen Raamatun tuntemus, ymmärrys on:

>> Et tunne vielä Jumalan sanaa, niin kuin se pitää tuntea. >>

Ja perusteeksi laitat Herran Jeesuksen sanat:

Matteus 22

Niin eikö ole luonnollista, että pyydettäessä perustelet arviointisi ja osoitat olevasi sanojesi takana.

Jeesus niputti nuo kaksi asiaa, muutoin eksyy.

Pääkohta jahdissasi on saada minut tunnustamaan että kaikki on sanasta, siis Jeesuksesta, eikä Isästä Jumalasta, ja etsit sille tukea jos jonkinlaisen "väärän koivun takaa."

Koko Raamatun, sekä Jeesuksen että apostolien suora ja selkeä opetus kuitenkin on, että "Kaikki on Isästä Jumalasta lähtöisin", niin myös Jeesus, jonka kautta Isä Jumala loi kaiken muun luomakunnan.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Pääkohta jahdissasi on saada minut tunnustamaan että kaikki on sanasta, siis Jeesuksesta, eikä Isästä Jumalasta, ja etsit sille tukea jos jonkinlaisen "väärän koivun takaa."

Koko Raamatun, sekä Jeesuksen että apostolien suora ja selkeä opetus kuitenkin on, että "Kaikki on Isästä Jumalasta lähtöisin", niin myös Jeesus, jonka kautta Isä Jumala loi kaiken muun luomakunnan.

Eikös täällä keskustella Raamatun pohjalta, "ekivaari".

Mutta, eikö myös keskustelemiseen liity moraali, jos syytöksiä esitetetään, onko jahtaamista jos pyydetään myös perusteet syytökseen.

Kysyin vain, että ...

"Kun kerran otit esille Jumalan voiman tuntemisen, niin ..

1. Kor. 1.

Tahtoisitko "ekivaari" tuoda esille tuohon jakeeseen perustuen Jumalan voiman tuntemustasi? "

Niin miksi tästä hermostuit, eikös Raamattu kehoita ..

15. vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        1. Piet. 3.

Eikös täällä keskustella Raamatun pohjalta, "ekivaari".

Mutta, eikö myös keskustelemiseen liity moraali, jos syytöksiä esitetetään, onko jahtaamista jos pyydetään myös perusteet syytökseen.

Kysyin vain, että ...

"Kun kerran otit esille Jumalan voiman tuntemisen, niin ..

1. Kor. 1.

Tahtoisitko "ekivaari" tuoda esille tuohon jakeeseen perustuen Jumalan voiman tuntemustasi? "

Niin miksi tästä hermostuit, eikös Raamattu kehoita ..

15. vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        1. Piet. 3.

Isä Jumala ei anna kunnian voimaansa sinun eikä minun käyttööni, vaan tahtoo voimallaan käyttää sinua ja minua oman hyvän tahtonsa mukaan:

"Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." [Ef. 2:10]

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Isä Jumala ei anna kunnian voimaansa sinun eikä minun käyttööni, vaan tahtoo voimallaan käyttää sinua ja minua oman hyvän tahtonsa mukaan:

"Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." [Ef. 2:10]

Minun käsittääkseni "sana rististä" on pelastuksen evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta mihin "enkelitkin halajavat katsahtaa" .

12. Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
        1. Piet. 1.

16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        Room. 1.

Tämän evankeliumin julistamiseen annetaan myös voima korkeudesta.

" Teidän päällenne puetaan voima korkeudesta " ( Luuk. 24:49 )

Evankeliumin kautta Jeesuksen Herranaan vastaanottaneet tekevät uusina luomuksina noita hyviä tekoja, joista mainitsit.

Totinen valkeus oli jo alussa, ennen kuin taivas ja maa luotiin.

Kts. edelliset kommentit.

Totinen valkeus oli tietenkin jo luomakunnan alussa, koska oli itse luomakunnan alku, mutta Isä oli jo paljon, paljon ennen luomakunnan alkua, koska "Todellinen Jumala" on aluton, loputon, näkymätön, syntymätön ja kuolematon. [Ilm.3:14]

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Totinen valkeus oli tietenkin jo luomakunnan alussa, koska oli itse luomakunnan alku, mutta Isä oli jo paljon, paljon ennen luomakunnan alkua, koska "Todellinen Jumala" on aluton, loputon, näkymätön, syntymätön ja kuolematon. [Ilm.3:14]

Totinen valkeus on Jumala.

1. Joh. 1.

" Jumala on valkeus "

1. Kor. 1.

Eihän se minun esille ottama asian ole, vaan Jeesus sen tuolla tavalla sanoi. Minä vain muistutin.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Eihän se minun esille ottama asian ole, vaan Jeesus sen tuolla tavalla sanoi. Minä vain muistutin.

Jokainen voi lukea tästä ketjusta, kuka käytti ko. tekstikohtaa vähätelläkseen toisen kirjoittajan Raamatun tuntemusta, ymmärrystä.

Mutta kaikenkaikkiaan hyvä tekstikohta se oli, kun siinä sanotaan niiden eksyvän, jotka eivät tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa.

Joku voi olla hyväkin tekstin, kirjoitusten tuntija, mutta ei ole silti ottanut vastaan pelastuksen evankeliumia, Jumalan voimaa.

Evankeliumi saattaa olla näennäisestä Raamatun tuntemuksesta huolimatta täysin vieras.

• Taas vääristelet, Usko Toivonen! Heprealaiskirjeestä lainaamasi sanat eivät ole Jumalan suoraa puhetta, vaan ne ovat lainaus kuningas Daavidin rukouksesta Jumalalle:

Psalmista 102
        23 (102:24) "Hän on lannistanut matkalla minun voimani, on lyhentänyt minun päiväni.
        24 (102:25) Minä sanon: Jumalani, älä tempaa minua pois kesken ikääni; sinun vuotesi kestävät suvusta sukuun.
        25 (102:26) Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi.
        26 (102:27) Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat.
        27 (102:28) Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu."

Alkuperäinen Jumalan lupaus oli annettu kuningas Daavidille hänen valtaistuimensa pysyvyydestä profeetta Naatanin kautta ja pääkohta siitä kuuluu näin:

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;
        15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niin kuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."

Tähän liittyy myös tämä opetus:

Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,"

Lupauksessa ei puhuta mitään pojan Jumalaksi tekemisestä, vaan pysyvän valtaistuimen saamisesta. Poika sai pysyvän, ylimmäisen papin valtaistuimen. [Hepr. 5:5,6; 8:1]

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Taas vääristelet, Usko Toivonen! Heprealaiskirjeestä lainaamasi sanat eivät ole Jumalan suoraa puhetta, vaan ne ovat lainaus kuningas Daavidin rukouksesta Jumalalle:

Psalmista 102
        23 (102:24) "Hän on lannistanut matkalla minun voimani, on lyhentänyt minun päiväni.
        24 (102:25) Minä sanon: Jumalani, älä tempaa minua pois kesken ikääni; sinun vuotesi kestävät suvusta sukuun.
        25 (102:26) Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi.
        26 (102:27) Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat.
        27 (102:28) Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu."

Alkuperäinen Jumalan lupaus oli annettu kuningas Daavidille hänen valtaistuimensa pysyvyydestä profeetta Naatanin kautta ja pääkohta siitä kuuluu näin:

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;
        15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niin kuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."

Tähän liittyy myös tämä opetus:

Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,"

Lupauksessa ei puhuta mitään pojan Jumalaksi tekemisestä, vaan pysyvän valtaistuimen saamisesta. Poika sai pysyvän, ylimmäisen papin valtaistuimen. [Hepr. 5:5,6; 8:1]

Daavid oli kuninkaana 40 vuotta.

Daavid oli kuninkaana 40 vuotta.

Jäpä-jäpä, Usko Toivanen: >"Nytkin vääristät Raamatun ilmoitusta, kun sanot "luomakunnan esikoinen".
        Ei noin sanota Raamatussa vaan. Esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Jäpä-jäpä, Usko Toivanen: >"Nytkin vääristät Raamatun ilmoitusta, kun sanot "luomakunnan esikoinen".
        Ei noin sanota Raamatussa vaan. Esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."

Tuosta juuri on kysymys.

Ei pidä sotkea omia ajatuksia kirjoitetun sanan sekaan, vaan pitää Raamatun ilmoitus sellaisenaan, suora lainaus ja sitten siihen liittyvää omaa tulkintaa selkeästi toisissaan erillään.

Raamattua tuntematon voi luulla, että kirjoituksesi ovat Raamatun ilmoitusta, vaikka väärennät tekstejä, ts. lisäät omia ajatuksiasi suoraan sanaan.

Kuten esitit:

>> vaan että hän on "Jumalan luomakunnan esikoinen", siis - e n s i m m ä i n e n - koko luomakunnassa. >>

Kun muut käänökset, Jehovan todistajien käännöstä lukuunottamatta, eivät sisällä antamaasi "tekstiä".

Useampi kirjoittaja on sinulle tästä asiasta ilmoittanut, mutta yhä jatkat Raamatun tekstin, Jumalan sanan, ja ihmisen "ekivaarin" sanaa, ikään kuin Raamatun totuutena, vaikka Paavali toteaa, ettei ihmisessä itsessään ole totuutta.

4. Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, ..
        Room. 3.

Tuosta juuri on kysymys.

Ei pidä sotkea omia ajatuksia kirjoitetun sanan sekaan, vaan pitää Raamatun ilmoitus sellaisenaan, suora lainaus ja sitten siihen liittyvää omaa tulkintaa selkeästi toisissaan erillään.

Raamattua tuntematon voi luulla, että kirjoituksesi ovat Raamatun ilmoitusta, vaikka väärennät tekstejä, ts. lisäät omia ajatuksiasi suoraan sanaan.

Kuten esitit:

>> vaan että hän on "Jumalan luomakunnan esikoinen", siis - e n s i m m ä i n e n - koko luomakunnassa. >>

Kun muut käänökset, Jehovan todistajien käännöstä lukuunottamatta, eivät sisällä antamaasi "tekstiä".

Useampi kirjoittaja on sinulle tästä asiasta ilmoittanut, mutta yhä jatkat Raamatun tekstin, Jumalan sanan, ja ihmisen "ekivaarin" sanaa, ikään kuin Raamatun totuutena, vaikka Paavali toteaa, ettei ihmisessä itsessään ole totuutta.

4. Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, ..
        Room. 3.

Voi pyhä yksinkertaisuus, mikä vastaväittäjä ja Jumalan sanan tahallinen väärentäjä olet, Usko Toivonen!

Ilmestyskirja 3
        14 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:"

Tuota jaetta ei voi käsittää mitenkään muuten kuin mitä se itse sanoo, että "se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku", on
        täysin sama.kuin 'luomakunnan esikoinen,' Jeesus Kristus, joka on uskollinen ja totinen todistaja!

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus, mikä vastaväittäjä ja Jumalan sanan tahallinen väärentäjä olet, Usko Toivonen!

Ilmestyskirja 3
        14 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:"

Tuota jaetta ei voi käsittää mitenkään muuten kuin mitä se itse sanoo, että "se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku", on
        täysin sama.kuin 'luomakunnan esikoinen,' Jeesus Kristus, joka on uskollinen ja totinen todistaja!

Puhut varmaankin omasta ymmärryksestäsi, ja ajattelet että kaikkien tulee ymmärtää, kuten sinä ymmärrät.

Joku voi tuon ymmärtää esim. siten, että ilman Luojaa ei ole luomakuntaa, Luoja on luomakunnan alku.

Ja tässä Peshitta Raamatunkäännöksen mukaan sama jae.

14 And to the angel of the church which is at Laodicea, write: These things saith the Amen, the witness, the faithful, the true, the Chief of the creation of God:

Ja kun otetaan rinnalle vielä lisää Raamatunilmoitusta, niin voi olla, että ainakin
        osa ajttelee antamasi jakeen eri tavoin, kuin mitä sinä pidät ymmärryksen ainoana ilmentymismuotona.

13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        Ilm. 22.

• huonoa järkeilyä

Aloittaja sais häveta! Jos joku niin ekivaari tietää Jumalan sanan tarkkaan ja osaa myös lainata sitä oikeista paikoista!

• ml213.

Niin, jokainen, totuuteen pyrkivä ihminen jo ymmärtää aloituksesta, miten aloittaja tietoisesti haluaa vääristellä asioita. No, joku nauttii jopa tästäkin. Itseäni ei kiinnosta ja siten reagoita tämän tyyliset lihallisen mielen kirjoitukset.

Siis ei aloittaja ei edes halua pyrkiä vakavasti koko asiaa.

• et ole muuten krist

Missä aloittaja olet? Tule pyytämään anteeksi ekivaarilta!

• olet surkimus

Mihin luikit karkuun aloittaja? Lue keskusteluketjusta taas miten kärsivällisesti ekivaari osaa selittää Raamatun kohdat! Aiotko aloittaja poistaa oman aloituksesi nyt kun et uskalla tulla vastaamaan tänne enää mitään?

• Varoitus.

Jumala puhuu allaolevien jakeiden kautta. Lapsikin ymmärtää niistä että meillä on vain yksi vapahtaja joka on Herra, Jumala ja Jeesus Kristus. Ekivaarilaisten oppi ei perustu Raamattuun, kuten alla olevat jakeetkin sen todistavat. Enenpää en kommentoi. Jokainen lukija näkee mitä sanoo ekivaarilaiset ja mitä sanoo Raamattu.

Luuk. 1:47 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
        47. ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;

Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

Room 9:5) heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

(1 Tim 4:10) Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien."

• Sanon vaan.
        Varoitus. kirjoitti:

Jumala puhuu allaolevien jakeiden kautta. Lapsikin ymmärtää niistä että meillä on vain yksi vapahtaja joka on Herra, Jumala ja Jeesus Kristus. Ekivaarilaisten oppi ei perustu Raamattuun, kuten alla olevat jakeetkin sen todistavat. Enenpää en kommentoi. Jokainen lukija näkee mitä sanoo ekivaarilaiset ja mitä sanoo Raamattu.

Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

Room 9:5) heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

(1 Tim 4:10) Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien."

Niin kyllä tyhmä täytyy olla ellei ymmärrä että Jeesus on Jumala. Niin monissa jakeissa se sanotaan. Mutta jospa Jumala onkin jo sokaissut ekivaarilaisten näön ja siksi he eivät näe totuutta? Niin paljon on ekivaarilaiset Jumalaa pilkaneet, ettei tämäkään mahdotonta ole. Toivon kuitenkin että hekin vielä saisivat kohdata Jeesuksen.

"
        teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja,

minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;

teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra,

ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;"

• Varoitus. kirjoitti:

Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä on luonnostaan Herra Jumala, [Ps.2:7; 110:1] ei tehty eikä syntynyt niin kuin poika on, joten:

2. Korinttolaiskirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala!"

Efesolaiskirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa." [1. Piet. 1:4]

Efesolaiskirje 1:17
        "Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet,"

1. Pietarin kirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista." [Ef. 1:17-21]

Tätä samaa Jumalaa ja Isää Jeesuskin ylisti ja kiitti sekä vieläkin ylipappina Pyhän hengen kanssa ylistää ja rukoilee: [Room. 8:27,34]

Matteus 11
        25 "Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille." [Luuk. 10:21]

• ml213.
        Varoitus. kirjoitti:

Sit mie ihmettelen ja kauhiast´, miten todella sanojen sisltöä ymärtävä lapsikin ymmärtää ja uskoo, miten JUMALA teki Nasaretin Jeesuksesta Herran, joka liittyy uskon kautta ihmisen pelastumiseen.Siis se perus asia johon usko perustuu. Usko joka pelastaa ihmisen.

Niin, mut sitä mie en ymmärrä, miksi sie aikuinen (?) ihminen et usko. Vai etkö ymmärrä sanojen sisältöä vai mistä muusta on kysymys?

Niin, meille pakanoille JUMALA teki Herran, jossa on ihmisen pelastuminen. Jos et usko tuota todellisuutta, niin et ole autuaitten joukossa. Muuta, Herraa JUMALA ei ole antanut ja tule antamaan, jossa ihminen pelastuisi.

Kerro vaikkapa omin sanoin, mikä estää sinua uskomasta siihen todellisuuteen, miten JUMALA on se taho, joka teki Jeesuksesta Herran.JUMALALLEhan on kaikki mahdollista.

Vai halluut sie pelastuu omalla tavallas, mutta et missään nimessä JUMALAN aivoittamalla tavalla.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Sit mie ihmettelen ja kauhiast´, miten todella sanojen sisltöä ymärtävä lapsikin ymmärtää ja uskoo, miten JUMALA teki Nasaretin Jeesuksesta Herran, joka liittyy uskon kautta ihmisen pelastumiseen.Siis se perus asia johon usko perustuu. Usko joka pelastaa ihmisen.

Niin, mut sitä mie en ymmärrä, miksi sie aikuinen (?) ihminen et usko. Vai etkö ymmärrä sanojen sisältöä vai mistä muusta on kysymys?

Niin, meille pakanoille JUMALA teki Herran, jossa on ihmisen pelastuminen. Jos et usko tuota todellisuutta, niin et ole autuaitten joukossa. Muuta, Herraa JUMALA ei ole antanut ja tule antamaan, jossa ihminen pelastuisi.

Kerro vaikkapa omin sanoin, mikä estää sinua uskomasta siihen todellisuuteen, miten JUMALA on se taho, joka teki Jeesuksesta Herran.JUMALALLEhan on kaikki mahdollista.

Vai halluut sie pelastuu omalla tavallas, mutta et missään nimessä JUMALAN aivoittamalla tavalla.

Alkuseurakunnan alusta lähtien on ollut vaino Jeesusta Herranaan avuksi huutavia kohtaan.

Niin on tälläkin palstalla.

Jeesuksen avuksi huutaminen on täysin vieras käsite "uskosta" kirjoittaville.

Aivan niin kuin Saulus tarsolaisellekin sanottiin, joka aiemmin vainosi Jeesukseen uskovia "ikään kuin Jumalan nimessä".

16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        Apt. 22.

Jeesus kastoi entisen Sauluksen Pyhällä Hengellä ja tulella ja mitä tapahtuikaan.

20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        Apt. 9.

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

Alkuseurakunnan alusta lähtien on ollut vaino Jeesusta Herranaan avuksi huutavia kohtaan.

Aivan niin kuin Saulus tarsolaisellekin sanottiin, joka aiemmin vainosi Jeesukseen uskovia "ikään kuin Jumalan nimessä".

16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        Apt. 22.

Jeesus kastoi entisen Sauluksen Pyhällä Hengellä ja tulella ja mitä tapahtuikaan.

20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        Apt. 9.

Mutta, totuus on, miten JUMALA huomio vain sen, miten hänen aivoittamaansa uskoa toteutetaan.
        Jos sinä teet itsellesi JUMALASTA Herran, niin JUMALA ei huomioi sinun pyyntöjäsi/rukouksiasi, koska ne eivät tapahdu Kristuksen nimessä. Jeesus on Herra - välimies /silta JUMALAN luo.

Eli sinunkin tulee ensimmäiseksi kästellä mitä ja ketä Herraa avuksesi huudat.

Ymmärräthän mitä tarkottaa rukoileminen Jeesuksen nimessä ja miksi se on juuri JUMALALLE tärkeää.

• Sanon vaan.
        ml213. kirjoitti:

Mutta, totuus on, miten JUMALA huomio vain sen, miten hänen aivoittamaansa uskoa toteutetaan.
        Jos sinä teet itsellesi JUMALASTA Herran, niin JUMALA ei huomioi sinun pyyntöjäsi/rukouksiasi, koska ne eivät tapahdu Kristuksen nimessä. Jeesus on Herra - välimies /silta JUMALAN luo.

Eli sinunkin tulee ensimmäiseksi kästellä mitä ja ketä Herraa avuksesi huudat.

Ymmärräthän mitä tarkottaa rukoileminen Jeesuksen nimessä ja miksi se on juuri JUMALALLE tärkeää.

>>"Niin, on JUMALA maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa jne..... (ei antanut itseään).

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

Apt. 22.

Apt. 9.

Niin, sen ajan ihmiset, jotka huusivat Jeesuksen nimen puoleen, niin todella uskoivat miten Jeesus on JUMALAN Poika ja Herra,- mutta eivät uskoneet häntä JUMALAKSI.

Niin, ihmeellistä onkin miten sinä UT et usko heidän uskonsa mukaisesti. Sinä uskot viestiesi perusteella, miten Jeesus on JUMALA ,- ei tämän JUMALAN Poika.Samoin et usko, että JUMALA juuri teki Jeesuksesta Herran. Sinulle Herra on siis JUMALA. Uskot kuin vanhan testamentin Israelilaiset, joille JUMALA oli Herra, mutta taas et usko miten JUMALA teki Jeesuksesta pakanoille Herran, jossa Herrassa on pelastus uskon kautta.
        Niin, JUMALA ei salli, että pakana ihminen pitää häntä Herranaan.koska tämä uskomus poistaisi sillan/välimiehen pakana ihmisen ja JUMALAN väliltä. Ymmärrätklö todella miten tärkeää on uskoa Nasaretin Jeesus Herraksi?

• ml213.
        Sanon vaan. kirjoitti:

>>"Niin, on JUMALA maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa jne..... (ei antanut itseään).

Missä on ymmärryksesi? Kenen kautta JUMALA aivoitti ja sovitti maailman? JUMALA ei uhrannut itseään vaan Poikansa. JUMALA ei kuollut ristillä,- onneksi,- vaan JUMALA herätti Jeesuksen kuolleista. Keskittyisit miten ihmisen ymmärrys laajentuu. Esteenä on siis epäusko.

• puhu pukille vaan
        Sanon vaan. kirjoitti:

"Jumala ilmoitti että Hän sovitti maailman ITSENSÄ kanssa."

Niin sovitti mutta se ei tee Jumalasta Jeesusta.

"Sinä vääristät Jumalan ilmoituksen että Hän olisi muka sovittanut maailma Poikansa kanssa."

Aivan oikein. Jumala sovitti maailman poikansa kanssa.

"Se ei ole Jumalan ilmoitus vaan sinun!"

Se oli sinun ilmoituksesi.

• ml213.
        Sanon vaan. kirjoitti:

>Jumala ilmoitti että Hän sovitti maailman ITSENSÄ kanssa. <

Mutta, jos tarkkoja ollaan, niin alkuperäinen JUMALAN ilmoitus on, miten JUMALA sovitti maailman itselleen.Muistaakseni täälläkin on tuotu tämä väärä käännlös esille.
        No, molemmista ilmoituksista saa kyllä ihminen ymmärryksen, miten JUMALAN aivoituiksen toteutumisesta on kysymys. Mutta, alkuperäinen ilmolituks, itselleen, on kyllä helpommin ymmärrettävissä. Niin, ainakin kun huomioi teidän kolminaisuus oppilaiden ajattelutavan.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Niin, sen ajan ihmiset, jotka huusivat Jeesuksen nimen puoleen, niin todella uskoivat miten Jeesus on JUMALAN Poika ja Herra,- mutta eivät uskoneet häntä JUMALAKSI.

Niin, ihmeellistä onkin miten sinä UT et usko heidän uskonsa mukaisesti. Sinä uskot viestiesi perusteella, miten Jeesus on JUMALA ,- ei tämän JUMALAN Poika.Samoin et usko, että JUMALA juuri teki Jeesuksesta Herran. Sinulle Herra on siis JUMALA. Uskot kuin vanhan testamentin Israelilaiset, joille JUMALA oli Herra, mutta taas et usko miten JUMALA teki Jeesuksesta pakanoille Herran, jossa Herrassa on pelastus uskon kautta.
        Niin, JUMALA ei salli, että pakana ihminen pitää häntä Herranaan.koska tämä uskomus poistaisi sillan/välimiehen pakana ihmisen ja JUMALAN väliltä. Ymmärrätklö todella miten tärkeää on uskoa Nasaretin Jeesus Herraksi?

Sanoisin tuohon:

Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";

Ei kukaan voi palvella kahta herraa, mutta Joka on Jeeusksen palvelija, on Jumalan palvelija.

• 18 20
        Usko Toivonen kirjoitti:

Sanoisin tuohon:

Ei kukaan voi palvella kahta herraa, mutta Joka on Jeeusksen palvelija, on Jumalan palvelija.

Jumala ja mammona:

Luuk 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

Tässä ei puhuta Jumalasta ja Jeesuksesta, vaan Jumalasta ja mammonasta.

• Kysyn vaan.
        ml213. kirjoitti:

>>Kerro vaikkapa omin sanoin, mikä estää sinua uskomasta siihen todellisuuteen, miten JUMALA on se taho, joka teki Jeesuksesta Herran.JUMALALLEhan on kaikki mahdollista.>
        (1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        21. Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.

• HöpöHöpöhohhoijaa
        ml213. kirjoitti:

Missä on ymmärryksesi? Kenen kautta JUMALA aivoitti ja sovitti maailman? JUMALA ei uhrannut itseään vaan Poikansa. JUMALA ei kuollut ristillä,- onneksi,- vaan JUMALA herätti Jeesuksen kuolleista. Keskittyisit miten ihmisen ymmärrys laajentuu. Esteenä on siis epäusko.

Kristinuskon jumala on kivikautisen paimentolaisheimon nuotiosatu.

• Usko Toivonen
        18 20 kirjoitti:

Jumala ja mammona:

Luuk 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

Tässä ei puhuta Jumalasta ja Jeesuksesta, vaan Jumalasta ja mammonasta.

Kyse on pohjimmiltaan epäjumalan palvelemisesta.

Toista vihaava ja toista rakastava.

Herraa tulee rakastaa yli kaiken.

Matt. 10:37

Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

• ymmärrätkö?
        Kysyn vaan. kirjoitti:

>>Kerro vaikkapa omin sanoin, mikä estää sinua uskomasta siihen todellisuuteen, miten JUMALA on se taho, joka teki Jeesuksesta Herran.JUMALALLEhan on kaikki mahdollista.>
        (1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        21. Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.

"Minä uskon vain ja ainoastaan siihen mitä Raamattuni Jeesuksesta ilmoittaa! Tuokin jae ilmoittaa minulle että Herra Jeesus Kristus on minulle totinen Jumala ja iankaikkinen elämä!

Sinun Raamattusi ei ilmoita missään kohdassa Jeesuksen olevan Jumala. Et löydä tällaista kohtaa mistään.

• ymmärrätkö? kirjoitti:

"Minä uskon vain ja ainoastaan siihen mitä Raamattuni Jeesuksesta ilmoittaa! Tuokin jae ilmoittaa minulle että Herra Jeesus Kristus on minulle totinen Jumala ja iankaikkinen elämä!

Sinun Raamattusi ei ilmoita missään kohdassa Jeesuksen olevan Jumala. Et löydä tällaista kohtaa mistään.

Näin on. Olet täysin oikeassa, nimim. "ymmärrätkö." Raamattu ei ilmoita missään kohdassa Jeesuksen olevan Jumala. 1.Joh.5:20 "hän"-sana viittaa 1.Joh.5:19 jakeessa kerrottuun Isään, "josta kaikki olemme", ja josta poikakin on.

• Usko Toivonen15
        ml213. kirjoitti:

>Jumala ilmoitti että Hän sovitti maailman ITSENSÄ kanssa. <

Mutta, jos tarkkoja ollaan, niin alkuperäinen JUMALAN ilmoitus on, miten JUMALA sovitti maailman itselleen.Muistaakseni täälläkin on tuotu tämä väärä käännlös esille.
        No, molemmista ilmoituksista saa kyllä ihminen ymmärryksen, miten JUMALAN aivoituiksen toteutumisesta on kysymys. Mutta, alkuperäinen ilmolituks, itselleen, on kyllä helpommin ymmärrettävissä. Niin, ainakin kun huomioi teidän kolminaisuus oppilaiden ajattelutavan.

Niin, itselleen.

28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
        Apt. 20.

• 24 7 12 365
        ekivaari kirjoitti:

Näin on. Olet täysin oikeassa, nimim. "ymmärrätkö." Raamattu ei ilmoita missään kohdassa Jeesuksen olevan Jumala. 1.Joh.5:20 "hän"-sana viittaa 1.Joh.5:19 jakeessa kerrottuun Isään, "josta kaikki olemme", ja josta poikakin on.

"Minä uskon vain ja ainoastaan siihen mitä Raamattuni Jeesuksesta ilmoittaa! Tuokin jae ilmoittaa minulle että Herra Jeesus Kristus on minulle totinen Jumala ja iankaikkinen elämä! Kertooko tuo jae sinulle mitään?"

Näin se meille ilmoittaa, jotka uskomme Jumalan sanaan, emmekä omiin järjenpäätelmiimme, mutta kun ei uskota Jeesuksen Kristukseen, ei voida ymmärtää mitä Hän puhuu sanassaan.

Vaikka tätä jankattaisiin näille ihmisille 24 / 7 / 12 / 365 he eivät voi sitä ymmärtää, koska eivät ole avanneet sydäntänsä Jeesukselle Kristukselle!

• Onko koskaan

Tullut mieleesi että raamatun paska kuulostaa höpösadulta järjellä ajateltuna, siitä syystä että se on höpöpaskaa?
      Kannattais alkaa ajatella.
      Jos nimittäin vehkeet löytyy. siis omilla aivoilla ajattelemiseen.

• Kysyn vaan.

>> kuulostaa höpösadulta järjellä ajateltuna>Kannattais alkaa ajatella.
        Jos nimittäin vehkeet löytyy. siis omilla aivoilla ajattelemiseen.

• >"Järkeilemällä tehty oppi on vaarallisen petollinen!"<

Näin on! Se järkeilemällä tehty oppi on nimeltään kolminaisuusoppi, joka tehtiin kolmannen ja neljännen vuosisadan vaihteessa sekä vahvistettiin ainoaksi uskon tunnukseksi vuonna 325 Nikean kirkolliskokouksessa,

Siinä luovuttiin Jeesuksen terveestä opetuksesta että "Isä yksin on ainoa todellinen Jumala", ja [Joh.17:1:3; ja 1.Kor. 8:6; Ef. 4:6] korvattiin Jeesuksen opetus sellaisella ihmisten opetuksella että myös Jeesus, Jumalan poika ja Pyhä henki on Isän kanssa yhtä suuri ja saman arvoinen Jumala, vaikka Raamattu sanoo Isän olevan yksi ja ainoa Jumala!

Raamatussa on selväsanainen määritelmä siitä, kuka Jumala on, mutta trinitaarit eivät sitä opetusta usko:

1. Korinttolaiskirje 8
      6 "niin - o n - m e i l l ä - kuitenkin ainoastaan
      y k s i - J u m a l a, - I s ä, - j o s t a - k a i k k i
      o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4
      6 "y k s i - J u m a l a - ja - k a i k k i e n
      I s ä - j o k a - o n - y l i - k a i k k i e n - ja kaikkien kautta ja - k a i k i s s a."

• Jos Jeesus ja Pyhä henki olisivat yhtä suuria ja tasa-arvoisia Isän kanssa, eivät ne joka aika rukoilisi Isää meidän edestämme niin kuin nyt tekevät:

Roomalaiskirje 8
        26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta - H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä - H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme."

Heprealaiskirje 7
        25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

Ihmisten luontainen taipumus Jumalan sanan opetuksesta luopumiseen on varmaan näkynyt jo Jeesuksen ja apostolien aikana, koska he varoittivat luopumuksen eksytyksen tulevan: [Matt. 5:37; Joh.5:43; 2.Kor.11:4; 2.Tess.2:4]

• Jeesus on Jumala
        ekivaari kirjoitti:

Jos Jeesus ja Pyhä henki olisivat yhtä suuria ja tasa-arvoisia Isän kanssa, eivät ne joka aika rukoilisi Isää meidän edestämme niin kuin nyt tekevät:

Roomalaiskirje 8
        26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta - H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä - H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme."

Heprealaiskirje 7
        25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

Ihmisten luontainen taipumus Jumalan sanan opetuksesta luopumiseen on varmaan näkynyt jo Jeesuksen ja apostolien aikana, koska he varoittivat luopumuksen eksytyksen tulevan: [Matt. 5:37; Joh.5:43; 2.Kor.11:4; 2.Tess.2:4]

Ekivaarin kirjoitus esimerkki ihmisjärjen päätelmistä!

• Jeesus on Jumala kirjoitti:

Jeesus vaati loogisia, siis järkeviä vastauksia järkeviin kysymyksiinsä. Hyviä esimerkkejä Jeesuksen järkevistä kysymyksistä ja vastauksita on Luukas 20:20 jakeesta alkaen luvun loppuun!

• Jeesus on Jumala kirjoitti:

Tässä sinulle nimim, "Jeesus on Jumala", apostoli Paavalin opetusta:

1. Korinttolaiskirje 3
        23 "Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."

Mutta ethän sinä, "Jeesus on Jumala"- tunnustaja usko.

• onko???

Olen pohtinut usein, helluntailaisten toimintaa. Alaikäinen lapsemme meni eräänä kesänä helluntailaisten leirille. Täällä hänet kastettiin, vastoin vanhempien tahtoa. Oliko kyseessä lapsen aivopesu???

• tämä on totuus

Helluntaiseurakunnissa ei kasteta alaikäistä lasta ilman vanhempien lupaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe