Kokemuksia kaipaisin ?
Tuntsakota
5
464
Vastaukset
- Vedon saaminen
Onko mitään pääsääntöä miten Tuntsakota pitää asentaa jotta savu menee ulos jos pientä nuotiota pitää sisällä. Tuulensuunta mistä? ilmareijät? eli miten saa vedon kotaan, sää ehkä vaikuttaa? yksinkertaisia ohjeita kaivattaisiin, en ole vielä kuin yhdenkerran pihalla kokeillut kokeeksi kotaa, kokemusta ei aiemmin ole kotamajoitteesta, laavussa olen nukkunut ainakin sata yötä talvella ja tiedän miten se laitetaan. Oli lumisade kun kokeilin kotaa ja rännäksi muuttui aamuyöllä, jätin kodan pihalle luonnonarmoille, keskisalko ei kestänyt, taittui vaikka oli aika suorassa. Tietenkin asia ratkeaa kun itse kairalla kodan kanssa kokeilee eri konsteja.
- kaipaisin
Vedon saaminen kirjoitti:
Onko mitään pääsääntöä miten Tuntsakota pitää asentaa jotta savu menee ulos jos pientä nuotiota pitää sisällä. Tuulensuunta mistä? ilmareijät? eli miten saa vedon kotaan, sää ehkä vaikuttaa? yksinkertaisia ohjeita kaivattaisiin, en ole vielä kuin yhdenkerran pihalla kokeillut kokeeksi kotaa, kokemusta ei aiemmin ole kotamajoitteesta, laavussa olen nukkunut ainakin sata yötä talvella ja tiedän miten se laitetaan. Oli lumisade kun kokeilin kotaa ja rännäksi muuttui aamuyöllä, jätin kodan pihalle luonnonarmoille, keskisalko ei kestänyt, taittui vaikka oli aika suorassa. Tietenkin asia ratkeaa kun itse kairalla kodan kanssa kokeilee eri konsteja.
Kuinka saatte lämmön lähelle maarajaa tuntsakodassa ? Lämpöhän nousee ylös eli tulisija ei vois sijaita kovin korkella. Kuinka paljon maavaate eristää maasta nousevaan kylmyyttä ? Kokemuksia kaipaisin .
- Varmasti silloin
kaipaisin kirjoitti:
Kuinka saatte lämmön lähelle maarajaa tuntsakodassa ? Lämpöhän nousee ylös eli tulisija ei vois sijaita kovin korkella. Kuinka paljon maavaate eristää maasta nousevaan kylmyyttä ? Kokemuksia kaipaisin .
jos kaminassa kunnon tuli lämpöä riittää, samaan tapaan kuin armeijan teltoissa. Miten olisi se ruotsalainen Vildo kamina, aika matala, voisi sopia kotaan kun savuhormin tekisi sopivaksi. Maavaate ei eristä mitään, pitää olla myös makuu-alusta, umpisolumuovinen tai ilmalla täytettävä. Ennen käytettiin hakoja eli havuja, hyviä vieläkin jos sopivasti saatavana, luonto huomioiden. Vähän tietoa saatavana näistä kota asioista, itsekkin olen vasta-alkaja tällä saralla. Tuntsa kodan keskisalko on liian hento, nyt 2-kertaa katkennut koekäytössä, ei rakenne kestä .
- Maavaate
Varmasti silloin kirjoitti:
jos kaminassa kunnon tuli lämpöä riittää, samaan tapaan kuin armeijan teltoissa. Miten olisi se ruotsalainen Vildo kamina, aika matala, voisi sopia kotaan kun savuhormin tekisi sopivaksi. Maavaate ei eristä mitään, pitää olla myös makuu-alusta, umpisolumuovinen tai ilmalla täytettävä. Ennen käytettiin hakoja eli havuja, hyviä vieläkin jos sopivasti saatavana, luonto huomioiden. Vähän tietoa saatavana näistä kota asioista, itsekkin olen vasta-alkaja tällä saralla. Tuntsa kodan keskisalko on liian hento, nyt 2-kertaa katkennut koekäytössä, ei rakenne kestä .
eristää kosteudelta jäi mainitsematta, mutta kylmä tulee läpi kuin "kiljuva jalopeura"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä211057- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2081026Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk308935- 42909
- 72885